Kuukauden ikäisellä vauvalla on kovia ilmavaivoja. Kuulin, että kahviton, maidoton ja suklaaton ruokavalio voisi auttaa. Onko kokemuksia tästä? Onko joku muu ruoka-aine, joka aiheuttaa kaasuja vauvalle? Itsellä ainakin paprika, sipuli ja kaali ovat sellaisia, joten niitä en syö ollenkaan...
Maidoton ruokavalio imettävällä
3
251
Vastaukset
- nininn
Ainakin kahvi on sellainen, joka helposti voi aiheuttaa vatsavaivoja vauvalle. Samoin karkki ja muu makea. Ei toki tarvitse ilman olla, mutta jättää kahvin ja herkuttelun tavallista vähemmälle niin voi katsoa josko auttaa vatsavaivoihin. Meillä ei kummallekaan ole mikään syömäni vaikuttanut vatsaan. Oikeastaan kaikilla vauvoilla on enemmän tai vähemmän vatsakipuja tuossa 2vkoa - 3kk iässä tai pidempäänkin. Itse ottaisin ainakin maitohappobakteerit (rela) ja vatsalääkkeen (esim. disflatyl, cuplaton) vauvalle käyttöön.
- Voi paukku!
Kiitos vastauksesta! Karkkia ja muutakin makeaa olen yrittänyt vältellä muutenkin, että raskauskilot karisisivat nopeammin, mutta tuo suklaa on vähän himottanut kyllä. Nyt on täytynyt siitäkin kieltäytyä.
Ensimmäisellä lapsellani oli koliikkia, joten tiedän kyllä miten kurjia vatsavaivat on vauvalle. Olen antanut d-vitamiinia, jossa on maitohappobakteereja ja cuplatoniakin ostin. En ole sitä vain montaa kertaa antanut.
Voiko cuplatonin muuten antaa suoraan vauvan suuhun vai pitääkö tipat sekoittaa äidinmaitoon? - nininn
Voi antaa tietääkseni suoraan suuhun, tuttu taisi laittaa rinnanpäähän aina muutaman tipan ennen imetystä niin vauva sai sen siitä suuhun kun alkoi syödä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670