Vegaani ei ole luonnoystävä

luonnon monimuoto

Ei kai kukaan vegaani oikeasti kuvittele, että luopumalla lihantuotannosta, voitaisiin elättää viljalla moninkertainen väestö maapallolla. Ekologisesti kestämätöntä kuvittelua, koska suuret maapallon alueet soveltuvat vain karjan rehun kasvatukseen ja siten siis vain lihan ja matotuotteiden tuottamiseen. Kai haluamme pitää suomessakin Jyväskylän yläpuolen asuttuna.
Monet vähäravinteiset kasvikset muuten vaativat kohtuuttomia viljelypinta-aloja. Ja suomalaisen vegaanin pitää ilman muuta syödä suomalaista kasvisruokaa.

10

248

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inhemskavegan

Itseasiassa suuri osa maailman viljantuotannosta menee lihatuotannon rehuksi. Näillä samoilla pelloilla voisi tuottaa kasvisruokaa suoraan ihmisten käytettäväksi. Viljelyyn sopimattomilla seuduilla ruokaa voisi tuottaa myös kasvihuoneissa, joiden ylläpito aiheuttaa valitettavasti ympäristölle rasitusta energiavaatimusten (lämpö, valo, kastelu jne..) takia, mutta tekniikan kehittyessä (materiaalit, kastelutekniikka, valaistus jne...) myös niiden aiheuttama rasitus ympäristölle vähenee.

Kotimaisuutta tulee aina tukea- siinä me olemme yhtä mieltä - vain näin työnteko Suomessa on kannattavaa.

• alm0st

fennovegaani ja hyvin pyyhkii!

• vähän epävakaita

Vegaaneilla kait se mielenterveys on aika epävakaalla pohjalla. Siitähän se vegaanisuus monissa tapauksissa kielii.

• 8+5336f

On niin, että rakkaat lihansyöjät saattaa alkaa kiusaaman vegaaneita. Kokemuksesta... no, siinä paljastuu pahan aito luonne. Mutta pidetään rakkaat lähellä, viholliset vieläkin lähempänä ;)

• 1q2w3e4r5t

Joo, miksi lihansyöjät vihaavat kasvissyöjiä ja ovat katkeria heille? Siksi että haluaisivat itsekin olla kasvissyöjiä ja tuntevat itseinhoa ja masennusta itseään kohtaan kun ovat addiktoituneita lihaan.

Mutta tsemppiä, se on vain addiktio ja niistä on mahdollista päästä eroon :)

• Kasviswokki

Joo mutta löytyy niitä fiksuja ja järkeviäkin lihansyöjiä,kuten minä.Tosin olen sekasyöjä ja pidänkin kasvisruokapäiviä toisinaan.Tykkään joistakin kasvis/
      vegaaniruoista tosi paljon.Kasvissyönti/veganismi kiinnostaa ja kiehtoo minua.
      Niin ettei minulla pitäisi olla mitään tarvetta alkaa kiusaamaan ketään,eikä olla
      pahaluonteinen,vihollinenkaan.Katkerakaan en ole,enkä tunne itseinhoa,
      masennustakaan.Addiktoitunut lihaan en ole,koska pystyn olemaan ilman
      lihaa,jos päätän pitää pelkän kasvisruokapäivän.Ikävää että tuollaisia
      lihansyöjiä on,mutta ei teidän kasvissyöjien/vegaanien kannata välittää siitä.

• Samantha Jones

Minä olen vegaani vain ja ainostaan siitä syystä, että en halua syödä eläviä olentoja. Suoraan sanottuna ihmisten oikeudet minua ei kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostaneet.

• Pitää kiinnostaa

Kyllä sua pitäisi kiinnostaa.Kuinka voit olla noin välinpitämätön ja itsekeskeinen?
      Entä jos rikkoisit lakia jotenkin ja suahan ei kiinnosta seurauksetkaan vai
      kuinka?

• veganfocker

Itse olen vegaani koska tiedän, mitä liha- ja maitotuotteet tekevät ihmiskeholle. Toiseksi, mitä liha- ja maitoteollisuus tekee maapallolle.

Vähäpätöisemmäksi syyksi jää omalla kohdallani eläinten oikeudet.

Olen itseasiassa saanut monen kanssavegaanin kahahtaman kauhusta tämän tunnustaessani. Mutta ei kaikki ajattele saman muotin mukaan, vegaaniuteen on älyttömästi hyviä syitä.

Pelkkä "mä tykkään lihasta"-argumentti on täysin vajaamielinen tekosyy lihansyöntiin.

• mmmm-tyts

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1354
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      732
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60