Kurkia on nykyään meilläpäin enemmän kuin ennen. Viime kesänä valtasivat talon edestä pellon jolla yleensä kuovit pesii. Niinhän siinä sitten kävi, että jonkin ajan päästä kuovin kolme poikasta hävisivät. Olen täysin varma että kurjet söivät ne! Miten saisin kurjet pysymään poissa tuosta pellolta? Kuovit ovat asustelleet tuossa lapsuudestani asti enkä tykkää noista isoäänisistä kurjista.
Miten pitää kurjet poissa kun ne syö kuovin poikaset?!
2
330
Vastaukset
- petokurki
Ei ne kurjet yleensä pesi pellolla vaan hyvinkin vaikeakulkuisilla soilla ja suolampien rannoilla. Ehkäpä ne ovat nekin muuttaneet lähemmäksi meitä ihmisiä?
Toki se kurki varmaan nappaa linnunpoikasen kun se syö sammakoita ja muuta pientä eläintä. Yleensähän ne kuitenkin tulevat syysmuutolla pelloille viljaa syömään. En osaa antaa sinun kysymykseen vastausta, mutta luonnossa iso osa linnunpoikasista joutuu toisten lintujen tai muiden eläinten ravinnoksi. Tuskinpa edes itse olit todistamassa, että kurki otti kuovin poikasen? Hyvinkin moni muu voi olla "syyllinen".
Ja jos kurki ottikin kuovin poikasen poikastensa ravinnoksi niin se kuuluu normaaliin luonnon kiertokulkuun. Kuovi vaan joutuu etsimään seuraavana kesä turvallisemman pesäpaikan, näin se menee.... :) - punasorsa
Jos joku ampuu lapsesi, niin etsi turvallisempi kotipaikka?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023484
- 623137
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342644- 802433
- 842406
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422094- 962086
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil491701Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686