luupiikki, plantaasifraskiitti.. kyllä vaivat on aivan samt molemmissa jaloissa joita hoidettu kortisonilla tähän asti joka on myös auttanut. kolmen vuoden jälkeen kuitenkin lääkäri päätti ottaessaan vihdoin röngtenkuvat ettei luupiikkiä näy, ettei tule mitään kortisoniakaan enää vaikka kivut kovat.
ei siis enää vain kantapäässä vaan jalkapohjassa ja ulkosyrjällä ja nilkassa sekä kyykistyessä sattuu jalkapohjaan kuin pohkeisiin.
MITÄ TEHDÄ??? en voi mennä töihin mutta en saa sairaslomaa tai tukiakaan koska mieheni tienaa niin hyvin. voin käydä kaupassa mutta sitten kipu on jo jaloissa niin kova että joudun kävelemään kuin sonnat housuissa tuskainen ilme kasvoilla,hikoillen ja tukea ottaen.
kiilapohjallisia ja korkkareita olen käyttänyt paineen vähentämiseksi. MUITA APUJA?
VOIKO KYSEESSÄ OLLA JOKU MUU JOSSA VAIN SATTUU OLEMAAN samankaltaiset oireet kuin plantaasifraskiitissa. alkaa pikkuhiljaa nuivaannuttamaan lääkärin välinpitämättömyys ja vieraiden ihmisten kuvitelma että en ole töissä koska vaivani on "liioittelua tai kuvittelua". en ole haaveillut mistään niin kivasti kuin juoksulenkistä koiran kanssa tai muusta normaalista arjesta, paluusta töihin.
VIHATULLA VAIVALLA MONTA NIMEÄ
89
10084
Vastaukset
- Välinpitämätön lääkä
Kokeilepo tuosta. Onkohan yhtä välinpitämätön kuin lääkärisi? Kertoo ainakin olevan helppo korjata!
http://www.elisanet.fi/jasenkorjaaja/luupiikki.html - Ei enää kipuja
Onkohan tapauksessasi lainkaan kyse plantaarifaskiitista (luupiikistä). Luupiikin oire on selvä ja kipukohta rajautunut vain kiinnityskohtaan jalkapohjassa hieman kantapään etupuolella. Jos luupiikki olisi pahentunut niin pahaksi tulehdukseksi että se säteilisi muualle jalkapohjaan, nilkkaan ja jopa pohkeeseen, se kyllä näkyisi selvästi röntgenkuvassa. Epäilen että kyseessä on joku muu vika jalassa. Kortisonikaan ei auta kuin rajallisesti. Esimerkiksi itselläni auttoi vain ensimmäinen kortisonipiikki mutta kun seuraava ei enää tehonnut, lääkäri käski alkaa käyttämään vähän korkeampia korkoja ja AINA. Joskus en ole viitsinyt kotona käyttää kenkiä sisällä niin luupiikki on alkanut oireilla. Siksipä käytän myös sisällä pistokkaita joissa on n. 4-5 cm korot ja jalat ovat pysyneet kunnossa. Paraneminen kesti kyllä useita kuukausia tuolla "korkokenkähoidolla" silloin kun luupiikki oli päässyt pahaksi. Saappaissa, lenkkareissa ym. matalakorkoisissa kengissä käytän silikonisia plantaarifaskiitin hoitoon tarkoitettuja korkolappuja.
En oikein luottaisi tuollaisiin jäsenkorjaajiin, kyseinen hieronta voi auttaa hetkellisesti, mutta jos kyse onkin jostain muusta varsinaisesta sairaudesta, se voi olla jopa haitaksi ja ainakin lykkää lääkärinhoitoon menoa.- Mainokset pois
matti02 kirjoitti:
Hae apua, perinteinenjäsenkorjaus.fi
Näitä jäsenkorjaajamainoksia on jaettu tässä ketjussa niin paljon että haiskahtaa jo vahvasti sääntöjenvastaiselta mainostamiselta.
- Piikille
Minulla auttoi yksi kortisoonipiikki, lääkäri ensin puudutti ja sitten kortisooni. Vuoden kestänyt vaiva katosi, eikä ole vaivannut enään, aikaa mennyt jo noin 5 vuotta siitä.
Puheet että kortisooni tekisi pahaa jalalle ja synnyttäisi muita kipuja ovat ihan hölynpölyä. Se on täällä netissä jonkun tietämättömän puhetta.
Piikille mars, jos haluat edullisen ja helpon avun vaivaasi.- työ olisi mukavaa
Kortisonipiikki ei ole siisäänheittojuttu. Jo kolmen kortisonipiikin jälkeen on todettu, että luut haurastuvat ja jänteet haurastuvat. Itse poden myös kipua jäsenessä, välillä, kun rasittaa vähänkin enemmän, niin koko jalka on pari-kolme kertaa paksumpi, kuin toinen jalka ja hirveän kipeä. Kaikki arsenaali työteveyslääkärin kanssa on menty läpi. Viimein lähdin omalla kustannuksella mangneettiin ja syy selvisi. Nyt sitten mietiskelen, mitä vaihtoehtoa mahdollisesti tulevaisuudessa käytetään, vaiko lähdetäänkö eläkkeelle. Itse en henkisesti ole valmis vielä eläkkeelle.
- auttajaa luupiikille
niin sitähän tuota itsekkin epäilin ettei kyseessä olisi ollenkaan luupiikki. mietinkin että mikä muu poismenemätön vaiva jalassa on. onko kellään ollut vastaavaa?
- -------------
Itselleäni on ollut luupiikki ja kuvauksesi perusteella voisin hyvinkin epäillä, että sinulla sitä ei ole, vaan kyse on jostain muusta. Tosin en ole alan asiantuntija, joten en voi tietää, voiko se olla noin erilainen eri ihmisillä.
Röntgenkuvassahan luupiikki ei välttämättä näy. Se kipu kun johtuu tulehduksesta ja vaikka se saattaakin aiheuttaa jonkinlaisen "luupiikin", joka SAATTAA näkyä röntgenillä, niin näin ei välttämättä ole. Ensisijaisesti siis suosittelisin kääntymistä sellaisen lääkärin puoleen, joka asiasta jotain tietää. - kantapäässä
Tuota !
Paljonkohan sinulla on ikää ? Ei siinä jalassa ole mitään piikkiä, plantaarifaskiitti on
ainakin minun tapauksessani todettu iästä johtuvasta rappeumasta.
Kolme vuotta minullakin vaiva kesti, kunnes pikku hiljaa katosi. Kotisonipiikkejä otin ainakin neljä kertaa !! - Yö lasta
Oletko kokeillut ns. venytys hoitoa? Itse kärsin ko. vaivasta muutama vuosi sitten ja kortisoni hoitojen ja korkojen kokeilun jälkeen jalkahoitaja neuvoi venyttämään jalkapohjaa: varpaita käännetään ylöspäin ja samalla kevyesti päkiän ja kantapään välistä aluetta hieroen. Ja paras apu minulle oli ns. yö lasta jossa jalka (nilkka) jäykistetään suoraan kulmaan ja venytys tapahtuu automaattisesti nukkumisen aikana. Niitä sai silloin lainaan Tk:sta. On myös yö sukkia, joka ajaa saman asian. Niitä sukkia myi ainakin Instrumentarium. Suosittelen tuota lasta-hoitoa, helppo ja vaivaton ja apua saat varmasti jo muutamassa vrk ssa. Oireesi kuulostavat niin samankaltaisilta kuin minulla oli ja nyt on jalkani olleet kivuttomia jo pitkään. Kokeile ihmeessä, hapla konsti!
Suosittelen myös etsimään ohjeet ja kokeilemaan noita venytyksiä!
Itse sain joku vuosi sitten useamman kortisonipiikin kantapäähän, mitkä eivät meinanneet auttaa; työkaveri! etsi netistä venyttelyohjeet ja voila!, ne lisäapuana pääsin vaivasta eroon.
Ja niinkuin aikasemmin suositeltiin, hae toisen lääkärin arvio, jotta saat oikeat diagnoosin ja hoito-ohjeet; minullekaan k.o lääkäri ei maininnut mistään kuntouttavista jumpista halaistua sanaa...- VENYTYS ON HYVÄ
Venytys on hyvä keino. Olen itse saanut jalan kuntoon venyttämällä ahkerasti .Rauhallinen HIIHTO auttoi myös,mutta taveen on nyt pitkä matka. Minulla auttoi pelkkä venytys ilman lastaa. Pitää venyttää monta kertaa päivässä 6 kertaa vähintään.
- vhi1
Käytä aina kenkiä, joissa pieni korko ja ehdottomasti tuki jalkakaaren kohdalla. Kengän pohja olisi hyvä olla joustavaa materiaalia tai kantapään kohdalle silikooninen pehmuste. Venytä pohjelihasta esim. kun luet päivän lehden, toinen tapa siihen on käyttää öisin sukkia jotka pitävät jalan asennon siten että varpaat ovat säärtä päin, sellaisia on erikoisliikkeissä myynnissä.
En tiedä luupikstä mitään, mutta loukkasin kaksi vuotta sitten oikean polveni. En saanut muuta hoitoa kuin Buranaa (800) ja jotain muuta kipulääkettä. Ortopedi ei löytänyt mitään. Tuskastui, kun painoakin on päällä. Löysin paikkakunnan lehden mainoksesta akupunktiolääkärin (kiinalainen) ilmoituksen. Vaikka piikkejä kammoan menin vast.otolle. Jo ensi käynnillä kipu poistui liki kokonaan, mutta kävin silti 3 muuta kertaa. Nyt ei kipu vaivaa
- pesukarhu 1
Antaisitko osoitteen? Kiitos etukäteen.
PERINTEINEN KIINALAINEN KIPU- JA SAIRAUSHOITO
Liu Fan-Han 040 724 4961, 019 664 7318
21-49 min 35 €
Luontaishoitola Viridis, Hyvinkää
- Luontaistuoteneuvoja
Sattumalta näin kysymyksesi ja ajattelin antaa muutaman neuvon. Olen siis ammatiltani luontaistuoteneuvoja ja olen hoitanut useita ihmisiä samaisesta vaivasta. Jos kyseessä on tosiaan luupiikki niin ongelma on kalkkiaineenvaihdunnassasi. Kalkkia kertyy vääriin paikkoihin ja se pitää saada sieltä normaalin verenkierron mukana kuljetettua mm. luustoon ja muualle missä sitä tarvitaan. Suosittelisin vahvaa kalanmaksa peräistä D-vitamiini ( toki jos haluaa olla varma niin voi käydä otattamassa omat D-vitamiinitasot ennen D-vitamiini lisää. D-vitamiini olis hyvä olla yli 100 nmol/l) Toinen erittäin tärkeä vitamiini on K2-vitanatto. Asiantuntevat luontaistuotekaupat osaavat opastaa tuotteen valinnassa. Jos näiden vitamiinien lisäyskään ei riitä, niin homeopaattisilla valmisteilla voidaan tehostaa oman elimistön luontaista tapaa korjata vaiva kehossasi. Luupiikkeihin sopiva aine on Dr.Reckewegin R34 tippa.
Suomalaiset saavat useimmiten paljon kalciumia ravinnosta, mutta muiden kivennäisaineiden ja vitamiinien saantia on huonoa, jotka sekä kuljettavat että toimivat kalkin vastavaikuttajina.- shzaiqk
amputoi jalka
- Plantaarifaskiitti
Jos on kyse pahasta tulehduksesta niin eihän siinä vitamiinit auta ja varsinkaan jos on pohjallisen tarvis. Jalassa kun voi olla näitä erilaisia madaltumia jalkaholvissa ym. Älkää nyt ihan höpöjä tänne kirjoittako! Vaiva voi pahentua todella pahaksi ja kroonistua, jos ei selvitä kunnolla asiantuntijoilla esim. ortopedi, että mikä jalassa oikeasti on. Jos olisin uskonut luontaistuoteasiantuntijaa niin olisin jalkani kanssa ollut melkein invalidi.
Terveisin
Plantaarifaskiitti ja tyytyväinen pohjallisiin sekä yövenytyssukkiin.
- frergttrhtyhth
omaan kipuun auttoi yölastan käyttö ja omalle jalalle muotoillut pohjalliset
- Aikaisempaa kesk.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2479504
Muuten mielenkiintoisia neuvoja, onneksi enimmäkseen muita kuin okkulttisperäisiä, joita en siis suosittele. Voiko tosiaan perunapussikin joidenkuiden kohdalla tepsiä? Lienee silloin lievemmästä tapauksesta kyse. - Virolaista
Ei muuta kuin Viroon pakettiautolla hakeen votkaa,niin vaivat katoaa.
- Fyssarille siitä
Itse kärsin molempien jalkojen tuskallisesta plantaarifaskiitista 2 vuotta. Lääkärissä ja fyssarilla kävin, kipulääkettä söin, jalkapohjia ja pohkeita hierottiin, käytin yölastaa, venyttelin, kantapehmusteet kengissä, korkokengät käytössä... Mistään ei apua. Lääkärissä kävin uudelleen ja pyysin kortisonipiikkiä. Lekuri ei tätä pistänyt vaan passitti uudelleen fysioterapeutille, joka oli erikoistunut alaraajoihin. Teki tutkimukset, katsoi jalkojen rakenteet ja miten kävelen. Tuloksena madaltunut poikittainen jalkaholvi ja kävelin liikaa jalkaterän ulkosyrjällä. Korjasin askellustani ja parin kolmen päivän päästä kivut olivat poissa! Kaikki kipu vain väärän askellustavan takia! Suosittelen siis käymään fyssarilla, joka on erikoistunut nimenomaan alaraajoihin. Fyssari suositteli myös hankkimaan pohjalliset, jotka tukevat poikittaista jalkaholvia, mutta ilman olen hyvin pärjännyt.
- häviää
Yksi syy saattaa olla se, että jos on ollut kipuja ristiselässä, niin se säteilee jompaan kumpaan jalkaan, silloin muuttuu askellustapa, jolloin syntyy krooninen plantaarifaskiitti.
Vaiva kestää vuosia, mutta häviää ajan mittaan.
- Dixdaxdox
Hei! Syötkö kalkkitabletteja? Jos syöt lopeta niiden syöminen. Olen kuullut ja seurannut läheiseni luupiikkien oireilua ja sitten kerran lääkäri esitti samat kysymykset kalkkitableteista ja kehoitti lopettamaan niiden syönnin ja sen myötä hävisivät myös ne luupiikki ongelmat. Syynä kait joku kiteytymis juttu.
- osaava ja luotettava
Kansanlääkintäseuran koulutuksen ja pätevyyden omaavat: Kalevalainen jäsenkorjaaja tai mestari ovat luotettavia hoitajia. Huom; Kansanlääkintäseura toimii yhteistyössä koululääketieteen kanssa. Kirjoitaja Googleen kansanlääkintäseura - sieltä löydät sekä hoitajat yhteystietoineen, ja mm. Kuopion yliopisstossa tehty tutkimus 2003-2006. Hyväksyttyjä hoitajia maassamme on noin 300. Eivätkä tee hoitokäsittelyä liian voimakkaasti.
Minulla todettiin luupiikki muutamia vuosia sitten. Ensimmäinen lääkäri, jolle asiaa valitin, passitti minut kuntosalille ja siellä fysioterapeutin ohjaukseen.
Sain häneltä hyvät ohjeet niin kotiin kuin salillekin. Salilla minulla oli kunto-ohjelma, jossa en seisonut jalkojeni päällä lainkaan liikkeitä tehdessäni ja kotihoitona olivat erilaiset venytykset, lisäksi kenkiin geelityynyt kantapäiden alle. Kävelyä tuli välttää niin kauan, kun oli kipuja eli liikuin pääasiassa fillarilla paikasta toiseen.
Vajaan komen kuukauden kuluttua vaiva oli täysin poissa, eikä ole vaivannut enää sen jälkeen. Suosittelen lämpimästi ja hoito turvallisesti ilman lääkkeitä.- piispaska1
Kokeile ns. laittaa jalka tyhjän päälle. Tee vaikka kengänpohjallisista rengas jonka aukon laitat pahimman kipukohdan ympärille. Paine ei tule kipeään kohtaan ja alkaa helpottaan. Mulla ainakin auttoi luupiikkiin.
- ikävää.
Lääkäreiden pitää tutkia paremmin ja ottaa kipu vakavasti, vaikkei näykään röntgenissä. Ja sairauslomaa lääkettä. Apua pitää saada ja vaatia. Etsiä erikoislääkäri jota kiinnostaa, vaikka yksityiseltä jos kunnalliseen pääsy kestää. Kannttaa miettiä onko se sama vaiva vai eri vaiva jaloissa. Vai kaksikin vaivaa. Minusta ei voi jättää ihmistä oman onnensa nojaan tai auttamatta. Hakusanoilla kannattaa kokeilla googlessa ja terveyskirjastot netissä. Toivottavasti joku tietää vastauksen ongelmiisi pian, etsi riittävän kauan vastausta ja kysele.
- ja vielä
Miksi sitä ei ole muuten hoidettu kuin kortisonilla? Jalan hermot ja muu kudos tutkittu paremmin? Tai tutkittu tarkemmin jalkoja kokonaisuudessa ja tuleeko muualtakin kipua. Miten reuma? Tuskin. Onko kipulääkettä lääkäriltä, mitään tukipohjallisia yms pehmustetta.
http://www.oireet.fi/luupiikki.html
- helpotus tuli
Itselläni auttoi vyöhyketerapia.
- Avun saanut
Älä missään nimessä ota siihen kortisonipiikkiä!!!
Käy Kalevalaisella jäsenkorjaajalla.Ne osaa hoitaa luupiikit ja muutkin vaivat.
PS. On olemassa kaikenlaisia jäsenen niksauttajia, mutta jos haluat apua niin käänny Kalevalaisen jäsenkorjaajan puoleen ne kaikki osaa hommansa. - Hankalaa
Ortopedille, ainoa oikea suunta. Joskus näitä luupiikkejä leikataan. Kokenut ortopedi tietää konstit ja tutkii koko jalkaterän. Kivun syitä voi olla useita.Minulla on ollut kantapäässä luupiikki 10 v. eikä vaivaa yhtään. Onneksi. Jalkapohja kyllä särki vuoden, kun astuin koiranluun päälle, lopulta sekin kipu hävisi. Käytin Voltaren-voidetta.
- molemmatjalat
Onko kihtikoe otettu?
itselläni samanlainen kipu sain kortisoni/puudutus 3kertaa kipulääkkeenä oli
vahva tulehduskipu lääke . - Minullakin jalkakipu
Minulla on ollut ja on edelleen samat oireet kuten sinulla jo 10 vuotta. Mikään ei ole auttanut. Hetkellisesti kortisonipiikki on auttanut ja sitten on särky takaisin.
Minulle pari viikkoa sitten todettiin nivelpsoriasis ja en olisi millään sitä voinut arvata kun ei ole mitään ihossa oireita. Nämäkin tutkimukset ovat kestäneet kaikki nämä 10 vuotta.
Reumatologian erikoislääkäri suositeli minulle MBT-kengät eli nämä keinuvat lenkkarit ja sandaalit. Kun niillä kävelen nyt saan kivun pois kokonaan kantapäästä, koska paino keskittyy näissä keinuvissa kengissä keskelle jalkaa. Ei kipu kokonaan lähde näillä, mutta suosittelen lämpimästi. - kaksi eri asiaa
Plantarfasciitti paranee jalkapohjien hieronnalla, nukkuma-asennolla, missä jalkaterien asento on tärkeää olla oikea, ja muutamalla muulla konstilla, kuten kiinnittämällä huomiota jalkineisiin. Se (kipu) on seurausta muutaman kantapäästä lähtevän jänteen tulehduksesta. Luupiikki on sitten jotain muuta.
- nim2
Itselläni auttoi kovasti kävelykipuihin ns keinu- tai BT-kengät,joissa painoa tulee vain vähän kantapäälle ja päkiälle. Pystyn vuosien kipuilujen jälkeen taas nauttimaan kävelemisestä. Toivottavasti löydät avun.
- kokeilleppas
Eiköhän sinulla ole vain jalat väärässä asennossa, ehkä joskus joku piikki ollut ja sen jälkeen olet varonut jalkojasi, ja kipeytyvät. Nyt suosittelen kiropraktikkoa, ihan oikeaa ei mitään wannabe kiropraktikkoa, http://www.suomenkiropraktikkoliitto.fi/index.php/etusivu, itse käyn silloin tällöin ja kaikki vaivat katoaa sen tien.
- APU LÖYTYY TÄSTÄ!!!
Aivan selvä luupiikki (se on vain kansanomainen nimi). Mulla auttoi kun puolisoni venytteli jalkojani ja hieroi niitä n.6kk miltei joka ilta. Lisäksi tilasin ajan jalkaterapeutille, joka teki jaloilleni sopivat pohjalliset, joita pidän esim.lenkillä ja tasapohjaisissa kengissä aina. Korkkareita pidän ilman pohjallisia.
Puolisoni hieroo ja venyttelee edelleen jalkojani muutaman kerran viikossa ja se on pitänyt jalkani erittäin hyvässä kunnossa.
Mun jalat olivat jo niin kipeät, että akillesjännekin poltti yötäpäivää. Olin saanut muutamia kortesonipiikkejäkin, mutta nekään eivät enään auttaneet. Jalkani alkoivat kääntymään sisällepäin nilkoista kovan kivun vuoksi.
Nyt on kaikki ok ja puolisoni venyttely sai jalkani nilkoistakin oikeamaan.
LEMPEÄ HOITO....PARAS HOITO!!! - Wasabi13
Plantaarifaskiittia ei kannata välttämättä parantaa kortisonilla. Riippuu vähän iästäkin. Kortisoni haurastuttaa pehmyt- ja sidekudosta ja nuorella ihmisellä kortisonista on vain haittaa. Kokenut urheilulääkäri määräsi minulle tukipohjalliset ja totesi, että jos hän piikittää kortisonia jalkapohjaan, saa hän tehdä sen vuoden välein uudestaan ja vaiva ei parane koskaan. Lisänä vielä haurastuneet kudokset jalassa, joilla ei enää urheilla täysipainoisesti. Itse löysin avun juuri näistä fysioterapeutin tekemistä tukipohjallisista. Kuukauden verran vietin ehdotonta astumiskieltoa (hehheh) ilman pohjallisia, ei edes sängystä nousta ilman.
- kalavojänne
Voisiko se olla kalvojänteen tulehdus? Minulla oli kyseinen vaiva, kantapää/jalkapohja olivat perkeleen kipeitä liikkuessa. Meni ohi levolla(2kuukautta->)
ei tarvi tietenkään iha liikkumatta olla. Buranakuuri ja geelipohjalliset myös hyvät.
Onko jalka siis kipiä myös sisäsyrjästä? - hups!
kalavojänne kirjoitti:
Voisiko se olla kalvojänteen tulehdus? Minulla oli kyseinen vaiva, kantapää/jalkapohja olivat perkeleen kipeitä liikkuessa. Meni ohi levolla(2kuukautta->)
ei tarvi tietenkään iha liikkumatta olla. Buranakuuri ja geelipohjalliset myös hyvät.
Onko jalka siis kipiä myös sisäsyrjästä?Siitäähän täällä on näköjään puhuttukkin... Oli vaa hienompi nimitys!
- kivuton1
minulla oli sama vaiva vuosia. työterveydestä sain lähetteen fysioterapeutille joka teippasi kipeän kantapään, ihan maalariteipillä. sitten hän teetti pohjalliset minun jalkojen mukaan. maksoivat 170 mut sen jälkee ei o ollu kipujakaan. vaikka kantapää oli kipeä niin teippi auttoi tuki jalkaa ja kantapää parani sen jälkeen aloin käyttää pohjallisia kaikissa kengissä
- Rinta ääni
Hai sinun pitää ruveta käymään kauniin miehen kanssa päivätansseissa ja voiella pirtulla jalkasi ennen tanssiin lähtöä,niin luupiikki pehmiöö ajanmittaan kummasti.
- Syyllinen löytyy
usein yllättävöltä taholta, Testaa ja ylläty:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/- mummeli
minulla auttoi kahdessa kuukaudessa geelipohjallinen kantapäässä, kun teetin sen jossa oli aukko kipeän paikan kohdalla
- Tässä turhia
Vaikka maitohappobakteerit auttaa joihinkin vaivoihin, ei ne auta tähänyhtään mitään. Jos olet saanut avun testatessasi, jalkasi olisi parantunut ilman maitohappobakteereitakin.
- auttajaa luupiikille
Hei
Jalan amputaatiohoitoa ehdotettiin ketjussa, osaako fysioteraputtini tehdä tämän?
- Avaaja - ontuva eriks
Luupiikki kantapäässä ei ole syy vaan seuraus. Tulehdustila. Jalkapohja on liian kireä, askellus ei ole "joustava". Hirvittävästi venytystä, jopa se ortoosivenytys.
Pehmuste kantapään alla ja sitkeästi kävelyä. Mitä ihme
ttä väliä jos kantapään alla sattuu, ei muuta kuin kävelyä ja menoksi.
Itse kävelen joka päivä kuluneen polven päällä. Luulle asti kulunut jo vuosia sitten. Ja joka askel on kuin astuisi avohaavan päälle. Mutta mitä siitä
Missä ihmeen töissä olet jos olet saikulla kantapääkivusta?
Liikun töissä paljon. Sen polveni "avohaava" kivun kanssa.
Pistät Buranaa nassuun sen verran, ettei ilme ole "sonnat housuissa".
KYLLÄ VARMAAN ON KYSE JOSTAIN MUUSTA. Se on henkinen stressi.
Siitähän tästä on kyse.- Kiltti kiusattu
Ja älä usko näitä vähättelijöitä, kuten Ontuva eriks tossa kirjoittaa. Hermokipuun ei mitkään Buranat auta! Eikä se vika ole päässä. Tosin stressihän voi saada aikaan vaikka mitä särkyjä kehoon... Mutta ainakin mun tilanteessani kyse ei ole siitä, vaikka mm. oma työnantaja epäili, että mulla oli päässä vikaa.
Tuollaisten tietämättömien ihmisten epäily vaan lisää omaa ahdinkoa kipujen keskellä.
Kuten jo äsken lähetin, tsemppiä sulle! - Asiatonta vähättelyä
"Liike on lääkettä", tuttu lause nivelrikkopotilaalle. Sinulla lienee polvi kulunut aika vähän jos polvi sattuu vain astuttaessa. Silloin liikunta onkin parhaaksi. Mutta kun polvi kuluu todellakin loppuun kuten minulla ennen tekonivelleikkausta, kipu on jatkuvaa, myös levossa ja kävely onnistuu enää kävelykepillä tai rollaattorilla keventäen. Silloin ei auta enää kuin tekonivel.
- Kiltti kiusattu
Hei Auttajaa luupikille!
Mulla oli 4 vuotta sitten samat oireet kuin sinulla. Sairaslomalla silloin 2,5 kk, ku en pystynyt astumaan jalkapohjilla maahan juuri ollenkaan.
Epäiltiin luupiikkiä,jota ei ollutkaan. Lopuksi ortopedi diagnosoi vaivan nilkkakanavaoireyhtymäksi, joka on yleisempää ranteessa. Aiheuttaa hermosärkyä, joten tavalliset särkylääkkeen eivät auta ja huumeiksi luokiteltuja en halunnut.
Ainoa,joka auttoi, oli lasillinen viiniä tai muuta vahvempaa alkoholia, joka ilmeisesti rentoutti jalkoja niin että särky väheni. Tosin sitä keinoa voi käyttää vain satunnaisesti..;) Ainoa hoito on leikkaus, jota ei suositella kuin äärimmäisissä tapauksissa, koska leikkauksesta aiheutuva arpikudos voi taas vahingoittaa nilkassa olevia muita hermoja tai jänteitä. Lopputulos oli, että sairaslomaa en enää saanut ja menin itkien töihin.. Ainoa jonka huomasin hieman auttavan, oli lämpö. Kylmä, mm.kylmä vesi taas sai jalat särkemään vaan kovemmin.
Se minkä avulla pystyin hitain askelin palaamaan töihin, oli parin viikon ajan päivittäin tehdyt infrapunahooidot nilkkoihin ja jalkapohjiin. Kesto hoidolla kerrallaan oli n.10min. Infrapunan lisäksi kävin jalkaterapeutilla tutkituttamassa jalan asennon, joka oli väärä. Sain pohjalliset, jotka korjaavat jalan virheasentoa ja pehmentävät askellusta ja varsinkin kantapään tärähdystä maahan. Jalan virheasennosta johtuen kantapään omat "pehmusteet" eli "rasvataskut"(en muista hienoa nimitystä) olivat siirtyneet kantapäiden alta niiden sivuille. Tästä johtuen erityisesti kantapää ei kestänyt enää kovaa alustaa. Myös jalkaterapeutillta saadut jalkapohjien vahvistusliikkeet ja venyttelyt tuottivat tulosta. Vaivassa kun oli
erehdyttävästi osaksi samat oireet kuin plantaarifaskiitissa eli luupiikissä. Eli kuten luupiikissäkin, pohjelihaksien venyttely ja akillesjänteen venytys auttoi. Käytin myös jonkin ajan luupiikin hoitoon tarkoitettua yövenyttäjää jaloissa, joka siis auttoi myös hieman.
Kaikki kengät mulla meni uusiksi. Ja vaiva ei ole edelleenkään loppunut ja luulen, ettei koskaan lopukaan, koska pehmusteet kantapäistä hävinneet koko iän kestävän väärän askelluksen takia. Mutta nyt jpystyn käymään jopa lenkillä! :) Ja ostan vain kenkiä, joihin pohjalliset mahtuvat. Sen lisäksi kengän pohjan pitää mulla olla mahdollisimman pehmeä ja iskua vaimentava sekä joustava. Eipä ole enää helppoa löytää kenkiä, joilla oikeesti voi kävellä...
Toivottavasti tästä on sulle apua! Oli pakko vastaa, kun oireesi oli samoja kuin mulla ja muistan sen ahdingon kun aluksi ei löytynyt mitään järkevää syytä jalkapohjien särkyyn. Tsemppiä jatkoon! - LEHTIMA
Minulla auttoi 10-20cm lumessa" tarpominen"noin viikon ajan ,joka päivä.Kun jal-
ka nuljuaa lumessa se hieroo "luupiikkiä".Ei ole sen jälkeen vaivannut.Lääkkeet
eivät vaikuttaneet minuun.Voisi ajatella ,että pehmosessa hiekassa voisi olla sa-
ma vaikutus?Testatkaa!!!- Yks Vaihtoehto
Itsellä,jalkaterät,nilkat,pohkeet ja varsinkin jalkojen ulkosyrjät ,sekä alaselkäkipuja.Paljon jalkatutkimuksia,kunnes kuvattiin selkä?Yllätys yllätys,alaselässä 2 välilevypullistumaa ja hermot puristukses.Kipu säteili hermojen kautta raajoihin.Hermokanavia avarrettiin ja hups,jalkakivut loppui.Prosessin tutkiminen ja toteaminen kesti 3.5vuotta,jonka ajan sairaslomalla.Nyt voi elää normaalia elämää,pitkiä lenkkejå ja hyvinnukuttuja öitä.Kansanparantajia kokeilin,auttaa luultavasti luulosairauksiin.
- fxgxgf
Nämä luupiikit johtuvat kengistä ja varsinkin pitkistä seisontajaksoista kengillä (esim töissä). Siksi aina kesällä pyrkikää kävelemään ulkona ilman sukkia ja ilman kenkiä, ihan joka paikassa. Jos on pakko käyttää kenkiä esimerkiksi julkisella paikalla, käyttäkää sellaisia kenkiä joissa on pehmeä pohja ja jotka eivät muotoile jalkaa (VARPAITA) millään tavalla!
Ihminen on luotu kulkemaan paljain jaloin ja jalka on aina silloin oikeassa asennossa ja jalka pääsee nuljumaan joka puolelle.
Lisäksi jos jalka vaivaa, istukaa myös kuten ihmiset entisaikaan ja lapset nykyään, eli ette istahda minkään päälle, vaan ainoastaan kumarrutte istumaan jalkojen päälle. Ellei jalkapohja pysy kokonaan lattiassa tuossa asennossa, silloin jalka on ehdottoman varmasti huonona ja vaatii venytystä! Kyseinen asento venyttää pohkeita ja nilkan takaosaa ja kun sitä harjoittelua jatkaa, jalkapohja alkaa pysymään kokonaisena lattialla ja vaivat häviävät.
Vaikka kipu on jalkapohjassa, se ei välttämättä kerro lainkaan sitä kohtaa mistä vaiva johtuu. Jalkapohjan kipu voi johtua alaselän väärästä asennosta, kireistä takareisistä tai pohkeista jne jne. Jos silloin laittaa kipupiikin, niin vaiva ei häviä!
Lisäksi ihmisellä on taipumusta etsiä väärästä asennosta se missä ei kipu tunnu, mikä ei myöskään poista kivun lähdettä, vaan saattaa pahimmillaan aiheuttaa lisäongelmia. Tämä EI TARKOITA sitä että kipua pitää sietää ja jalkaa ärsyttää. Tämä tarkoittaa sitä että kivun LÄHDE on aina PAKKO selvittää. Kipupiikki ei ole aina kivunlähteen selvittämistä ja se yleensä auttaa vain silloin kun kipuilu on alkanut vasta vähän aikaa sitten.
On ihan sama kenelle asiantuntijalle menet, kunhan menet ASIANTUNTIJALLE. Huomaa kuitenkin että homeopatia ei toimi, koska he juottavat sinulle pelkkää vettä.
- Illotiini
En jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia mitä tuossa oli. Mulle sanottiin että mulla oli luupiikki kantapäässä ja se oli tullut kuulema jonkun kalvon tulehduksesta. Kärsin kivuista muutaman vuoden. kokeilin kortisoonia, venytystä, lastaa, kalliita pohjallisia ja kaikkia mahdollisia juttuja. Sitten mun kaveri oli nähnyt Akuutti ohjelmassa luupiikistä. Siinä oli tämä ihminen laittanut Illodiinia (suuvettä) kipeään kohtaan ja kelmulla peittänyt alueen. Kivut olivat lähteneet. No minä kokeilemaan epäilevänä samaa keinoa. Jalka kunnolla märäksi Illodiinista ja äkkiä kelmu päälle. Yön yli pidin. Muutamina öinä tein saman ja yhtenä päivänä huomasin että eipä koske enään. Suosittelen kokeilemaan.
- hulipuppelis
VÄÄRÄNLAIASET KENGÄT!!! Kipikapi mittauttamaan jalat vaikka urheiluliikkeessä...Itse sain avun kipuihin kun ostin kotimaiseen jalkaan suunnitellut KOTIMAISET kengät sekä kotiin että työhön.
- ei edes valelääk
Aloittajalle.
Onko jalkapohjien arkuutta (eniten aamuisin), pohjesärkyä kävellessä, epätavallista nenäverenvuotoa, kuumeilua? Silmien huomattavaa punoitusta? - parantunut39
Kuvailemasi kuulostaa kovin tutulta, epäilen että sinulla on edelleen plantaarifaskiitti. Se on kamala pitkäaikainen riesa ja kiusa, ja rajoittaa elämistä oikein kunnolla. Mihis kuljet jaloilla ei pääse mihinkään? Kipu ajoittain sietämätön ja pahimmassa kohtaa itse kuljin kepeillä avustaen.
Itsellä meni 6 vuotta ennen kuin sain jalkani kuntoon, ei enää siis vaivaa, eikä ole uusiutunut. Mulla laitettiin vuoden aikana n. 9 kortisoni piikkiä kumpaankin jalkaan, niiden apu oli vain hetkellinen. Lopetin ne omasta halusta. Särkylääkkeitä hirvittävä määrä. Jalat teipattiin lukemattomia kertoja. Yölastoja/sukkia pidin monta vuotta. Tukipohjallisia ja keinukenkiä on kaappi täynnä. Vaihdoin jopa ammattia. Fysioterapeutteja on tavattu useasti.
Kaiken tämän jälkeen väitän että se mikä jalat kuntoon sai on niinkin yksinkertainen juttu kun venyttely. Olen hirvittävän kankea ollut aina ja jalat varsinkin. Varsinkin jalan takaosien "löysentäminen" on tosi tärkeää. Harmillista tässä on se että paraneminen ottaa aikaa, mulla meni 2 vuotta siihenkin. Ja jos tilanne sinullakin on noin paha mitään nopeaa apua minulla ei ole.
Kävin aikoinani myös kirurgin juttusilla, että josko laittais jänteet poikki jalan alta, hän ei kaikeksi onneksi suostunut. Siitä kaiketi seuraa entistä hankalempia ongelmia. Se ei ole siis vaihtoehto. - Akupunktiosta apua
Minulla hoidettiin luupiikkiä ensin kortisonilla eikä auttanut.
Sitten kokeilin akupunktiota enkä tarvinnut kuin yhden hoitokerran kun
minulle laitettiin pistos kuumalla neulalla,muistaakseni tulineulalla
siihen. Vaiva helpottui enkä tarvinnut mitään tukipohjallisia tai muitakaan konsteja.
Hoitaja kertoi syyn vaivaan ja sanoi hoitaneensa tällä tavoin aina luupiikin pois. - nelli222
Lääkäri neuvoi helpon konstin. Lattialle ns jalkarullalaite ja siihen kantapäidenhierontaa lyhyen aikaa joka ilta. Niin tein ja teen, ei ole piikit enää vaivanneet. Neuvo annettiin 10 vuotta sitten ja vieläkin rullailen.
- geelipohjalliset
ostin Clas Ohlsonilta geeli-pohjalliset ja jalka rauhoittui aika pian. Geelipohjalliset toimivat kuin iskunvaimentimet kävellessä. Eikä nuo pohjalliset maksa paljoa, kannattaa kokeilla.
- E-lastinen
Venytys on paras hoito, usko pois!
- Liikekin on lääke
Jooo, liike on lääke. Kaikki venytys, vanutus, oikominen, kipristely, kiemurtelu, koukistelu, puristelu, höllääminen, relaaminen ... ja mikä tahansa liike auttaa ja muokkaa jäseniä.
Mutta jos on esim. tulehdus, niin se ei parane pelkästään liikkeellä, vaikka hyvää tekeekin, paitsi tulehtuneelle paikalle tai kohdalle. Siis täytyy tietää vaivan ja vian nimi ensin, hoitaa ja rauhoittaa se, ja sitten venyttämään, vanuttamaan ...
- Julia 43v
Minun luupiikki lähti geelipohjallisilla ja Kings Light sokerittoman jäätelöpuikon avulla. Söin kaksi puikkoa päivässä aamuin ja illoin. Ovat hirveen hyviä. Vaatikaa lähikauppaannne!!! Olen saanu isosta CM-tavaratalosta. S-ryhmä on lopettanu myynnin -Miksi???? Se on huipputuote, eikä missään mainosteta. Koko ajan valiitetaan, että jäätelönmyynti laskee. Ei ihme kun kaikki jäätelöt on sairaan imeliä. Joka ikisessä jäätelössä pitää olla se ällöttävän imelä junnttien hillosilmä. Se on jopa eräässä sokerittomassa dieettipikarissa? Miksi. Jäätelötehtaat on ukkoontuneet. Eivät ymmärrä, että ihmiset on terveystietoisia. Lisää sokerittomia jäätelöitä meille aikuisille!!!!
- pikku myy
MBT kengät auttaa myös , kokeiltu on sekä työkenkinä että ulkokenkinä. (elikkä sellaiset "keinukengät ")
- Pilvipää
Kuulehan. Samasta vaivasta kärsin tuskaisesti 13 vuotta sitten, ja molemmissa jaloissa. Kipu tosiaan säteili ihan pohkeita ja sääriä myöten. Luupiikithän ovat seurausta kantapohjasiteen tulehduksesta. Luupiikit muodostuvat estämään tulehduksen leviämisen kantaluuhun.
Nyt tarvitset hyvän jalkojenhoitajan avuksesi. Unohda kortisonit ja lääkärit. Minäkin kävin ensinalkuun ortopedillä, ja hän ehdotti leikkausta. En suostunut. Sattumalta asiakkaakseni tuli kauppaani jalkojenhoitaja, joka katseli vaivaista kävelyäni ja totesi, että sullahan on tulehtuneet kantapäät, tulepas minun vastaanotolleni. Niinpä menin ja hän teki minulle pohjalliset tutkittuani kenkäni ja kävelytyylini ja jalkojeni keskinäisen pituuden. Pohjallisiin tuli lieviä tukia sinne tänne ja nimenomaan paikkoihin, joihin olisin vähiten odottanut tuentaa !
No tämä ihana nainen lupasi minulle, että kahden viikon kuluttua olen terve. (epäilin vahvasti) Ja kyllä, kymmenen päivän päästä kipu oli poissa ja lähdin matkalle Saksaan ja taatusti kävelin paljon ja ilman kipuja. Tunne oli fantastinen, sillä niin tuskaisen kipeä olin ollut. Vaiva ei ole tullut edes takaisin, sillä käytyän pohjallisia aina silloin tällöin.
Suosittelen lämpimästi asiansa osaavaa jalkojenhoitajaa ! HEI
ITSE KÄRSIN NOIN VUODEN VASTAAVASTA OIREESTA>KORTISONIA,VENYTTELYÄ,GEELIPOHJALLISIAS,ÄHKÖHOIDOT...KAIKKI TULI KOKEILTUA,KUNNES VIIMEKSI TERV.ASEMAN FYSIOTERAPEUTTI EHDOTTI NS.KINESIO TEIPPAUSTA. VALKOISELLA TEIPILLÄ KIERRETTIIN KIPEÄÄ JALKAPOHJAA RISTIIN RASTIIN...KUUKAUDESSA OHI!!! AIHEESTA LÖYTYY GOOGLAAMALLA,YOUTUBE,KIRJASTOSTA,SEKÄ TERVEYSASEMILTA,HIEROJILTA TIETOA.YKSI KERTA RIITTI ,NIIN OPIN ITSE LAITTAMAAN TEIPIN. SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI,IHHOTTAVA JA KIVULIAS VAIVA>>>HOITO ITSELLÄNI OLI PELKKÄ TEIPPAUS. VOIMIA KEVÄÄSEEN.- Oikeaa hoitoa
Vuosia sitten tätini kärsi samaisesta vaivasta, johon oli jo koetettu kaikenlaista. Pyynnöstäni hän kokeili myös perinteistä vyöhyketerapiaa, joka tehdään jalkapohjan hermopäätteitä hieroen käsittelemällä. Siihen hoitoon vaiva lopahti, en nyt enää muista, kävikö hän siellä kerran vai useamman.
Toinen hyvä paikka on ammattitaitoinen ja hyvä jalkaterapeutti, jalkojenhoitaja oli nimike ennen, nykyisin koulutus on pidempi (amk). Molemmat em. pystyvät monissa muissakin aiheissa paljon enempään kuin esim. terkkarilääkäri. - Avun saanut
Itselläni oli kipua jalkapohjien ja säärten kohdissa. Kävin viime viikolla kokeilemassa yhtä paikkaa. Yllätys, yllätys, oireet lähtivät saman tien! Kannattaa kokeilla. Hintakin oli kohtuullisen edullinen. Tässä linkki paikan kotisivuille: http://hierontawongkee.omasivu.fi/11/etusivu/
Toivottavasti saat sieltä apua! - saanariina41
Luupiikki dg:n sain itse n. 18v ikäisenä, kun olin kesätöissä taapertanut silloisilla muotikengillä eli ballerinoilla. Jalanpohjan tuki ihan päin honkia ja jalkaholvi madaltui. Silloin sain 3x kortisonit ja vaiva katosi 20 v ajaksi. Sitten sama juttu, kun sain lapsen ja painon sekä hormonien, ryhtimuutoksen = selkäkivun vuoksi kipu palsi taasen. Imettämisen vuoksi en käyttänyt muuta kuin panadolia ja venyttelin sekä käytin pehmeitä, kiilakorkoisia jalkineita. Onneksi oli kevät ja kesä.. kävelyni todellakin muuttui kamalaksi ankan vaappumiseksi.
Menin fyssarille ja opettelin uuden kävelyn...söin vahvan kipulääkekuurin kun imetys loppui ja käytin yölastoja. Onnekseni pohjalihakset ja akillesjänne olivat ok.
Työkaverillani akillesjännettä ja pohjalihasta leikattiin saman syyn takia. Oli liian kauan "menemättä" hakemaan hoitoa. Annoin Hirsilänkenkätehtaan Promena kenkien malliston käteen ja niitä on molemmat tilattu vuosittain.
Heillä on kenkiä, joissa on ilmastoitu ja koverrettu irtopohjallinen joka vähentää painetta kantapään (= luupiikin) kohdalta.
Tosiaankin ilkeä ja pitkä vaiva! Ja tosiaan alkoholi helpottaa, mutta kun ei halua juoda... :o) - Ukso pois
Ätilläni hävisi sillä, että sai fysioterapeutilta kunnon jumppaohjeet. Niitä kun teki KAUAN niin johan hävisi kaikki oireet, vaikkei itsekään höpöltä tuntuneisiin jumppaliikkeisiin aluksi uskonut. Lisäksi käyttää sisälläkin aina sisäkenkiä. Kipu tulee takaisin aina, jos kenkiä ei käytä. Ja jos kipu tulee takas kenkien käyttämisestä huolimatta, niin on aika kaivaa esille taas fyssarin jumppaohjeet... Näillä kipu on pysynyt poissa jo vuosia.
- kokeile tätä
Itselläni oli ko. vaiva aikoinaan. Katselin netistä apua ja löysin.
Laita pieni pallo jalan alle kipukohtaan ja pyörittele palloa vähän aikaa kipukohdassa, ei kauan aikaa kerrallaan. Kipua kyllä tuntuu, mutta sen kestää. Seuraavana päivänä uudelleen, tämä auttoi minulle eikä ole vaivaa sen jälkeen ollut. - Uutta tietoa tämä".
Luupiikki ei ole mikään vika, vamma tai sairaus. Se on normia ikääntymistä. Jos jalkapoha kipeä alkaen kantapäästä, venytys, painelu ja tuo pallojumppa auttaa. Mene fysioterapeutille ja erit jalkaterapeutille!
- N40
Täältä saa avun plantaarifaskiittiin: http://hyvinvointitiimi.fi/kipupaivystys
- Tulos taattu???
Onko tulos taattu, tai rahat takaisin!
- luupiikki 1
Minulla vaivasi luupiikki molemmissa kantapäissä useita vuosia. Kävin lääkärillä ja siellä laitettiin pari kortisoni piikkiä. Piikki auttoi hetken, mutta kipu palasi aina uudelleen. Vaiva paheni niin, että koko jalkapohja oli niin arka ettei meinannut pystyä astumaan sille ja jalat olivat kuin tulessa varmaankin tulehduksesta johtuen. Kokeiltiin myös pohjallisia ja fysikaalista, mutta ei niisäkään ollut apua. Vaiva paheni niin että jouduin jäämään sairaslomalle koska työni on pääasiassa sesomatyötä ja joudun myös kävelemään paljon. Sitten onneksi sain ajan jalkaortopedille ja siitä pääsin leikkaukseen. Minulle tehtiin ns. pohjelihasten vapautusleikkaus. Leikkauksen jälkeen vaiva alkoi pikkuhiljaa paranemaan ja olen nyt taas töissä normaalisti. Vielä kortisoni piikeistä. Ortipedi oli sitä mieltä ettei jalkapohjaan tulisi laittaa kortisonia, koska se ohentaa siellä olevaa luontaista rasvapattia.
- mummin tyttö
Naapurin vanha herrasmies neuvoi mummoani: Jätä rasva pois.(Lähinnä voi/margariini,oliiviöljystä tuskin on haittaa) Ja se auttoi,mummo kävelee taas kivuttomasti :)
- vinkki 5
Miehelläni oli luupiikki ja joku neuvoi, että syö vahvaa mangnesiumia. En olisi ikinä uskonut, mutta luupiikki tosiaan hävisi.
- auttajaa luupiikille
KIITOS KAIKILLE! en meinannut uskoa kun katsoin miten paljon neuvoja ja samasta vaivasta kärsineitä on, kiitos!
Kyllä tuli kaikenlaista ohjeistusta, jopa amputaatiolle naurahdin, olisipahan vaiva poissa :D
Aion kyllä ensitöikseni varata aikaa fysioterapeutille ja ostaa geelipohjalliset kun niistä monelle löytynyt apu. niistä kiiloista ja koroista ei ole itselleni ollut apua ja tk:n jalkatuki yöksi oli myös ennen käytössä mutta ei sillä vaiva parantunut.
hienoa että joku uskalsi epäillä nilkkakanavaoireyhtymää sekä kihtiä. osaa sitten pyytää lääkäriä tarkistamaan myös mahdollisuudet näistä.
jos ruusuja voisin nyt jakaa niin jakaisin niitä kera lämpimien halausten. olisi upeaa jos pääsisin tästä vaivasta eroon!
Aionkin vielä kertoa tänne miten mikäkin keino on toiminut kuhan niitä pääsen testaamaan.
ps. kai sitä suuvettäkin pitänee kokeilla :) vaikka jalkahoitona jos ei hoitona - kevatnurmi
kortisooni piikki auttoi ainakin mua -mehiläisen lääkäri kysyi mistä ottaa kipeintä ja löi piikin siihen ,kun alkoi vaikuttaa oli kipu poissa eikä ole palannut
- 3 + 14
Käypä Instrumentariumissa kysymässä sellaisia pehmikkeitä kenkiin. Itselläni ne auttoivat. Voit siis vaihtaa sen kengästä kenkään.
- Åke
täällä taas kaikki urpot paikalla ja antamassa typeriä ja vääriä neuvoja
pitäisitte turpanne kiinni kun ette kyseisestä vaivasta mitään tiedä!
URPOT - Uudestisyntynyt
Venytelkää pohjelihasta
http://www.tttdigi.fi/article_images/2009/7_2009/a_jalkajumppa2.jpg
Itselläni viikon venyttelyn jälkeen vuoden kestäneet kivut kokonaan poissa.- Voi auttaa
Tuossa kuvan asennossa plantaarifaskiittiin auttaa ukkovarpaan kääntö ylöspäin. Pohkeen venytys ei auta plantaarifaskiittiin, mutta voi auttaa muihin oireisiin. Siis riittää että venyttää jalkapohjan jännekalvoa kääntämällä varpaita ylös, joko sitä varten tehdyllä tuella tai millä muulla keinoilla tahansa.
- kiputäti
Minun tapauksessani syy löytyi selästä. Hoidettiin plantaarifaskiittina toista vuotta, mutta selkäleikkauksen jälkeen kipu hävisi jalasta. Näinkin voi sattua.
- hermokimppu
Hermopinne nilkassa eli tarsaalitunnelioireyhtymä ,siihen ei paljo kortisonit eikä kipulääkkeet auta , ei auttanut kansanparantajakaan eikä monet muut hierojat , nyt on vielä aika osteopaatille sen verran ennen leikkaustoimenpidettä , että josko siellä pinne aukeais niin vois leikkausajan perua :) ja tässä vaivassa kantapää on kipee, polttavaa kipua ja kipu tuntuu lähes koko ajan , mutta rasituksessa äityy tosi kamalaksi...no ei auta kun kestää ja toivoa ,että leikkaus viimeistään ois siunukseksi vaikka voihan siinä käydä niin että kun menee sutta pakoon tulee karhu vastaan :D mutta tsemppiä kaikille oikean hoidon löytymiseen ja toivotaan että tullaan kivuttomiksi!
- Maratooni mielessä
Harrastan juoksemista ja onneksi kuulin toiselta juoksijalta hyvästä akupunktiohoitajasta joka hoisi häneltä luupiikin kerralla. Samoin hoiteli myös minulta ja sanoi vielä että jos ei mene, tule uudelleen ja laitetaan toisen kerran tulineulahoito.
Ei tarvinnut toista kertaa ja parani siinä ajassa jossa hän sen arvioi hoituvan.
Uskomatonta mutta totta 100% sti. - TIIAPAPPA
Illodinia kantapäihin. omat koivet ollut kipeät kohta 9 vuotta, hain jo työkyvyttömyyseläkettä en vielä saanut. Kannataa vähentää rasitusta ja mennä ortopedille. Oma työterveyslääkärini suositteli vain masennuslääkkeitä ja ilmaistyötä. Asiantuntemus ei riittänyt esim apuvälineiden määräämiseen. No olin vihdoin hänen toivomassaan ilmaistyössä, se päättyi ennen aikojaan ja nyt kaikki taloudelliset tukeni on katkaistu vaikken ole työkykyinen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496435Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562737Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841175
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.901160Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611103- 891090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2801084- 71985
- 229870