Äryttävää kun tekee työhakemuksia niin ei pääse edes haastatteluun ikinä. Olen varmaan kahes haastattelus ollut vuoden aikana ja nekin niissä työnvälitys virmoissa carrot ja joku toinen.
Hakemuksia olen lähettänyt yli 50. Nykyään ei kai kutsuta haastatteluun ja hakemukset tehdään netissä. Työnantajat sano ettei puhelin kysyntää vaan hakemukset netin kautta. Ei pääse tekee vaikutusta edes ikinä työnantajaan. Kyllä mulla on ihan hyvät työtodistukset 16 vuoden ajalta mut ei se auta mitään kun niin on kaikilla muillakin. Työn hakeminen on arpapeliä nykyään kuten lotto.
Työnhaku ärsyttää.
11
696
Vastaukset
- perussääntö1
Et osaa tehdä mitään semmoista, mistä yritys voisi sinulle maksaa. Tai jos osaat (mitä epäilen), pyydät osaamisesi nähden liikaa palkkaa. Yritys rekrytoi työntekijän vain, kun se voi olettaa tämän tuovan yritykseen rahaa (=voittoa).
- adsfsf
Edellinen kommentti tuntuu perustuvan olettamukseen että hakijoita on vain pari - kolme ja joiden osaamisessa tai palkkatoiveissa on huomattavia eroja.
Kuinka paljon hakemuksia sitten oikein tulee? Oletetaanpa että pääkaupunkiseudulla avautuu esim. toimistotyöntekijän paikka...
Suomessa on noin 287 000 työtöntä työnhakijaa virallisesti (lisäksi alityöllistetyt ja paikanvaihtajat hakevat muita töitä). Näistä varovaisesti arvioiden voisi olla vaikka 5% työttömiä merkonomeja tai muita toimistoalan ihmisiä, eli 15000. Ja jos näistä alan ihmisistä vaikkapa 1% hakee kyseiseen työpaikkaan niin hakemuksia tulee 150 kpl ne hakemukset jotka tulevat paikanvaihtajilta, alityöllistetyiltä ja muilta jotka eivät virallisesti kuulu työnhakijoihin.
Näin ollen tarjolla on satoja lähes identtisiä hakemuksia ja ansioluetteloita, joista työnantaja tietysti poimii sen eniten äskettäistä työkokemusta omaavan, usein esim. jo valmiiksi töissä olevan paikan vaihtajan.
Ilman suhteita tai äärimmäisen kovatasoista erityisosaamista on paikan saaminen lähinnä kuin arpapeliä kuten aloittaja ilmaisi. - näinhänsemenee
En tykkää kommentistasi, mutta kirjoitat totta :) On paljon hakijoita mistä voi valita sellainen joka pyytää vähiten ja osaa eniten ja ei vaadi liikaa, on nöyrä lammas (työntekijästä mahdollisimman suuri voitto yritykselle).
- anderssoni1
minä en oikein työhaastatteluihin jaksaisi mennä. Lähetän aina iltaisin työhakemuksen ja pistän puhelimen äänettömälle, jotta aamulla en heräisi moisiin työhaastattelu kutsuihin. Raavin mielummin kassejani ja haisen pahalle päivät pitkät.
- turhaa touhua
En minä mahdottomia pyydä. Palkkaa pyydän ihan osaamistason verran ja raksatöitäkin olen tehnyt huonolla palkalla. Vaikka kaikki sanoo et teit loistavaa työtä niin sitten potkitaan pois siltin. Otetaan joku harjoittelia tilalle joka tekee ilmaiseksi.
- 13+18
raksahommia.... mitä ne on.lautapoikia ei nykyään tarvita kun on elementtirakennusta... putkihommissa ainakin hankkii niin raksalla kuin muuallakin ihan kiitettävästi.Tulee vielä hyvät pohjat lisäksi kun on urakka valmis.
- wwwwwe2
Itellä tapana ollu et ku nään hyvän työpaikkailmotuksen: 1. Soitto, 2. Hakemuksen teko, (1-4 päivää mietintää) 3. Soitto uudestaan!
Avoimia hakemuksiaki kannattaa väsätä. Eli eka soitto johonki ja kyselet työtilanteesta yms. ja sit ehdotat avointa hakemusta (yleensä ne ottaa sen vastaan).
Oma kohtaiset tilastot v.2013 -: Avoimet hakemukset 31 kpl, josta 1 johtanu haastatteluun. Työhakemukset 59 kpl, 12 työhaastattelua ( 6 Vuokrafirmaa ), Puhelinsoitot pelkästään: 5kpl.
Elokuussa sitten alkoi työt, työnantaja oli lukenut cv-netin.
Joten vaivaa on nähty ilman tuloksia :/ Varotankin että kannattaa olla tarkkana kun pitkän työnhaun jälkeen joku työpaikka ottaa yhteyttä ettei tule huijatuksi.. Itelle kävi juuri näin- 19+19
miten voi tulla huijatuksi jos saa työpaikan....hmmmm.
- Kieroilua
Mä pyysin työkkäristä tahalleen sellaisen palkkatukipaikan mihin en ikinä joudu. Sinne kelpaa vain syrjäytynyt päihdeongelmainen opettelemaan elämänhallintaan. Mä tiedän, että tarkoitus on sijoittaa niiden asumispalveluihin ja mukamas hoitaa ongelmia. Kun sellaiseen paikkaa lähettää sähköpostilla hakemuksen niin varmasti tulee kielteinen päätös. Taas saa jatkaa loikoilua työttömänä. Mitäs antavat töitä sellaisille tukitoimia tarvitsiville ns. virkailijoille. Niitä on helppo pistää ihan 6-0.
- odotellessa
Minä en jaksa töitä hakea, odotan että työnvälitystoimisto soittaa ja kertoo, että minulle olisi tarjolla kohtuupalkkainen työpaikka.kohtuullisen matkan päässä.
Työnhaku on todella turhauttavaa se on totta.Ei ihme että suomessa on työttömiä kun firmat ei edes VASTAA työhakemukseen mitään.Jos olet ollut jossain muussa alassa näyttää olevan sääntö että muihin aloihin et voi sitten hakeakkaan vaan siinä samassa alassa on pakko pysyä jos meinaa edes jotain työtä saada.Itse olisin halukas opettelmaan uuden alan kun olisi vielä iän puolesta 30 vuotta aikaa tehdä jotain toistakin hommaa mutta se ei näytä kenellekkään sopivan.Ihme touhua.Eräässä työhaastattelussa huomasi hyvin asenteen kun heti ovella jo kysyttiin mitä "alan mies" täällä tekee.Haastattelija ei antanut edes vastata vaan puhui itse päälle kokoajan.Palkasta ei ole ollut kiinni ja jos työ ilmoituksessa sanotaan ettei tarvi osata vaan koulutamme sinut työhön ei pitäisi olla mitään ongelmaa.Ihmisillä on todella huonot käsitykset ja asenteet jos olet käynyt kouluja olet älykäs jos et olet tyhmä..mikä ei todellakaan mene noin ikänsä työttömänä ollut alkoholisti voi olla paljon älykkäämpi kuin yliopistossa opiskellut he ovat ajautuneet vain eri teille elämän tuulessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164