Hei!
Minkä ikäisiä lapsia teillä käy?
Onko kokemuksia nuoren tukiperheenä olemisesta?
Lähdimme tukiperhetoimintaan vuosi sitten, ajatuksena että olemme tukiperheenä lapsille (alle kouluikäisille tai alakoululaisille).
No tilanne meni siihen, että meillä käy nyt nuoret (sisarukset 14 ja 15) ja onhan siinä monenlaista haastetta ja tilannetta... Ajatuksena kuitenkin olla heille tukiperhe, niin kauan kun tarvetta on...
Olen ymmärtänyt että monesti tukiperheenä ollaan 3-12 v lapsille, tietysti poikkeuksia on. Ja jos lapsi alkaa käymään esim. 9 vuotiaana niin on tietysti luonnollista että suhde voi kestää pidempäänkin, mutta kun nuori tulee suoraa tukiperheeseen niin suhteen luominen kestää kauemmin, ainakin meidän kokemuksen mukaan.
Myös aktiviteettejä on vähän hankalampi keksiä kun pienemmille...
Nuorelle tukiperheenä? Kokemuksia, ajatuksia...
1
224
Vastaukset
- Muija-63
Hei Lupiininkukka, meillä käy 14 ja16 - v nuoret, ja toimintaa jatketaan ainakin syksy -13 vielä. Nämä nuoret on käyneet meillä tosin jo 5 vuotta, ja meillä käy muitakin (varhais)nuoria, oma kuopus on nyt 17 v. Ei taida olla ihan tavallista että tukiperhesuhde jatkuu vielä, mutta meidän kokemuksen mukaan on tosi tarpeellista: haasteellisin vuosi ehkä vielä edessä tuon 14 vee kanssa. Tuki-arki on edelleen ihan tavallista, mutta myös edelleen valvottua: päivärytmi, terveellinen ruokavalio, käytöstavat, rajoitettu netinkäyttö/ ikärajat leffoissa, kotityöt jne pyörivät vanhaan malliin. Joka päivä ulkoilua, unta, kotitöitä ja terveellistä ruokaa. Jos haluat jatkaa keskustelua, anna sp-osoite: Jaan kokemuksiamme mielellämme!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657