juuri todettu

junessa1

sain eilen puhelun lääkäriltä että minulle on todettu syöpä,miten jaksan huomiseen,näenkö enään kesää,miksi juuri minä

17

1762

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

Mikä syöpä?

Ikä?

Suurin osa paranee eikä enään sairastu.

• junessa1

kohtusyöpä ja ikä 51v

• sairastunut..

Se on kyllä kammottava tilanne saadessaan tiedon sairastavansa syöpää. Ensimmäisenä tulee mieleen kuolema. Elät nyt shokkivaihetta. Itse pidin hyvänä paikalliselta syöpäyhdistykseltä saamaani tukea ja asiallista tietoa sairaudestani. Nyt mietinkin lähinnä, että miten tästä selvitään. En enää pohdi niin paljon kuolemaa. Leikkaus takana ja hoidot alkamassa. Pyrin olemaan sressaamatta mistään asiasta ja elän päivän kerrallaan ja nautin kevään alkamisesta ja kiireettömästä elämästäni.

• junessa1

Mulla on kaikki vasta edessä ja tämä odottaminen hajottaa pään.
        Pelko onko se levinnyt on suurin pelko.

• junessa1

kauan tämä shokkivaihe kestää???
        kun en saa itseäni sohvalta ylös.
        mäkin soitin syöpäyhdistykseen ja .sain kanssa sieltä tieto,itse olen hoitaja ja
        tiedänkin syövästä aika paljon ja äiti kuollut syöpään 5 vuotta sitten.
        toisaalta se tieto lisää tuskaa....
        mulla on ensi viikolla kokeita leikkausta varten,se leikkaukseen meno pelottaa,ei itse leikkaus vaan se tieto sen jälkeen,jos heräät ja sanotaan ei voitukkaan leikata ,on jo levinnyt jokapaikkaan,näille peloille ei nyt vaan voi mitään tällä hetkellä.
        päässä pyörii,miksi eivät tk:ssa ottaneet ajoissa tosissa,miksi tää tapahtuu juuri minulle,muutenkin olen sairastanut yli vuoden

• huolinyt

mulla vähän sama olen 53v mies ja torstaina tuli tieto että etäpesäkeet ovat kaulasa ja jossain agressiivinen primääri , nähtävästi kielen syöpä ja sitten ensi viikolla TT kuvaus ja minulla ollut jo kerran munuais-syöpä joten henkisesti nyt aika romuna......ja tää odottelu on kauheeta;((( ja toivon että voidaan ajoissa tehdä jotakin ja ettei elämän laatu kärsi.

• junessa1

juuri tämä odottaminen,en saa tehtyä yhtään mitään ja itku tulee mitä ihmeellisimmistä asioista.
        nyt olen maannut 3 päivää sohvalla ja vain ollut .
        ystävät ovat tukeneet,mutta tuntuu vain että on ihan yksin,kaiken ulkopuolella.
        kesäksi oli suunnitelmia,nyt vaan miettii,mitä tässä mitään suunnittelee enään.äiti kuoli 5 vuotta sitten syöpään,kun näki sen kaiken kauheuden tuskat ja kivut.niin ne vaan kanssa pyörii mielessä.
        itse yritin pitkään päästä lääkäriin,mutta lääkäri vain sanoi,juu nämä kuuluu sinun ikäisen naisen vaivoihin.joskus ei saanut ailkaa,vaikka oli tosi kipeä.
        sitä on jotenkin katkera juuri nyt kaikelle.

• sairastunut..

Odottaminen on kyllä h....ttiä. Itsellänikään ei aika tahtonut kulua millään kun odottelin aina eri vaiheita, neulanäytteen patologn lausuntoa, lääkärille pääsyä, TT-kuvaukseen pääsyä, leikkausta, joka siirtyi viikolla ja oli tuskallinen odotteluviikko henkisesti.
      Terveyskeskuksesta eteenpäin pääsy on välillä todella vaikeaa alkuvaiheessa. Itselläni 12,5 v sitten sairastuttuani ensimmäisen kerran kävin terveyskeskuslääkärillä näyttämässä pattiani, joka oli silloin herneenkokoinen. Paineltiin sitä vaan ja sanottiin, että mastopatiaa se on, vaikka oli selvästi kova pieni patti. Hullu pitelin sitä vuoden ja menin uudestaan näyttämään kun oli kasvanut huomattavasti. Silloin otettiin tosissaan ja syöpä löydettiin ollesani 33v. Tein tapauksesta potilasvahinkoilmoituksen, vaikkei se terveyttäni takaisin tuo. Johti pieniin korvauksiin. Tärkeämpää oli kuitenkin saattaa lääkärin tietoon, että näin kävi ja toivottavasti tekisi vastaavanlaisessa tapauksessa tulevaisuudessa toisenlaisia päätöksiä jatkon suhteen. Nyt kävinkin yksityisellä otattamassa uusiutuneesta syövästä neulanäytteen.
      Shokkivaiheesta en tiedä miten kauan kullakin kestää. Nyt syövän uusiutuessa itkeskelin päivän verran ja aloin ajattelemaan sitten miten tästä selvitään. Välissä oli vahingossa löydetty munuaissyöpä. Sitä en kumma kyllä niin paljon surrut kuin ensimmäisen kerran kuullessani sairastavani syöpää.

Epätietoisuus tulevasta painaa, mutta yritän vain painaa sen taka-alalle. Olen myös viiden vuoden sisään nähnyt kahden syöpään kuolleiden sukulaiseni loppuvaiheet. Tiedän, että itse voin olla kohta samassa tilanteessa. Jos niin täytyy käydä, niin se sitten käy. En voi sille mitään. Nyt olen hyvässä kunnossa tällä hetkellä, viime viikolla leikattu. Hoidot alkaa ensi kuussa. Ajattelin mennä hoidon kerrallaan, niin kestän sen paremmin.
      Yritetään vain jollakin konstilla jaksaa päivä kerrallaan eteenpäin. Voimia sinulle.

• huolinyt

joo ajattelin kanssa tehdä jotakin koska terveyskeskuslääkäri ei tehnyt mitään vaan verikoe ja peniscilliiniä vaikka on sellainen 3,5x3,5 cm kokoinen patti kaulassa, ja siinä meni taas monta viikkooa sitten itse menin päivystykseen ja sain ultra-ajan. sitten taas aikaa ja sain erikoislääkäriajan ja neulakoetta odotin viime viikolla sitten että levyepiteelikarsinooman metastaasi = syöpä ja nyt sitten odottelen tuota TT ja endoskopiaa, ja katsotaan onko muuaalla etäpesäkkeita ja missä primääri on , nähtävästi se on kielen tyvessä koska nyt kurkku kipeä ja siellä jokun pieni patti. Oli jo kerran munuais-syöpä ja nyt ei oikein henkisesti kestä, piti tehdä paljon ja matkustella lapsen kanssa, matka varattu;((( Mitä pitää odottaa että saa kunnon ennusteet ja kertovatko he sitten kaiken??? En halua terminaalihoitoa, mutta uskoa että voi selviä.

• sairastunut..

Sama juttu myös. että matka varattu kesälle, mutta taitaa hoitojen takia siirtyä. Kunhan nyt kuullaan minkälaiset hoidot tarkkaan ottaen alkaa, mutta suurella todennäköisyydellä en pääse tänä kesänä matkalle. Terveys pääasia kuitenkin. Enkä haluaisi joutua sairaalaan ulkomailla.

Kyllä tänä päivänä pitää kertoa potilaalle kaikki. En usko, että mitään jätetään kertomatta. Uskotaan ja toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin.

• huolinyt

mikä noissa hoidoissa oli se pahin vaihe??? kun sulla kanssa oli se patti kaulassa??? Joo toivotaan että selvitään taas kerran.

• sairastunut..

Siis minulla oli patit olleet kaksi kertaa rinnassa ja kerran munuaisessa. Eri syövät siis. En tiedä minkälaisia hoitoja sinun syöpääsi on, mutta itse koin sytostaattien tiputusten jälkeiset lähivuorokausien olotilat aika epämukavina ja hiustenlähdön. Sain 6xCEF kuurin ja pahoinvointi oli aika voimakasta. Tosin nykyäään varmaan on parempia pahoinvointilääkkeitä ja tod näk tulen saamaan taxotereä ainakin x kertaa (en tiedä vielä montako kertaa). Siitä olen lukenut, että voi jalkapohjat kipeytyä, suutulehduksia tulla ja kynsivaurioita. No näkee sitten minkälaisen koktailin aikovat antaa. Eiköhän tämä kestetä kunhan vain pääsisi viheliäisestä taudista eroon.

• aikku3

se on pahin painajainen kun saa tiedon itsellä rintasyöpä leikattu ja sairastanut kaksi leukemiaa .elämä menee koko ajan jatkoajalla.

• Ämmä.

Profiilissasi olet ilmoittanut olevasi mies, tuota koskas se kohtu on todettu?

• Onko minun syytä olla huolissani, kun eilen oli kuin kuukautiset, vaikkei niitä ole ollut 4 vuoteen. Olen 56v. Nyt odotan jännittyneenä, että onko tänään sama kuin eilen. Jos tätä jatkuu, otanko ensin yhteyttä terveyskeskuslääkäriin ja kirjoittaako tämä sitten lähetteen gynekologille?

• ll.ll.

Varaat ajan suoraan yksityiselle gynekologille, se on nopein tie. Ei kannata jäädä odottelemaan mitään lähetteitä.

• 567

mulle tuli puhelinsoitto töihinmennessä pukukopissa että on kohdunrunkoosn syöpä, olin sokissa en tajunnut kysellä juuri mitään sanottiin vaan että lähetetään paperit tayssiin, olen odotellut jo kaksiviikkoa paniikissa ei ole kuulunut mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe