Joo siis mistäs nää nuoret ne kortit saa ja kuinka paljon ne maksavat ku tuntuu et nykyään alaikäisille jokaisella on kortti
Alaikäisellä ajokortti
9
134
Vastaukset
Mopokortti?
- Kddklls
Eiku tarkotin niiku autokorttii
Ajokortti eli B kortti=k-18 ja hinta on jotain 1350€-2000€ välissä
Mopokortti eli M kortti=K-15 ja hinta on jotain pääle 500€
Eli jos meinaat B korttia eli Henkilöauto korttii niin sitä ei saa alle 18v.- jncjbvc
soviet.sniper kirjoitti:
Ajokortti eli B kortti=k-18 ja hinta on jotain 1350€-2000€ välissä
Mopokortti eli M kortti=K-15 ja hinta on jotain pääle 500€
Eli jos meinaat B korttia eli Henkilöauto korttii niin sitä ei saa alle 18v.En tiiä missä böndellä asut mutta ajokortin hinta nykyää yleensä on ainakin se 2000e. Tääl päin se keskihinta on jotai 2500e.
- kdhvuj
jncjbvc kirjoitti:
En tiiä missä böndellä asut mutta ajokortin hinta nykyää yleensä on ainakin se 2000e. Tääl päin se keskihinta on jotai 2500e.
Oho muistin väärin. Mutta yleensä se B-ajokortti (opetus lupamaksut jne) on se 2000e ja ehkä vähä päällekki. Ja täälläpäi jotai vähä päälle 2000e n 2200?
jncjbvc kirjoitti:
En tiiä missä böndellä asut mutta ajokortin hinta nykyää yleensä on ainakin se 2000e. Tääl päin se keskihinta on jotai 2500e.
Eipä maksanu mulla kuin 1000€ tua B kortti ja aloitin sen helmikuun lopulla ja sain hiljattain ajettua.
- ajokortiton
kato ei sitä autoa kortilla ajeta ainakaan täällä päin
- juusto1613
Jooh, alaikäisillä on korkeintaan kevarikortti (A1). joku ei vissiin taida tietää millä kortilla mopoautoa ajetaan :D. Tai sitten luulee niitä oikeiksi autoiksi.
Mopokortti tosiaan on huomattavasti yleisempi. - jokuuuööö
B-kortti voidaan myöntää alaikäiselle jos siihen on riittävän hyvät perustelut. Erikoisluvan myöntää liikenneturvallisuusvirasto Trafi.
http://www.seinajoensanomat.fi/artikkeli/218153-yli-100-alaikaista-saanut-henkiloauton-ajokortin
http://www.iltalehti.fi/autot/2012082415993270_au.shtml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116