Ylösnousseen todistajat

Kuka voi olla ylösnousseen todistaja?

Joh 17: 17 Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus. [1. Piet. 1:22]
18 Niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. [Joh. 20:21]
19 Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä. [1. Kor. 1:30; Ef. 5:26; Hepr. 10:10]
20 "Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun.

5

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täsä on totistajat

Todistusketju alkaa tapahtuneen ylösnousemuksen silminnäkijöiden todistuksesta. Meille muille jää ainoaksi mahdollisuudeksi uskoa niitä
      jotka olivat läsnä ja kertoivat meille mitä tapahtui.

Avain on siis USKO. Ne jotka ovat uskoneet silminnäkijöitä, ovat myös omassa elämässään päässeet konkreetisesti kokemaan Jumalan runsaita siunauksia.
      Näin on tullut myös todistetuksi se tosiasia että totisesti Jeesus on noussut ylös kuolleista ja hän ELÄÄ. Pyhä Henki kirkastaa ja vahvistaa tuon uskon.

• muuttis^^

Amen!

• Täsä on totistajat

Lisään edelliseen, että jo ennen näitä silminnäkijöitä profeetat kertoivat tulevista tapahtumista yhtäpitävästi, noin 1000 vuotta aikaisemmin. Eli hyvin vahvat todisteet on. Kun Jumala antaa uskon, se on riemua se, pelastetun riemua, hallelujaa.
        Tästä kokemastaan ilosta he lähtevät sitten kaikkialla maailmaan kertomaan kokemastaan.

• Mitä se voisi olla omissa kokemuksissamme? Voiko siis kuka tahansa olla Yläösnousseen todistaja, joka on lukenut evankeliumista tapahtumakertomuksen?

• Silminnäkijä

Vastaus vihneelle: Todistaja on henkilö joka on itse nähnyt ja kuullut tapauksen josta hän todistaa.

Tuossa heti aluksi vastasin että USKO on aivan oleellinen.
        Epäusko estää tuntemasta ja kohtaamasta Jumalaa.

Kun Pyhä Henki on Kristuksen sanan kautta avannut sydämen korvat kuuleviksi, niin että Kristuksen uudestisynnyttävä sana on päässyt armoa ja pelastusta kaipaavan sydämeen. Todistamaan että totisesti minun Herrani ja Vapahtajani Jeesus on noussut ylös kuolleista ja elää. Aivan kuten Maria näki Jeesuksen haudalla. Jeesus on syntynyt elääksi ihmisen sydämeen. Silloin ihmisestä tulee Kristuksen todistaja.

Tietäminen ei siis riitä. Enkä minä ole ikinä kuullut pelkästään asioista tietävien todistavan Jeesuksesta. Päinvastoin, he todistelevat, ettei helvettiä ole, eikä kuolleista ylösnouseminen ole mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7080
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      705
      3202
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      117
      1413
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      221
      1221
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe