Eri kristinuskon variaatioissa on erilaisia käsityksiä siitä, mikä on se erotteleva tekijä, jonka perusteella ihminen joutuu kadotukseen tai pääsee ikuiseen taivaan iloon.
Tässä en halua ottaa mukaan keskustelua kadotuksen luonteesta, onko se loputon piina vai kertarysäys. Siitä on paljon puheenvuoroja muissa ketjuissa.
Sen sijaan kysyn: millä perusteella uskovana katsot tapahtuvan valinnan ns taivaaseen tai helvettiin?
Olen ymmärtänyt, että adventistit kannattavat Lutherin näkemystä, jonka mukaan pelastus riippuu yksinomaan uskosta.
Jos niin on, mihin tuon uskon silloin tarkemmin ottaen pitäisi kohdistua? Minkälaisesta uskomisen tavasta on kyse? Ilmeneekö tuo usko käytännön toiminnassa ja jos ilmenee niin millä tavalla?
Onko esimerkiksi ratkaisevan tärkeää uskoa siihen, että Raamattu on kokonaan kirjaimellista ja erehtymätöntä Jumalan sanaa?
Nämä ovat uskontunnustuksen peruskysymyksiä, mutta ne hautautuvat helposti muiden asioiden alle ja muuttuvat vähitellen epäselviksi.
Millä perusteella pelastutaan?
27
96
Vastaukset
Vaarille vastaus pelastuksesta: Pelastus ainoastaan Jeesuksen kautta. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma Hänen kauttansa pelastuisi. Joh.3:16,17.
Henkilökohtainen ratkaisu johtaa pelastukseen, vain omakohtainen uskominen Jeesukseen siirtää kuolemasta elämään.
Jeesus sanoo: Totisesti, totisesti minä sanon teille, joka kuulee minun sanani ja uskoo Häneen joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.Joh.5:24.
Jokainen joka todella uskoo Jeesukseen Vapahtajanaan, tekee myös parannuksen. Hän katuu syntejään ja hylkää kaikki tuntemansa synnit. Ilman tätä ei syntejä pyyhitä pois. Tehkää parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois.Apt.3:19.
Pelastuskokemuksen jälkeen uudestisyntynyt Jumalan lapsi voi sanoa kuin Paavali sanoi. Minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa, ja minä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa Hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.Gal. 2: 20.Mitä tuo uskominen Jeesukseen oikein tarkoittaa ja sisältää?
Mikä siinä on se ratkaisevan tärkeä asia?
Jos "omakohtainen uskominen Jeesukseen" riittää (mitä se sitten tarkkaan ottaen tarkoittaakin), mihin tarvitaan tätä kaikkea vääntöä muista uskonasioista? Kreationismi, helvettioppi, lepopäivä, naisten asema seurakunnassa, suhtautuminen homoihin ja niin edelleen. Eikö se ole silkkaa ruudin haaskausta? Eikö sellainen ole turhuutta varsinkin silloin, kun kyse selvästi ei ole mistään hyvän elämän asiasta, mistään parannuksen tekemistä pahoista tavoistaan.#Mitä tuo uskominen Jeesukseen oikein tarkoittaa ja sisältää?#
No - ainakin ihmisen täytyy ymmärtää ja sen kautta uskoa uskoa että Jeesus on antanut viattoman elämänsä lunnaaksi synneistämme ja että se opetus on iankaikkisen elämän opetusta jota hän opetti ja yhä opettaa Raamatun kautta.
Ymmärtää sekin että miksi se on niin tärkeää ? Että se on tärkeää koska se on välttämätöntä ihmiselle oppia iankaikkisen elämän "elämäntapa" - sillä ilman että elämä eletään siten että se ei edes VOI säilyä - ei iankaikkista elämääkään luonnollisesti voi mahdollista..
alex
Vaari, sinähän kysyit millä perusteella pelastutaan, ja minähän vastasin sinun kyselyyn, että uskomalla Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajana pelastutaan, eikä vain yksin omaan uskolla josta mainitsit alku kirjoituksessasi.
Jeesukseen uskominen tarkoittaa sitä että sinä uskot että Jeesus on kuollut sinunkin syntien edestä. Uskotko sen?Pelastuksesta voisi kirjoitella vaikka paljonkin .. siis hyvä aihe ..
Jotta tämän ymmärtäisi oikein - niin ainakin minusta - pitäisi ensin katsoa, että mikä se pelastuksen tarve on - siis miksi tarvitaan pelastusta - ja nyt ajattelen Raamatun näkemystä asiasta.
Siis Raamattu sanoo (opettaa) että ihminen tarvitsee pelastusta kuolemasta > elämään ja kertoo myös syyn sille miksi ihminen kuolee - että ihminen kuolee koska hän tekee sellaisia tekoja että ne tuhoavat hänen elämänsä. Raamatussa sellaisia tekoja kutsutaan "synniksi" .. Raamatun mukaan siis vain synnitön voi elää ikuisesti ..
Nyt Raamattu kertoo, että sellaista ihmistä (siis synnitöntä) ei ole koskaan ollut olemassa .. kuinka siis kukaan voisi elää iankaikkisesti ? se on ihmiselle mahdottomuus ..sanoo Raamattu .. sillä vain se joka ei tee tekoja jotka tuhoavat hänen elämänsä voi elää iankaikkisesti .. siis vaikea tilanne ihmisille jotka haluavat iankaikkisen elämän ..
Raamattu sanoo myös, että esimerkiksi oikeudenmukaisuus ja rakkaus ovat ominaisuuksia jotka ovat aivan välttämättömiä iankaikkisessa elämässä.. ilman niitä ei missään ole iankaikkista elämää.. Ne ovet iankaikkisen Elämän ominaisuuksia - ja koska Jumala on iankaikkinen Elämä .. voimme tietää että ne ovat myös iankaikkisen Jumalan ominaisuuksia ..
Siksi on niin että pelastusksenkin täytyy täyttää iankaikkisen elämän vaatimukset .. sen täytyy olla esimerkiksi oikeudenmukainen ja rakkaudellinen .. muuten se ei ole todellinen pelastus .. vaan harha..
Raamattu opettaa, että ihmisen poika Jeesus täytti kaikki iankaikkisen elämän vaatimukset - siis oli esimerkiksi oikeudenmukainen ja rakkaudellinen kaikessa ..
Raamattu sanookin että hänessä oli/on Jumaluus (siis ne ominaisuudet jotka ovat Jumalan) - nyt voimme Raamatusta lukea, että pahat ihmiset murhasivat hänet .. he syyttivät häntä laittomuuksista ja tuomitsivat hänet kuolemaan (vaikka hän siis oli täysin syytön) .
Raamattu opettaa että koska viaton on tuomittu ja kuollut voi syylliset jotka uskovat ja luottavat häneen (Jeesuksen viattomuuteen) saada olla osallisia siitä tuomiosta .. viattoman kuolema ei mene hukkaan -- he saavat ikääkuin riippua hänen kanssaan ristillä .. ja laskea sen Jeesuksen kärsimisen ja kuoleman hyväkseen..
Nyt jos tajuamme tämän ja myös sen että maailmassa ei ole muita viattomia - iankaikkiseen elämään oikeutettuja - jotka olisi tuomittu ja antaneet viattoman elämänsä muiden edestä voimme ymmärtää, että kukaan ei voi pelastua kuin sen lunastuksen kautta Jeesuksessa josta Raamattu puhuu..
Siis .. jokainen on syntinen ja ilman iankaikkista elämää .. ja kukaan ei voi pelastua (kuolemasta > elämään) muutoin kuin Jumalan armosta Jeesuksen uhrin kautta.
Ketkä sitte pelastuvat -- jaa-a .. That's the big question .. Se on yksinomaan Jumalan Pojan hallussa.. Totta on kuitenkin, että jos joku ehdottomasti kieltäytyy siitä elämästä joka ainoastaan voi johtaa iankaikkiseen elämään -- hän saa tekojensa mukaan .. eli tuhoutuu.. Sillä tuhoutuminen on ihmisen tekojen palkka eli seuraus ..
alex
ja Jumala joka on iankaikkinen Elämä on siis sellainen ..Tuo lause tuossa lopussa tuli mukaan vahingossa .. tarkoitan sillä, että Raamattu opettaa että Jumala On itsessään oikeudenmukainen ja rakkaudellinen ja ilman elämää tuhoavia tekoja ja siksi iankaikkinen Elämä.. .
alex
- varma sana
Ne pelastuvat, joiden sydän on hyvä ja jotka tekevät hyvää (eivät elä synnissä).
Hep:_ vaari;
Vastaan keskustelijana käsitykseni miten mahtaisi asian laita olla yleisesti ajatellen A-kirkossa?;
Kysyt pelastuksen ehtoja ja tekojen suhdetta asiayhteydessä onko Raamattu erehtymätön Jumalan sana;
1) Kyllä se on sama "vanhurskautusoppi" kuin esim. luterilaisellakin kirkolla noin virallisesti;
"Sola scriptura solus Christus sola fide sola gratia"
- Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen ansioiden tähden ihminen voi tulla vanhurskaaksi. Asiayhteyteen liittyy selvä jae Ef 2:8-9 puhuu mm. samaa asiaa selvästi.
Teot näkyvät uskon seurauksena ! Mutta usko ilman tekoja on kuollut eli syy ja seuraussuhde on olemassa.
Vrt; Matt 7:21-23.
Minä olen ilmaissut pelastuksen ehdot usein kahdella jakeella;
Ilm 14:12 kertoo minkälainen ihminen on "pyhä ihminen" ja Hebr 12:14 lisäksi kertoo että ko. hiippari kaikessa toimissaan huomioi ensin onko hän Jumalan tahdon kanssa sovussa kaikessa mitä touhuaa. Hän ei suinkaan kiipeä paalun päähän erakoksi ansion toivossa kun muut tekevät töitä siis vaan huomioi että arkipäiväkin sujuu ettei ole synninteossa kussa kulkeekin.
Raamattu on otettava joka sana kirjaimellisesti mutta on ymmärrettävä oikein !
- Raamatun tutkimisessa on ensin huomioitava asiayhteys mihin asiayhteyteen asia kuuluu eli katsoa jakeen edestä ja takaa mistä siinä on kysymys. Ei irroitella yksittäisiä jakeita ja tulkita yksittäisiä jakeita irrallaan.
- On huomoitava mitä koko Raamattu samasta asiasta sanoo
- Alkukielen merkitys ja mahdolliset erilaiset tulkinnat
- Tapahtumakulttuuri
Usein asian valkenemiseksi pitää huomioida paljon asioita.
Ei Raamattu ole ristiriidassa missään- mutta joitakin käännösteknisiä asioita on lipsahtanut sinne missä minulla ja monilla muillakin olisi erilaista tulkintaa.
Yst. t. Jumalan siunausta
Jari LaurilaLisäys;
Kirkon web sivuilla on varmasti asiasta.
http://adventtikirkko.fi
yst., t. jariLisäys;
- Olen kirjoittanut asiasta joskus näin, mm;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3.1
Unohdin mainita, tuli mieleeni yhtäkkiä kun yritin mahdollisimman vähillä jakeilla kirjoittaa tuiki tärkiän jakeen Raamatun kaikenkaikkisesta arvovallasta, siis "koko Raamattu" kun asiaa kyselit.
2 Piet 1:21
- On selvää sanaa.
Minä viittaan kirjoituksissani Raamattuun josta sitten löytyy aina varsinainen oppi ja asia.
Kirjeeni ovat painavia, mutta olen halunnut kirjoittaa ne niin että niissä olisi melko lailla kokonaisvaltaisesti asia, se näkökulma mihin otsikko viittaa.
- Kesää
Jari Laurila- varma sana
Iankaikkinen elämä on Jumalan armolahja Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Emme saisi ikuista elämää, ellei Jeesus olisi sovittanut meitä ristinkuolemallaan ja noussut ylös kuolleista.
Jumala antaa iankaikkisen elämän niille, jotka eivät elä synnissä Kristuksen tulemuksessa tai kuolemansa hetkellä. He ovat saaneet syntinsä anteeksi ja pysyneet uskollisina Herralle loppuun saakka. Mutta synnissä elävät joutuvat tuomion ylösnousemukseen, vaikka olisivat pitäneet totena evankeliumin. Jos se riittää, että "ei elä synnissä", esimerkiksi Raamattuun uskominen kirjaimellisena ja erehtymättömänä Jumalan sanana on epäolennaista.
Ymmärsinkö oikein?- Pyh
No ei riitä, koska teoilla ei voi pelastua, olivat ne miten hyviä tahansa. Otapa nyt se halveksimasi Raamattu kouraan ja ala lukea. Kyllä siellä sanotaan miten pelastutaan.
- varma sana
Jos valittu kuulee evankeliumin, niin toki hän uskoo sen.
Pelastuneita on myös evankeliumia edeltäneeltä ajalta. Pyh kirjoitti:
No ei riitä, koska teoilla ei voi pelastua, olivat ne miten hyviä tahansa. Otapa nyt se halveksimasi Raamattu kouraan ja ala lukea. Kyllä siellä sanotaan miten pelastutaan.
Vastaukset ovat kovin vaihtelevia. Joskus pelastuvat ne, jotka "eivät elä synnissä" ja joskus olennaista on jokin uskominen.
Minun halveksimisistani sinä et tiedä yhtään mitään. Pysytäänpä asiassa.
Olen kyllä lukenut Raamatun. Voisin itsekin siteerata tänne Roomalaiskirjettä että Jaakobin kirjettä näin alkajaisiksi. Mutta halusin tietää, mitä tähän vastataan.
Jos olennaista pelastumisessa on uskominen, mitä tai mihin silloin pitää uskoa?
Mikä on välttämätön ja mikä on riittävä ehto?- yksinkertaista...
v.aari kirjoitti:
Vastaukset ovat kovin vaihtelevia. Joskus pelastuvat ne, jotka "eivät elä synnissä" ja joskus olennaista on jokin uskominen.
Olen kyllä lukenut Raamatun. Voisin itsekin siteerata tänne Roomalaiskirjettä että Jaakobin kirjettä näin alkajaisiksi. Mutta halusin tietää, mitä tähän vastataan.
Mikä on välttämätön ja mikä on riittävä ehto?Vaarille vastaus kuinka pelastutaan: Usko Herraan Jeesukseen niin pelastut, tämä on se riittävä ehto pelastukseen näin yksin kertasta se on, ehkä olet sen lukenutkin Raamatusta kun sanot lukeneesi Raamattua.
- Todettua
v.aari kirjoitti:
Mikä on välttämätön ja mikä on riittävä ehto?Vaari hakee vikaa kaikista vastauksista -- se on ikäänkuin hänen aiheensa täällä palstalla. Pyh vastaa usein liian "nasevasti" (on selvästikin väsynyt näiden pilkkajien kirjoituksiin) mikä ei ole oikein .. mutta hän ei vastaa koskaan valheellisesti .. mikä on nieman eri asia .. Vaari on saanut oikeita vastauksia mutta ne eivät hänelle kelpaa ja siksi hän vastailee vain sellaisiin kirjoituksiin joista hän uskoo löytävänsä vikaa ..
- onko näin vaari...
yksinkertaista... kirjoitti:
Vaarille vastaus kuinka pelastutaan: Usko Herraan Jeesukseen niin pelastut, tämä on se riittävä ehto pelastukseen näin yksin kertasta se on, ehkä olet sen lukenutkin Raamatusta kun sanot lukeneesi Raamattua.
Niin ei vaari niin yksinkertainen ole etteikö hän ymmärtäisi hänelle pelastukseen koskevia vastauksia, koska ne monetkin ovat kirjoitettu ihan yksinkertaisella tavalla, vaan en usko että vaari todella kaipaakaan pelastusta, kyllä sen huomaa hänen kirjoituksista. Vai kuinka on vaari oletkohan ihan tosissasi pelastuksesta, älä viitsi leikkiä pelastus kysymyksellä jos et todella sitä halua?
yksinkertaista... kirjoitti:
Vaarille vastaus kuinka pelastutaan: Usko Herraan Jeesukseen niin pelastut, tämä on se riittävä ehto pelastukseen näin yksin kertasta se on, ehkä olet sen lukenutkin Raamatusta kun sanot lukeneesi Raamattua.
yksinkertaista...: «Usko Herraan Jeesukseen niin pelastut, tämä on se riittävä ehto pelastukseen näin yksin kertasta se on, ehkä olet sen lukenutkin Raamatusta kun sanot lukeneesi Raamattua.»
Tarkoittaako se uskomista siihen, että Jeesus on elänyt, kuollut ja noussut kuolleista? Vaiko vielä jotakin muuta?
Jos asia on näin yksinkertainen, mihin tarvitaan kreationismia, tietyn lepopäivän noudattamista, tutkivaa tuomiota ja ylipäänsä uskomista Raamatun asemaan kirjaimellisena ja erehtymättömänä Jumalan sanana?Todettua kirjoitti:
Vaari hakee vikaa kaikista vastauksista -- se on ikäänkuin hänen aiheensa täällä palstalla. Pyh vastaa usein liian "nasevasti" (on selvästikin väsynyt näiden pilkkajien kirjoituksiin) mikä ei ole oikein .. mutta hän ei vastaa koskaan valheellisesti .. mikä on nieman eri asia .. Vaari on saanut oikeita vastauksia mutta ne eivät hänelle kelpaa ja siksi hän vastailee vain sellaisiin kirjoituksiin joista hän uskoo löytävänsä vikaa ..
alex.kasi kirjoitti nimimerkillä "Todettua": «Vaari hakee vikaa kaikista vastauksista»
Hakee ja löytää. Eikö se ole yhteinen etu?
Haluatko jäädä viallisten vastausten varaan?onko näin vaari... kirjoitti:
Niin ei vaari niin yksinkertainen ole etteikö hän ymmärtäisi hänelle pelastukseen koskevia vastauksia, koska ne monetkin ovat kirjoitettu ihan yksinkertaisella tavalla, vaan en usko että vaari todella kaipaakaan pelastusta, kyllä sen huomaa hänen kirjoituksista. Vai kuinka on vaari oletkohan ihan tosissasi pelastuksesta, älä viitsi leikkiä pelastus kysymyksellä jos et todella sitä halua?
«Vai kuinka on vaari oletkohan ihan tosissasi pelastuksesta, älä viitsi leikkiä pelastus kysymyksellä jos et todella sitä halua?»
Jos oikeasti olisi olemassa tuo pelastus siinä merkityksessä kuin tällä palstalla on opetettu, kyllä se toki kiinnostaa.
Se, että vastaukset ovat väisteleviä ja epäjohdonmukaisia, ei ole minun vikani.- Todettua ...
v.aari kirjoitti:
alex.kasi kirjoitti nimimerkillä "Todettua": «Vaari hakee vikaa kaikista vastauksista»
Haluatko jäädä viallisten vastausten varaan?Sama kuka kirjoitti, totta kuitenkin kirjoitti. Eikä sinun puolitotuuksistasi ole mitään hyötyä kenellekään.
- Todettua..........
v.aari kirjoitti:
Haluatko jäädä viallisten vastausten varaan?vaari on oikea vastarannan kiiski joka ei halua keskustella omasta aloituksestaan ja välttelee sellaisia vastauksia joihin hänellä ei ole antaa kielteistä vastausta - suunnilleen samaan tapaan kuin helluntailaiset kun on keskustelu heidän ikuisesta piinastaan .. ei paljon kannata vaarin aloituksiin osallistua...
Ei ihme että asialliset keskustelijat eivät palstalla paljon viihdy .. - Good Bye
v.aari kirjoitti:
yksinkertaista...: «Usko Herraan Jeesukseen niin pelastut, tämä on se riittävä ehto pelastukseen näin yksin kertasta se on, ehkä olet sen lukenutkin Raamatusta kun sanot lukeneesi Raamattua.»
Tarkoittaako se uskomista siihen, että Jeesus on elänyt, kuollut ja noussut kuolleista? Vaiko vielä jotakin muuta?
Jos asia on näin yksinkertainen, mihin tarvitaan kreationismia, tietyn lepopäivän noudattamista, tutkivaa tuomiota ja ylipäänsä uskomista Raamatun asemaan kirjaimellisena ja erehtymättömänä Jumalan sanana??? Sinulla tuntaa olevan suuri vaiva siitä miten muut ihmiset asiat ymmärtävät, eikö sinulla ole omaa elämää lainkaan ? Tavallisesti ihmiset ottavat kantaa muiden kannanottoihin myös silloin kun löytävät positiivisia ASIOITA, eivätkä ainoastaan heilua kukkona tunkiolla. Sinä ja Bushmanni olette vain hakemassa vikaa muista kirjioittajista ja heidän kirjoituksistaan oli sitä sitten tai .. Te että tuo kaskusteluun mitään positiivista vain palkkää negativismia ... ja palstalla ei ole enää kuin pari adventistia -- joten hyvin pilattu Bushmanni ja komppania ..
Ei paljon hedelmiä putoile .. joten siirryn tästä muualle keskustelemaan. - puhdas tai syntinen
v.aari kirjoitti:
Haluatko jäädä viallisten vastausten varaan?Nyt kun luinuudestaan otsikon niin huomasin ettet kysykään kuinka pelastua vaan MILLÄ PERUSTEELLA.
vastasin kohdassa "tunne Jeesus" mutta jos se ei sinua kiinnostakaan niin sanon vain että perusta on tämä:
Jeesuksen veri puhdistaa synnistä
vain puhtaat pelstuvat. mutta totuus silti on edelleen että se on Jeesuksen teko ja Hän nousi kuolleista fyysesessä ruumiissaan eli voitti kuoleman., siksi Hänellä on VALTA pelastaa, ja jos vain sinä HALUAT niin voit sitä Häneltä pyytää. - Mummi..
v.aari kirjoitti:
«Vai kuinka on vaari oletkohan ihan tosissasi pelastuksesta, älä viitsi leikkiä pelastus kysymyksellä jos et todella sitä halua?»
Jos oikeasti olisi olemassa tuo pelastus siinä merkityksessä kuin tällä palstalla on opetettu, kyllä se toki kiinnostaa.
Se, että vastaukset ovat väisteleviä ja epäjohdonmukaisia, ei ole minun vikani.Kyllä täällä monet ovat ihan selvästi vaarille selvittäneet pelastus kysymyksen, pelastus on sellainen että sitä on itsensä asianomaisen rukoiltava ja Jumala sen antaa jos Hän näkee että ihminen tosissaan sitä kaipaa, jotkut ovat pelastuneet lukemalla Raamattua tai jopa jotakin hengellistä kirjaa Jumala on päässyt monelle näinkin pelastuksen tarjoamaan, ihminen itse sitten päättää jos ottaa taikka jättää.
- tunne Jeesus
Kun pyydät Jeesusta pelastajaksi , Hän itse vaikuttaa tuon uskon. saat Pyhän Hengen sydämeesi eli synnyt uudesti ylhäältä.
Jeesus itse sanoi : "joka ei synny uudesti ylhäältä ei voi pelastua"
se on siis Jumalan teko jota sinä vain pyydät: esim rukoilet "Jeesus pelasta minut , anna syntini anteeksi" omin sanoin ja rehellisesti. Jeesus itse kuulee sinua ja pelastaa sinut koska Hän on Elävä Jumala. Hän sen tekee. Hän pelastaa.
Pelastuminen on oikean Henkilön tuntemista. Pelastajan tuntemista. Kuninkaan tuntemista , Hänen joka maailman lopussa tuomitsee kaikki kansat. Jos tunnet Hänet pelastajana Hän itse sanoo sinulle "olet armahdettu".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164