Yleisesti ympäristöään tarkkaillen, huomaa, että ihmisillä on erikokoisia päitä. Mistä johtuu tämä että toisilla on isompi pää ja toisilla taas pienempi,kaposempi ja "lyhyempi"? Olen lukenut että pidemmät ihmiset tarvitsevat enemmän tilaa aivoissa säätelymekanismiin, jonka avulla ihminen liikkuu, koska liikitettavaa on enemmän. Tulin myös ajatelleeksi että "imukuppisynnytys" venyttää mahdollisesti lapsen päätä pidemmäksi ja aikuisiällä pää on normaalia pidempi ja isompi. Olen nainen ja äitini kertoi että hänellä oli imukuppisynnytys minun kohdallani, kun en meinannut syntyä suuren kokoni takia. :D Olen kyllä huomannut että minulla on sellainen isohko pää, kun esim. Laskettelukypärätkin joutuu ostamaan L-kokoisena. Pään ympärysmitta 59cm, 171cm varteen. Mitäs teorioita teillä on päiden vaihtelevasta koosta?
Ihmispään ympärysmitta
Isopää(?)
3
181
Vastaukset
Eiköhän pään koko enimmäkseen ole perinnöllinen ominaisuus. Vauvan pää on melko joustava, koska kallon luut eivät ole vielä lopullisesti luutuneet. Jos pää imukuppisynnytyksessä venyy, eiköhän se ehdi muotoutua normaaliin kuosiin ennenkuin luutuu.
- älä ole pissakallo
Saattaa olla että virtsarakko sijaitsee joillakin ihmisyksilöillä pään sisällä?
- 6s6s6s
Sulla tuntuu olevan jotain tietämystä asiasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667