Onko suomalaisilta hävinneet käytöstavat, vai onko niitä ollutkaan.
Viimeisin kauhistuksenaihe oli tämä euroviisu.
Kenellä olisi karismaa sanoa, ettei kiihkeät suudelmat sovi laulukilpailuun heterojenkaan kesken, saati sitten nyt nähdyt.
Tuloksena oli heikkolaatuisessa laulukilpailussa melkein jumbosija.
Esiintyjä oli niin varma asiastaan, ettei edes hävennyt.
Jemenissä Suomalaiset kompuroi myös, siinä panttivankien vapauttamisyrityksessä.
Talvella, paikasta YK:n turvallisuusneuvoston äänestyksessä, Suomi jäi melkein hylkiövaltioiden joukkoon.
Puhutaan kansainvälistymisestä ja Suomi-kuvan kirkastamisesta.
Ei vaan kellokkaat kovin hyvää esimerkkiä näytä.
Kansanriveistä ne on lähtöisin.
("Ylimieliset") suomalaiset maailmalla
27
212
Vastaukset
- täältä katsottuna
Itse en biisistä pahemmin pitänyt, mutta sopi esityksineen ihan hyvin entiseen laulukilpailuun, joka on muuttunut nykyiseksi homofestariksi
Jemenissä onnellinen loppu kun panttivangit saatiin ehjinä kotiin, kukaan meistä rivikansalaisista ei tiedä mitä kaikkea siihen vapauttamiseen on liittynyt, siksi en näe oikeudekseni arvostella toimia
Aika monta euroa säästimme hävitessämme YK:n äänestyksen, hyvä juttu tähän taloustilanteeseen
Suomikuva kirkastuu omalla positiivisuudella, ei sillä että näemme itsessämme vain negatiivisia asioita
niin monta on mieltä kun on miestä/naistaPanostukseen ja toiveisiin nähden, ei YK_äänestys Suomen osalta mairitteleva ollut.
Se vaan kumma, miksi Suomen pitää joka paikassa olla eturintamassa.
Jos mikä mittari maailmassa, niin on kauhea paikka, jos Suomi ei ole viiden parhaan joukossa.
- Expimot
Tuo näytelty pusu oli kaukana kiihkeästä ja sulautui ihan hyvin illan showpläjäykseen, vain homokammoisia jaksaa isommin kiinnostaa.
Kisassa oli niin paljon hienojakin kappaleita että jos tuo oli heikkotasoinen kilpailu, niin haluaisin todellakin kokea myös hyvätasoisen.
Mikä Jemen-tapauksessa meni mönkään?
Miksi uskot ennemmin Itävaltalaislehteä kuin Suomen viranomaisia? Sana sanaa vastaan, minä en usko ehdottomasti kumpaankaan.
YK-äänestyksen lopputulos oli minulle yhdentekevä, mutta mitä tarkoittaa hylkiövaltio ja kuinka Suomi eroaa sellaisesta?Kun kaikenmaailman lenita airistot ja muut tyylilyylit kepittää meitä tavallisia ihmisiä käytöksessä ja pukeutumisessa, niin kumma kun Yle Suomen osalta luultavasti vastaa kustannuksista, ei katso yhtään suojattiensa perään.
Siellä Riki Sorsa meni pelle-vaatteet päällä ottamaan häntäpään sijoituksen.
Sitten naiset pisti paremmaksi, menivät alusasuissa pilaamaan hyvän kappaleen, tais olla Cat-catti. Hävetti niin, ettei viitsinyt katsoa..
Sitten joku nais-artisti haali tummia miehiä tanssia ketkuttelemaan taustalle.Sopi kuin sinappi marjapuuroon.
Ja häntäpään sijoitus oli varmistettu.
Nyt piti repäistä taas, ja sijoitus oli varmistettu ennen esitystä.
Itse kappale erottui edukseen. No, eise olisi ollut kun kymmenen pykälää korkeammalla .
Miksi Itävaltalaislehti lähtee ilman syytä mollaamaan Suomen viranomaisten toimintaa. Ei savua ilman tulta..
YK-äänestyksessä äänisaalis oli pieni, josta voi päätellä, ettei Suomea haluttu päästää Turvallisuusneuvostoon.
Sitä pääsyä pidettiin melko varmana.
Siitä voi päätellä, että suomalaiset koetaan maailmalla rasittaviksi.- naamiaiskisat :D
k-kotton kirjoitti:
Kun kaikenmaailman lenita airistot ja muut tyylilyylit kepittää meitä tavallisia ihmisiä käytöksessä ja pukeutumisessa, niin kumma kun Yle Suomen osalta luultavasti vastaa kustannuksista, ei katso yhtään suojattiensa perään.
Sitten naiset pisti paremmaksi, menivät alusasuissa pilaamaan hyvän kappaleen, tais olla Cat-catti. Hävetti niin, ettei viitsinyt katsoa..
Sitten joku nais-artisti haali tummia miehiä tanssia ketkuttelemaan taustalle.Sopi kuin sinappi marjapuuroon.
Itse kappale erottui edukseen. No, eise olisi ollut kun kymmenen pykälää korkeammalla .
Miksi Itävaltalaislehti lähtee ilman syytä mollaamaan Suomen viranomaisten toimintaa. Ei savua ilman tulta..
YK-äänestyksessä äänisaalis oli pieni, josta voi päätellä, ettei Suomea haluttu päästää Turvallisuusneuvostoon.
Siitä voi päätellä, että suomalaiset koetaan maailmalla rasittaviksi.Heh, ja kun Lordin poppoo pukeutui hirviöiksi niin voitto tuli :DDDD
- lehden tapa? :D
k-kotton kirjoitti:
Kun kaikenmaailman lenita airistot ja muut tyylilyylit kepittää meitä tavallisia ihmisiä käytöksessä ja pukeutumisessa, niin kumma kun Yle Suomen osalta luultavasti vastaa kustannuksista, ei katso yhtään suojattiensa perään.
Siitä voi päätellä, että suomalaiset koetaan maailmalla rasittaviksi.ja miksi seiska-lehti mollaa aina kaikkia :D ei kovin uskottava julkaisu, ainakaan omasta mielestäni
- kyllä 7 tietää
lehden tapa? :D kirjoitti:
ja miksi seiska-lehti mollaa aina kaikkia :D ei kovin uskottava julkaisu, ainakaan omasta mielestäni
Joku Günther Itävallassa pitää ihan varmasti totena Tuksun ja Arton törttöilyt.
- Expimot
k-kotton kirjoitti:
Siitä voi päätellä, että suomalaiset koetaan maailmalla rasittaviksi."Miksi Itävaltalaislehti lähtee ilman syytä mollaamaan Suomen viranomaisten toimintaa. Ei savua ilman tulta.."
Miksi venäläismedia väittää että Suomessa pakkohuostaanotetaan venäläislapsia? - exacty
Expimot kirjoitti:
"Miksi Itävaltalaislehti lähtee ilman syytä mollaamaan Suomen viranomaisten toimintaa. Ei savua ilman tulta.."
Miksi venäläismedia väittää että Suomessa pakkohuostaanotetaan venäläislapsia?"Miksi venäläismedia väittää että Suomessa pakkohuostaanotetaan venäläislapsia? "
Koska niitä pakkohuostaanotetaan. naamiaiskisat :D kirjoitti:
Heh, ja kun Lordin poppoo pukeutui hirviöiksi niin voitto tuli :DDDD
Siitä muuten kannattais katsoa mallia, siitä Lordista.
Koko show oli sitä itseän, ei mitään lisää, eikä mitään pois, siis se oli hyvä show.
Homma olisi ollut pilalla, jos puolialaston nainen olisi siellä keikistellyt.- Expimot
exacty kirjoitti:
"Miksi venäläismedia väittää että Suomessa pakkohuostaanotetaan venäläislapsia? "
Koska niitä pakkohuostaanotetaan."venäläisten äitien päävihollinen"
Näin uutisoi venäläinen uutistoimisto tuoreeltaan väistyvästä ministeristämme.
Viranomaisemme ovat varmasti eri mieltä, mutta pakkohan sen kai on olla totta kun kerran uutisissa sanotaan...
- * * *
Pusuhan sopi kaikkeen kuorrutukseen ja kuohutukseen kuin nappi napinläpeen. Kun yhteen biisiin yritetään ympätä kaikki mahdollinen ja mahdoton, kuulija/katselija voi tulla ylenantavaksi. Yksi tyyli sekin, itse pidin esityksistä, joissa pääasia(laulu) ei jäänyt sivuseikaksi.
Nuoruuteen kuuluu kaikkivoipuuden tunne. Kyllä se siitä.Tuli mieleen, että sellainen laulaja, Kun aikoinaan Eero Piirto oli, joka laulaa kojotti miehekkäällä äänellä kädet rauhallisesti sivulla, niin paremmin pärjäis.
Tulihan viime vuonna Venäjän mummot toiseksi.
Halashan nekin toisiaan, mutta jos pussailemaan olisivat alkaneet, niin varmasti olisivat olleet viimeisiä.- * * *
k-kotton kirjoitti:
Tuli mieleen, että sellainen laulaja, Kun aikoinaan Eero Piirto oli, joka laulaa kojotti miehekkäällä äänellä kädet rauhallisesti sivulla, niin paremmin pärjäis.
Tulihan viime vuonna Venäjän mummot toiseksi.
Halashan nekin toisiaan, mutta jos pussailemaan olisivat alkaneet, niin varmasti olisivat olleet viimeisiä.Henry Theel oli myös vähäeleinen laulaja. Pää kääntyili himpun verran, mies ei huutanut saati hypellyt.
Vänkä oli tyttö-imitaationsa.
- reppuriika
Jos kysymyksessä on laulu- tai musiikkikilpailu, niin ei siihen tarvitse sotkea mitään lisäfilosofiaa: oli se sitten homouttua, uskontoa tai muuta elämänkatsomusta. Tuollainen ei mitenkään kuulu asiaan.
Näin minäkin ajattelen.
Ja jos Suomesta joku lähetetään kansainväliseen laulukilpailuun, niin silloin tehtävä on pärjätä mahdollisimman hyvin.
Nyt kävi niin, että hännille jäätiin, ja epäilen, että asia, mitä Suomen edustaja yritti ajaa, tuskin senkään tilanne parani.
Saa nähdä, mikä teema ensi vuonna on.
Nyt jäi viisujen seuraaminen.. jopa vähemmälle kuin jääkiekko.
Lehtiä lukenut sen, että jotain kuullut suutelemisesta. On ylpeä tämä Krista, kun muutama vuos sitte venäläiset yrittäneet jotain vastaavaa, se kielletty, nyt tehty historiaa.. tosin jollain väliajalla nähty ruotsalaismiesten lavasuuteloa.. ja tytöt jääneet varjoon!? He kun vielä esiintyivät ensimmäisten joukossa, vaikkuttais lopputulokseen muutenkin kun alkupäässä esiintyy.. selityksiä löytyy!
Toivottavasti nykyään kun suomalaiset paljo matkustelee, edes joissain pienemmissä piireissä tulisi/jäisi hyvä kuva tästä kotimaastamme ja sen asukkaista. :)En minäkään muuten seurannut, kun koosteen katsoin.
Siinä koosteesa Suomen kappale poikkesi pirteydellään, muista lemmentuskaa ja rakkaudenpaloa esittävistä vääntelehtijöistä.
Kumma, miten laulajien äänet oli samakaltaisia, jos pani silmät kiinni, niin ei erottanut oliko mies vai nainen.
Tuollaiset historianteot pitäisi kaksi kertaa miettiä, oli ne mitä sorttia hyvänsä.
Minä olen auttamattoman vanhanaikainen, mutta mitä suomalaistytön haastatteluja olen kuullut, niin kovin keskenkasvuiselle tuntui.- Expimot
k-kotton kirjoitti:
En minäkään muuten seurannut, kun koosteen katsoin.
Siinä koosteesa Suomen kappale poikkesi pirteydellään, muista lemmentuskaa ja rakkaudenpaloa esittävistä vääntelehtijöistä.
Kumma, miten laulajien äänet oli samakaltaisia, jos pani silmät kiinni, niin ei erottanut oliko mies vai nainen.
Tuollaiset historianteot pitäisi kaksi kertaa miettiä, oli ne mitä sorttia hyvänsä.
Minä olen auttamattoman vanhanaikainen, mutta mitä suomalaistytön haastatteluja olen kuullut, niin kovin keskenkasvuiselle tuntui.Pidin edustuskappalettamme alusta saakka keskinkertaisena rallatuksena ilman tarttuvaa kertosäettä. Krista kuitenkin hoiti oman osuutensa hyvin ja oli ilahduttavan itsevarma ja raikas olemukseltaan.
Tuo "teimme historiaa" kuulosti kyllä minun korvaani pettymyksen nieleskelyltä ja "sijoituksella ei ole väliä" -teeskentelyltä.
Sitä lähinnä ihmettelen että nämä tv-selostajat menevät vuodesta toiseen siihen iltapäivälehtien "Suomi on ennakkosuosikki", "Suomen edustaja hurmasi siellä ja täällä" jne vipuun. Lähetyksessä eivät sitten pysty peittämään pettymystään ja pilaavat näin selostuksen.
Odotin kyllä Suomen sijoittuvan 10-15 parhaan tienoille... Expimot kirjoitti:
Pidin edustuskappalettamme alusta saakka keskinkertaisena rallatuksena ilman tarttuvaa kertosäettä. Krista kuitenkin hoiti oman osuutensa hyvin ja oli ilahduttavan itsevarma ja raikas olemukseltaan.
Tuo "teimme historiaa" kuulosti kyllä minun korvaani pettymyksen nieleskelyltä ja "sijoituksella ei ole väliä" -teeskentelyltä.
Sitä lähinnä ihmettelen että nämä tv-selostajat menevät vuodesta toiseen siihen iltapäivälehtien "Suomi on ennakkosuosikki", "Suomen edustaja hurmasi siellä ja täällä" jne vipuun. Lähetyksessä eivät sitten pysty peittämään pettymystään ja pilaavat näin selostuksen.
Odotin kyllä Suomen sijoittuvan 10-15 parhaan tienoille...Olisi se tuohon Sinun haarukkaan yltänyt, jos ei loppuhuipennusta olisi ollut.
Aika moni ajattelee, että laulukilpailu on laulukilpailu, ja muu ylimääräinen on siihen kuulumatonta huominkalastelua, joka vie pisteitä.
- Entä omasi
Onpa jälleen täydellisen turha pirujen tapetille maalaaminen. Jos sulla on enemmän tietoa, käsitystä ja konkreettista taitoa hoidella esim. luettelemiasi hommeleita, niin eikun kehiin ja tekemään hyvää pr- ym. työtä Suomelle.
Siihen asti on paree pitää mölyt mahassa, sillä ne jotka tekevät, tietävät että vain tekemällä ja virheittenkin kautta tulee joskus jonkinlainen lopputulos. Ylimielisellä arvostelulla ei milloinkaan mitään.Oon minä yrittäny pr-työtä tehdä.
Oon vetäny ulkolaisten auton ojasta, enkä perinyt mitään.
Pitkillä käsillä, ja hyvin vajavaisella kielitaidolla olen opastellut ulkomaaneläviä.
Onnistumisesta ei niin takeita..
Sitten kaiken kukkuraksi olen ostellut tieteen kuvalehtiä, että voin koulutetun, ulkomaalaistaustaisen kanssa "tasavertaisesti" keskustella.
- Rattus sp.
Hmm.. Jos joku menee ilman pätevää syytä alapuolella olevalla listalla oleviin maihin, niin häneltä pitäisi evätä mahdollisuus saada valtiolta apua kriisitilanteissa tai ainakin jälkikäteen laskuttaa viranomaisten käyttämistä resursseista (palkat, lennot jne.).
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=15735&contentlan=1&culture=fi-FI
Pitää mennä nukkumaan, jotta jaksan töissä ja koiran harrastuksissa. Hyvää yötä :).- Rattus sp.
.. siis osaan noista maista..
On se ristiriitainen tilanne.
Jos Suomessa töpeksii, niin itse saa maksaa.
Jos ulkomailla joutuu vaikeuksiin, valtio tulee hätiin.
Yöunet on jääny vähiin, eikä ensi yönäkään pitkäksi pääse.
Tulee aina ylimääräistä.
Jokainen on oman onnensa seppä.
Nyt tämä seppä on takonut huokoista kettarautaa.
Kauniita unia myös sinulle.
- turhaa mollaamista
No, joskus varmaan nousee hattuun suomalaisillakin, ja ollaan niin niin besservissereitä, mutta kyllä sitä osataan muuallakin. Tulee nyt ensimmäisenä mieleen häpeämätön Berlusconi (ei pizza, vaan se ilalialainen mies). Muitakin löytyy. Suomalaisten perinteinen alaemmuudentunto ja itsehalveksunta se vasta ällöttävää on. Ei suomalaisten tarvitse olla täydellisiä kelvatakseen muiden kansojen rinnalle. Kuka meitä arvostaa, jos emme edes itse arvosta itseämme ja valitsemiamme edustajia.
Ne Euroviisut ovat viihteellisiä esityksiä, ei yhtään sen enempää. Sellaisesta on ihan turha niuhottaa. Suomen biisi nyt oli sellaista perusjumputusta, ei ihme, ettei pärjännyt. Show oli pirtsakkaa pölyjen huiskuttelua: leikkimielinen tyttöjen välinen pusu ja aviovaimon jo vanhentuneen roolin ilkkumista. Vanhempaan ikäryhmään ja konservatiivisiin kulttuureihin saattoi tulla osumia. Mielestäni esitys oli eloisa ja hauska, jota ilman keskinkertainen biisi olisi tuskin päässyt edes finaaliin.
Kritisoit esiintyjien asuja vuosien varrelta. Euroviisut eivät ole enää pelkkiä laulukilpailuja. Sirkushuveihin pukeudutaan eri tavalla kuin kirkonmenoihin tai seuroihin. Tosin, en minäkään pitänyt Catcatin asusta. Muistaakseni puvuissa oli jotain hallitsevaa nuolimaista raidoitusta, joka teki asuista halvan ja harrastelijamaisen näköisiä. Minun mielestäni Euroviisujen kaltaisessa yhteydessä niukkakin vaatetus käy, kunhan se on valittu tyylillä, eikä esitystä rakenneta paljaan pinnan varaan.
Tarkoititko, että kellokkaat ovat lähtöisin kansan riveistä. Eiks se ole vaan hyvä asia?Ei se oma arvostus voi lähteä siitä, että verrataan muihin maihin.
Minua ainakin tympäisee, kun toitotetaan aina sureen ääneen, että tässä ja tässä asiassa Suomi on maailman paras.
Viimeinen, Suomi paras maa äideille, vai oliko lapsille.
Ei se mitään haittaa, mutta onko aina pakko toitottaa.
Onhan Suomi sutautunut hyvin perinteisesti huumorilla Euroviisuihin, Minä vaan olen turhan tosikko.
Ei ole tämä liian hyvä kotikasvatus hyvästä.
Että olisi tehnyt mieli sanoa v-alkuinen sana, kun suomalaiset valitsi viisuihin Fredin ja kumppaneiden ,Pylly vasten pyllyä pum pum. Olisi varmaan helpottanut, ja tuleviin koitoksiin olisi voinut suhtautua rennommin :).
Jos muistelee kappaleit, joilla olisi ollut mahdollisuuksia kymmenen parhaan joukkoon, niin Virve Rostin Sata salamaa olisi ollut, mutta oliko esiintymisjännitystä Virve oli kuin unessa.
Sitten tämä Cat catin kipale, mutta se pilattiin, samoin se jolla oli tyhjänpäiväinen tanssiporukka, ihan asiaton.
Teräs-betonin pojilla olisi saanut olla paita päällä .
Faneille se asu sopi, mutta ei oudommille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911