skoda vetää jopa volkkarin edelle

vaaaauuuuu!

uuden octivaarin muotoilun rohkeudessa.

28

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä trolleille kau

      Ja testi voittoja saksassa useita uuden Octavia vetämänä.

      • Toyota Corolla

        Kyllähän skoda neljä pyörää ja loora voi testeissä pärjätä. Kun tarvitaan kestävyyttä silloin pitää ostaa Toyota. Puoli miljoonaa kilometriä ajetulla Corollala on yhtä paljon kilometrejä edessä kuin uudella Octavialla.


      • ajamisen ilot
        Toyota Corolla kirjoitti:

        Kyllähän skoda neljä pyörää ja loora voi testeissä pärjätä. Kun tarvitaan kestävyyttä silloin pitää ostaa Toyota. Puoli miljoonaa kilometriä ajetulla Corollala on yhtä paljon kilometrejä edessä kuin uudella Octavialla.

        menneet on ne ajat jolloin Toyota teki kestäviä autoja, sori vaan.
        Autoissa on muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys ja moniko uuden auton ostaja painelee samalla 1/2 miljoonaa kilometriä??


    • Heh, päivän vitsi

      Octaviaa ja Rapidia tylsempää ulkonäköä saa hakea.

      Amikselle tiedoksi, testivoitto on yhdyssana.

      • Pätijälle

        Ehkä sinulle, mutta ethän muotoilusta mitään ymmärräkkään.


      • sinä ymmärrät
        Pätijälle kirjoitti:

        Ehkä sinulle, mutta ethän muotoilusta mitään ymmärräkkään.

        käteenvedosta


      • kielipoliisiko?

        toiselle amikselle voi sanoa, että kuinkas nuo "tylsät" myyvät parhaiten. Ei teinien maku ole vielä kovinkaan kehittynyt ja ajaton tyylikkyys myy aina ja kestää katsella pitkään.


      • tylsimys on halpa
        kielipoliisiko? kirjoitti:

        toiselle amikselle voi sanoa, että kuinkas nuo "tylsät" myyvät parhaiten. Ei teinien maku ole vielä kovinkaan kehittynyt ja ajaton tyylikkyys myy aina ja kestää katsella pitkään.

        No tuskinpa sentään Skodaa 'kehittyneen ja ajattoman tyylikkyyden' takia ostetaan Suomessakaan. Eiköhän Skodan ostajakunta hae kelpo autoa, mielellään vielä huomaamaton ja vaatimaton (=tylsä). Skodahan on lähes täydellinen tähän tarkoitukseen.

        Tällainenhan meidän kansallinen mielenlaatumme on.


    • 7 + 2

      Tulee mieleen Taavista takavuosien Kiat tai Opelit.
      Mutta olihan Ladakin eniten myyty auto joskus Suomessa ja sen muotoilu oli myös parinkymmenen vuoden takaa.

      • Kevennä sydäntä poju

        Vanhat ja kuluneet vitsit jepellä. Mutta pääasia että saa avautua hei.


    • pojot meni

      Uusi octavia ei kiitos. Liekö tyynenmeren pyörteestä kerätyistä muoveista rakennettu? Siis totaalisen halvan oloinen. Myös maalipinta ei ole mielestäni vanhan veroinen. Trendi näkyy-halvalla tehty suoraan markettiin. Ylihinnoiteltu jne.

      Skodan muoto simply down...

      • Eikä se

        maalipinta kestänyt edes vanhassa, parin vuoden ikäisten Ocujen konepellit kiveniskemiä täynnä..


      • kyllä se
        Eikä se kirjoitti:

        maalipinta kestänyt edes vanhassa, parin vuoden ikäisten Ocujen konepellit kiveniskemiä täynnä..

        No siinäpä vasta ÄLYPÄÄ. Tiedätkö, mistä kiveniskemät tulee? Jos auto seisoo vain korjaamolla, ei kiveniskemiä näy, eli johtopäätös -> Skoda ei ole seisonut korjaamolla.


      • pojulle oppia
        kyllä se kirjoitti:

        No siinäpä vasta ÄLYPÄÄ. Tiedätkö, mistä kiveniskemät tulee? Jos auto seisoo vain korjaamolla, ei kiveniskemiä näy, eli johtopäätös -> Skoda ei ole seisonut korjaamolla.

        Kiveniskemiä tulee ajossa, Skodassa ne näkyvät pahasti koska maalipinta on heikko.


      • setälle oppia
        pojulle oppia kirjoitti:

        Kiveniskemiä tulee ajossa, Skodassa ne näkyvät pahasti koska maalipinta on heikko.

        kerro toki missä autoissa on niin hyvä maalipinta etttei kiveniskemiä tule lainkaan??


      • kyllä se
        setälle oppia kirjoitti:

        kerro toki missä autoissa on niin hyvä maalipinta etttei kiveniskemiä tule lainkaan??

        Katohan pojua, tiesi kiveniskemän alkuperän. Olet älykkäämpi kuin luulinkaan.
        Ajan aika paljon sorateitä, jossa vastaantulevan auton sivulle lennättämiin kiviin tapahtuu törmäyksiä aika tiuhaan, vaan eipä ole minu Skodassa maalipinta pahemmin lohkeillut. Juuri eilen vahasin autoni ja pari pientä iskemää löytyi. Se on hyvin vähäinen määrä verrattuna siihen, kuinka paljon ajan sorapintaisia teitä.
        Jäljet olivat juuri havaittavaa luokkaa olevat, joten nou panik.


      • halpis skoda
        kyllä se kirjoitti:

        Katohan pojua, tiesi kiveniskemän alkuperän. Olet älykkäämpi kuin luulinkaan.
        Ajan aika paljon sorateitä, jossa vastaantulevan auton sivulle lennättämiin kiviin tapahtuu törmäyksiä aika tiuhaan, vaan eipä ole minu Skodassa maalipinta pahemmin lohkeillut. Juuri eilen vahasin autoni ja pari pientä iskemää löytyi. Se on hyvin vähäinen määrä verrattuna siihen, kuinka paljon ajan sorapintaisia teitä.
        Jäljet olivat juuri havaittavaa luokkaa olevat, joten nou panik.

        Ei sinun skodassa maalipinta lohkeile, muilla kyllä lohkeilee maalit ja tuulilasikin menee säröille sorateillä.
        Itäblokin maalaus on aika kehnolaatuinen.


      • kyllä se
        halpis skoda kirjoitti:

        Ei sinun skodassa maalipinta lohkeile, muilla kyllä lohkeilee maalit ja tuulilasikin menee säröille sorateillä.
        Itäblokin maalaus on aika kehnolaatuinen.

        Ai jaa, enpä ole vielä kuullut Skodan omistajien (siis sellaisten henkilöiden, joilla on oikeasti Skoda) isommin huolestuneen asiasta.
        Mitä tuulilasiin tulee, olen nähnyt autoja (Toyota, Ford, Mersu jne.) joissa tuulilasi on säröytynyt, vaikka kivi ei olisikaan iskeytynyt lasiin. Jokin jännite lasissa on saanut säröymän aikaan, ilmeisesti!! Että se siitä sinun väittämästä.
        Ainoa, mikä minua alussa huolestutti, oli ajovalojen lasi. Pelkonani oli, että jos kivi tulee ajovalon lasiin, niin rikki menee. Ja arvaat varmaan paljonko tällaiset kääntyvät ajovalot maksaa. No, sitten pelko katosi, kun kuulin, että siihen valon suojalasiin saa lyödä vaikka lekalla, niin ei hajoa. Että se siitäkin!!
        Hukkaan menee nuo sinun negatiiviset kirjoittelut!!!


      • nyt kuulit
        kyllä se kirjoitti:

        Ai jaa, enpä ole vielä kuullut Skodan omistajien (siis sellaisten henkilöiden, joilla on oikeasti Skoda) isommin huolestuneen asiasta.
        Mitä tuulilasiin tulee, olen nähnyt autoja (Toyota, Ford, Mersu jne.) joissa tuulilasi on säröytynyt, vaikka kivi ei olisikaan iskeytynyt lasiin. Jokin jännite lasissa on saanut säröymän aikaan, ilmeisesti!! Että se siitä sinun väittämästä.
        Ainoa, mikä minua alussa huolestutti, oli ajovalojen lasi. Pelkonani oli, että jos kivi tulee ajovalon lasiin, niin rikki menee. Ja arvaat varmaan paljonko tällaiset kääntyvät ajovalot maksaa. No, sitten pelko katosi, kun kuulin, että siihen valon suojalasiin saa lyödä vaikka lekalla, niin ei hajoa. Että se siitäkin!!
        Hukkaan menee nuo sinun negatiiviset kirjoittelut!!!

        Jaa tehdäänkö jonnekkin treffit niin tulen kokeilemaan kestääkö autosi ajovalolasi(joka ei kylläkään ole lasia) lekan lyönnin.

        Paljonko pistetään vetoa ettei kestä? 500ekeä? olisiko sopiva homma vai valehtelitko, ihan samaan tapaan kuin kerroit ettei skodissa ole maalipinnan vikoja, omassani 2008 mallin ocussa maalipinta lohkeili isoina palasina ja kovan tappelun tuloksena meni takuuseen, yrittivät kaikin keinoin maksattaa minulla, vasta uhkailu ottamalla yhteyttä viranomaisiin sai skoda takuun toimimaan.


    • Turo on Helkama

      Ei uusi Taavi aikakaan ärsytä ulkonäöllään. Etupäästä tulisi mieleen hieman vanhempi Kia Ceed ja takaa katsottuna Audi 80 B4.

      Varmasti valmistustekniikka ja kustannukset ovat määränneet korin muodot, koska kyseessä on ns. halpisauto ja materiaaliakin on säästetty paljon, jos verrataan vaikkapa painoa esimerkiksi Gofiin.

      Golfin ja Taavin pohjalevyhän on sama, sakemannit ovat vain halunneet tehdä vielä turvallisemman auton.

      Aiempi vertaus takavuosien markkinaykköseen Ladaan on osuva.

      • Turo on inssi

        Turo on vissiin autoinsinööri koulutukseltaan. Ainakin sinulla on vankka "tietopohja" autoista.
        Ai niin, toivottavasti et ole minkään autokorjaamon palkkalistoilla.


      • se 13. inssi
        Turo on inssi kirjoitti:

        Turo on vissiin autoinsinööri koulutukseltaan. Ainakin sinulla on vankka "tietopohja" autoista.
        Ai niin, toivottavasti et ole minkään autokorjaamon palkkalistoilla.

        Kovasti on uuden Taavin peltejä pokailtu jolloin ohuella pellillä saa jäykempää pintaa. Takarekkarin kohdalla peräkontin luukku on väännelty suuntaan jos toiseen, kalliimmassa autossa jäykisteet olisi kätketty suoran peltipinnan alle.


      • se 14. inssi
        se 13. inssi kirjoitti:

        Kovasti on uuden Taavin peltejä pokailtu jolloin ohuella pellillä saa jäykempää pintaa. Takarekkarin kohdalla peräkontin luukku on väännelty suuntaan jos toiseen, kalliimmassa autossa jäykisteet olisi kätketty suoran peltipinnan alle.

        Jaa, että olet mennyt repimään uuden Ocun sisustuksen? Mistäs muutoin tiedät nuo jäykisteen "puutteet".
        Ei sinussa ainakaan peltisepän ominaisuuksia kuulosta olevan.


      • se 13. inssi
        se 14. inssi kirjoitti:

        Jaa, että olet mennyt repimään uuden Ocun sisustuksen? Mistäs muutoin tiedät nuo jäykisteen "puutteet".
        Ei sinussa ainakaan peltisepän ominaisuuksia kuulosta olevan.

        Olet oikeassa - ammattimies on aina ammattimies ja harva inssi on myös hyvä peltiseppä. Toki heitäkin löytyy.

        Metallirakenteiden suunnittelu on jo ihan eri asia kuin käytännön peltisepäntyöt.

        Asiaan: Taavin takaluukun rakennetta on helppo tarkastella mitään rikkomatta ja heppoisessa rakenteessa pintapellin muotoilu on jäykistävin elementti - halpaa ja käytännöllistä. Ulkonäkö ei ole kovin onnistunut, mutta itäautoissa sillä ei kai niin väliä ole.

        Uuden Taavi on hyvä esimerkki miten materiaalia voidaan säästää muotoilulla: lyhyt akseliväli, korkea kori ja taakse viety maassiivinen C-pilarirakenne.

        Ei ihme, että uusi Taavi on paljon kevyempi kuin Golf, joka taas on suunniteltu ajamisen ehdoilla - ei materiaalia säästäen.


      • se 14. inssi
        se 13. inssi kirjoitti:

        Olet oikeassa - ammattimies on aina ammattimies ja harva inssi on myös hyvä peltiseppä. Toki heitäkin löytyy.

        Metallirakenteiden suunnittelu on jo ihan eri asia kuin käytännön peltisepäntyöt.

        Asiaan: Taavin takaluukun rakennetta on helppo tarkastella mitään rikkomatta ja heppoisessa rakenteessa pintapellin muotoilu on jäykistävin elementti - halpaa ja käytännöllistä. Ulkonäkö ei ole kovin onnistunut, mutta itäautoissa sillä ei kai niin väliä ole.

        Uuden Taavi on hyvä esimerkki miten materiaalia voidaan säästää muotoilulla: lyhyt akseliväli, korkea kori ja taakse viety maassiivinen C-pilarirakenne.

        Ei ihme, että uusi Taavi on paljon kevyempi kuin Golf, joka taas on suunniteltu ajamisen ehdoilla - ei materiaalia säästäen.

        Ai, onks Taavissa pellit näkyvillä takaluukun sisäpuolella. Eikös siinä ole sisustusmateriaali päälimäisenä?
        Minulla ei ole Taavia, joten en tiedä sen takakontin rakennetta, mutta enpä usko, että se on pelkällä peltipinnalla. Minulla on subbi, eikä siitä ainakaan näe, onko takaluukussa jäykisteitä vai ei.


      • se 13. inssi kirjoitti:

        Olet oikeassa - ammattimies on aina ammattimies ja harva inssi on myös hyvä peltiseppä. Toki heitäkin löytyy.

        Metallirakenteiden suunnittelu on jo ihan eri asia kuin käytännön peltisepäntyöt.

        Asiaan: Taavin takaluukun rakennetta on helppo tarkastella mitään rikkomatta ja heppoisessa rakenteessa pintapellin muotoilu on jäykistävin elementti - halpaa ja käytännöllistä. Ulkonäkö ei ole kovin onnistunut, mutta itäautoissa sillä ei kai niin väliä ole.

        Uuden Taavi on hyvä esimerkki miten materiaalia voidaan säästää muotoilulla: lyhyt akseliväli, korkea kori ja taakse viety maassiivinen C-pilarirakenne.

        Ei ihme, että uusi Taavi on paljon kevyempi kuin Golf, joka taas on suunniteltu ajamisen ehdoilla - ei materiaalia säästäen.

        Ja silti TM:n koeajo oli ajettavuuden osalta pelkkää ylistystä. Ocussa taitaa olla uusi versio VAG:n modulirakenteisesta pohjalevystä, mikä säästää painoa. Yksikään uusi VAG:n auto (tai muu uusi auto ehkä joitakin Mersuja ja Alfoja lukuunottamatta) ei ole tyylikäs, joten kyse on vain tylsyyden sävyeroista. Perusautoissa sillä ei ole väliä, mutta jos Audin hintaisen auton ei pitäisi näyttää niin vaatimattomalta.


    • kuumetta pikkasen

      Joko uudet farkku Octaviat ovat saatavilla... kiinnostais kovasti, dieseli automaatilla?

    • skodaseppo taalasmaa

      Hienon näköinen on uusi Ocu! Ja tilava!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe