Ylinopeudella säästää..

Autoileva nainen

..aikaa, sen kaikki tietää, mutta ylinopeudella säästää myös kilometrejä.

Jos ajan 100km nopeudella 100km/h:ssa niin matkaan menee tasan tunti. Mutta jos ajankin saman matkan nopeudella 120km/h:ssa niin ehdin 20km:a pidemmälle eli kauemmaksi kuin ajaessani 100km/h:ssa. Eli olen säästänyt ajassa mitattuna tasan 20 kilometriä.

Oletetaan, että päivittäinen työmatka on yhteensä 100km. Jos siis ajankin tuon matkan 120km/h:ssa (rajoitus 100km/h) niin säästän: 20km x 5 = 100km eli säästän viikossa ajassa 100 km. Se ei ole enää mikään pikkumatka. En jaksaisi esim juosta noin pitkää matkaa päivässä.

72

1125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autoileva nainen

Tätä faktaa silmällä pitäen on käsittämätöntä miksei nopeusrajoituksia nosteta, tai jopa vapaat rajoitukset. Sadan kilometrin säästö viikossa tekee bensoina sanotaanko nyt sen 7 litraa eli
      7 l x 1.5€ = 10.5€. Mikä huikea summa säästyisikään jos rajoituksia nostettaisiin tai joka haluaa pihinä säästää enemmän= vapaa rajoitus.

• 3-16

Itseasiassa matkasäästöä syntyisi jos vauhti vähennettäisiin kasiinkymppiin. Näin ollen tunnin matkaan kertyisi 80km ja se olisi 20km vähemmän kuin jos aja
        Isi 100km.

• Taxsi

Ei se nyt aivan noin mene
        Kulutus nousee suhteessa
        nopeuden kasvuun ja voi
        olla aika merkittäväkin
        sen 20 km liäyksen mukana
        varsinkin bensamoottoreilla

• KALLE KELLO

Kyllä on blondin matikka on suorastaan nerokasta. Minä tyhmä kun olen ollut siinä luulossa, että mitä kovempaa ajaa, sen enemmän menee bensaa. No täytyy muuttaa vauhtia suuremmaksi, kun näillä bensanhinnoilla näköjään säästää kymppeja ellei satasia/kk. Kyllä alkaa olla suomen teillä hulapaloot, kun kaikki painaa tuhatta ja sataa.

• mclenon

Johan on taas blondivitsi ... :D :D Mut täytyy todeta silti, että erittäin terävä havainto!

• kirjoittava dorka??

voisit jo lopettaa nuo typerät juttusi. Eivät ole hauskoja, eikä niissä ole mitään ideaa.

• Seis provopelle

Älkää hyvät ihmiset jatkako tätä ketjua. Tarkoituksellisiin provoihin toimii vain täydellinen dissaaminen.

Tarkoitus tässä on saada aikaan mahdollisimman pitkä ketju typeriä selityksiä. Antakaa olla...

• itse ei tod vatula

Aloittajan teoria on faktaa, kukaan ei voi sitä kiistää. Hienosti päätrlty. Näin pääsisimme vatuloistakin eroon koska ovat yleensä pihebö. Ei muuta kuin valistusta.

Olen fAnisi, autoileva nainen.

• kesäkumimies
        itse ei tod vatula kirjoitti:

Aloittajan teoria on faktaa, kukaan ei voi sitä kiistää. Hienosti päätrlty. Näin pääsisimme vatuloistakin eroon koska ovat yleensä pihebö. Ei muuta kuin valistusta.

Olen fAnisi, autoileva nainen.

Autoileva nainen, voidaanko alkaa seukkaamaan, rakastan sinua. Meilaa mulle: kesäkumies@outlook.fi

Kesäkumit forever.

• Titta__

Autoilevan naisen havainto on aivan totta. Kilometrien lisäksi siinä säästää myös bensaa. Jos viikossa säästät 100 km ja auto kuluttaa 10 litraa satasella, säästät viikossa noin 15 euroa. Kuukaudessa 60 euroa. Vuodessa tosi paljon.

• L.Kääpä

Titta_, ei se ihan noin mene. Bensansäästöä siitä tulisi vain jos auto kuluttaisi sen saman polttoainemäärän per kilometri nopeudesta riippumatta. Näinhän ei asia suinkaan ole. Nopeuden noustessa mm. ilmanvastus nousee. Kulutuksen kannalta optimaalinen nopeus on suunnilleen 90 km/h, näin muistan jostain joskus lukeneeni.

• Kilometrit säästöön

Juu ja jos asuu työpaikan vieressä eikä tarvitse autoa laisinkaan, säästää valtavasti kilometrejä. Minä pidän omat kilometrini lipaston laatikossa.

• Rahan polttamista

On muuten pätevä havainto. Minä kävin aikanaan melko kaukana töissä ja kilometrejä tuli vuodessa yli 30000. Verovähennykset bussilipun mukaan alle tonnin verran vuodessa. Nyt olen etätöissä eli töiden takia ei tarvitse edes ulos lähteä. Säästyneistä kilometreistä kertyy ihan oikeaa rahaa pankkitilille.

• Autoileva nainen
        Rahan polttamista kirjoitti:

On muuten pätevä havainto. Minä kävin aikanaan melko kaukana töissä ja kilometrejä tuli vuodessa yli 30000. Verovähennykset bussilipun mukaan alle tonnin verran vuodessa. Nyt olen etätöissä eli töiden takia ei tarvitse edes ulos lähteä. Säästyneistä kilometreistä kertyy ihan oikeaa rahaa pankkitilille.

Minullakin on etätyö. Työmatkaa kertyy noin 100 km päivässä, eli voidaan puhua aika etäällä olevasta työstä. Siksi pyrinkin ajamaan matkan reippaalla ylinopeudella säästääkseni aikaa, matkaa ja bensaa.

• ajotietokone

Pitäisi siis käydä Tampereella. Ajaa sinne ja takaisin tosi nopeasti, ja sitten siinä säästyy aikaa ja "säästyy" bensaa. Matkan aikana voisi miettiä mitähän siellä Tampereella oikein tekisi, mutta ei sen niin väliä kun on sitä aikaa säästössä.

• Ruoveden ruputti

Kun ajat oikein reippaasti, ehdit samassa ajassa käydä Orivedellä asti.

• sitten vasta

säästyy aikaa ja rahaa, kortikuivuu sekä kukkaro kuihtuu,kun LP tutkaan töräyttää.

• Seppo Susi

Kuin suoraan Spede Showsta

• nainen myöskin

Jos ajat 120km/h se ei ole keskinopeus, vaikka ajaisit 120km/h keskinopeus on oikeasti noin 80km/h koska et millään pysty ajamaan koko matkaa 120km/h vai kurvaatko esimerkiksi työ paikan pihaan 120km/h?

Joten, on ihan siis sama ajatko 100km/h vai 120km/h koska keskinopeus on kuskin painosta kiinni ja muustakin eli keskinopeus on aina noin 60-80km/h.
      Uskokaa minua, matikka oli 8 perus koulun päättötodistuksessa.

• Autoileva nainen

Olet haiseva vatula. Jos ajaa sadankilometrin matkan nopeudella 120km/h:ssa niin keskinopeus on 120km/h eikä 80km/h. Kyllä huomaa, että matikan numerosi oli vain 8 ja sekin taisi olla suppea matematiikka.

• Vatulaaaaaa !!!!!
        Autoileva nainen kirjoitti:

Olet haiseva vatula. Jos ajaa sadankilometrin matkan nopeudella 120km/h:ssa niin keskinopeus on 120km/h eikä 80km/h. Kyllä huomaa, että matikan numerosi oli vain 8 ja sekin taisi olla suppea matematiikka.

Ahaa eli tätä typerää vatula-sanaa lähes sairaalloisesti hokeva nettihäirikkö kirjoittaa siis myös Autoileva nainen-nimimerkillä. Hehe. Pelkkä häirikkö siis!!

• nainen myös

mutta miten voit ajaa 100km matkan 120km/h, pakostakin tulee risteyksiä yms kuskista riippumattomia esteitä jonka vuoksi vauhtia hiljennettävä jne, eli liki mahdottomuus olla keskiknopeus 120km/h.

• Autoileva nainen

Olet siis haiseva ja lisäksi vätystelevä vatula. Kunnon kuski tietää, että jos haluaa säästöä pitää kaasua painaa. Pedaali on sitä varten, että joka risteyksessä ei tupeksita vaan mennään. Ajossa pitää olla menemusen meininkiä.

• Mitä ×××tua on vatula??

Olet siis haiseva ja lisäksi vätystelevä vatula. Kunnon kuski tietää, että jos haluaa säästöä pitää kaasua painaa. Pedaali on sitä varten, että joka risteyksessä ei tupeksita vaan mennään. Ajossa pitää olla menemusen meininkiä.

Sovitaanko että pysyttäydyt kirjoituksissasi vain suomenkielessä. Joku vatula-sana on perämetsäkylän,jossa ilmeisesti asut ihan omaa kieltä jonka merkitys jää arvoitukseksi 90%:lle palstan lukijoille. Kyseinen sana edustaa sinulle ilmeisesti jotain tärkeää ja hauskaa asiaa koska kyseistä sanaa toistelet jokaisessa kirjoituksessasi. Yritäpä siis pysyä sanoissa joita muutkin ymmärtävät niin saat mieltäsi askarruttavat asiat muidenkin ymmärrettäväksi. Toisaalta pääset vähemmällä vaivalla kun näitä typeriä ja läpipaistavia provoja kirjoittelet.

• itse ei vatula
        Mitä ×××tua on vatula?? kirjoitti:

Sovitaanko että pysyttäydyt kirjoituksissasi vain suomenkielessä. Joku vatula-sana on perämetsäkylän,jossa ilmeisesti asut ihan omaa kieltä jonka merkitys jää arvoitukseksi 90%:lle palstan lukijoille. Kyseinen sana edustaa sinulle ilmeisesti jotain tärkeää ja hauskaa asiaa koska kyseistä sanaa toistelet jokaisessa kirjoituksessasi. Yritäpä siis pysyä sanoissa joita muutkin ymmärtävät niin saat mieltäsi askarruttavat asiat muidenkin ymmärrettäväksi. Toisaalta pääset vähemmällä vaivalla kun näitä typeriä ja läpipaistavia provoja kirjoittelet.

Vatula on yleinen suomen kielen sana. Tarkoittaa haisevaa vätystä ja nysvättiä. Monesti takalasin pyyhkijä vispaa jopa auton ollessa parkissa. Tästä tulee sana takalasinpyyhkijävatulanysvätti.

• Vatula? Never heard!
        itse ei vatula kirjoitti:

Vatula on yleinen suomen kielen sana. Tarkoittaa haisevaa vätystä ja nysvättiä. Monesti takalasin pyyhkijä vispaa jopa auton ollessa parkissa. Tästä tulee sana takalasinpyyhkijävatulanysvätti.

Täytyy kyllä tunnustaa ettei täällä sivistys/ruuhkasuomessa kyseistä sanaa tunne kukaan!! Useimmista murresanoista saa jonkinlaisen käsityksen mitä ne ehkä tarkoittavat itse sanasta mutta vatula ei kyllä mielikuvissa kuvaa yhtään mitään! Takalasinpyyhkijävatula on kyllä sellaista siansaksaa ettei mitään määrää. Jossain itärajan tuntumassa varmaan sanaa käytetään.

• 2-7
        Vatula? Never heard! kirjoitti:

Täytyy kyllä tunnustaa ettei täällä sivistys/ruuhkasuomessa kyseistä sanaa tunne kukaan!! Useimmista murresanoista saa jonkinlaisen käsityksen mitä ne ehkä tarkoittavat itse sanasta mutta vatula ei kyllä mielikuvissa kuvaa yhtään mitään! Takalasinpyyhkijävatula on kyllä sellaista siansaksaa ettei mitään määrää. Jossain itärajan tuntumassa varmaan sanaa käytetään.

No sulla on vissiin joku härö päässä. Itse olen Uudeltamaalta ja ihan yleinen sana on vatula. Lisäksi kaikki tuttuni tietää mitä tarkoittaa takalasinpyyhkijävatulanysvätti.

• Vatula? Never heard!
        2-7 kirjoitti:

No sulla on vissiin joku härö päässä. Itse olen Uudeltamaalta ja ihan yleinen sana on vatula. Lisäksi kaikki tuttuni tietää mitä tarkoittaa takalasinpyyhkijävatulanysvätti.

Jo se että vatula-sanasta ei Googlekaan löydä juuri mitään järkevää tietoa on todiste että kyseinen sana on jonkun pienen sisäsiittoisen kyläpahasen omaa kieltä. Sivistysosassa maatamme ei takapajuloiden murteet ihmisten suissa pyöri. Typeryydessään ja mitään kuvamattomuudessaan vatula-sanaa ei piä
        pitäisi käyttää edes Suoli24-palstalla.

• mies lohjalta

Jo se että vatula-sanasta ei Googlekaan löydä juuri mitään järkevää tietoa on todiste että kyseinen sana on jonkun pienen sisäsiittoisen kyläpahasen omaa kieltä. Sivistysosassa maatamme ei takapajuloiden murteet ihmisten suissa pyöri. Typeryydessään ja mitään kuvamattomuudessaan vatula-sanaa ei piä

Mun mielestä vatula kuvaa hyvin yhtä asiaa. Eli vatula on nysvätistä astetta pahempi. Vatula nysvää joka paikassa eli vatuloi. Pahin kaikista on takalasinpyyhkijävatulanysvätti.

• Kokosukunai

"kyseinen sana on jonkun pienen sisäsiittoisen kyläpahasen omaa kieltä."

Kehä III sisäpuolella on paljon noita sisäsiittoisia. Nähty on.

• feoihoå
        Mitä ×××tua on vatula?? kirjoitti:

Sanskritin kielinen sana, perusmuoto vatula, joka tarkoittaa mm. valistunut, totuuden etsijä.

• Kerrassaan nerokasta

Entä jos ei ole aikomus ajaa 120 km matkaa, vain sen100 km? Sitten huomaa tunnin kuluttua, että onkin ajanut 20 km liian pitkälle, ja joutuu palaamaan takaisin.

Kyllä lienee siis paras, että tarkistaa ensin, millainen välimatka on lähtöpaikan ja määränpään välillä, sitten ajaa sen matkan määittämää vauhtia tunnin.

Itse olen lähdössä kesäkuussa Oulusta Lohjalle: Välimatka noin 635 km. Eli tarvitsee ajaa vain tunnin 635 km/h vauhdilla, niin olen perillä. Tosin kannattaa olla tarkkana, etten aja vahingossa 640 km/h tai vaikka 645 km/h, muuten joudun taas palaamaan takaisin.

• nimimerkki.

Joo, mullakin tuo tekee usein teknistä ongelmaa. Esim. jos olen pitemmälle reissulle lähtenyt, niin tulee helposti ajettua vähän reippaan puoleisesti. Tästä johtuen jos jo aamusta lähtee liikkeelle, iltapäivällä huomaakin matkan jatkuneen niin paljon, että usein joutuu palaamaan takaisin kotiin yöksi ja yrittämään seuraavana päivänä vähän maltillisemmin. Mutta toisaalta säästää majoituskuluissa, kun ensimmäisinä reissupäivinä käy kotona yöt.

• mersunainenn

Jep, pian oletkin helsingissä ja joudut ajamaan takaisin ouluun ja sieltä uudestaan lohjalle ettei keskinopeus mene sekaisin.

Mikäs siinä on ajellessa jos autosi keulaa koristaa tähti.

• 10+4

Jokainen lienee jo huomannut kirjoituksistasi, ettet edusta niin sanottua terävintä kärkeä. Kerrottakoon nyt kuitenkin sinulle, että aikaa ei mitata kilometreissä eikä matkaa tunneissa. Suureet taitavat olla sinulle vähän liian kova pala purtavaksi, joten suosittelen mieluummin pillimehua ja ranskanleipää.

• Autoileva nainen

Kyllä huomaa, että sinulla jäi koulu kesken. Mm tähtitieteessa matka mitataan ajassa, esim se matka, jonka valo kulkee sekunnissa ilmaistaan valonnopeutena ajassa. Itsekin, nopeana kuljettajana (ei vatuloiva) ilmaisen matkani pituuden mieluummin ajassa. Esim Hki-Oulu n. 3 tuntia. Sinulla vatuloivalla nysvätillä aikaa tuhraantuu luultavasti pari päivää.

• 10+4

Kyllä huomaa, että sinulla jäi koulu kesken. Mm tähtitieteessa matka mitataan ajassa, esim se matka, jonka valo kulkee sekunnissa ilmaistaan valonnopeutena ajassa. Itsekin, nopeana kuljettajana (ei vatuloiva) ilmaisen matkani pituuden mieluummin ajassa. Esim Hki-Oulu n. 3 tuntia. Sinulla vatuloivalla nysvätillä aikaa tuhraantuu luultavasti pari päivää.

Mainitsin jo edellisessä viestissäni, että suureet taitavat olla sinulle hieman liian monimutkaisia asioita ymmärrettäväksi. Kerrottakoon nyt kuitenki vielä että nopeus on matkan suhde aikaan ja se voidaan ilmaista esimerkiksi metreinä sekunnissa taikka kilometreinä tunnissa. Nopeutta ei siis voi ilmaista ajassa tietämättä matkaa.

Matkustettaessa Helsingistä Ouluun kolme tuntia kuulostaa mielestäni kohtuuttoman pitkältä ajalta. Itselläni ei ole aikaa tuhlata noin kauan kyseisellä välillä, vaan käytän siihen tunnin verran, kahvia juoden ja lehteä lueskellen. Jokaisella tietenkin oma tyylinsä.

• Dr. Phill

Tähtitieteessä aikaa mitataan tosiaan valovuosissa. Valovuosi on matkaa mittaava suure, Vuosi ei ole. Valo kulkee aina tiettyä nopeutta, ja tästä syystä valovuosi on aina tietyn mittainen. Auto ei kulje vakionopeutta eli samaa ja tiettyä nopeutta, vaan sen nopeus säädetään painamalla kaasupoljinta. Eli autovuoden tai autotunnin mitta riippuu kaasupolkimen asennosta, moottorin tehosta, sekä vaihteiston välitys suhteista. ja siitä kuinka monta kertaa joudut pysähtymään, esim. tankkaamaan (ja siitä, että onko bensa-asemalla jonoa.) Siksi autotunti ei ole ollenkaan kelvollinen mittayksikkö matkamitaksi.

• Onko joitenkin

suvussa enemmänkin näitä välkkyjä?

• 19000

Keskinopeus 120- huippunopeus oltava jotain 160.

Kulutus nousee jotain 20 prosenttia.

kannattaako......

• Autoileva nainen

Väärin. Jos keskinopeus on 120 niin huippunopeus on myös 120. Ja kulutus laskee 20 kilometriä verrattuna jos ajaa satasta.

• nimimerkki.

Väärin. Jos keskinopeus on 120 niin huippunopeus on myös 120. Ja kulutus laskee 20 kilometriä verrattuna jos ajaa satasta.

Montako kilometriä sinun autosi normaali polttoaineen kulutus on ? Ilmoitatko kulutuksen kilometreinä tunnille, vai esim. 100 tunnille?

• Autoileva nainen
        nimimerkki. kirjoitti:

Montako kilometriä sinun autosi normaali polttoaineen kulutus on ? Ilmoitatko kulutuksen kilometreinä tunnille, vai esim. 100 tunnille?

Homma menee näin.. Jos ajan 100km/h niin ajan tunnissa 100km:n matkan. Jos ajan 120km/h niin tunnissa ajan 120km:n matkan. ok?

Eli, ajaessa nopeudella 120km/h säästää 20 kilometriä. Ok?

• ---

Homma menee näin.. Jos ajan 100km/h niin ajan tunnissa 100km:n matkan. Jos ajan 120km/h niin tunnissa ajan 120km:n matkan. ok?

Menes nyt takaisin keittiöön siitä.

• Joltain kuullut

Noinhan se menee ja olenkin jo talokaupoissa 200 km:n päästä työpaikasta niin säästän joka päivä tuplaten sen minkä sinä.
        Tosin siinä välillä saa ajaa sallitusti 120 km/h mutta toki ajan sillä alueella 140 km/h.

• KALLE KELLO

Sä et pääse koskaan perille, kun säästät kilometreissä. Ymmärrätkö? Menet äitisi luo kylään, hän asuu 100 km:n päässä ja sä ajat sinne 120 taulussa, niin sä jäät 2o kilsaa määränpäästäs. Et pääse äitilles asti. Näinhän sun logiikkas toimii.

• Et vastannut....

En kysynytkään säästöistä, vaan normaali kulutuksesta, montako kilometriä normaali polttoaineen kulutus autollasi on?

• 19000

Mitenkä matka voi lyhentyä jos ajaa nopeammin?

Jos lähtönopeus on 0, ja pysähdys on 0, ei keskinopeus voi olla sama kuin huippunopeus.

• kysyjä

Miksi niin päättelet

• Voi mahoton kun

sie olet terävä.

• uskova212

et voi koskaan saavuttaa tavoiteltua keskinopeutta ilman että ajoittain joudut ylittämään kyseisen nopeuden huomattavastikin.

• uskova226

toi on aivan hölmölästä.

• Höpö höpö. Valhetta joka sana ! Hyi ! Vain hölmö rikkoo lakia ! Ja tuo on pelkkää jaa -rittelua ! Ei mitään tolkkua koko tekstissä....! Onks kirjoittaja joku hullujen huoneelta karannut.....? Vissiin sitten on....mutta kohta sut saadaan kiinni.....odotas vain vauva!

• hehe5

Kylläpä te ajatte hitasti!!!Tampere Helsinki väli menee tunti 10 minuttia!!

• AMMATTIKULJETTAJA

Anteeksi vain mutta Tampere - Helsinki välin ajaa 48min!!! KUKA SE TÄSSÄ HIDAS ON??!!??!!

• Mietteliäs...

Mietin vaan, että aikaahan tuossa vain säästyy eikä "kilometrejä", koska matka on kuitenkin sama ajoi sen nopeasti tai hitaasti.

• Autoileva nainen

Ajan lisäksi siinä säästyy matkaakin eli kilometrejä. Jos siis ajat tunnin satasen vauhdilla niin ehdit 100 kilsan päähän. Mutta jos päästelet 120 km/h:ssa niin tunnissa ehdit 20 kilsaa pidemmälle. Mutta koska tarkoituksena on ajaa vain 100 km:n matka niin se 20 km matka jää siis säästöön. Joko hoksasit. Onhan tää vähän vaikea asia, mutta kyllä se avautuu teille nysväteille kun tarpeeksi opetan fysiikkaa teille.

• mietteliäs...

Ajan lisäksi siinä säästyy matkaakin eli kilometrejä. Jos siis ajat tunnin satasen vauhdilla niin ehdit 100 kilsan päähän. Mutta jos päästelet 120 km/h:ssa niin tunnissa ehdit 20 kilsaa pidemmälle. Mutta koska tarkoituksena on ajaa vain 100 km:n matka niin se 20 km matka jää siis säästöön. Joko hoksasit. Onhan tää vähän vaikea asia, mutta kyllä se avautuu teille nysväteille kun tarpeeksi opetan fysiikkaa teille.

Mutta vaikka kuinka sulta jäis säästöön se 20km, niin ei se saa sitä sun matkaa vähenemään 80km. Matka on kuitenkin vakio. Ja sähän et ota ollenkaan huomioon tässä sitä, että auto syö enemmän bensaa suuremmilla nopeuksilla. Ainoo mitä siin säästää jos ajaa nopeempaan on tosiaan aikaa.

• Autoileva nainen
        mietteliäs... kirjoitti:

Mutta vaikka kuinka sulta jäis säästöön se 20km, niin ei se saa sitä sun matkaa vähenemään 80km. Matka on kuitenkin vakio. Ja sähän et ota ollenkaan huomioon tässä sitä, että auto syö enemmän bensaa suuremmilla nopeuksilla. Ainoo mitä siin säästää jos ajaa nopeempaan on tosiaan aikaa.

Tsot tsot nyt. Vähän tarkkaavaisuutta. Vielä kerran.. Se 20km jää säästöön. Se on kuin laittaisi rahaa pankkkiin. Koska ajat lujempaa ehdit mysvättivauhtia nopeammin kauemmas. Bensaa kuluu ihan yhtä paljon kuin nysvättinopeuksilla, sillä poikkeuksella, että jollain kasikympin vauhdilla satkun alueella ei säästä mitään.

• 121211

Nyt on aloittajan ymmärryksessä jotain vikaa. Kilometri ei ole ajan vaan matkan yksikkö, joten säästettyä "aikaa" ei voida mitata kilometreissä.

• AMMATTIKULJETTAJA

HEI IHAN OIKEASTI MITEN TYHMIÄ IHMISET ON TÄÄLLÄ??!!!??? MITÄ KOVEMPAA AJAT SITÄ ENEMMÄN AUTO KULUTTAA HIMPSKUTTI VIEKÖÖN!!!! 120KM/H VAUHDISSA AUTO VIE REILUSTI ENEMMÄN AINETTA KUIN 100KM/H VAUHDISSA. HYVÄNÄN ESIMERKKINÄ TOIMII MINUN OMA VM. -98 5-SARJAN BMW 2,5 tds. 60KM/H KESK.KUL N. 3,5L/100KM; 80KM/H KESK.KUL N. 4,5L/100KM; 100KM/H KESK.KUL N. 5,3L/100KM; 130KM/H KESK.KUL N. 6,5L/100KM; 200KM/H KESK.KUL N. 11L/100KM. JA TUON TEORIAN OLEN TODENNUT IHAN KAIKILLA ERILAISILLA AUTOILLA, KUORMA-AUTOILLA SEKÄ LINJA-AUTOILLA!!!!! ETTÄ IHMISET OSAA OLLA TYHMIÄ!!!!

• Autoileva nainen

Ihmisiin, jotka kirjoittavat isoilla kirjaimilla, ei ole luottamista.

Ammattikuljettajalta jää nyt huomioimatta se säästö, joka kilometreissä tulee. Säästän siis jokaista sataa kilometria kohden 20 kilsaa. Tässä siis tulee se säästö.

Oletetaan, että työmatka on 100km. Jos ajan matkan nopeudella 200km/h niin säästän 100 km jokaista päivää kohti eli viikossa säästöä tulee 500km. Se on paljon jo bensoissa.

Joko ymmärsit..

• KALLE KELLO

Ihmisiin, jotka kirjoittavat isoilla kirjaimilla, ei ole luottamista.

Ammattikuljettajalta jää nyt huomioimatta se säästö, joka kilometreissä tulee. Säästän siis jokaista sataa kilometria kohden 20 kilsaa. Tässä siis tulee se säästö.

Oletetaan, että työmatka on 100km. Jos ajan matkan nopeudella 200km/h niin säästän 100 km jokaista päivää kohti eli viikossa säästöä tulee 500km. Se on paljon jo bensoissa.

Joko ymmärsit..

Nyt ei kenenkään taviksen -ei sinunkaan "autoileva nainen" kannata ruveta urputtamaan ammattiautoilijoille. Ehkä he kuitenkin virkansa puolesta tuntevat nämä asiat paremmin kun kukaan muu, ja varsinkaan sinunlaisesi varsinainen neropatti blondi

• ???

60km/h kesk.kul n. 3,5l/100km

tai

60km/h kesk. kul n. 3,5l/h?

• nykyaikaaaaaaaaaaaa

Nämä keskustelut kertovat täydellisesti miten tietokoneet ovat tehneet ihmisistä todella viisaita.

P.S säästetään aikaa sammuttamalla tietsikat ja mennään nauttimaan ulkoilmasta..toki kait siihenkin nykyään tarttis joku kurssi käydä ja etenkin todistus että on suorittanut ulkoilun alkeet passin....

• raitista ilmaa

Onneksi olkoon , ensimmäinen viisas kommentti.
        Minun mottoni on ollut se, että työpaikka pitää olla lähellä, mutta ei saa kuitenkaan näkyä.
        Otan siis esimerkin omasta huippusäästämisestäni:
        Kävelin 35 vuotta töihin (5-7 min per suunta) . Olen siis säästänyt kuukausitolkulla aikaa ja autoani sekä kymmeniä tuhansia euroja bensarahaa . Kelpaa niitä nyt eläkkeellä kuluttaa.

• Autoileva nainen
        raitista ilmaa kirjoitti:

Onneksi olkoon , ensimmäinen viisas kommentti.
        Minun mottoni on ollut se, että työpaikka pitää olla lähellä, mutta ei saa kuitenkaan näkyä.
        Otan siis esimerkin omasta huippusäästämisestäni:
        Kävelin 35 vuotta töihin (5-7 min per suunta) . Olen siis säästänyt kuukausitolkulla aikaa ja autoani sekä kymmeniä tuhansia euroja bensarahaa . Kelpaa niitä nyt eläkkeellä kuluttaa.

Väärin. Olet vuosien aikana tuhlannut hirveän määrän rahaa, aikaa, matkaa ja ennenkaikkea autoasi. Ensinnäkin kengänpohjien kuluminen maksaa enempi kuin jos ajaisi tuollaisen lyhyen matkan vauhdilla 150km/h:ssa. Oletetaan, että 5-7 minuutin matka on noin kilometrin luokkaa. Jos ajaisit sen matkan autollasi em vauhdilla niin silloin sinulla olisi jäänyt säästöön kauhea määrä kilometrejä.

MUTTA kauhalla ei voi vaati vai miten se meni..

• Kerrassaan nerokasta

Väärin. Olet vuosien aikana tuhlannut hirveän määrän rahaa, aikaa, matkaa ja ennenkaikkea autoasi. Ensinnäkin kengänpohjien kuluminen maksaa enempi kuin jos ajaisi tuollaisen lyhyen matkan vauhdilla 150km/h:ssa. Oletetaan, että 5-7 minuutin matka on noin kilometrin luokkaa. Jos ajaisit sen matkan autollasi em vauhdilla niin silloin sinulla olisi jäänyt säästöön kauhea määrä kilometrejä.

MUTTA kauhalla ei voi vaati vai miten se meni..

Tuohan nyt on aivan typerä ajatus. Jos hän ajaa tunnin 150 km/h, niin hän on silloin tunnin kuluttua 150 km päässä, eli noin 148-149 km liian kaukana.

Hänen pitäisi ajaa tunti 1-2 km/h vauhdilla.

• Autoileva nainen
        Kerrassaan nerokasta kirjoitti:

Tuohan nyt on aivan typerä ajatus. Jos hän ajaa tunnin 150 km/h, niin hän on silloin tunnin kuluttua 150 km päässä, eli noin 148-149 km liian kaukana.

Hänen pitäisi ajaa tunti 1-2 km/h vauhdilla.

Väärin. Se matka 148-149 km jää säästöön. Eli olet säästänyt tuon matkan kilsoina ja bensaa vajaa 10 litraa (riippuen kulutuksesta). Eli viikossa säästöä olisi kertynyt n. 1480 km (jos matka on kilsan pari suuntaansa). Nytpä puhutaan jo niin isoista säästöistä, että mitä j ä r k e ä on ollut kävellä tuo matka?! Niinpä.

• KALLE KELLO

Blondin aatoksia.

• Oyutta

Tästä kirjoituksesta alkaen myös kilometrejä voidaan käyttää ajan yksikkönä.

Tehkäämme niin.

• MISTÄHÄN TÄMÄ

"AMMATTIKULJETTA" nuo kulutus luvut on oikein löytänyt.Vissin omasta päästään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5320
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2357
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1582
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      228
      1529
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1467
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1165
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1133
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      291
      1085
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe