Oman konepaja perustaan!

joni.wang

Sunnittelemaan perustaan oman konepaja kanta-Häme:ssa!mutt oon ulkomaalainen,ei ole ammattikokemusta,sen takia kysyn perustan yritys vaihe!jos sulla on kokemusta tai sä tiedä voitte vastaa mulle viestillä!kiitos! :)

17

692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaatko mitään

Sinulla ei ole mitään kokemusta alasta?

• joni.wang

Mulla on metalli työkokemusta,ny töissä riihimäen kumera:ssa,mutt ei ole perustan yrityksen kokemusta :)

• Osaatko mitään

Kannattaa pistää pystyyn hyvien yhteyksen viereen, lähelle Tamperetta niin voin tulla töihin.

• joni.wang

Ootko koneistaja?

• joni.wang
        joni.wang kirjoitti:

Ootko koneistaja?

Tiedättekö miten etsitään asiakas,elikä miten puhua?en tiiä jos suomalaiset etsimään asiakas jälkeen miten sanoa asiakkaalle?

• Osaatko mitään

Kannattaa varmaan soitella firmoihin ja käydä. Tarjota halvemmalla kuin muut.

Suomalaisilla joka perustaa yrityksen taitaa olla vanhoja ystäviä jo valmiina yrityksissä, joille soittelevat.

Eli ei varmaan kovin helppoa.

P.S Lupaukset kannattaa pitää, eikä kannata valmistaa sutta tai ajatella, että ei ne huomaa. Loppuu työt nopeasti, jos et noudata toleransseja.

Sulla on sitten varmaan joku 30 000 euroa varaa laittaa palaan tähän. Ilman koneita, tuskin saat hommia.

Muista, että tämä on hyvin kilpailtu ala.

P.S Minulla on mm. koneistajan tutkinto

• joni.wang

Kiitos sulle vastaa!että haluan kysyn vielä saanko laina pankkilta?mutt ei jo mitään vakutuus?

• Osaatko mitään

Autotallissako aloitat vai?

• joni.wang

Täytyy rahaa valmiina,siteen paikat löytyy,ja ostan konetta,(sunnitteleman ostan käytetty konetta,vaikka manuaali sorvit ja jorsinkonetta,ne ovat tulee halvalla hinnat),mistäpäin sinä oot?ootko töissä tai omistaa oma firmaa?

• Osaatko mitään
      • joni.wang

Kiitos paljon sulle! :)

• ilmainen vinkki

Muista sitten ulkoistaa tuotanto kotimaahasi ettei tarvitse maksaa ylihintaa suomalaisista työntekijöistä.

• Alihankintaa 30vuott

Pitkä ja kivinen on tie! Mistä rahoitus ilman takaajia? starttirahoilla ei pitkälle pötkitä tällä-alalla koneet, työkalut ,tilat..... kalliita.

Manukoneilla ei tänäpäivänä alihankinta homissa pärjää, ehkä jotakin korjaus/protohommaa jolla ei elä! Osta valmis alihankinta paja porukkaa jää eläkkeelle tai menee muuten konkkaan pikkupajoja myynnissä, mutta se rahoitus?

Töiden saanti myös hiukkasen vaikeaa, työt vähentyneet kilpailu kiristynyt, ei aina riitä että on halpa pitää ollaa laatu, toimitusaika, palvelu kohdillaan. Ostajat osaa kyllä vedättää ja lupailla.

Suomessa yrittäjän eläkemaksut ja vakuutukset myös kovat.

Mutta onnea matkaan hyvä että joku edes yrittää.

• tietoa löytyy

Ei näköjään kukaan ole osannut neuvoa sinua oikein. Sinun tarvitsee vain mennä kotikuntasi kunnantalolle kysymään, kenelle kuuluu elinkeinoneuvonta. Yleensä kunnassa on hoidettu jotenkin yritysneuvonta. Ely-keskus on toinen. Eli www.AVI.fi

Kunnilla on siis mahdollisuus antaa yrittäjyydestä tietoa ja koulutusta.

• Alihankintaa 30vuott

Eipä taida kunta pitkälle auttaa......

• joni.wang
        Alihankintaa 30vuott kirjoitti:

Eipä taida kunta pitkälle auttaa......

Terve!onko sulla alihankitatyötä mulle tekemään?tai voitko suosittele asiakaat mulle?mä pystyn soitaa ja kysyn!?

• kukkakeppi1

Netissä on jotain palveluja missä kysytään tarjouksia alihankintatöihin et niist kandee varmaan alottaa. firstindex, evalmistus.fi jne..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60