Olen tässä aika ajoin miettinyt, että onko vaimollani jonkin asteisia pakko-oire häiriöitä, kun hänellä on taipumusta järjestellä tavaroita vähän väliä. Eli esimerkiksi matot ei saa olla vinossa, ruokapöydän tuolit on oltava aina siistissä järjestyksessä, pöytäliina suorassa, esineet pöydillä tietyssä järjestyksessä jne jne. Aikaa hän ei näihin järjestelyihin käytä paljoakaan, mutta aina ohimennen on esim. pöydällä levällään olevat lehdet pinkattava siistiksi nipuksi tai sentin vinossa oleva matto on suoristettava. Tätä on jatkunut hiukan vaihtelevasti niin kauan kuin olen hänet tuntenut eli useita vuosia, mutta en ole siihen sen enempää kiinnittänyt huomiota. Onkohan kyseessä siis normaalin rajoissa oleva toiminta vai mahdollisesti jokin pakko-oire?
Vaimolla pakko-oireita?
6
573
Vastaukset
- 7+7
Ei ole häiriö kun ei tule haittaa eikä vie aikaa. Sinulla on pakkohäiriö kun mietit pakonomaisesti vaimosi "oireita" ja vahtaat häntä.
- Lorelii
ei kuulosta pakko-oireelta vaan perussiistiltä ihmiseltä, kysy häneltä joskus haittaako häntä kovin jos matto on vinossa? tosin jotkut tosin vaan ovat ärsyttävän siistejä ilman pakko-oireita
Kuulostaa ihan tyypilliseltä naisen käytökseltä.Heillä on aivoissaan joku siisteys / suoristus ohjelma.
- matkalla sinne..
Yritää selvästi hallita jotain mieltä painavaa tai häiritsevää ajatusta tai ajatuskulkua järjestelemällä, että asiat olis sitten kondiksessa...
Tuosta voi kehittyä pakko-oireinen häiriö. Liialliset tekijät kuten trauma, sopimattomat riidat ja konfliktit, stressi, tunne-elämä voi lisätä painetta niin että on pakko järjestellä ettei täysin poksahda. - matto.
Hei,
Tälläinen käytös on aina siihen asti normaalia kun ne eivät hallitse arkea ja mieltä. jos se matto jää kieroon niin miten vaimosi reakoi? Vai häiritseekö se ainoastaan?- Asia kunnossa
En usko että on.. olen itse ainakin ihan samanlainen :D olen horoskoopiltani pikkutarkka neitsyt.. en taas itse ymmärrä ihmisiä jotka voivat elää lian ja sotkun seassa... ja enkä sellasia ihmisiä jotka keräävät romua ympärilleen. Kodin pitää MINUN mielestäni olla avara ja valoisa eikä sekasotkuinen läävä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164