Helle sekoittaa motoristin pään?

273 on nyt ennätys?

Ja muutama pääsi vielä karkuun..

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013060617119832_uu.shtml

Virolaismotoristi ajoi tutkaan 273 km/h

Keski-Uudenmaan poliisin tiedotteen mukaan tapaus sattui keskiviikkona Järvenpään ja Keravan välillä. Nopeuksia mitannut poliisipartio sai tiedon toiselta partiolta lähestymässä olevasta joukosta moottoripyöriä.

Ensimmäisenä tutkaan ajaneelle virolaiselle 29-vuotiaalle miehelle mitattiin nopeutta peräti 273 kilometriä tunnissa. Suurin sallittu nopeus osuudella on 120 kilometriä tunnissa.

Virolaismies määrättiin väliaikaiseen ajokieltoon, ja häneltä otettiin kortti pois. Poliisin mukaan paikan ohitti pysäytyksen jälkeen vielä 6-10 pyörää, joilla oli nopeutta 220-240 kilometriä tunnissa.

131

2316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luoti on nopeampi

      Tutkan sijasta tuollaista jengiä vastaanottamassa pitäisi olla konekivääri.

      • on ne roistoja

        Kyllä, ja piikkimatto noille virulaispässeille, siiten vaan jäteauton kyytiin.


      • Lily9
        on ne roistoja kirjoitti:

        Kyllä, ja piikkimatto noille virulaispässeille, siiten vaan jäteauton kyytiin.

        Olen samaa mieltä Virolaispässit aiheuttivat tutulleni (naisehenkilölle) onnettomuuden ja pakenivat paikalta. onneksi joku sai rekkarinumeron ylös ja niin pässit jäivät kiinni. Ko naisella on vieläkin kasvoissa ym.. arvet, vielä leikkauksien jälkeenkin.


      • yönsudet 58
        on ne roistoja kirjoitti:

        Kyllä, ja piikkimatto noille virulaispässeille, siiten vaan jäteauton kyytiin.

        eine motoristit ole mitään roistoja,vähän käyttivät kaasu kahvaa ja nopeus nousi vähän suuremmaksi.itse kaasuttelen joskus 290-320km tunnissa enkä ole mikään roisto.jos toisten mopot ei kulje niin kovaa ollaan kateellisia,varsinkin koppiautot eli mopoautot jotka kulkee hikiseen 200km tunnissa.meikä ajaa ohi noista mopoautoista 250km ja on varaa puristaa kaasua vielä tiukemmin


      • 78989
        Lily9 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Virolaispässit aiheuttivat tutulleni (naisehenkilölle) onnettomuuden ja pakenivat paikalta. onneksi joku sai rekkarinumeron ylös ja niin pässit jäivät kiinni. Ko naisella on vieläkin kasvoissa ym.. arvet, vielä leikkauksien jälkeenkin.

        kortti pois 10 vuodeksi . Joku puolen vuoden ajokielto ei ole mitään.


      • So simple
        on ne roistoja kirjoitti:

        Kyllä, ja piikkimatto noille virulaispässeille, siiten vaan jäteauton kyytiin.

        Järjettömät nopeusrajoitukset aiheuttavat järjettömiä ylinopeuksia.
        On maita joissa tekee mieli ajaa rajoitusten mukaan ja noudattaa sääntöjä.
        Suomessa tekee mieli rikkoa kaikkia sääntöjä.
        So simple.


      • more simple
        So simple kirjoitti:

        Järjettömät nopeusrajoitukset aiheuttavat järjettömiä ylinopeuksia.
        On maita joissa tekee mieli ajaa rajoitusten mukaan ja noudattaa sääntöjä.
        Suomessa tekee mieli rikkoa kaikkia sääntöjä.
        So simple.

        Samaa mieltä,
        miksi turhia nopeusrajoituksia, jos on hyvä tie, hyvä pyörä ja osaan ajaa.
        En ymmärrä?


      • Osittain samaa m
        more simple kirjoitti:

        Samaa mieltä,
        miksi turhia nopeusrajoituksia, jos on hyvä tie, hyvä pyörä ja osaan ajaa.
        En ymmärrä?

        rahastuksen takia vai onko kukaan saanu tolppasakkoo 100 alueel,eihä noit ole edes kovin monta noil teil vaan kamerat sijaitsee aina niissä missä nopeus vaihtuu 100 -80 -60 ja parhaita ovat alamäes vaihtuvat!


      • niinpä niin
        more simple kirjoitti:

        Samaa mieltä,
        miksi turhia nopeusrajoituksia, jos on hyvä tie, hyvä pyörä ja osaan ajaa.
        En ymmärrä?

        "...ja osaan ajaa"
        Se on vain sinun subjektiivinen käsitys itsestäsi kunnes napsahtaa. Joillakin tarvii useamman napsahduksen, toisilla riittää yksi.
        Ylinopeus on onnettomuus, joka vain odottaa toteutumistaan.


      • Hana auki
        yönsudet 58 kirjoitti:

        eine motoristit ole mitään roistoja,vähän käyttivät kaasu kahvaa ja nopeus nousi vähän suuremmaksi.itse kaasuttelen joskus 290-320km tunnissa enkä ole mikään roisto.jos toisten mopot ei kulje niin kovaa ollaan kateellisia,varsinkin koppiautot eli mopoautot jotka kulkee hikiseen 200km tunnissa.meikä ajaa ohi noista mopoautoista 250km ja on varaa puristaa kaasua vielä tiukemmin

        Samaa mieltä Yön sudet 58 kanssa. Ei ole mikään rikos ajaa kovaa, rangaistavaa on sen sijaa aiheuttaa vaaraa liikenteessä. On lukemattomia hetkiä ja paikkoja joissa voi kaasutella vapaasti kenellekkään vaaraa aiheuttamatta.


      • Or so simple
        So simple kirjoitti:

        Järjettömät nopeusrajoitukset aiheuttavat järjettömiä ylinopeuksia.
        On maita joissa tekee mieli ajaa rajoitusten mukaan ja noudattaa sääntöjä.
        Suomessa tekee mieli rikkoa kaikkia sääntöjä.
        So simple.

        "Järjettömät nopeusrajoitukset aiheuttavat järjettömiä ylinopeuksia.
        On maita joissa tekee mieli ajaa rajoitusten mukaan ja noudattaa sääntöjä.
        Suomessa tekee mieli rikkoa kaikkia sääntöjä.
        So simple. "

        Vai olisikohan syynä siihen että noudatat tietyissä maissa rajoituksia ja sääntöjä se että joissakin maissa tuollaisista nopeuksista lentää muutamaksi vuodeksi linnaan lusimaan? Maissa joissa sellaista tapahtuu, ei yleensä myöskään vankilat ole mitään suomalaistyyppisiä lepokoteja.


      • 1+1
        yönsudet 58 kirjoitti:

        eine motoristit ole mitään roistoja,vähän käyttivät kaasu kahvaa ja nopeus nousi vähän suuremmaksi.itse kaasuttelen joskus 290-320km tunnissa enkä ole mikään roisto.jos toisten mopot ei kulje niin kovaa ollaan kateellisia,varsinkin koppiautot eli mopoautot jotka kulkee hikiseen 200km tunnissa.meikä ajaa ohi noista mopoautoista 250km ja on varaa puristaa kaasua vielä tiukemmin

        Oliko tuo 320 km/h sama lauantai, kun ajoin keula ylhäällä susta ohi?


      • Mr. ZZR1400
        78989 kirjoitti:

        kortti pois 10 vuodeksi . Joku puolen vuoden ajokielto ei ole mitään.

        Niin, kortillahan sitä tunnetusti ajetaankin.

        Mitä sinun kaltaiset liikenteessä hinkkaajat ehdottaisi kortittomille, 5 promillen kännissä kaahaaville persaukisille tehtävän?

        Nopeusrajoitusten alentamista?
        Ajokieltojen pidentämistä?
        Sakkojen korottamista?
        Rattijuopumusrajan alentamista?

        273km/h ajeleva motoristi vaarantaa lähinnä vain itseään, sillä noihin nopeuksiin ei ole korkeintaan 120km/h vauhdissa kulkevan virran mukana mahdollisuutta turvallisesti mennä. Tuollaiset nopeudet saavutetaan muusta liikenteestä irrallaan.

        Sen sijaan 120km/h virtaan kiihdyttämiseen varatulta kaistalta 60km/h hinaava poukkoileva mummo aiheuttaa aidosti vaaratilanteita, mutta näitä ja suojatiellä tapahtuvia päivittäisiä päälleajoja ei valvota. Miksi valvottaisiinkaan, sillä ylinopeus katsotaan ainoaksi valvontakohteeksi, sillä siitä voi kätevimmin ja todennäköisimmin rahastaa palkansaaja&yrittäjäporukkaa.

        Persaukisethan ovat tältäkin osin vapautettu vastuista.

        Hyvinvointivaltiossa raha ratkaisee. Ihmisten terveys ja kohtuullisuus tulevat vasta kakkosena.


      • Baanalla
        1+1 kirjoitti:

        Oliko tuo 320 km/h sama lauantai, kun ajoin keula ylhäällä susta ohi?

        Juu, sama lauantai oli.

        Keula ylhäällä?

        Kyllä sulla konepelti oli ylhäällä. Taisi olla joku tuontilintta alla, ei vauhdissa yksityiskohtia erottanut.


      • Stilo_kuski
        Hana auki kirjoitti:

        Samaa mieltä Yön sudet 58 kanssa. Ei ole mikään rikos ajaa kovaa, rangaistavaa on sen sijaa aiheuttaa vaaraa liikenteessä. On lukemattomia hetkiä ja paikkoja joissa voi kaasutella vapaasti kenellekkään vaaraa aiheuttamatta.

        "On lukemattomia hetkiä ja paikkoja joissa voi kaasutella vapaasti kenellekkään vaaraa aiheuttamatta."

        Kyllä, olet oikeassa. Tässä yksi niistä.

        http://www.youtube.com/watch?v=07kTOeQ84BY


      • KyrpäJoonas
        Mr. ZZR1400 kirjoitti:

        Niin, kortillahan sitä tunnetusti ajetaankin.

        Mitä sinun kaltaiset liikenteessä hinkkaajat ehdottaisi kortittomille, 5 promillen kännissä kaahaaville persaukisille tehtävän?

        Nopeusrajoitusten alentamista?
        Ajokieltojen pidentämistä?
        Sakkojen korottamista?
        Rattijuopumusrajan alentamista?

        273km/h ajeleva motoristi vaarantaa lähinnä vain itseään, sillä noihin nopeuksiin ei ole korkeintaan 120km/h vauhdissa kulkevan virran mukana mahdollisuutta turvallisesti mennä. Tuollaiset nopeudet saavutetaan muusta liikenteestä irrallaan.

        Sen sijaan 120km/h virtaan kiihdyttämiseen varatulta kaistalta 60km/h hinaava poukkoileva mummo aiheuttaa aidosti vaaratilanteita, mutta näitä ja suojatiellä tapahtuvia päivittäisiä päälleajoja ei valvota. Miksi valvottaisiinkaan, sillä ylinopeus katsotaan ainoaksi valvontakohteeksi, sillä siitä voi kätevimmin ja todennäköisimmin rahastaa palkansaaja&yrittäjäporukkaa.

        Persaukisethan ovat tältäkin osin vapautettu vastuista.

        Hyvinvointivaltiossa raha ratkaisee. Ihmisten terveys ja kohtuullisuus tulevat vasta kakkosena.

        Joo laitetaan Virolaisille puuntynkä perseenreikään. Ja jos vielä ajelevat ylinopeutta, niin annetaan sakkoa tuhatsata euroa ja sitten puhkotaan moottoripyrästä renkaan. Etteiu enää ajele.
        Koppiautolla yli vaan saatana ja sitten lisää sakkoa tuhakaksisataa euroa että oppivat virossa ajamaan.
        Ja pereenreikään työnnetään kunnon tukki saatana niin oppivat ajamaan hiljaa kun on tukki perseessä.
        Niin paljon lisää sakkoja niille jok´tka ajoi karkuun että eivät saa enää pensaa ajaakseen pois SUOmaasta!
        Ja niittenkin perseenreikään täytyisi työntää puu tukkii!!
        Oppivathan kaahaamaan yli kahtasataa, kun menen mökille lasten kanssa nussimaan perseenreikää tukki perseeseen ja syön niiden lihapullat!!!!
        Poliisi vaan valvomaan kaiikkia joika paikassa ja tukki perseenreikään saatana!!!
        Oppivat kyllä kun annetaan tuhatsataa euroa skkoja perseenreikään saatana!!!


    • Kyykkyyn....

      Suomalaiset kiltisti kyykkyyn.... noiiin Kiitos! Turvallisesti turvallaan.

    • aiheutuiko vaaraa?

      Saksassa tuo ei olisi rikos, mutta takapuskurissa painostaminen on. Valvonta kuitenkin kohdistuu nopeuksiin eikä konkreettisiin vaaratilanteisiin.

      Minun innostukseni kirjoitteluun ei johdu ylinopeuksista (joita päivittäin näkee), vaan todellisista vaaratilanteista joissa on liikennerikollinen ja rikoksen kohteena toinen tielläliikkuja.

      Rikosnimike on liikenneturvallisuuden vaarantaminen (Rikoslaki 23 luku), ja kun vaaran aiheuttamisesta on siirrytty vamman ja omaisuusvahingon tuottamiseen on kyseessä... liikenneonnettomuus ja korvausvastuun hoitaa kätevästi pakollinen liikennevakuutus.

      • 5 $7

        samaa aina ihmetelly,tietenki tommoset järjettömät nopeudet ovat myös liikenteen vaarantamista.


      • MAkus901

        Lainaus:"Valvonta kuitenkin kohdistuu nopeuksiin eikä konkreettisiin vaaratilanteisiin. "
        Tietysti valvonta kohdistuu tuottavaan liiketoimintaan, eli nopeusvalvontaan. Siitä saadaan helpoimmin eniten tuloja. On poliisillakin tulosvastuuta.


      • järkikäteen :D

        Kyllähän tuollainen nopeus vaikkapa 240 - 275 välillä on jo ihan selvä ja kokreettinen vaaran aiheuttaja kun se muu liikenne menee siinä 100 - 145 välillä.

        Jos esim. joku ajaa 110 ja ja toinen lähtee sitä ohittamaan nostaa nopeuden 140 - 150 välillisesti ja sitten sieltä takaa tuleepi lievässä loivassa kaarteessa perässä pärrä jonka vauhti on sitten 240 - 275 niin siinä voi olla ja käydä huonosti eli kyllä se pärrä noilla nopeuksilla on ihan selvä tieliikennelain mukainen riski ja aiheuttaa vaaratilanteen.

        Jos haluaa ajaa tollasilla nopeuksilla niin sitten menee sinne Saksaan ajelemaan, täällä kun on kattonopeudet niin täällä sitten ajetaan näiden rajojen mukaan eikä vedellä omia sooloja ja aiheuteta vaaraa muille.

        On helvetin ääliömäistä ja itsekästä toimintaa vetää selvää ylinopeutta.


      • Full throttle
        MAkus901 kirjoitti:

        Lainaus:"Valvonta kuitenkin kohdistuu nopeuksiin eikä konkreettisiin vaaratilanteisiin. "
        Tietysti valvonta kohdistuu tuottavaan liiketoimintaan, eli nopeusvalvontaan. Siitä saadaan helpoimmin eniten tuloja. On poliisillakin tulosvastuuta.

        Moottoriratoja enemmän kansalaisten käyttöön!

        Järkevät hinnat,vaikka valtion tukemana,eikä mitään pakollisia jäsenyyksiä,vaan tule koska haluat periaatteella.
        Taitaa vaan valtio tukea autokoulujen rahastusta..

        Lentokenttiä,tai osia niistä voisi valjastaa esim.viikonloppuisin kiihdytyskisoihin ja huippunopeuden testaamista varten.

        Vastapainoksi voisi yleisillä teillä tapahtuneista rikkomuksista rangaista ankarammin.

        Mutta jos nyt ensin lähdettäisiin laittamaan nuo yleiset tiet edes ajokuntoisiksi?
        Sen verran huonossa jamassa päällysteet on..


      • tuulihattu89
        Full throttle kirjoitti:

        Moottoriratoja enemmän kansalaisten käyttöön!

        Järkevät hinnat,vaikka valtion tukemana,eikä mitään pakollisia jäsenyyksiä,vaan tule koska haluat periaatteella.
        Taitaa vaan valtio tukea autokoulujen rahastusta..

        Lentokenttiä,tai osia niistä voisi valjastaa esim.viikonloppuisin kiihdytyskisoihin ja huippunopeuden testaamista varten.

        Vastapainoksi voisi yleisillä teillä tapahtuneista rikkomuksista rangaista ankarammin.

        Mutta jos nyt ensin lähdettäisiin laittamaan nuo yleiset tiet edes ajokuntoisiksi?
        Sen verran huonossa jamassa päällysteet on..

        Sais ees ne nykyset radat toimia kunnolla, kiitos vihreiden ja muitten vinkujien radat on vähällä käytössä vaikka olisivat olleen paikoillaan valittajia kauemmin


      • Stau!

        Kyseinen nopeus olisi Saksassa laillinen vain vapaan nopeuden moottritieosuuksilla! Kyseiset nopeudet aiheuttavat sielläkin toisinaan massiivisia joukkokolareita joten voi vain kuvitella millaisia vaaratilanteita kyseisen luokan nopeudet aiheuttavat Suomen mottoriteillä muun liikenteen seassa. 270km/h ei ole tietynlaisille moottoripyörille mikään järin suuri mutta nopeuserot muihin tiellä aiheuttaa suuria pahoja vaaratilanteita.


      • yrityshyväkymmenen
        Stau! kirjoitti:

        Kyseinen nopeus olisi Saksassa laillinen vain vapaan nopeuden moottritieosuuksilla! Kyseiset nopeudet aiheuttavat sielläkin toisinaan massiivisia joukkokolareita joten voi vain kuvitella millaisia vaaratilanteita kyseisen luokan nopeudet aiheuttavat Suomen mottoriteillä muun liikenteen seassa. 270km/h ei ole tietynlaisille moottoripyörille mikään järin suuri mutta nopeuserot muihin tiellä aiheuttaa suuria pahoja vaaratilanteita.

        "Kyseinen nopeus olisi Saksassa laillinen vain vapaan nopeuden moottritieosuuksilla!"

        Muttakun Suomessa ei ole niin sitä on ihan turha edes mainita. Rajoituksen mukaan mennään ja jos se ei riitä niin keksiköön muuta tekemistä.


      • Sulkavan pettämä
        tuulihattu89 kirjoitti:

        Sais ees ne nykyset radat toimia kunnolla, kiitos vihreiden ja muitten vinkujien radat on vähällä käytössä vaikka olisivat olleen paikoillaan valittajia kauemmin

        Moottoriradat pitäisi rakentaa sinne, missä ne ei aiheuta haittaa asukkaille tai kesämökkiläisille. Sulkavan kunta teki moottoriradan asutuksen ja kesämökkialueen viereen. Radoista valitetaan, koska kunnan päättäjien toiminta on idioottimaista. Kunnan aiheuttama ympäristötuho on helvetillinen. Olen seurannut moottoriurheilua paljon, mutta sen seuraaminen pelkällä kuuloaistilla on muuttatanut kiinnostukseni.
        Itse olen ollut alueella 50 vuotta. moottorirata pari vuotta.


      • Lisää
        MAkus901 kirjoitti:

        Lainaus:"Valvonta kuitenkin kohdistuu nopeuksiin eikä konkreettisiin vaaratilanteisiin. "
        Tietysti valvonta kohdistuu tuottavaan liiketoimintaan, eli nopeusvalvontaan. Siitä saadaan helpoimmin eniten tuloja. On poliisillakin tulosvastuuta.

        Kyllä poliisi on tulosvastuullinen yksikkö. Turussa esimerkiksi ei saatu määrärahoja toisen siviilipukeissa olevan kamera-auton varusteluun koska ensimmäinen auto ei "tuottanut" tarpeeksi hyvin. Ylinopeuksia tarvitaan jotta poliisikin tuottaisi paremmin.


      • Vielä lisää
        Lisää kirjoitti:

        Kyllä poliisi on tulosvastuullinen yksikkö. Turussa esimerkiksi ei saatu määrärahoja toisen siviilipukeissa olevan kamera-auton varusteluun koska ensimmäinen auto ei "tuottanut" tarpeeksi hyvin. Ylinopeuksia tarvitaan jotta poliisikin tuottaisi paremmin.

        Juu tämä on ihan totta. Lisäksi poliisipartio saa itse pitää sakottamalla saamansa rahat.


    • Hullut kuriin

      Väliaikainen ajokielto!!!! Naurettavaa... Kortti pois pariksi vuodeksi ja pyörä valtiolle. Eiköhän rauhoita ainakin vähäksi aikaa.....

      • Ei seurauksia

        Suomen viranomaisten määräärmä ajokielto koskee vain Suomea, mikä ei Eestin poikaa pahemmin töyssytä!


      • juuri näin

        No, polliisi ei voi määrätä kuin väliaikaisen ajokiellon. Käräoikeus on sitten seuraava aste joka voi antaa sitten määräaikaisen ajokiellon ja muut sanktiot.


      • Ei tunnu missään
        juuri näin kirjoitti:

        No, polliisi ei voi määrätä kuin väliaikaisen ajokiellon. Käräoikeus on sitten seuraava aste joka voi antaa sitten määräaikaisen ajokiellon ja muut sanktiot.

        Käräjäoikeudenkin määräämät kiellot koskevat vain ja ainoastaan Suomen maaperää...


      • skfhkashdkfhkalsdfa
        Ei seurauksia kirjoitti:

        Suomen viranomaisten määräärmä ajokielto koskee vain Suomea, mikä ei Eestin poikaa pahemmin töyssytä!

        Se ajokielto koskee niemenomaan myös Eestin poikia täällä Suomen kamaralla.. se nyt on ihan selvä juttu.. Eestissä ne voi sitten tehdä mitä haluaa..Suomessa annettu ajokileto koskee siis myös Eestin poikaa kun se täällä ajaa :D ( mutta ehkäpä juurikin puhut nyt siitä, välittääkö Eestin mulkku mistään)

        Jos Eestin poika ei välitä sitten jatkossakaan niin ei muuta kuin turpaan ja pärrä valtiolle ja munista hirteen.

        Eestin mulkut on muutekin aikamoisia välinpitämättömiä runkkareita mitä tuossa naapurissakin niitä asustelee.


      • 300 ylittänyt

        Elämä alkaa 200...


      • baanalla
        skfhkashdkfhkalsdfa kirjoitti:

        Se ajokielto koskee niemenomaan myös Eestin poikia täällä Suomen kamaralla.. se nyt on ihan selvä juttu.. Eestissä ne voi sitten tehdä mitä haluaa..Suomessa annettu ajokileto koskee siis myös Eestin poikaa kun se täällä ajaa :D ( mutta ehkäpä juurikin puhut nyt siitä, välittääkö Eestin mulkku mistään)

        Jos Eestin poika ei välitä sitten jatkossakaan niin ei muuta kuin turpaan ja pärrä valtiolle ja munista hirteen.

        Eestin mulkut on muutekin aikamoisia välinpitämättömiä runkkareita mitä tuossa naapurissakin niitä asustelee.

        Sullekin savolaiselle juntille vähän arkisivistystä.

        Kyseessä on virolainen / virolaiset. Eivät mitkään eestiläiset.

        10-15 vuoden sisällä Viro muuten menee sosialistisen Suomen ohi oikealta ja vasemmalta. Että väheksyvä sävy kannattaa lopettaa alkuunsa.


    • Värdjas

      Näistä ulkomaalaisvahvistusten tempauksista on melko turhaa keskustella Suomessa suomen kielellä...

    • markus901

      Heti ensimmäisenä Suomessa kysytään: Miten jotakin voisi estää?
      Miksi pitää estää. Antaa mennä.
      Jos nopeusrajoitus oli 120 km/h, niin se oli moottoritie. Jopa Suomessa ne ovat pinnanlaadultaan kohtuullisia, siis turvallisia ajaa.

      • mietteitä

        tottakait tosta on saatava kova rangaistus.

        Vaikka motoristina tiedän että kokeilu 270km/h tapahtuu tietyillä pyörillä todella nopeasti eli välttämättä ei loppujen lopuksi niin valtaisa rikos oikeassa paikka...aivan eri asia autolla esim 220km/h jossa joutuu jo kovasti kiihdyttelemään ja kestää niin pitkän aikaa, jokainen joka on ajanut pyörillä vaikka jollain hayabusalla tai zzr:llä tietää että jos tämä on pelkkä yksittäinen kokeilu moottoritiellä hyvissä olosuhteissa ilman kovaa liikennettä ei homma sinänsä ole mikään erityisen vaarallinen.


    • Terveisiä Taaperolle

      Yksi otettiin kiinni ja sit katottiin vierestä kuin 10 muuta prätkää veti 2 markkaa lasissa ohi...

      Hyvä Suomen poliisi!

    • max 280

      ^Millä konstilla sinä olisit nuo pysäyttänyt?

      • oikeasta elämästä

        Eikös se ole poliisin homma se pysäyttäminen, ei motoristin.

        Tasapuolisuuden nimissä olisi pitänyt kaiki sakottaa, tosin eihän suomi ole koskaan mikään oikeusvaltio ollut.

        Itse olen saanut autolla ylinopeudesta sakon ja takana ajanut linja-auton kuljettaja joka ajoi melkein puskurissa kiinni ei edes pysäytetty, eli sellainen tapaus


      • Puhelinsakko
        oikeasta elämästä kirjoitti:

        Eikös se ole poliisin homma se pysäyttäminen, ei motoristin.

        Tasapuolisuuden nimissä olisi pitänyt kaiki sakottaa, tosin eihän suomi ole koskaan mikään oikeusvaltio ollut.

        Itse olen saanut autolla ylinopeudesta sakon ja takana ajanut linja-auton kuljettaja joka ajoi melkein puskurissa kiinni ei edes pysäytetty, eli sellainen tapaus

        Totta turiset tuosta oikeusvaltiosta. Ite sain joskus puhelimitse sakot. Olin kuulemma vaarantanut liikennettä. Ei poliisia mailla halmeilla, kukaan ei pysäyttänyt mistään syystä. Et silviissiin suomenmaassa. Keksivät kai rekkareista että toi ei ole saanut sakkoja pitkään aikaan. Laitetaanpa laskua menemään ja kokeillaan onnea.


    • 270kmh....

      ja ajelee ne autotkin ja suomi motoristit, itsekkin olen ajanut 270kmh hajabusalla, pitää joskus pääkoppaa tuulettaa ja hullua hommaahan se on sen myönnän, mutta huumehörhöt tekee pahempia juttuja kuin me motoristit, terveisiä bandidos miehille ne on kiltteyden perikuvia..

    • älytöntä

      on se välillä aika hurjan näköistä kun meidän talolta näkee mäen päällä menevän tien suoraan sivusta, ja kun normaali auto ajaa siinä normaalia vauhtia, ei se vedä vertoja moottoripyörille. ne vain sujahtavat siitä ohi varmaan sekunnissa. eli nopeuttakin luultavasti sellaiset yli 200km/h. Välillä toivon että ne kaatuis, ei mitään järkeä näissä moottoripyöräihmisissä...

      • tosiaankin älytöntä

        [Välillä toivon että ne kaatuis]

        Oikeastiko toivot tuollaista?


    • munaton sienestäjä

      Pitäähän se sexuaalivähemmistön päästä edes jossain purkamaan pahaa oloaan.

      • Enemmistöläinen

        Sexuaalienemmistöllä nykyisin on paha olo jatkuvan syrjinnän takia...


    • KALLE KELLO

      "Helle sekoittaa... Kuule, ei sekoita yksinomaan motoristien vaan kaikkien. Nuo nyt vaan uutisoidaan niin suurin kirjaimin, kun kehtaavat. Millä ne muuten lehtiään myisi. Noita on aina ja tulee olemaan. Oli sitten moottoripyörällä tai autolla, ja lehdet saavat suuruutisen jopa potkulaudalla menijästä. Ei jaksa kiinnostaa

    • freeees

      Hah, ei mitään vaaraa kenellekää kuin korkeintaan itselleen. Vituttaako vituttaako kuuntelen kateellinen.
      Vaarallisempia ovat tankinkokoisilla citimaastureilla, kännykkä korvalla keskiviivalla luikertelevat perheenäidit. Ei nmäy vilkkuja eikä mitään muutakaan, ryhmittyminen on lähinnä koukkaus.....

      • melkonen pösilö olet

        Jos painaa 270 km/h ja toinen moottoripyöräilijä lähtee ohittamaan normaalilla 120 km/h vauhdilla vaikka edessä ajavaa rekkaa niin se kaahari lähestyy sata metriä kahden sekunnin aikana joten kyllä tuo aikamoinen vaaratilanne on.


    • tuskanparaus...

      Tiet alkaa olla niin huonossa kunnossa, että noissa nopeuksissa alkaa tulla luonnollista poistumaa. Jokaisessa moottoripyöräilijässa asustaa pieni Agostiini.

    • loppuu

      Rikoksentekoväline menetettäväksi valtiolle.

      • valtion massiin

        Pitäiskö kaikkien rattijuoppojen autotkin takavarikoida valtiolle ?


      • Just just

        Noin vaatii pyöräilijä...


    • Keinoja löytyy

      Järjettömään kaahaamiseen voidaan puuttua teknisillä keinoilla eli vaaditaan vaan kaikkiiin uusiin moottoripyöriin 120 km/h nopeusrajoitin ja kiihtyvyysrajoitin 8 s 0-100 km/h. Jos nopeusrajointa on käpälöity, siitä sitten vaikka 5000 euron sakko.

      Samanlaiset nopeus- ja kiihtyvyysrajoituslaitteet olisi syytä asentaa myös henkilöautoihin.

      Ja jos ihan kategorinen nopeus- ja kiihtyvyysrajoittimien asentaminen vaikuttaa liian radikaalilta turvallisempaa liikkumista voidaan edistää myös verotuksella.

      Esimerkiksi niin, että niiden moottoripyörien ja autojen joihin on asennettu nopeus- ja kiihtyyvyysrajoitin ajoneuvovero on matalampi kuin rajoittamattomien.

      Sopiva verorakenne voisi uusille moottoripyörille ja autoille jotka otetaan vuodesta 2014 alkaen käyttöön olla esimerkiksi seuraava:

      Vuosittainen ajoneuvovero kun huippunopeus on rajoitettu 120 km/h tasolle ja kiihtyvyys 8 s 0-100 km/h: 200 euroa vuosi

      Vuosittainen ajoneuvovero kun rajoitinta ei ole asennettu: 2000 euroa/vuosi

      • Tampioidentakapajula

        Joo,tai kielletään yksityinen liikenne kokonaan!

        Osa ei vaan tajua,ettei kieltolait ole koskaan toimineet.

        Sanotaan nyt vaikka esimerkkinä moottoripyörien tehorajoitukset nykypäivänä.
        Harvalla ne kuristukset siellä kiinni enää katsastuksen jälkeen ovat.

        Skootterimopoista poistetaan prikka variaattorista,jotta ei jäisi auttamattomasti jalkoihin,vaan pysyisi edes jotenkin muun liikenteen mukana.

        Järkeä näihin lakeihin ja mitä enemmän kielletään,sen enemmän tulee rikollisia.

        Hehkulamppuja ei saa myydä,mutta tupakkaa saa.. =)

        Autoa et saa itse rakentaa,mutta lentokoneen saat.. =)

        Eikö kukaan muu tajua,että joku tässä mättää ja pahasti..?


      • pientä fiilausta
        Tampioidentakapajula kirjoitti:

        Joo,tai kielletään yksityinen liikenne kokonaan!

        Osa ei vaan tajua,ettei kieltolait ole koskaan toimineet.

        Sanotaan nyt vaikka esimerkkinä moottoripyörien tehorajoitukset nykypäivänä.
        Harvalla ne kuristukset siellä kiinni enää katsastuksen jälkeen ovat.

        Skootterimopoista poistetaan prikka variaattorista,jotta ei jäisi auttamattomasti jalkoihin,vaan pysyisi edes jotenkin muun liikenteen mukana.

        Järkeä näihin lakeihin ja mitä enemmän kielletään,sen enemmän tulee rikollisia.

        Hehkulamppuja ei saa myydä,mutta tupakkaa saa.. =)

        Autoa et saa itse rakentaa,mutta lentokoneen saat.. =)

        Eikö kukaan muu tajua,että joku tässä mättää ja pahasti..?

        Hehkulamppuja saa kyllä myydä jos vain varastosta löytyy.
        Autonkin saa rakentaa itse jos haluaa.


      • Se ongelma
        pientä fiilausta kirjoitti:

        Hehkulamppuja saa kyllä myydä jos vain varastosta löytyy.
        Autonkin saa rakentaa itse jos haluaa.

        taitaakin tulla siinä ettei sillä saa ajaa yleisillä teillä.


    • yxvaann

      Pois alta kukkahattutädit ja muut puun halaajat!!!

      Turha karehtia kenenkään ylinopeutta. Itse en aja ylinopeutta, mutta en nosta haloota jos muut ajavat. Siinähän ajavat!

    • svettipupu

      Se on se näyttämisen tarve ja sitä voi verrata metson soidintanssiin kun nahkauros kierrättää mopoansa viikset suhisten.
      Kaikkihan sen tietää että 99% motoristeista on homoja, kumpa vaan kundit malttaisivat höllätä kaasua ja jättäisivät sen hurjastelun sinne makkariin

    • moto...

      Suomeen uudet maahantuotavat mootoripyörät pitäisi olla sellaisia että niissä on nopeuden rajoitin 130km/h kohdalla (samoin autoissa), jo maassa oleville mymättömille uusille sama varustus ennen kuin voidaan myydä, jo rekisteröityihin vaikkapa 2-3 vuoden siirtmä aika jonka jälkeen nopeusrajoitin on oltava.

      Säästyisi suuri joukko kuolonuhreja , monilla sektoreilla , sekä vielä suurempi joukko vammautuneita säästyisi. Muutamassa vuodessa alkaisi vakuutusmaksujen hinnat laskea.

      Itsellä 1300cc pyörä, eikä ole vielä koskaan tarvinnut ajaa yli 130km/h.

      • ^^^^^^^^^^^^

        "Säästyisi suuri joukko kuolonuhreja ,."

        Sulla varmaan löytyy tuohon oikein tietoa jostain?
        Tutkimus, tilasto, tms..?

        Ainioa tilasto ko. asiasta jonka olen löytänyt, kertoo että ylinopeus kuolonkolarin aiheuttajana on aivan mitätön.

        Jos sinäkin lukisit ihan oikean tutkimuksen ja unohtaisit liikenneturvan ja poliisin propagandan, niin välttyisit typeriltä ehdotuksilta nopeudenrajoittimien asentamisesta.

        Ja kirjoituksesi perusteella epäilen vahvasti, ette ole koskaan ollut edes moottoripyörän kyydissä, saatika ajanut.

        Tuossa eräs tutkimus kolareiden syistä: http://www.yle.fi/mot/290101/liite2.htm


      • ferrari-jokke

        pelkuri,mä ajan joka päivä ylinopeutta tuplasti mitä merkki näyttää!


      • ihan miten tulkitaan
        ^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        "Säästyisi suuri joukko kuolonuhreja ,."

        Sulla varmaan löytyy tuohon oikein tietoa jostain?
        Tutkimus, tilasto, tms..?

        Ainioa tilasto ko. asiasta jonka olen löytänyt, kertoo että ylinopeus kuolonkolarin aiheuttajana on aivan mitätön.

        Jos sinäkin lukisit ihan oikean tutkimuksen ja unohtaisit liikenneturvan ja poliisin propagandan, niin välttyisit typeriltä ehdotuksilta nopeudenrajoittimien asentamisesta.

        Ja kirjoituksesi perusteella epäilen vahvasti, ette ole koskaan ollut edes moottoripyörän kyydissä, saatika ajanut.

        Tuossa eräs tutkimus kolareiden syistä: http://www.yle.fi/mot/290101/liite2.htm

        Kun katsoo asiaa käsitteleviä raportteja niin siellä on ylinopeus ainakin osasyynä lähes joka toisessa liikennekuolemassa. Sen lisäksi sitä ei monissa tapauksissa pystytä sulkemaan pois, vaikka ei kyllä varmistamaankaan.

        Täytyy toki muistaa että ainakin joku osa näistä onnettomuuksista on niitä "Ajautui tuntemattomasta syystä vastaantulevan rekan eteen" jolloin se ylinopeuden osuus on tietyllä tapaa melko irrelevanttia.

        Ja kyllä ylinopeuksista puhuttaessa on otettava huomioon myös ne onnettomuudet jotka eivät kaikeksi onneksi ole johtaneet kuolemiin.


      • ^^^^^^^^^^
        ihan miten tulkitaan kirjoitti:

        Kun katsoo asiaa käsitteleviä raportteja niin siellä on ylinopeus ainakin osasyynä lähes joka toisessa liikennekuolemassa. Sen lisäksi sitä ei monissa tapauksissa pystytä sulkemaan pois, vaikka ei kyllä varmistamaankaan.

        Täytyy toki muistaa että ainakin joku osa näistä onnettomuuksista on niitä "Ajautui tuntemattomasta syystä vastaantulevan rekan eteen" jolloin se ylinopeuden osuus on tietyllä tapaa melko irrelevanttia.

        Ja kyllä ylinopeuksista puhuttaessa on otettava huomioon myös ne onnettomuudet jotka eivät kaikeksi onneksi ole johtaneet kuolemiin.

        Lue tarkemmin ne raportit.
        Niissä ei väitetä, että ylinopeus olisi osaSYY, vaan että ylinopeus on ollut mukana!
        Korkeintaan silloion voi tuollainen väite esiintyä, kun tutkimus julkaistaan lehdessä ja ymmärtämätön toimittaja muuttaa sanamuotoja jolloin tutkimuksen merkitys muuttuu.

        Niin tuossa linkittämässäni tutkimuksessa oli ilmoitettu myös ilmiselvät itsemurhat, joten ne ei pääse sekoittamaan tilastoa.

        Uskon että ylinopeuden aiheuttamat kolarit edustaa samalla prosenttiosuudella myös kuolemaanjohtamattomissa kolareissa, kuin kuolemaanjohtaneissakin eli n.1,7%.


      • Tääl olis kaik jo
        ihan miten tulkitaan kirjoitti:

        Kun katsoo asiaa käsitteleviä raportteja niin siellä on ylinopeus ainakin osasyynä lähes joka toisessa liikennekuolemassa. Sen lisäksi sitä ei monissa tapauksissa pystytä sulkemaan pois, vaikka ei kyllä varmistamaankaan.

        Täytyy toki muistaa että ainakin joku osa näistä onnettomuuksista on niitä "Ajautui tuntemattomasta syystä vastaantulevan rekan eteen" jolloin se ylinopeuden osuus on tietyllä tapaa melko irrelevanttia.

        Ja kyllä ylinopeuksista puhuttaessa on otettava huomioon myös ne onnettomuudet jotka eivät kaikeksi onneksi ole johtaneet kuolemiin.

        vammasii,jos ylinopeus olis syy! miksei tämäkään asia mene päähä,se on tilannenopeus mikä aiheuttaa onnettomuuksia! ja nekin ovat suurin osa ulosajoja suurin onnettomuuksien aiheuttaja on puute keskittymisessä liikenteeseen.


    • hoff

      Taisi olla joku muu kuin helle joka pään sekoitti.
      Mitä se lämpö nyt vauhtiin vaikuttaa, järki siinä
      oli sumuinen.

    • Mekuollaankaikki

      Hahaha siis ei vittu 273km/h??? :DD Mitä ihmettä?

    • sikoja ovatkin

      "[Välillä toivon että ne kaatuis]

      Oikeastiko toivot tuollaista?"

      Kyllä minäkin toivoisin että kaatuisi, ainakin olisi tässä kyseisessä tilanteessa ollut paikallaan, nehän idiootit oli vaan virulaisia. Eli ei haittaa vaikka olisi tullut teurasjätettä suoraan.
      Eihän nuo virulaiset välitä mistään muustakaan, ovat kuin siat pellossa.

    • dasas2
    • PERSU.

      Motoristit on pikkutyttöjä. Sama kun nämä prätkähiiret menevät harrikoillaan se saaatananmoinen pärinä ja möykkä kuuluen. Nuo ovat kaikki hiekkalaatikkoleikkejä, huomionkipeitä pikkutyttöjä.

      Varsinkin maahanmuuttaja motoristit voisivat kaatua ja pahasti. Ja samalla tavalla virolaiset bemarikuskit ajaa kuin hurjastelevat räkänokkapikkupojat. Tässä maassa muutenkin suurimmasta osasta niistä ei ole muuta kuin haittaa. Yli puolet suomessa tapahtuneista raiskauksista on maahanmuuttajien tekemiä. Päätelkää siitä.

    • Helle taitaa sekoittaa enemmän suoli24 palstalaisten päät.

      Tuliko tälläinen uutinen jotenkin yllätyksenä peräkammareiden jeesustelijoille? Ylinopeuksia on ajettu iät ja ajat, nyt vain satuttiin jäämään kiinni ja asiasta oikein uutisoitiin kun muuta ei keksitty.

      Ja milläkö tämä estetään, no kielletään tietenkin moottoripyörät ja lasketaan nopeusrajoituksia entisestään. Tai laitetaan niihin GPS paikantimet millä voidaan poliisilaitokselta seurata nopeuksia!!!11!!
      Uskoisin että ainakin tältä palstalta ehdotukset saa kannatusta, on täällä sen verran näitä varajeesuksia ja älykköjä ::tupakki

      • 7++56+7+3

        Ei nyt sentään iät ja ajat, eihän täällä ollut nopeusrajoituksiakaan kuin vasta joskus 70-luvulla. :-D


    • älyälyhoi

      Minua kiinnostaa tietää kumpi vaarantaa tilanteen kun motoristi ajaa yli200km/h ja poliisi hyppää eteen kävelemällä yrittäen pysäyttää motoristia.
      Sama tilanne kaikissa pysäytys keinoissa. Niin piikkimatossa kuin missä tahansa keinossa. Mitä vaaraa tämä notoristi aiheutti ajamalla kovempaa?
      Oliko muuta liikennettä oikeasti vaarassa vai onko tämä vain automaattinen liikenteen vaarantaminen joka tulee kaikista ylinopeuksista jotka ovat tarpeeksi suuria? Teoriassa spekuloiminen vaaran aiheuttamisesta on toki mielenkiintoista.
      Mutta eikö tämä vaaran aiheuttaminen todellisuus pohjalta tulisi poliisin myös todistaa? Hyvä tehokas moottoripyörä kykenee yli 300km/h nopeuksiin helposti.
      Joten jos tämän ketjun lukee ja ymmärtää asian niin se ei oikeasti vaaranna ketään vaikka ajaisi kovempaa kuin muu liikenne. Sama koskee nopeita autoja joiden ominaisuudet riittävät noissa nopeuksissa turvallisesti ajamiseen.
      Suosittelisin vapaita nopeuksia moottori teille kesäaikana. Sellaisella säännöllä että jos aiheiutat vahinkoa olet aina korvaava osapuoli samoin kuin rattijuoppo. Koska jos rattijuoppo ajaa ja hänen päälleen ajaa toinen auto niin rattijuoppo korvaa kaikki vahingot vaikka ei olisi syyllistynyt muuhun kuin rattijuopumukseen. Syyllinen siis pääsee rangaistuksetta sen takia koska toinen osapuoli on rikkonut jotain toista sääntöä. Mielestäni tämä on kummalista.

      • olet idiootti

        Eihän sillä ole mitään väliä miten turvallinen joku auto on ajaa, tai miten hyvä kuski on puikoissa. Kyse on siitä että ne muut tielläliikkujat eivät pysty arvioimaan kyseisen kuskin tekemisiä tai vauhtia koska oletuksena on että muutkin ajavat rajoitusten mukaan. Tosiaan jos vilkaiset motarilla peilistä että takana tuleva on noin kaukana, laitat vilkun päälle niin siinä menee helposti se 3-4 sekuntia että olet toisella kaistalla ja 270 km/h ajava tulee siinä ajassa 150-200 metrin päästä samaan kohtaan.


      • yrityshyväkymmenen

        kyllä sä sen olet itekin moneen kertaan kuullut ajokoulun oppitunneilla millä tavalla suuri nopeus heikentää huomiokykyä ja aiheuttaa riskejä. liikenne ei ole mikään pellerata tai sirkus vaan se on helvetin vakava paikka, jossa pitää olla 100% skarppina koko ajan ja välttää joka ikinen mahdollinen riskitilanne mitä vain kykenee. koskaan ei tiedä milloin napsahtaa. rajoituksien mukaan on mentävä ja jos se ei riitä, on keksittävä muuta tekemistä, kuten vaikka pitsinnypläystä, mutta liikenteeseen ei sellaisilla pelleillä ole asiaa.


    • Ajanut,ajaajatkossa

      VOI Kauheeta, VOI kamalaa, VOI V:n KUKKATÄDIT.

    • TEIDEN RITARI

      "Hyvä rangaistus" sinun kaltaistesi mulkkujen pitäisi tyytyä jalkapatikkaa kun et selvästi rohkene ajaa lujaa romullasi ja olet johtamassa köröttelijä-laumaa!

    • käestä seuraava

      kyrpää ne vain on vaila niiku tekin.

      • Käki kukkuu...kukkuu...

        Mikä on käestä seuraava? Kyyhkynen,varis,metso vai joku haukka...?


    • ei hurjapäisyydelle

      Uhkarohkea ajotapa kostautuu. Kuinka moni tietää motoristejä, jotka ovat kuolleet? Kuolleet motoristit eivät varoita muuten kuin esimerkillään. Eikö heidän pitäisi olla esimerkkinä muille, ettei moottoripyörällä kannata ajaa? Jos kuitenkin on pakko ajaa, eikö voi ajaa hiljempaa? Moottoripyöräilijä joutuessaan auton kanssa kolariin on se, joka kärsii suuremmat vauriot kehossaan.

      • rytruyioipo

        Joo vastaan kokemuksesta että varallisisin ajotapa on rentoutunut hiljaa ajo, ainoat kolarit on ajettu hiljaa ja varovasti. Hereillä ei pysy kun napakalla ajorytmillä, kaikki toimii muutenkin paremmin ajoasento, vaihteet ohjaus, ei kaadu sisäkaarteeseen jne... kaikkea muute mistä teillä ei ole mitään käsitystä.


    • tutkathelvettiin

      Vittu, miten välkkyjä nuo suomalaiset poliisit, 6-10 pyörää.... eihän nuo siat osaa edes laskea

    • bemarityttö
    • motormayhem!

      Jokainen nainen haluaa motoristin munaa seksihelteellä!

    • näin se vaan on

      Tässä aloituksessa mainittu idioottihan ei ole ihmisen arvoinen, rosvohan tuo on, virulaisrosvo.

      • cicici

        Kyllä huomaa, että olette nysvättejä. Meikä vetäisi tuossa yks päivä autolla asuntovaunua huiput oli 219km, repikää nysvätit siitä.


      • garfza
        cicici kirjoitti:

        Kyllä huomaa, että olette nysvättejä. Meikä vetäisi tuossa yks päivä autolla asuntovaunua huiput oli 219km, repikää nysvätit siitä.

        Etkö sä osaa ajaa kovenpaa? Vittu mikä luuseri jätkä!!


    • Motoristi vm-71

      Kyllä täällä moni suomalainenkin ajelee reilua vauhtia. Turha mesota Virolaisista.

      Ja kyllä, olen monesti ylittänyt maagiset 250 km/h... Kavereidenkin kanssa on hauskaa ajaa kilpaa, etenkin yöllä ;)

    • pottakuspassa

      kullapa varmaan se näyttämisen halu on se tärkein juttu noisa hommissa kavereille ja ohikulkioille mutta eihän se kusi potan alta tunne kuka sitä pärrää ajaa.

    • Suomal. kyykkyyn

      Esimerkiksi Kuussa tai Marsissa tämä ei olisi rikos.

    • esimerkkitapaus vm76

      Miä saa ihmisen hurjastelemaan? Loppuunpalaminen.
      11vuoden uniongelma, krooninen stressitila ja työttömyys. Tähän kun pukataan sekaan mielenterveysongelmani niin soppa on valmis.

      Mulla on vanha ooppeli jolla teen päivittäin "kamikaze" reissuja.
      Ei tartte nähdä kuin joku pikkutakkimiehen audi taustapeilissä niin päinpunaisia-ajo-kaahaus. hulluus iskee. Olo on vaan vahva mutta samalla sellainen että vitun väliä vaikka henki lähtis.

    • Mauno Maunolasta

      Virossa on niin huoniot tiet kuin venäjällä, ettei voi ajaa satasta kovempaa edes autolla. Siksi ne tulee tänne kokeilee mite kovaa kulkee ja purkamaan tressin. Samoin stressin purkaa kovaa ajavat bussikuskit.

    • lievät on tuomiot

      75 prossaa moottoripyöräiliöistä on täysiä idiootteja joita ei tunnu liikennesäännöt koskevan. HD ja vanhojen pyörien kuskit sentään noudattaa mutta kyykky kun kyykky niin 100 alueella mennään vähintään 150kmh. Osa painaa keskiviivaalla vaikka vastaan tulee. Tekis mieli joku kerta kiilata päälle ja väittää että väistin hirveä. Kovemmat tuomiot Suomeen liikennerikkomuksista. Kerrasta 2v kortti kuivumaan, 2tonnin sakko vähintään riippuen tuloista ja kuukaus vankeutta 50kmh ylityksestä.

      • Mr. ZZR1400

        Isolla pyörällä ajavana, pitkän linjan motoristina ja laajan ajokokemuksen eri ajoneuvoluokista omaavana voin kertoa sinulle, että 75% käsityksesi motoristien idiotismista on vertailukelpoinen, mikäli hyväksyt motoristien arkisena näkemyksenä todettuna sen, että 95% henkilöautoilijoista on täysiä taukkeja ja osaamattomia tuolla tien päällä - ja vähän muuallakin.

        Teidän ainut huoli tuntuu olevan siinä, onko joku onneton motoristi nyt mennyt teistä ohi tai ajanut liian lähellä takananne kun olette ajaneet virtaan nähden liian alhaista nopeutta - yleensä letkaa vedellen.

        Henkilöautoilijat eivät juuri näe 10 metriä pidemmälle, vähiten taakse ja sivulle ja kun jotain lähdetään tekemään, siitä ei varmasti kerrota muille liikenteessä kulkijoille mitään.

        Kääntymisen ja kaistavaihdon onnistuminen ilmeisesti arvioidaan henkilöautoilijapiireissä siitä, miten suuri yllätyksellisyys muille onnistutaan antamaan.

        Motoristit - eli me, jotka emme saaneet korttiamme ilman erillistä A-luokan ajoneuvoluokan erityisopetusta - ovat enemmän koulutettuja ja valmiimpia liikenteeseen kuin b-luvalla hinkkaavat lakkipäät. Me olemme myös eri kerhoa kuin 70-luvun 5-heppaisilla jaavoilla ajelleet papat, jotka saivat a-korttinsa ilman koulutusta ja ilman mitään näyttöjä motorisoidun kaksipyörän kuljettamiseen turvallisesti ja oikein.

        Motoristien laajempi ja ennakoivampi ajoasenne ja -ote tapahtuu toisaalta luontaisesti siksikin, että motoristi on lähtökohtaisesti AINA väärässä. Myös silloinkin kun on oikeassa.

        Pyöriä saa aina uusia, mutta kolmion takaa eteen kiilaava b-luvalla laput silmillä ajava, omasta mielestään etevä kuski, voi aiheuttaa peruuttamatonta vammaa motoristin kroppaan.

        Monien tanakoiden keski-ikäisten miesten moottoripyöräkauna johtuu myös pitkälti siitä, että oma tanakka akka ei ole koskaan antanut pyörän hankintaan lupaa. Sekin keljuttaa kun motoristeilla on yleensä kyydissään muikeita ja piukeita naisihmisiä. Eikä muuten syyttä ;)

        Meidän joukkoomme pääsee fiksulla ja avaralla asenteella, ajotaidolla ja maksukyvyllä. Harrastuksemme ei ole Suomessa persaukisten eikä ehdottomalla oikeassa olemisella varustettujen takakireiden ajotaidottomien hommaa.


    • BCD E

      Nää saatanan kypäräpäiset "kilpapyöräilijät" tarttis tappaa. Nylkyttävät pitkin yleisiä teitä ja uusimmat merkki kamat vilkkuen. Koita siinä sitä kapean sillan kohdalla väistää yhdistelmää kun itse ajaa samanlaisella ja tämmönen trendipelle vetää polkupyörällä siinä samassa luullen olevansa itse mr. inter sport.
      Viime viikolla tähtäsin ihan tahalleen enemmän tollasen mulkkupyöräilijän kupeeseen kuin sen vastaan tulevan täysperän. Toivoin vaan että mr. intersport olis tajunnut vaihtaa pyöräilyreittiään jonnkin pyöräteille eikä maanteille prkl..

    • kaveri

      Joo, ainakin nuoret kuskit haluavat näyttää ja sit joudutaan kolariin missä pahimmassa tapauksessa menettää henkensä. Varovaisuutta liikenteessä ja otetaan muut tiellä liikkuvat huomioon. Hyvää kesää motoristeille ajakaa varovasti toivoopi motoristi pojan äiskä.

      • selvähän se

        Ei ne kaaharipratkäkuskit aina ihan nuoriakaan ole. Paimiossakin ajoi 35-vuotias sellaista kyytiä 50kmh:n taajama-alueella, että henki lähti. Kyllä sen täytyy olla jotain vakavempaa ja etupäässä henkistä laatua, että taajamassa sillä lailla ryntäyttää.


    • Motoristiristi

      Miksi tavallisen siviilipyörän täytyy edes kulkea noin kovaa? Jos ajetaan tavallisen liikenteen joukossa tuollaista vauhtia niin aivan kaikki on mahdollista.

      • Sujuvaa liikennettä

        Tietysti kaikki on mahdollista jos ajellaan yli kahtasataa.
        Mielestäni on kivaa vaihtelua kun joku ajaa kunnon vauhteja kun kyllästyttää jo noi sunnuntai ajelijat jotka ajaa 30 km keskellä tietä ja mutkiin jarrutetaan.
        Eläkelläiset on toinen ryhmä jotka ei kuule eikä näe mitään,risteyksissä koukataan vastaantulevien kaistalta vaikka alla on pikkuauto ja meno huojuu puolelta toiselle eikä vauhti päätä huimaa, jos ajat ohi niin kirjoitetaan textaripalstalle että kaahari liikkeellä.


    • Drumbaa

      mulla on pari kertaa ollu lähellä kun olen ollut kääntymässä vasemmalle niin prätkä on vaan sujahtanut siitä vasemmalta puolelta ohi kun on henkilöauto ollut oikealla puolella.
      en paljoa säälis sitä prätkäkuskia joka sattuis törmäämään idioottimaisella nopeudellaan mun autoon, mitäs ajoi sen verran kovasti että tilanteet tulee nopeasti vastaan.
      vai kuvitteletteko olevanne superihmisiä joilla on salamannopeat refleksit, näet tilanteet jo kaukaa ennalta

      • ^^^^^^^^^^

        Mulla ei ole ikinä käynyt noin.
        Voisiko se johtua vaikka siitä, että laitan vilkun päällä ja ryhmityn keskiviivan viereen jo hyvissä ajoin ennen kääntymistä?

        Se on oikein suositeltava tapa, koita sinäkin sellaista joskus!


      • drumbaa
        ^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Mulla ei ole ikinä käynyt noin.
        Voisiko se johtua vaikka siitä, että laitan vilkun päällä ja ryhmityn keskiviivan viereen jo hyvissä ajoin ennen kääntymistä?

        Se on oikein suositeltava tapa, koita sinäkin sellaista joskus!

        vilkku on laitettu ajoissa päälle mutta näkeekö motoristi joka tulee 250km/h takaa miten nopeasti sen vilkun, epäilempä vaan että ei nää ja kokeilee onneaan että kyllä tosta vielä ehtii.
        no onneks tuolla tavalla ei ole käynyt kuin tuon pari kertaa, mutta joskus se onni vielä loppuu ja sit rysähtää kipeästi


    • uudeltamaalta

      kyllä tuokin kaahailu loppuisi jos lakeja kiristettäisiin.sakkoja pitää korottaa moninkertaisiksi.ja jos kyseessä on törkeä ylinopeus tai rattijuopumus ajoneuvo valtiolle ja ajokiellon lisäksi tuntuvat sakot.siis sellaiset sakot jotka todella pudottaa polvilleen. ja jos esim virolainen rikkoo lakeja suomessa tuomion lusiminen viroon ei meidän kustannettavaksi.

    • Motoristiristi

      "en paljoa säälis sitä prätkäkuskia joka sattuis törmäämään idioottimaisella nopeudellaan mun autoon, mitäs ajoi sen verran kovasti että tilanteet tulee nopeasti vastaan."

      Kannattaisi pitää mielessä tämäkin mahdollisuus:
      http://www.kideon.fi/kuvat/kolari/kylki.jpg

      Tilanne on siis KAIKILLE erittäin vaarallinen kun tuollaisilla nopeuksilla edetään. Joku lentokapteeni on joskus sanonut että lentoonlähtönopeuskin on pienempi kuin mitä jotkut tollot käyttävät maanteillä.

      • drumbaa

        kyllä minä tuon tiedostan ja sen takia ennemmin toivoisin motoristeille hiukan maltillisempia nopeuksia, koska siinä ei lopulta ole kellään enää kivaa kun kolari sattuu


    • hasutjutut2

      Heh. Naapuri on lentokapteeni. Oli saapunut hki vantaalle yö aikaan ja ajeli kehä kolmosta kotiin vähän vauhdikkaammin autolla. Vauhtia yöllä n200km/h No kuinkas sattuikan oli poliisi tietysti sattumalta paikalla ja pysäytti lentokapteenin.
      Poliisi koitti olla humoristinen ja kysyi onko lenyolupakirjaa. kapteeni näytti lentolupakirjan (liikennelentäjä kun on) ja poliisi siihen. Hyvää matkaa. :D

      • Sihteeri Virtanen

        Tuo on se tapaus, josta poliisi tulee lähettämään lentäjälle kuukauden maineteon palkinnon.
        Raati on päättänyt, että toukokuun suomalaisille suunnattu palkinto kuuluu hänelle ja se on 10.000 euroa ja näyttävä diplomi.


    • Merkistä riippumaton

      Taas näitä aivopestyjen ihmisten propagandaa. noin 300kmh ajaminen yleisellä tiellä ei ole niin vaarallista kuin suurinosa täällä luulee.
      Liikennesilmää, ajotaito ja aina nopeuden muuttaminen tilanteen mukaan on avain asemassa. Ei pidä luottaa ihmisiin vaan kaahaillessa kannattaa kuvitella itsensä haamuksi.

      Elossa olen edelleen vaikka usein olen ajanut melkein 300kmh yleisellä tiellä. Muuttelen ajonopeuttani jatkuvasti tilanteen mukaan enkä luota lainkaan muihin tienkäyttäjiin. Tällä asenteella pärjää jo pitkälle. Silloin kun tie on edestä lähes tyhjä niin voi ajaa kovempaa, silloin kun tiellä on paljon liikennettä niin ajetaan hiljempaa.

      Uutisessa ei sitten mainittu mitään liikennemääristä.

    • mulkut.....

      Kun mä tuun jostain, Ja menen jonnekkin, Niin te KULLIAIVOT VÄISTÄTTE MINUA!!!! MENIKÖ PERILLE HÄ!!???

    • Motoristi vm-71

      Kyllä tämä prätkällä ajaminen on mukavaa, varsinkin kun on sopivasti vauhtia ja mukavan mutkainen tie. Moottoritielläkin voi päästellä miten haluaa, kun ei nyt pahimpaan ruuhka-aikaan siellä kaasu pohjassa ajele.

      Varsinkin Su-Ma välinen yö on todella rauhallinen aika melkein millä tahansa moottoritiellä tai mukavalla mutkapätkällä. Saa tuuletella ratsuaan rauhassa.

      Yli 200 km/h mittarissa nostaa mukavasti adrenaliinitasoa. Valitettavasti kaikki eivät hallitse tilannetajua, sekä ajotaitokin saattaa olla todella heikolla tasolla, ostetaan liian tehokas pyörä heti alkuun, vaikka pienemmälläkin pärjäisi hyvin. Nämä lähtevät yleensä ensimmäisenä. Liian nuorena moni menettää henkensä.

      Itse panostan pyörääni aina siten, että se on huippukunnossa. Renkaat, jarrut, hallintalaitteet, yms. Ajotaito pysyy talvellakin yllä enduro harrastuksen kautta. Kyykyssäni on potkua normaalia enemmän, se on huolella itse rakennettu ja sitten pajalla penkitetty. Pyörä on vasta kaksi vuotta vanha ja ajettu kohta lähemmäs 60 tkm:iä.

      Helle ei sekoita motoristiä, joukkoon mahtuu aina rämäpäitä. Virolaisia turha arvostella, kyllä me suomalaiset ihan samalla tavalla ajamme kovaa. Meillä on vain parempi kalusto, kuin virolaisilla. Olen ajanut monessa maassa ja Venäjä onkin seuraava kohde tänä vuonna, siellä saa olla tarkkana, jokasuhteessa.

      Tsemppiä kaikille motoristeille tulevaan kesään!

      • fdsvxfdsfsd

        Jos tyhjällä tiellä yksin ajaa niin ajakoon minun puolestani jos on hyvä näkyvyys, mutta heti kun tulee näkyviin yhtään muuta liikennettä niin välittömästi hidastaminen.

        Todella vaarallista tuo moottoripyörien puikkelehtiminen autojen välistä kovalla nopeudella.


    • siitävaan

      Tuosta omakotialueemme läpi menevää 40 km/h rajoitettua tietä pitkin ajoi kaksi pyörää kilpaa...260 km/h kertoivat...olin näkemässä ja kuulemassa...kaikki vaihteet läpi ja täysillä.

      • herää pahvi

        Sitten heräsit ja päästit kissan ulos?


      • Ei herkkäuninen
        herää pahvi kirjoitti:

        Sitten heräsit ja päästit kissan ulos?

        Kyllä näitä aika usein kuulee ja tosiaankin herää siihen. Kesäöinä kun on yleensä ikkuna auki. En ole mitannut nopeuksia, mutta kaipa silloin on neljänkympin kadulle riittävästi vauhtia, kun kaksi vaihdetta on kiihdytetty läpi ja kolmosellakin reilusti kierroksia.


    • Tilannenopeudet

      Jos kaikilla tielläliikkujilla olisi oikea tilannenopeus luuytimessä, niin kaikki nopeusrajoitusmerkit voitaisiin poistaa ja LP lakkauttaa. Ainoastaan varoitusliikennemerkit voisi säilyttää sellaisia nykyihmisiä varten joita pitää aina ohjeistaa muutenkin elämässä.

    • opel calibra 16v trb

      Calibralla umpipäissään vedin yöllä turku-helsinki motarilla 235km/h ja olo oli kuin playstationissa. Autot tuli perä eellä vastaan ohistuskaistallakin.
      Riegerin alusta takas tasaset kyydit joten vauhti ei haitannu.

      • Älkää valehdelko

        Niin ja muuten onko sellaisia Opel Caliproja tehty joskus viime vuosituhannella?.


    • Älkää valehdelko

      Pehvasta tollaset ajotaidottomat kaaharit.

    • vihaan motoristeja!

      Mua ei kiinnosta pätkääkään, kun joku IDIOOTTI motoristi tappaa ittensä järjettömällä kaahailulla. Ja näitähän sattuu joka kesä useita kertoja. Ihan sama vaikka tapatte ittenne tai halvaannutte, kunhan ette vahingoita viattomia sivullisia noilla älyvapailla touhuillanne!

    • turhat rajat

      Nopeusrajootukset voisivat olla taajmissa ja koulujen yms läheisyydessä. Ja siellä myös valvonta. Moottoriteiltä rajoitukset pois. Alinopeudesta kovat sakot. Persiissä hiillostamisesta kortti pois iäksi. ja valomrämpyttelijöiltä ohitustilanteissa ja kortti pois iäksi.

      • Käsitehirviö

        Mikä on alinopeus, jos tiellä ei ole nopeusrajoitusta?


    • näin se menee

      Ei näitä mitenkään estetä, kun ihminen on kuin apina jolle on annettu moottorisaha. Jälki on rumaa. Darvin hoitaa homman pidemmällä tähtäimellä.

    • 1312

      Kyllä on taas pakan terävimmät paikalla... Pääosin uudempien sportpyörien ominaisuudet on sitä luokkaa että niillä nyt vaan pystyy ajamaan kovemmalla nopeudella kuin sillä 80-luvun opelilla. Nämä Suomen rangaistuskäytännöt ovat nyt jo niin posketonta luokkaa että kynnys siihen että kokeillaan karkuunajamista, ihan vain sen karkuunpääsemisen mahdollisuuden vuoksi. Koska lyhyt ajokausi, ja jos kortti lähtee, niin yleensä siinä menee koko ajokausi. Ajat karkuun ja pääst -> kirjataan voitoksi. Jäät silti kiinni -> pitempi ajokielto (Ei haittaa, ei motoristi tee talvella mitään kortilla) ja sakotki muuttu ehdolliseks vankeudeks, ei käy lompakon päälle. Kuka tässä voittaa?

      • fhghjhkk

        "1312",olet varmaan se penaalin terävin kynä. Mieti, ennen kuin kirjoitat.


    • jakeeioomake
      • kiusaaja#

        ÄLÄ KLIKKAA EDELLISTÄ LINKKIÄ.
        Joku saa rahaa siitä


    • mikä ennätys?

      Kaikille tiedoksi:

      273 km/h EI OLE UUSI ENNÄTYS!

      Suomessa poliisi on sakottanut suuremmasta nopeudesta. Ainakaan jos autoista puhutaan.

      Vuosihan oli 2001, jolloin puoliksi suomalainen puolijulkkis Kim "Megaupload" Schmitz ajoi Gumball 3000 rallin aikana yli 300 km/h henkilöautolla poliisin tutkaan Porvoon ja Helsingin välillä.

      Autona oli Brabus-viritetty S-luokan Mersu, joka oli aloittanut elämänsä "vajaatehoisena" Mercedes S600 -mallina.

      • mikä ennätys?

      • anna hanaa autolles!

    • yhjh

      KAIKILTA HURJASTELEVILTA MOTORISTEILTÄ KALLO HALKI.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6545
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      661
      2791
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      92
      1197
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1195
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      992
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      875
    Aihe