Miksei työtön mies kelpaa?

luuseri mies

oOnko työtön luuseri vai miksi. itse en ole ainakaan mikään juoppo tai kriminaali, että sen takia en ole työtön. Täällä ei vaan ole töitä. Kirjoitin yhelle naiselle joka oli työtön ja sit sanoin olevani kans työtön ja nainen ei enään vastannut.

Työtön on kai huono mies automaattisesti.

61

822

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkki johannes

Töitä löytyy aina. Joka paikasta. Miehisty sinäkin sen verran, että leikkaat tukkasi, peset hampaasi jA hankit töitä. Sen jälkeen sitten vasta deittailua kun pystyt työstä saamilla tuloillasi elättämään itsesi.

• KYSYMYSSULLE

Kysymys: kuka hyvässä työssä oleva oikeasti haluaisi tämän palstan jakorasioita saada kun muutenkin seuraa saa?!!!

• Kuule erkki johannes se ei vaan valitettavasti toimi että käy töissä.
        Itse käynyt jo yli 10 vuotta samassa duunissa ja ei vaan kelpaa naisille.

Mutta sitävastoin työttömät pummit tuttuni seurustelevat onnellisesti joka taholla.

• 20+10

Jos siellä ei ole töitä niin sitten pitää muuttaa sinne missä on töitä.

• ju7j

Virolaiset saa töitä mut suomalaiset ei. Kaikilla ei ole varaa muuttaa työn perässä. Työnantajan on pakko maksaa suomalaiselle hyvää palkkaa tai kohtuullista jos palkaa suomalaisen. Muuten menee maine ja verottaja iskee. Virolaiset ei välitä oikeuksista kunhan saavat muutaman lantin kotiin lähetettäväksi.

• 15+20

No jos alallasi ei enää ole muita kuin virolaisia niin sitten pitää kouluttautua uudelle alalle. Vai ajattelitko olla loppuelämäsi työtön ja syyllistää siitä yhteiskuntaa? Tottakai saat niin tehdä mutta älä sitten ihmettele ettei naisia kiinnosta, koska he ovat valmiita tekemään esimerkiksi hoitotyötä pienellä palkalla.

Jos haluat olla työtön koska yhteiskunta sucks niin varmaan sellaisia naisiakin löytyy. Silloin ei kuitenkaan kannata olettaa että normi nettideittinainen kiinnostuu vaan ne naiset kannattaa hakea jostain vaihtoehtopiireistä.

• hiljaa siellä
        15+20 kirjoitti:

No jos alallasi ei enää ole muita kuin virolaisia niin sitten pitää kouluttautua uudelle alalle. Vai ajattelitko olla loppuelämäsi työtön ja syyllistää siitä yhteiskuntaa? Tottakai saat niin tehdä mutta älä sitten ihmettele ettei naisia kiinnosta, koska he ovat valmiita tekemään esimerkiksi hoitotyötä pienellä palkalla.

Jos haluat olla työtön koska yhteiskunta sucks niin varmaan sellaisia naisiakin löytyy. Silloin ei kuitenkaan kannata olettaa että normi nettideittinainen kiinnostuu vaan ne naiset kannattaa hakea jostain vaihtoehtopiireistä.

Mulla on ainakin kolme ammattia mut ei töitä. Kyllä ihmiset varmana mensi töihin jos töitä olis. Kaikilla ei ole varaa asua hesassa ja maksaa tonnin vuokraa jostain 8 neliön kämpästä. Olen tehnyt jopa ilmaiseksi töitä kun luulin että sitten sain pitempi aikaisen duunin mut siltin potkittiin pellolle.

Työnantajat haluuaa ilmais työntekijöitä ja sit 4kk jälkeen ottavat uuden vaikka tekis kuinka hyvin töitä. Ei siis ole järkeä tienata muille rahaa jos its ei saa mitään. Siksi olen työtön mielelläni jos en saa rahaa siitä työstä

• hjkhkhjkhjkjhk

Se johtuu siitä että pitkäaikaistyöttömät ja lyhytaikaistyöttömäyt luetaan kaikki samaan joukkoon, myös työvoimakoulutuksessa olevat esim lähihoitajat ovat työttömiä.

Ensimmäinen ajatus mikä tulee mieleen työttömästä on alkoholisoitunut syrjäytynyt ja köyhä. Siksi naiset ajattelevat että tuo ei käy.

Itse olen työtön, mutta olen opiskelemassa erikoisiammattitutkintoa. Saan liiton korvauksia 1500e / 4vk nettona, että kyllä tässä työttömänäkin pärjäillään.

Eli työtön ei läheskään aina ole se alkoholisoitunut rantojenmies.

• Kyssäri80

Ilmoitatko nettideittailussa olevasi työtön vai opiskelija? Opiskelet erikoisammattitutkintoa, joten minun järkeeni käy, että olet opiskelija... Se on ihan toinen juttu, kuin olla työtön.

• hjh8

Lutkat haluaa miehen lompakolle.

• 00000000000000000000

- Syy vastaamattomuuteen on voinut olla jokin muukin.

- Nainen arveli että 2 x köyhyysloukku on entistä pahempi loukku.

- Jotkut työttömät miehet kuulostavat helvetin tylsiltä narisijoilta ja kukaan ei innostu sellaisesta.

• luuseri mies

Mä olen työtön mutta en ole köyhä. Naiset aina luulee että työtön on automaattisesti myös rahaton köyhä joka juopottelee vaan ja että olen ollut koko ikäni työtön. Mulla ei ole autoa tai kesämökkiä. Elän säästeliäästi enkä ostele turhia enkä käy baareissa joka viikonloppu. En mä kerro että olen hyvin toimeentuleva.

• 10+10

Työtön ei voi olla hyvin toimeentuleva. 500 päivän jälkeen työtön putoaa väistämättä työmarkkinatuelle.

Se on ihan sama mihin ne rahansa käyttää, mutta työmarkkinatuella ei todellakaan olle hyvin toimeentuleva.

• hjkhjkhkhkjh

Niin kyllähän vuokratyötä aina löytyisi, mutta se ei kannata ansiosidonnaisella.Ja jos ei ennen 500 päivää ole löytynyt töitä tai ei ole siirtynyt opiskelemaan, niin sitten etsii niitä paskaduuneja, ainakin siksi ajaksi että löytää parempia töitä.

Ansiosidonnaisella ei ole järkevää mennä vuokratyöhön. Varastotöitä tai tehdastyötä löytyy aina...

• hjkhjkhkhkjh kirjoitti:

Niin kyllähän vuokratyötä aina löytyisi, mutta se ei kannata ansiosidonnaisella.Ja jos ei ennen 500 päivää ole löytynyt töitä tai ei ole siirtynyt opiskelemaan, niin sitten etsii niitä paskaduuneja, ainakin siksi ajaksi että löytää parempia töitä.

Ansiosidonnaisella ei ole järkevää mennä vuokratyöhön. Varastotöitä tai tehdastyötä löytyy aina...

"Niin kyllähän vuokratyötä aina löytyisi, mutta se ei kannata ansiosidonnaisella."

Tuossa on vastaus sille miksi työtön mies ei kelpaa. Saat ihan vapaasti olla ansiosidonnaisella ja ottaa vastaan vuokratyötä vasta sitten kun 500 päivää on täynnä, mutta yhtä lailla vapaasti naiset voivat valita sen, jolle työt kelpaavat.

• hjkjhkhjkjhkjhkjhkh
        simasuuneiti kirjoitti:

"Niin kyllähän vuokratyötä aina löytyisi, mutta se ei kannata ansiosidonnaisella."

Tuossa on vastaus sille miksi työtön mies ei kelpaa. Saat ihan vapaasti olla ansiosidonnaisella ja ottaa vastaan vuokratyötä vasta sitten kun 500 päivää on täynnä, mutta yhtä lailla vapaasti naiset voivat valita sen, jolle työt kelpaavat.

Itse olen työtön, mutta olen opiskelemassa erikoisiammattitutkintoa. Saan liiton korvauksia 1500e / 4vk nettona, että kyllä tässä työttömänäkin pärjäillään.

• ....

Olen useamman vuokrafirman listoilla ja hakenut niiden kautta lukuisia töitä, mutta yritykset ei halua palkata ammattikorkeakoulun käynyttä duunari hommiin. Vuokrafirman on saattanut haastatelle, mutta yritystä ei kiinnosta. Joten ei oo mitenkään varmaan, että vuokratöitä löytyy aina. 1,5 vuodessa niitä olen tehnyt kuukauden, kun yhteen paikkaan pääsin.

• greeezer
        .... kirjoitti:

Olen useamman vuokrafirman listoilla ja hakenut niiden kautta lukuisia töitä, mutta yritykset ei halua palkata ammattikorkeakoulun käynyttä duunari hommiin. Vuokrafirman on saattanut haastatelle, mutta yritystä ei kiinnosta. Joten ei oo mitenkään varmaan, että vuokratöitä löytyy aina. 1,5 vuodessa niitä olen tehnyt kuukauden, kun yhteen paikkaan pääsin.

Niin onko sulla joku ammattipätevyys vai titteli?

• tsib

Olen kerran tapaillut miestä joka oli työtön. Heppu oli ihan hyvin koulutettu, media-alan tekijä taisi olla.

En tiedä kumpi on syy ja kumpi seuraus, mutta tämä kaveri oli myös masentuneen oloinen, ei "uskaltanut" hakea töitä kun pelkäsi ettei niitä saa. Se yleinen apatia ja saamattomuus oli kaikkea muuta kuin puoleensavetävää :/
      Muuten mies oli kaikin puolin kunnollinen, ei ryypännyt eikä rällästänyt, oli ystävällinen ja rehellinen.

En kuitenkaan kokenut että minun pitäisi jaksaa katsella toisen alennustilaa ja apatiaa, joten lopetin tapailun. Mies oli jo ehtinyt ripustautua minuun ja menikin tovi ennenkuin sain hänet kokonaan karistettua.

Enää en tapailisi työtöntä.

• hiljaa siellä

No mä käyn salilla ja kuntoilen kun en saa töitä. En juopottele useinkaan enkä ole masentunut, enkä apaattinen En siltin kelpaa naisille. Olen sitten varmaan huono mies ja kelpaamaton. Olen ollut vasta vuoden työttömänä ja työura alkoi osittain jo 18 vuotiaana ja sitte menin armeijaan ja sieltä takas töihin ja töitä tein 15 vuotta kaikenlaista duunia. Naiset luulee että jos on työtön niin on koko ikänsä ollut työtön
        kun ei saa nykyään töitä.

• tsib
        hiljaa siellä kirjoitti:

No mä käyn salilla ja kuntoilen kun en saa töitä. En juopottele useinkaan enkä ole masentunut, enkä apaattinen En siltin kelpaa naisille. Olen sitten varmaan huono mies ja kelpaamaton. Olen ollut vasta vuoden työttömänä ja työura alkoi osittain jo 18 vuotiaana ja sitte menin armeijaan ja sieltä takas töihin ja töitä tein 15 vuotta kaikenlaista duunia. Naiset luulee että jos on työtön niin on koko ikänsä ollut työtön
        kun ei saa nykyään töitä.

Niin en sitten tiedä miten tosiaan naiset yleensä suhtautuu työttömään mieheen. Itseä kammoksutti vain sen työttömyyden sivuoireet, ei työttömyys sinänsä.

Itsekin olen nyt työttömänä, toista kertaa elämässäni. Minä myös käytän valtavasti aikaa kuntoiluun ja on mukavaa miten oikeasti ehtii siihen panostamaan :)

Jatka etsintää, varmasti jossain on nainen joka osaa aktiivista ja kunnollista miestä arvostaa :)

• tuomo.korpikuusi

Ei se välttämättä työttämyyden takia jättänyt vastaamatta. Netissä on se logiikka, että aina valitaan joukosta parhain. Sitä tekevät sekä miehet että naiset. Nettitreffit eivät sovi ihmisille, jotka haluavat tutustua yhteen kunnolla ja kerrallaan. Työttömäksi voi joutua kuka tahansa. Jos työttömänä on hetken, niin se ei ole varmaan naisille ongelma. On sellaisikin, jotka ovat kotona tekemättä mitään eivätkä edes halua enään töihin. Elelevät taiteilijaelämää ja polttelevat porukalla blossia ihan tyytyväisinä työttöminä miehinä. Monen työttömän kannattaisi oleskelun sijasta hankkia edes hanttihommia tai lähteä opiskelemaan uudelleen. Jatkuvasti on koulutushakuja joka paikkaan. Jostain kumman syystä näitä blossitteijoita tai muita laiskottelijoita ei kiinnosta opiskella, koska se on heidän mielestään liian vaivalloisen haastavaa, aikaavievää ja vaatii keskittymistä liikaa. Perään sanotaan että työttömäksi sitten jää kuitenkin kun opiskelut on ohi. Opiskelulla saa sentään uuden ammatin ja oppii uusia asioita. Onhan se aina parempi tehdä jotain kun istua päivät pitkät kotona työttömänä tuskastellen. Pienillä paikkakunnillakin on opiskeluhakuja ja niin juuttunut ei saa olla yhteen kylään, ettei voisi siitä edes vähän pidemmälle muuttaa.

• Kesäri

Minä en ainakaan työtöntä kouluttamatonta miestä huolisi. En ikänä!!! Jokin syy pitää olla, että on työtön. Työtön mies on todellakin luuseri!!! Vaikka olisi kuinka hyvän näköinen ja mukava ja ilmenisi, että on työtön, niin en jatkaisi mitään!!! Luuseri mikä luuseri! Ainakaan minä en huolisi työtöntä. Eihän sillä olisi edes rahaa lähteä matkallekaan. Luuleeko työtön ukko, että nainen maksaa vai häh!!!???YÄK, sanon minä!!! Tyhmä nainen on, joka työttömän ukon ottaa elätikseen!!!Hyi!!!!!

• Ihmettelevä82

Itse olen siinä mielessä työtön, että en käy ansiotyössä. Sen sijaan elätän itseni vedonlyönnillä ja erilaisilla pienillä sijoituksilla. Olenko mielestäsi siis luuseri?

• khuygyrdesdyhk
        Ihmettelevä82 kirjoitti:

Itse olen siinä mielessä työtön, että en käy ansiotyössä. Sen sijaan elätän itseni vedonlyönnillä ja erilaisilla pienillä sijoituksilla. Olenko mielestäsi siis luuseri?

Et ole luuseri, mutta olet erittäin epähoukutteleva turvalliseksi elämänkumppaniksi. En koskaan alkaisi suhteeseen vedonlyöntiä hasrrastavan, saatika sillä itseään elättävän kanssa. Vastenmielistä.

• yksivain65
        khuygyrdesdyhk kirjoitti:

Et ole luuseri, mutta olet erittäin epähoukutteleva turvalliseksi elämänkumppaniksi. En koskaan alkaisi suhteeseen vedonlyöntiä hasrrastavan, saatika sillä itseään elättävän kanssa. Vastenmielistä.

Mikä siinä vedonlyönnissä on mielestäsi niin vastenmielistä?

• mgkslge
        khuygyrdesdyhk kirjoitti:

Miksi pidät ihmettelevää erittäin epähoukuttelevana turvalliseksi elämänkumppaniksi?

• Tyttö_85
        Ihmettelevä82 kirjoitti:

Et todellakaan ole luuseri. Minulle ainakin olisit unelmakumppani siinä mielessä, että sinulla varmasti tulisi riittämään aikaa myös parisuhteelle, koska kaikki aika ei menisi töissä.

• joop

lasken huonon karman päällesi,olkoon ankeuttajat ystäviäsi..saat toisen huonon onnen kun luet tämän.taika raukeaa kun muutut ja olet työtön..

• miesvm1967

Tunnen itseni onnekkaaksi kun ei oo tommosia ongelmia, vuositulot 50 keuroa. Ja nyksällä perintöä 260 keuron edestä joten rahat ei ihan heti lopu.

Tosin en oo koskaan antanu rahalle paskankaan arvoa.

Sanoinpahan nyt vaan että niitä alkaa vituttaan jotka pennejä laskee koska ootte ihan ansainneet vitutuksenne.

Työpäivä huomenna hei ja tili tyhjä :( ja tarttis pojalle ostaa uus tietsikka. Se on elämää mut järkkään. LOL!

• miesvm1967

Mun perintö tulee olemaan kanssa iso vaikka se jaetaan kolmen sisaruksen kesken. Mieluummin näen isän ja äidin hengissä koska välitän niistä :)

• Vilwa

Jos aloitteesta saa käsitteen, että mies tosissaan etsii töitä ja/tai kouluttautuu, en näe estettä hänen tapaamiselleen. Jos taas tulee sellainen olo, että ollaan jo luovutettu eikä paljoa kiinnosta muuta kuin makoilu ja akkojen iskeminen netissä, niin PASS!

• ..........

Itselleni kelpaisi työtön, mutta... Jos on työtä vieroksuva, niin sitten ei kelpaisi. Pitää jatkuvasti hakea työtä ja olla valmis tekemään välillä sitä paskaduuniakin vaikka kuinka ei kannattaisi ansiosidonnaisella.

• tavis mies.

Työtön on pohjasakkaa joka ei kelpaa. Mä olen tehnyt monta vuotta pas.kaduunia tässä elämässä mitättömällä palkalla ja kiitosta en edes saanut. Enään en tee pas.kaduuneja. Olen ilman naista jos en kelpaa. Tai en kyl kelpaa muutenkaan vaikka tekisin töitäkin. Mä olen ollut elämäs 2 vuotta työtön ja tehnyt 16 vuotta töitä. ja opiskellut loppuajan.

• Miksitäällä?

Eikö työttömän pitäisi keskittyä töiden etsintään eikä luuhata treffipalstoilla?

• ....

Ei työttömän tatvi 24/7 töitä etsiä, vaan kyllä heilläkin on oikeus tehdä muutakin. Aika pian työnhaku muuttuu todella stressaavaksi, jos elämässä ei ole mitään muuta kuin työnhaku. Jokaisen pitää muistaa huolehtia henkisestä jaksamisesta.

• tsnm

Nämä neljä sanaa, jos kohtaavat toisensa, muodostavat alimman ja halveksuttavimman käsityksen ihmisestä:

TYÖTÖN
      SUOMALAINEN
      NUORI
      MIES

Jos yksikin näistä sanoista puuttuu, niin heti ollaan paremmilla vesillä:

Suomalainen nuori mies = Täysin neutraali tapaus.
      Työtön nuori mies = Voi olla ulkomaalainen työtön mies, joka kyllä kelpaa naisille koska omaa ns. kulttuuriedun. Vaikea myös löytää töitä "rasismi"suomesta.
      Työtön suomalainen mies = Voi olla vanha työtön mies, jolla on työkokemusta 20 vuotta tai kärsii työperäisestä sairaudesta. Sympaattinen, neutraali tapaus.
      Työtön suomalainen nuori = Voi olla työtön nuori nainen, so what? Ottajia riittää.

Mutta AUTA ARMIAS jos olet TYÖTÖN SUOMALAINEN NUORI MIES (hyi v...), niin olet varmasti halveksuttavin olio pallon tällä puolen! Murhaaja tai raiskaajakin on pientä siihen verrattuna.

• NainenkaanEI

Hmm... Olen nainen ja jos olisin itse työtön, en kehtaisi etsiä itselleni kumppania! Haluan suhteeseen vain sellaisessa tilanteessa, jossa koen että minulla on todella annettavaa. Enkä tarkoita annettavalla vain rahaa, vaan elämän suuntaa, varmuutta, turvaa jne. Siis jos on vaikkapa opiskelija tai hoitaa pieniä lapsia vielä kotona (mies tai nainen), niin se on ihan ok, ja kuuluu luonnollisena osana elämään. Mutta työttömyys on epävarmuutta.

Toki nyt töissä käyvä voi jäädä jossain vaiheessa työttömäksi. Mutta silloin kun on aloittamassa uutta suhdetta, tuskin haluaa aloittaa sitä pohjalla ollessaan.

Minä haluan suhteeseen itsevarman miehen kanssa, ja jos työtön on kovin itsevarma, hänellä ei voi pahemmin tavoitteita olla. Mulla työttömyys ei ainakaan itsevarmuutta lisäisi. Olen 34 enkä ole ikinä ollut työtön.

• ....

Viimeaikoina Suomesta on hävinnyt paljon työpaikkoja, joten moni on jäänyt työttömäksi. Eli monella on ollut epävarmaa jatkuuko työ. Ja valmistuvien on valmista löytää töitä kovan kilpailun takia. Pitäisikö näiden kaikkien tosiaan vetäytyä kotiinsa ja vältellä uusiin ihmisiin tutustumista?

Moni nuoriaikuinen joutuu alkuun pätkätyökierteeseen, jolloin varmuus tulevaisuudesta puuttuu. Pitäisikö heidän mielestäsi odottaa johonkin 40v. asti, että viimein on vakityö ja voi alkaa etsiin seurustelukumppania?

Taitaa olla niin, että työ määrittelee sinua turhan paljon. Ja ainoa asia elämässäsi on työ. Jos jäät työttömäksi sinulla ei ole mitään. Sellainen ihminen, jolla työ on koko elämän sisältö, ei ole mielenkiintoinen.

• Ollut työttömänä

"nainenkaan ei"

Jos joutuisit työttömäksi, niin oppisit elämästä jotain.

Ei se ole pohjalla olemista eikä liity itsevarmuuteen. Nykyään työpaikkoja menetetään todella paljon eikä kenenkään työpaikka ole enää varma.

Luuseri miehelle: ymmärrän mitä tarkoitat eikä se ole työstä kiinni. Tiedän, että rahaa voi silti olla, mutta en minäkään sitä muille puhuisi.

• työtön mies.

Mä olen ollut vuoden työtön ja sitä ennen tein 16 vuotta töitä. Olenko siis kelpaamaton mies kun olen nyt työtön. No ei sitten kai kannata edes naisia katsoa päinkään. Nyt on aika heikot työnsaanti mahdollisuudet. 16 vuoden aikana olin töissä 5 eri firmassa ja silloin kuin aloitin 16 v siten niin ei tarvinnut kuin kävellä työpaikan ovesta sisään niin sai töitä.

Nykyään ei pääse edes haastatteluun vaan pitää lähettää hakemus nestissä ja ansioluettelo ja sit tulee vastaus että emme palkanneet sinua. On vähän eri meininki nykyään kuin silloin 90-luvulla.

• jkhkhh

Työttömyys ei aina johdu työnhakijasta. Se että nainen jättää vastaamatta nyt voi johtua mistä vaan, ei välttämättä työttömyydestäsi.

Oleellisempaa on se miten itse koet työttömyytesi. Itse olin aikanaan myös työttömänä jonkin aikaa olosuhteiden pakosta ja tiesin, että aikanaan kyllä saan oman alani työtä. Kuten sainkin.

Sinä aikana tapailin naisia kuten ennenkin, eikä se heitä tuntunut haittaavan.

Ole avoimesti ja häpeämättä sitä mitä olet ja huomaat kuinka ihmiset sinuun suhtautuvat!

• ikisinkku38.

Naiselle se työtönj uttu on ny yks hailee et onko vuoden ollut työtön vai 10 vuotta. Ulkonäkö on ennenkin ratkaissut nää asiat.

• Kaisu84

Ei se työttömyys haittaa, jos vaan pystyy itsensä elättämään jotenkin muuten. Esim. suuri perintö, arvokas osakesalkku, paljon metsää jne.

• yksivaan mies

Kuvitteletko Kaisu että pitkään työttömänä olleella on salkkuja tai kaikilla on perintöjä.

Itse olen pitkään ollut pois pelistä ja ruuvia kiristämällä saanut 1500€ kasaan ja sen syömiseen ei yksinolevankaan tarvi paljoa aikaa käyttää jos huono tilanne käy.

• sanon vaan

Kaisua ei haittaa jos miehellä on perintö kun kaisu haluaa päästä tuhlaamaan miehen perintöä.

• yksi vaan

Työttömän on oltava se perintöjä saanut tai salkun omistava. Mutta entä jos se terve ja työssä oleva tavallinen nainen voittaa lotossa miljardin, niin ottaako se sitten sen työttömän miehen siipensä alle? Itse en ainakaan halua käyttää ketään hyväksi tai tulla väärin käytetyksi. Sen verran elämä on opettanut.

• Kaisu84

Lähinnä minulla oli pointtina se, että ihmisten tulisi ymmärtää, että on paljon muitakin tapoja elättää itsensä kuin töissä käynti. Monella työttömällä raha-asiat ovat paljon paremmalla mallilla kuin esim. matalapalkka-aloilla työskentelevillä.

• yks mies vaan
        Kaisu84 kirjoitti:

Lähinnä minulla oli pointtina se, että ihmisten tulisi ymmärtää, että on paljon muitakin tapoja elättää itsensä kuin töissä käynti. Monella työttömällä raha-asiat ovat paljon paremmalla mallilla kuin esim. matalapalkka-aloilla työskentelevillä.

Arvaas mitä Kaisu.

Työttömällä on usein monia ongelmia.

Jos työttömällä on sattumoisin vähän rahaa, niin se on tullut hitomoisella puristamisella tyhjästä. Työttömän vaurastuminen on kielletty ellei sitten hän ole sattumoisin lottovoittaja.

Mitään omia osakesalkkuja tuskin on ja perintöjä harvalle rikastumiseen saakka tulee.

Mutta siihen et vastannut että jos työtön voittaa lotossa, niin pesää lohkeaa helposti. Mutta jos työssä oleva nainen voittaa miljoonan, niin tuskin huonoasemainen mies pääsee pesälle.

Kaisa. Älä pelkää. En ole tulossakaan.

• Täällä1

Tuli vaan mieleen, että voihan jollakin eronneella olla sellainen tilanne, ettei voi oikein, riippuen alasta tietenkin, niin lähteä työnperässä, kun saattaa olla lapsiakin ja sovittu hoitojärjestelyitä. Ehkä isälläkin on silloin ensikertaa mahdollisuus vaikka hoitaa lapsiaan ja olla elämässään läsnä enemmän? Sehän olisi vain yksi jakso elämässä?

Mutta jos on työtävieroksuva ja vääränlainen asenne, niin se on varmasti ratkaisevin?

Tulen itse mukavasti toimeen, enkä etsi elättäjää, mutta en toki miestäkään alkaisi elättämään. Tapailla voisin ja saahan sinne minun mökillekkin tulla. Ei sitä tarvi niitä alkaa jakamaan ja omilta lapsilta muille antamaan?

Ihmiset ihmisinä?

• mies..

Mutta minä olen ollut töissä jo lähes 10 vuotta, mutta kun mainitsin surkeasta menneisyydestäni, oli työttömyyttä jne. hyvin edennyt kirjoittelu päättyi kun nainen hävisi kuin pieru saharaan. Miehen pitää olla 110% täydellinen, ei likatahroja, hyiii! Naiset on pyhimyksiä!

• arpapelissä

Kurja kuulla huonosta kohtelustasi. Ei tuollainen nainen voi olla kovin kiva tyyppi muutenkaan! Aina elämässä voi sattua vaikka mitä, voi tulla terveysongelmia ja ulkonäköön onnettomuuksia, ei tuollainen ihminen ole ystäväksi saati rakkaaksi.

• bjfjkf

Syy on mahdolliset yhteiset lainat
      t.mies29w

• pas.ka mies.

Sitähän mä olen ihmetellyt et miksi opiskelija kelpaa mut työtön mies ei kelpaa. Opiskelijalla on usein huonommat tulot kuin työttömällä. Vai pitääkö vaan koko elämän opiskella jos ei saa töitä. itse olen opiskellut ihan riittävästi ja en aio enään opiskella. Tai jos onkin töissä mut sa ihan pas.ka palkkaa jolla just ja just elää. Onko se sitten parempi. Itsellä ei ole työttömänä ollut mitään hätää. Ruokaa on aina ja harrastuksia löytyy. Lomallekkin olen lähdössä etelään kohta.

• LöysätVexs

Ei deittipalstoilta mitään löydy oli sitten työllistetty tai ei.
      Tämä homma ei nyt vain toimi ja sillä siisti.

• Kyllä työtön mies kelpaa tänäpäivänä mitä luultavammin paremmin naisille kuin työssäkäyvä mies. Kyllä noita pareja on ihan nähtykkin että suuntaus tuohon työtön mies on in on jo menossa.

• huomautus...

No onhan tämä vaihtelua siihen "kaikki naiset haluavat juopon ja väkivaltaisen miehen" -provoiluun.

Eiköhän tuo työttömien pariskuntien lisääntyminen johdu ihan siitä että työttömyys lisääntyy.

• lähisairaanhoitaja

Aloittaja: - " itse en ole ainakaan mikään juoppo tai kriminaali, että sen takia en ole työtön."

Uskallan väittää, että saisit paremmin naisia ja töitä, jos työttömyytesi syy olisi kriminaalius tai juoppous. Mieluimmin molemmat. Tunnen yhden tyypin, joka 9 vuoden linnatuomion jälkeen pääsi kunnalle töihin johonkin pihahommiin ja siitä vakituiseksi.

Miten hienolta se kuulostaakaan naisen ja rekrytoijan korvassa kuinka entinen tappaja ja linnakundi elää uutta elämää. Esim. Euran Dalttoni on menestynyt loistavasti naisrintamalla ja duuniakin on saanut. Ja Nikita Valjakkalalle piisaa vientiä. Portsarin hommia piisaa.

• huomautus...

Kyllähän tietyntyyppiset ihmiset ihailevat väkivaltaisuutta. Sekä miehet että naiset. Kyllä jotkut miehetkin pitävät pahoinpitelijöitä ja murhaajia aika kovina äijinä. Varmasti olisivat mielellään näiden parhaita kavereita.

Menee kyllä yli ymmärrykseni, miksi miehissä herättää kateutta ja katkeruutta se, että nämä rikolliset saavat naisia? Miten kummassa normaali mies haluaisi naisen, joka ihailee rikollisia? Ei minulle kelpaisi mies, joka ihailee väkivaltaisia miehiä.

Ja juoppous taas... Juopossakin ihmisessä voi olla erittäin hyviä ominaisuuksia, joiden takia joku voi olla valmis sietämään tuota yhtä vikaa. Jos mies juo, mutta on kuitenkin hauska ja älykäs selvin päin, niin vaikea siinä on kilpailla sellaisen miehen joka on tylsä ja keskinkertainen, vaikka ei olisikaan juoppo. Kun tuo juoppojen suosio ei johdu siitä juoppoudesta, vaan niistä hyvistä ominaisuuksista.

• Nennia

Nykyään työelämä on sen verran epävarmaa, että hetkeksi työttömäksi voi jäädä lähes kuka vain. Jos työtön on korkeastikoulutettu, fiksu ja sosiaalinen tyyppi, joka jatkuvasti etsii uutta hommaa ja uskoo sellaista saavankin, en pidä asiaa ongelmana.

Kuitenkin uskon, että osaavimmat kyllä työllistyvät ennemmin tai myöhemmin. Jos työttömyyttä alkaa olla takana jo pidempään, kyllä se aikamoinen miinus on. Silloin ajattelen, että tyyppi ei ole hakenut työtä tosissaan, ei ole vaivautunut hankkimaan uutta koulutusta tai ei vain ole tarpeeksi osaava saadaakseen paikkaa. Raha ei ole kynnyskysymys, vaikka toki elämässä on hyvä tulla toimeen omillaan: opiskelija tienaa paljon työtöntä vähemmän, mutta on ainakin näin nuorena ehdottoman varteenotettava kumppaniehdokas siitä huolimatta.

Jos työttömän asenteessa vielä on havaittavissa sellaista, että kaikki on yhteiskunnan vika tai että mitään ei varmasti ole tehtävissä, jatkan suosiolla matkaani eteenpäin.

• mitä häh.

Pitäiskö täs neljäskin ammatti viel opiskella kun ei kolme muuta ole työtä tuonut. 90 luvulta vuoteen 2006 saakka oli vielä töitä mut nykyään ei saa töitä vaikka olis päteväkin. En aio opiskella enään yhtään mitään. Ja työn saanti ei ole hakemisesta kiinni. Sitä voi hakea vaikka 100 hakemuksella päivässä mut se ei auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe