Vieläkö palstalaisilta riittää mielenkiintoa jääkiekon SM-finaaliin?
Täytyy tunnustaa vanhana Tapparan fanina (10 vuotiaasta tuonne yli nelikymppiseen "aktiivi"), etten kymmeneen vuoteen ole seurannut koko skabaa tai, että tietäisin nykyisen joukkueen miehiä nimeltä...
Kyllä taas kummasti kiinnostaa...eikä edes hävetä!
Hyvä Tappara!!! :DDD
No nii!
12
94
Vastaukset
- Expimot
Ihan hirveästi ei finaalit kiinnosta.
Tää kevät on usein kovin raskasta aikaa tällaiselle HIFK- ja lätkäfanille...
...ensin HIFK putoaa jatkosta, eikä mene kauaa kun maajoukkue aiheuttaa toisen pettymyksen...- Expimot
...niin että olkoon nyt vaikka: Hyvä Tappara!!!
- reppuriika
Harrastan liikuntaa terveydellisistä syistä, mutta tuollainen kilpaurheilujen seuranta ..... no ei vois vähemmän kiinnostaa!
Sen verran mieleen jäänyt, että Porin Ässät on toinen finaalijoukkue.
Se ei ole voittanut Suomen mestaruutta, Tappara muistelen takavuosina voitti.
Hyvä olis, jos porilaiset voittas.
En kyllä yhtään porilaista tunne.- Wanha kiekkomies
No, kyllä Ässätkin Suomen mestaruuden ovat voittaneet pari kertaa, mutta viimeisin taitaa olla vuodelta 1977. Sitä ennen voittivat ainakin -71 ja -65. Se varhaisempi tosin tuli vielä nimellä Karhut. Mutta onhan tuosta 70-luvusta jo aikaa:-))
Itse olen ikäni pelannut kiekkoa ja seurannut toki myös. Veteraanisarjassa pelaan vieläkin, vaikka kuusikymppiä ikänä jo lähestyy.
Tämän hetkistä finaaliparia on siinä mielessä helppoa seurata, että voin olla puolueeton ja vain nauttia jännistä peleistä.
On sympatioita Tapparaa kohtaan, penskana nuoremmalla veljellä, joka vähä pelaili itekin, oli ko joukkueen takit ja pipot.. mulla oli jossain vaiheessa KooVee samaisesta kaupungista suosikkina... yhden pelaajan vuoks kun oli niin komee ;) Kait siellä ainakin jossain liigassa joku sellanenkin joukkue on/on ollu..
Nykyisin ei juuri suosikkia, tietty jos oman lähikaupungin joukkue pärjäisi, oisin mukana kannustamassa.
Mutta tässä tilanteessa, kyllä "Tappara on on terästä". :)- *Sanin*
Korjausyritys.. KooVee:n kohdalla ajattelin divisioonaa, kirjoitin toisin!)
Kiivas tunnelma, sekä jäällä että kotikatsomossa. Perheessä kaksi Ässien kannattajaa, joten sivusta tulee väkisinkin seurattua.
"Yksi sydän, yksi perhe, ässäperhe"- ...
EVVK
Vaan aloitukseen lliittyen. Mä en siis ikinä ole ollut pätkääkään kiinnostunut urheilusta. Jos telkkarista tulee jotain lätkää, vaihdan kanavaa.
Aikanaan muutin Tampereelle. Jossain vaiheessa tutustumaan Tampereen yöhön, Tillikkaanhan sitä. Yötä myöten istuskeltiin kosken rannalla penkillä. Joku paikallinen alkuasukas tuli tekemään tuttavuutta. Eka kysymys oli, että "Tappara, vaiko Ilves?". Niinno, mietin, jotain urheiluseuroja, oli kesäkin, ajattelin, että potkupallojoukkueita. 50/50, mitä vastata. Sanoin sitten jommankumman. Taisi sattua oikein, kun ei tullut pataan.
Keskustelimme hetken aiheesta, häivyin mahdollisimman pian. Jälkeenpäin miettinyt, mitenhän se keskustelu lie mennyt, toinen puhuu jääkiekosta ja meitsi jalkapallosta. Sinällään se ja sama, en tiedä jalkapallostakaan mitään.
=DW=Ymmärrän Sinua, mutta...
Silloin 60-luvun jälkipuolella, kun minäkin nuori tyttö olin, jääkiekko oli Tampereella kova juttu. Suurimmalla osalla ikätovereistani oli selvä suosikki silloisten kolmen koplasta. Jonkinlainen kaiku siitä on monelle jäänyt näin kypsäänkin ikään asti.
Eniten vinoilua oli Ilveksen ja Tapparan kannattajien välillä. Koo-Vee taisi olla jo vähän epäsuositumpi...Pojat ottivat senkkaa nenästä ja monet tytöt valitsivat seurustelukaverinsa saman joukkueen kannattajista...
Täytyy tunnustaa, että MM Ruotsi-Suomi tai nyt Tapparan finaalitaisto, saavat vereni "kuumenemaan"- tuntee elävänsä-efekti. Muita pelejä en yleensä seuraa, kun tykkään nopeasta liikkeestä - tosin turhan rumaksi on SM-liigakin tiettyjen joukkueiden osalta mennyt. Semmoinen toisen hakkaaminen ei ole urheilua!
Toivottavasti myös Kimillä menee jatkossa lujaa - siinä toinen laji, jota seurailen satunnaisesti.
Jalkapallo on minullekin ihan pimennossa...ainut nimi on Pukki... :)
- -><-
Ei riitä. Koko jääkiekko on ainakin minulla pannsassa, jos Mertaranta huutaa TV-ottelun.
Kaukosäädin saa nytkin kyytiä, kun äänellään on pilattu jotkut mainokset.Niin.
Minä katselen vain ne ilmaiset ottelut - en ole satsannut kanaviin. Mertaranta oli kyllä aikanaan tosi eläytyvä ja sanavalmis selostaja. Myi sitten "sielunsa"...: D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081