Todellinen Valkeus, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
Maailmassa Hän oli, ja maailma on Hänen kauttaan saanut syntynsä.
Hän ei tällä kertaa tehnyt sekasortoisesta maasta paratiisia,
mutta Hän tulee toisen kerran ja silloin Hän perustaa valtakuntansa.
Mutta jo nyt Hän tulee Jumalan Valtakunnan Kuninkaana Hallitsijaksi sydämeen,
jota peittävät syvät vedet ja pimeys.
Ja tuo päivä, kun Valkeus tuli, oli uuden elämämme ensimmäinen päivä.
Vellovat vesimassat ja pimeys saivat väistyä. Tapahtui Jumalan luomisihme.
"Jos siis joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus.
Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!" (2 Kor 5:17)
Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!
44
134
Vastaukset
Mystiikan aineksilla täytettyä 'kristinuskoa', jolla EI ole todellista yhteyttä Jumalan Sanaan. Siinä tiivistettynä aloituksen muutaman rivin sanoma.
Hämärää, ylen hämärää ja vailla todellisuuspohjaa on aloittajan sanoma.
Jumalan rohkaisee uskon kilvoitteluun, aloitus vie mystiikan salateille.
Vaarallista on se, että tuon mystisen hämäryyden yllä vilkutellaan Raamatun jakeita ja niistä tehtyjä muunnelmia. Se on eksytystä isolla E:llä.
"Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva." Fil.1:18.- Hound Dog
Allegorista runoilua ja sinällään ihan hempeää ja hyvää. Ei takuulla avaudu uskosta osattomille, mutta kyllä kai viittaukset Hengestä syntyneille ovat selvät?
Mieluummin minä näitä luen kuin iänikuisia "jumala on satulento" räksytyksiä. Hound Dog kirjoitti:
Allegorista runoilua ja sinällään ihan hempeää ja hyvää. Ei takuulla avaudu uskosta osattomille, mutta kyllä kai viittaukset Hengestä syntyneille ovat selvät?
Mieluummin minä näitä luen kuin iänikuisia "jumala on satulento" räksytyksiä.No jaa, runoa ja riimityksiä kyllä; hempeääkin, mutta ei hyvää juuri sentähden, että hempeän allegorinen fiilistely EI sovi Jumalan Sanan yhteyteen.
Turvallisen 'ei-eksyttävää' :) päivää sinulle Hound - kuin myös kalamosille!Eiköhän tuon aloittajan sanoissa olekin raamatullista lyriikkaa, aivankuin Israelin kansan Hengessä sanoittamassa raamatussa.
Valkeus, kertoo juuri Jeshuasta, eli Jeesuksesta.
Toisessa tulemisessa hän tulee Kuninkaana, eli se valtakunnan perustaminen.
Tässähetkessä, Jeshua, tulee sydämeen, ja aivan raamatullista, eikö vain?
Mitä se sydämessä tekee? Kuten aloittaja kirjoittaa, puhutaan Valtakunnasta.
Hän Jeshua, on Kuningas, ja kun Kuningas tulee sydämeen, hän on Hallitsija Pyhän Henkensä kautta. Eikös taaskin menty JHWH.n sanan mukaan? Kyllä.
Mitä on sydän? Raamattu puhuu kansojen kohdalla merestä.
Voidaan puhua sydämessä vellovasta vedestä, mitä se on ilman Kristusta.
Sekä pimeys. Ei ole Sanan valoa.
taas aivan kalamos puhuu Sanaa.
Jumala luo uutta. Kun Hän tulee sydämeen Hallitsijana, Valtakuntansa edustus pääsee ympärileikkaamaan sydänlihan maailmaan, niin meren vesimassojen voima häipyy, tapahtuu se luomisihme, kun Kunnian Kuningas, UusiAdam astuu sydämeen, niin vanha häippäsee, uusi on tilalle tullut.
Näin päästään siihen uudestisyntymään, josta tuossa kalamoksen aloituksessa tulee esiin.Semper.Fidelis kirjoitti:
No jaa, runoa ja riimityksiä kyllä; hempeääkin, mutta ei hyvää juuri sentähden, että hempeän allegorinen fiilistely EI sovi Jumalan Sanan yhteyteen.
Turvallisen 'ei-eksyttävää' :) päivää sinulle Hound - kuin myös kalamosille!Eikös hieman armosta "fiilistellä", kyllä se kannattaa, sillä kovin ei mustissa kannata kulkea, sillä armo on mittaamattoman kallis arvoinen ja rikas antaja.
Jos vain henkeä on, niin otetaanpa VL- puolelta ajatusta mukaan.
Psa 150:1 Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa.
Psa 150:2 Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri.
Psa 150:3 Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla.
Psa 150:4 Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla.
Psa 150:5 Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla.
Psa 150:6 Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!
Psa 145:10 Kaikki sinun tekosi ylistävät sinua, Herra, ja sinun hurskaasi kiittävät sinua.
Psa 145:11 He puhuvat sinun valtakuntasi kunniasta ja kertovat sinun voimastasi.
Psa 145:12 Niin he ilmoittavat ihmislapsille hänen voimalliset työnsä ja hänen valtakuntansa kirkkauden ja kunnian.
Psa 145:13 Sinun valtakuntasi on iankaikkinen valtakunta, ja sinun herrautesi pysyy polvesta polveen.
Psa 145:14 Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.
Psa 145:15 Kaikkien silmät vartioitsevat sinua, ja sinä annat heille heidän ruokansa ajallaan.
Psa 145:16 Sinä avaat kätesi ja ravitset suosiollasi kaikki, jotka elävät.
Psa 145:17 Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan.
Psa 145:18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
Psa 145:19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.helluntalainen kirjoitti:
Eiköhän tuon aloittajan sanoissa olekin raamatullista lyriikkaa, aivankuin Israelin kansan Hengessä sanoittamassa raamatussa.
Valkeus, kertoo juuri Jeshuasta, eli Jeesuksesta.
Toisessa tulemisessa hän tulee Kuninkaana, eli se valtakunnan perustaminen.
Tässähetkessä, Jeshua, tulee sydämeen, ja aivan raamatullista, eikö vain?
Mitä se sydämessä tekee? Kuten aloittaja kirjoittaa, puhutaan Valtakunnasta.
Hän Jeshua, on Kuningas, ja kun Kuningas tulee sydämeen, hän on Hallitsija Pyhän Henkensä kautta. Eikös taaskin menty JHWH.n sanan mukaan? Kyllä.
Mitä on sydän? Raamattu puhuu kansojen kohdalla merestä.
Voidaan puhua sydämessä vellovasta vedestä, mitä se on ilman Kristusta.
Sekä pimeys. Ei ole Sanan valoa.
taas aivan kalamos puhuu Sanaa.
Jumala luo uutta. Kun Hän tulee sydämeen Hallitsijana, Valtakuntansa edustus pääsee ympärileikkaamaan sydänlihan maailmaan, niin meren vesimassojen voima häipyy, tapahtuu se luomisihme, kun Kunnian Kuningas, UusiAdam astuu sydämeen, niin vanha häippäsee, uusi on tilalle tullut.
Näin päästään siihen uudestisyntymään, josta tuossa kalamoksen aloituksessa tulee esiin.Ei Raamatun lyriikassa tai Jumalan ylistämisessä sinällään mitään väärää ole. Eihän toki. Mutta silloin kun ne otetaan ilmiselvästi totuuden sumuverhoksi ja lyyriseksi viihdykkeeksi, silloin ne on otettu väärään käyttöön.
Palstaystäväni Kalamos on pitkäkestoisella saarnauurastuksellaan osoittanut, että hän vierastaa uskon kuuliaisuutta ja lihassa asuvan pahan kuolettamista.
"Kaikki on valmista, kaikki on uutta, synti on kuollut, kirkkaus on koittanut."
Tuollaiset teesit ovat totta, jos ne puhtaasti Sanan valossa esille tuodaan.
MUTTA - kun ne tuodaan esiin sillä korostuksella, että meillä ei enää olisi taistelua lihassa asuvaa pahaa vastaan - SILLOIN ollaan eksytyksen kanssa tekemisissä. Jumalan sana korottaa ja terottaa sitä, että meillä on jatkuva taistelu ja kilvoittelu päästäksemme sisälle ahtaasta ovesta.
On hyvä muistaa, mitä Sana ilmoittaa meille Matt.6:24, 7:21, 16:24-25, 24:4.- Hound Dog
Semper.Fidelis kirjoitti:
No jaa, runoa ja riimityksiä kyllä; hempeääkin, mutta ei hyvää juuri sentähden, että hempeän allegorinen fiilistely EI sovi Jumalan Sanan yhteyteen.
Turvallisen 'ei-eksyttävää' :) päivää sinulle Hound - kuin myös kalamosille!Huomentapäivää, toverini Semper!
Eihän tällaisesta runosta toki opinkappaleeksi ole ja tuollaiseen utuiseen riimittelyyn ei uskoansa sikäli voi perustaa. Kristuksenkin sisäinen tunteminen, josta joku jäljempänä kirjoittaa, vaatii ahkeraa Sanan tutkimista, joka kuuluu erottamattomasti kaikille Hengestä syntyneillä. Vain totuudelle voi rakentua usko oikeaan Kristukseen.
Allegoriastaan huolimatta ja kirjoittajan aiempia tekstejä sen kummemmin kommentoimatta, tämä avaus oli ihan sellainen mukava luettava - samalla kun kahvikuppini höyryjä puhaltelin. Semper.Fidelis kirjoitti:
Ei Raamatun lyriikassa tai Jumalan ylistämisessä sinällään mitään väärää ole. Eihän toki. Mutta silloin kun ne otetaan ilmiselvästi totuuden sumuverhoksi ja lyyriseksi viihdykkeeksi, silloin ne on otettu väärään käyttöön.
Palstaystäväni Kalamos on pitkäkestoisella saarnauurastuksellaan osoittanut, että hän vierastaa uskon kuuliaisuutta ja lihassa asuvan pahan kuolettamista.
"Kaikki on valmista, kaikki on uutta, synti on kuollut, kirkkaus on koittanut."
Tuollaiset teesit ovat totta, jos ne puhtaasti Sanan valossa esille tuodaan.
MUTTA - kun ne tuodaan esiin sillä korostuksella, että meillä ei enää olisi taistelua lihassa asuvaa pahaa vastaan - SILLOIN ollaan eksytyksen kanssa tekemisissä. Jumalan sana korottaa ja terottaa sitä, että meillä on jatkuva taistelu ja kilvoittelu päästäksemme sisälle ahtaasta ovesta.
On hyvä muistaa, mitä Sana ilmoittaa meille Matt.6:24, 7:21, 16:24-25, 24:4.Tosin, en tunne Kalamosta, mutta huutoihin varmaan vastanee.
Senverran kommentoin kirjoitustasi, että en kuuliaisuutta ja lihan kuolettamista vastaan ole millään lailla. Se on Hengen työ, Kristuksen työ.
Siksi armon vuorien lakien päällä vaeltaen, on pidettävä huolta, ettei astu sivuun luonteen pyhitysoppiin, lakihenkisyyteen, laittomuuteen, jne.
Sitä niin helposti luiskahtaa vanhurskauttamisessa itseensä.
Miksi kirjoitin, on lausessasi, että "jatkuva ahtaassaportissa" elämä, .. se kertoo, että onko Kristuksen täytetty työ todella omasi? Onko siinä juuri portinpielisissä luonteenpyhitystä, että kelpaa Jumalalle?
Sovitusuhri, hän kuoli, että saamme elää ja tämä sovitusuhri on sijaisemme.
Kun tämän ymmärrämme, että työ on täydellinen, Uusi Aadam astuu sydämeen ja Hänessä olemme vapaat. Siksi Pyhä Henki astuu meihin täyttämään meidän vajaamittaisuuttamme. Kirkastaa Kristuksen täytetyn työn merkityksen elämän vapaudeksemme, että katsomme Jumalan tahdon mittaan ja pyydämme Hengen voimaa sen toteutumiseen.
Kaikki on armoa, jopa vaelluksemme, ja siihen ei voi panna kilvoituksessaankaan omaa pönkkävoimaa avuksi, se ei auta.
Pimeyden voimat väistyy vain Jeesuksen nimessä ja veressä. Sen ne tuntevat, eikä niillä ole valtaa ylitsemme.- Eenokki 12
Hound Dog kirjoitti:
Allegorista runoilua ja sinällään ihan hempeää ja hyvää. Ei takuulla avaudu uskosta osattomille, mutta kyllä kai viittaukset Hengestä syntyneille ovat selvät?
Mieluummin minä näitä luen kuin iänikuisia "jumala on satulento" räksytyksiä.kalamössöä!
...Mutta jo nyt Hän tulee Jumalan Valtakunnan Kuninkaana Hallitsijaksi sydämeen,
jota peittävät syvät vedet ja pimeys. ....
Hän tulee Kuninkaana sydämeen joka on vanhurskautettu eikä vanhurskautettujen sydäntä, kalamosta lukuunottamatta, peitä syvät vedet ja pimeys.
Kalamos luulee itsestään liikoja. - yes, yes
helluntalainen kirjoitti:
Eiköhän tuon aloittajan sanoissa olekin raamatullista lyriikkaa, aivankuin Israelin kansan Hengessä sanoittamassa raamatussa.
Valkeus, kertoo juuri Jeshuasta, eli Jeesuksesta.
Toisessa tulemisessa hän tulee Kuninkaana, eli se valtakunnan perustaminen.
Tässähetkessä, Jeshua, tulee sydämeen, ja aivan raamatullista, eikö vain?
Mitä se sydämessä tekee? Kuten aloittaja kirjoittaa, puhutaan Valtakunnasta.
Hän Jeshua, on Kuningas, ja kun Kuningas tulee sydämeen, hän on Hallitsija Pyhän Henkensä kautta. Eikös taaskin menty JHWH.n sanan mukaan? Kyllä.
Mitä on sydän? Raamattu puhuu kansojen kohdalla merestä.
Voidaan puhua sydämessä vellovasta vedestä, mitä se on ilman Kristusta.
Sekä pimeys. Ei ole Sanan valoa.
taas aivan kalamos puhuu Sanaa.
Jumala luo uutta. Kun Hän tulee sydämeen Hallitsijana, Valtakuntansa edustus pääsee ympärileikkaamaan sydänlihan maailmaan, niin meren vesimassojen voima häipyy, tapahtuu se luomisihme, kun Kunnian Kuningas, UusiAdam astuu sydämeen, niin vanha häippäsee, uusi on tilalle tullut.
Näin päästään siihen uudestisyntymään, josta tuossa kalamoksen aloituksessa tulee esiin.Mitähän tämä "lässy" tahtoo sanoa ?
Menköön muualle jeshuoineen. helluntalainen kirjoitti:
Tosin, en tunne Kalamosta, mutta huutoihin varmaan vastanee.
Senverran kommentoin kirjoitustasi, että en kuuliaisuutta ja lihan kuolettamista vastaan ole millään lailla. Se on Hengen työ, Kristuksen työ.
Siksi armon vuorien lakien päällä vaeltaen, on pidettävä huolta, ettei astu sivuun luonteen pyhitysoppiin, lakihenkisyyteen, laittomuuteen, jne.
Sitä niin helposti luiskahtaa vanhurskauttamisessa itseensä.
Miksi kirjoitin, on lausessasi, että "jatkuva ahtaassaportissa" elämä, .. se kertoo, että onko Kristuksen täytetty työ todella omasi? Onko siinä juuri portinpielisissä luonteenpyhitystä, että kelpaa Jumalalle?
Sovitusuhri, hän kuoli, että saamme elää ja tämä sovitusuhri on sijaisemme.
Kun tämän ymmärrämme, että työ on täydellinen, Uusi Aadam astuu sydämeen ja Hänessä olemme vapaat. Siksi Pyhä Henki astuu meihin täyttämään meidän vajaamittaisuuttamme. Kirkastaa Kristuksen täytetyn työn merkityksen elämän vapaudeksemme, että katsomme Jumalan tahdon mittaan ja pyydämme Hengen voimaa sen toteutumiseen.
Kaikki on armoa, jopa vaelluksemme, ja siihen ei voi panna kilvoituksessaankaan omaa pönkkävoimaa avuksi, se ei auta.
Pimeyden voimat väistyy vain Jeesuksen nimessä ja veressä. Sen ne tuntevat, eikä niillä ole valtaa ylitsemme.Kiitos kommenteistasi. Valkeus loistaa pimeydessä.
Pimeys ei sitä käsitä, eikä saa valtaansa.Eenokki 12 kirjoitti:
kalamössöä!
...Mutta jo nyt Hän tulee Jumalan Valtakunnan Kuninkaana Hallitsijaksi sydämeen,
jota peittävät syvät vedet ja pimeys. ....
Hän tulee Kuninkaana sydämeen joka on vanhurskautettu eikä vanhurskautettujen sydäntä, kalamosta lukuunottamatta, peitä syvät vedet ja pimeys.
Kalamos luulee itsestään liikoja.Kertaus:
Ja tuo päivä, kun Valkeus tuli, oli uuden elämämme ensimmäinen päivä.
Vellovat vesimassat ja pimeys saivat väistyä. Tapahtui Jumalan luomisihme.
"Jos siis joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus.
Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!" (2 Kor 5:17)- jaikal.se
helluntalainen kirjoitti:
Tosin, en tunne Kalamosta, mutta huutoihin varmaan vastanee.
Senverran kommentoin kirjoitustasi, että en kuuliaisuutta ja lihan kuolettamista vastaan ole millään lailla. Se on Hengen työ, Kristuksen työ.
Siksi armon vuorien lakien päällä vaeltaen, on pidettävä huolta, ettei astu sivuun luonteen pyhitysoppiin, lakihenkisyyteen, laittomuuteen, jne.
Sitä niin helposti luiskahtaa vanhurskauttamisessa itseensä.
Miksi kirjoitin, on lausessasi, että "jatkuva ahtaassaportissa" elämä, .. se kertoo, että onko Kristuksen täytetty työ todella omasi? Onko siinä juuri portinpielisissä luonteenpyhitystä, että kelpaa Jumalalle?
Sovitusuhri, hän kuoli, että saamme elää ja tämä sovitusuhri on sijaisemme.
Kun tämän ymmärrämme, että työ on täydellinen, Uusi Aadam astuu sydämeen ja Hänessä olemme vapaat. Siksi Pyhä Henki astuu meihin täyttämään meidän vajaamittaisuuttamme. Kirkastaa Kristuksen täytetyn työn merkityksen elämän vapaudeksemme, että katsomme Jumalan tahdon mittaan ja pyydämme Hengen voimaa sen toteutumiseen.
Kaikki on armoa, jopa vaelluksemme, ja siihen ei voi panna kilvoituksessaankaan omaa pönkkävoimaa avuksi, se ei auta.
Pimeyden voimat väistyy vain Jeesuksen nimessä ja veressä. Sen ne tuntevat, eikä niillä ole valtaa ylitsemme.Minä tunnen sekä kalamosta ja Semperiä. En tunne heitä henkilökohtaisesti mutta heidän kirjoituksiaan olen lukenut useiden vuosien ajan. Kalamos kirjoittaa Hengen opettamia evankeliumin vapauden sanoja. Semper kirjoittaa sielullista farisealaista lakia sitoen uskovia syntiin. En ole lukenyt yhtään Semperin kirjoittamaa evankelioivaa Jumalan teoista kertovaa tekstiä. Hän kertoo ainoastaan ihmisestä ja synnistä. Semper ei ymmärrä uutta luomusta josta kalamos kertoo. Siksi Semper kirjoittaa niin kuin kirjoittaa kalamokselle ja kalamoksesta.
Tässä lyhyt diagnoosi näistä kahdesta vakiokirjoittajista. Ja minä en ole
ainoa joka on huomannut ja maininnut näistä heidän oppieroistaan.
Ps. en aio alkaa jaarittelemaan Semperin kanssa.
Älä siis yritä, en vastaa sinulle. jaikal.se kirjoitti:
Minä tunnen sekä kalamosta ja Semperiä. En tunne heitä henkilökohtaisesti mutta heidän kirjoituksiaan olen lukenut useiden vuosien ajan. Kalamos kirjoittaa Hengen opettamia evankeliumin vapauden sanoja. Semper kirjoittaa sielullista farisealaista lakia sitoen uskovia syntiin. En ole lukenyt yhtään Semperin kirjoittamaa evankelioivaa Jumalan teoista kertovaa tekstiä. Hän kertoo ainoastaan ihmisestä ja synnistä. Semper ei ymmärrä uutta luomusta josta kalamos kertoo. Siksi Semper kirjoittaa niin kuin kirjoittaa kalamokselle ja kalamoksesta.
Tässä lyhyt diagnoosi näistä kahdesta vakiokirjoittajista. Ja minä en ole
ainoa joka on huomannut ja maininnut näistä heidän oppieroistaan.
Ps. en aio alkaa jaarittelemaan Semperin kanssa.
Älä siis yritä, en vastaa sinulle.Kunpa tulisit takaisin tänne pimeyden kesk ... ei kun palstalle.
"Te olette maailman valkeus.
Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan,
ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville."Hound Dog kirjoitti:
Huomentapäivää, toverini Semper!
Eihän tällaisesta runosta toki opinkappaleeksi ole ja tuollaiseen utuiseen riimittelyyn ei uskoansa sikäli voi perustaa. Kristuksenkin sisäinen tunteminen, josta joku jäljempänä kirjoittaa, vaatii ahkeraa Sanan tutkimista, joka kuuluu erottamattomasti kaikille Hengestä syntyneillä. Vain totuudelle voi rakentua usko oikeaan Kristukseen.
Allegoriastaan huolimatta ja kirjoittajan aiempia tekstejä sen kummemmin kommentoimatta, tämä avaus oli ihan sellainen mukava luettava - samalla kun kahvikuppini höyryjä puhaltelin.No, toverit. Oletteko uusia luomuksia,
vai muuten vain veljet keskenään?- jaikal.se
kalamos kirjoitti:
Kunpa tulisit takaisin tänne pimeyden kesk ... ei kun palstalle.
"Te olette maailman valkeus.
Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan,
ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville."En kirjoittele enää palstalla mutta tein poikkeuksen tänä päivänä tämän aloituksen ja Pyhän Hengen täyteydestä kertovan aloituksen ja niihin tulleiden vastausten tähden. En kuitenkaan jatka kirjoittamista mutta jonkun kommentin voin aina joskus antaa mikäli koen aihetta.
yes, yes kirjoitti:
Mitähän tämä "lässy" tahtoo sanoa ?
Menköön muualle jeshuoineen.Jeesus itse sanoi asian näin:
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan
tuomitsemaan maailmaa,
vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita;
mutta joka ei usko, se on jo tuomittu,
koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan,
ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta;
sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee,
vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen,
ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen,
että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt.jaikal.se kirjoitti:
En kirjoittele enää palstalla mutta tein poikkeuksen tänä päivänä tämän aloituksen ja Pyhän Hengen täyteydestä kertovan aloituksen ja niihin tulleiden vastausten tähden. En kuitenkaan jatka kirjoittamista mutta jonkun kommentin voin aina joskus antaa mikäli koen aihetta.
No, tekisitkö vielä kolmannen poikkeuksen avaukseeni
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11496342
jossa aiheena on: Tahdotko vapaaksi synneistäsi.- Hound Dog
kalamos kirjoitti:
No, toverit. Oletteko uusia luomuksia,
vai muuten vain veljet keskenään?Toveri Kalamos! Da!
Henki vakuuttaa minun hengelleni, että olen Jumalan lapsi. Hound Dog kirjoitti:
Toveri Kalamos! Da!
Henki vakuuttaa minun hengelleni, että olen Jumalan lapsi.Слава Богу!
Hound Dog kirjoitti:
Huomentapäivää, toverini Semper!
Eihän tällaisesta runosta toki opinkappaleeksi ole ja tuollaiseen utuiseen riimittelyyn ei uskoansa sikäli voi perustaa. Kristuksenkin sisäinen tunteminen, josta joku jäljempänä kirjoittaa, vaatii ahkeraa Sanan tutkimista, joka kuuluu erottamattomasti kaikille Hengestä syntyneillä. Vain totuudelle voi rakentua usko oikeaan Kristukseen.
Allegoriastaan huolimatta ja kirjoittajan aiempia tekstejä sen kummemmin kommentoimatta, tämä avaus oli ihan sellainen mukava luettava - samalla kun kahvikuppini höyryjä puhaltelin.Illanrauhaa, mein guter Kamerad HD!
Kertoilet, että >>tämä avaus oli ihan sellainen mukava luettava- Hound Dog
Semper.Fidelis kirjoitti:
Illanrauhaa, mein guter Kamerad HD!
Kertoilet, että >>tämä avaus oli ihan sellainen mukava luettavaBitte, Semper!
"Koetko siis samoin kuin kalamoksen runoratsu, että vanha ihminen huuhtoutui sinusta kauas pois usvaiseen olemattomuuteen - kertaheitolla kera vellovien vesimassojen ja sekasortoisen pimeyden yön?"
- koen, että herkässä heteromiehen sielussani värähtää kun luen hengellistä proosaa. Ei Kalamos aivan Hilja Aaltosen tasolla liitänyt tuossa riemastuttavassa ajatelmassaan, mutta virkistävä se oli yhtäkaikki. Kommenteillani olen ottanut kantaa hänen tämänhetkiseen asiaansa - en kaivanut muististani kaikkia kirjoittajan aiemmin esittämiä argumentteja.
Jumalan Henki on synnyttänyt kalvinistisen minäni uudestaan. Ilman omaa ansiotani - luonnollisesti! Henkeni, joka aiemmin oli valjastettuna tämän maailman ruhtinaalle, on nyt valjastettuna Kristukselle, Hänen Hengessään.
Synti ei minussa lakannut uskoontuloni myötä, mutta synnin valta elämästäni murtui, kun Jumala antoi Henkensä täyteyden (uskoontulo) minulle.
Kuitenkin sieluni ja ruumiini ovat toisaalta alistettavissa Herran Hengelle, mutta myös herkkiä vastustamaan sitä, mikä on pyhää. Minussa on nyt ja loppuuni saakka ikuinen taistelu Lihan ja Hengen välillä. Liha minussa ei ole vain fyysinen ruumiini vaan ajatusmallini ja kaikki. Kaikki, paitsi Henki. Hengen avulla joudun kuolettamaan Lihan teot - päivittäin. Mutta en purista sitä itsestäni ulos, vaan paremminkin "kuolen" Hengen tieltä pois ja annan Hengellisen kasvun minussa sille, joka sen parhaiten hoitaa. Siis Pyhälle Hengelle.
En koskaan tule sanomaan itseäni synnittömäksi. En myöskään enää ole synnin orja. Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.
Kirjoitin aiheesta avauksen "Hengestä syntynyt on henki" aiemmin - en tiedä oletko lukenut sen. Siinä käyn aihetta hieman syvällisemmin läpi, vaikka sekin muistaakseni ajautui lopulta predestinaatio-vänkäämiseksi.. :) - ~~tähkäpää~~
Hound Dog kirjoitti:
Bitte, Semper!
"Koetko siis samoin kuin kalamoksen runoratsu, että vanha ihminen huuhtoutui sinusta kauas pois usvaiseen olemattomuuteen - kertaheitolla kera vellovien vesimassojen ja sekasortoisen pimeyden yön?"
- koen, että herkässä heteromiehen sielussani värähtää kun luen hengellistä proosaa. Ei Kalamos aivan Hilja Aaltosen tasolla liitänyt tuossa riemastuttavassa ajatelmassaan, mutta virkistävä se oli yhtäkaikki. Kommenteillani olen ottanut kantaa hänen tämänhetkiseen asiaansa - en kaivanut muististani kaikkia kirjoittajan aiemmin esittämiä argumentteja.
Jumalan Henki on synnyttänyt kalvinistisen minäni uudestaan. Ilman omaa ansiotani - luonnollisesti! Henkeni, joka aiemmin oli valjastettuna tämän maailman ruhtinaalle, on nyt valjastettuna Kristukselle, Hänen Hengessään.
Synti ei minussa lakannut uskoontuloni myötä, mutta synnin valta elämästäni murtui, kun Jumala antoi Henkensä täyteyden (uskoontulo) minulle.
Kuitenkin sieluni ja ruumiini ovat toisaalta alistettavissa Herran Hengelle, mutta myös herkkiä vastustamaan sitä, mikä on pyhää. Minussa on nyt ja loppuuni saakka ikuinen taistelu Lihan ja Hengen välillä. Liha minussa ei ole vain fyysinen ruumiini vaan ajatusmallini ja kaikki. Kaikki, paitsi Henki. Hengen avulla joudun kuolettamaan Lihan teot - päivittäin. Mutta en purista sitä itsestäni ulos, vaan paremminkin "kuolen" Hengen tieltä pois ja annan Hengellisen kasvun minussa sille, joka sen parhaiten hoitaa. Siis Pyhälle Hengelle.
En koskaan tule sanomaan itseäni synnittömäksi. En myöskään enää ole synnin orja. Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.
Kirjoitin aiheesta avauksen "Hengestä syntynyt on henki" aiemmin - en tiedä oletko lukenut sen. Siinä käyn aihetta hieman syvällisemmin läpi, vaikka sekin muistaakseni ajautui lopulta predestinaatio-vänkäämiseksi.. :)Aamen!
>>>
Synti ei minussa lakannut uskoontuloni myötä, mutta synnin valta elämästäni murtui, kun Jumala antoi Henkensä täyteyden (uskoontulo) minulle.
Kuitenkin sieluni ja ruumiini ovat toisaalta alistettavissa Herran Hengelle, mutta myös herkkiä vastustamaan sitä, mikä on pyhää. Minussa on nyt ja loppuuni saakka ikuinen taistelu Lihan ja Hengen välillä. Liha minussa ei ole vain fyysinen ruumiini vaan ajatusmallini ja kaikki. Kaikki, paitsi Henki. Hengen avulla joudun kuolettamaan Lihan teot - päivittäin. Mutta en purista sitä itsestäni ulos, vaan paremminkin "kuolen" Hengen tieltä pois ja annan Hengellisen kasvun minussa sille, joka sen parhaiten hoitaa. Siis Pyhälle Hengelle.
En koskaan tule sanomaan itseäni synnittömäksi. En myöskään enää ole synnin orja. Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.
Tekstin tuottanut: HOUND DOG Hound Dog kirjoitti:
Bitte, Semper!
"Koetko siis samoin kuin kalamoksen runoratsu, että vanha ihminen huuhtoutui sinusta kauas pois usvaiseen olemattomuuteen - kertaheitolla kera vellovien vesimassojen ja sekasortoisen pimeyden yön?"
- koen, että herkässä heteromiehen sielussani värähtää kun luen hengellistä proosaa. Ei Kalamos aivan Hilja Aaltosen tasolla liitänyt tuossa riemastuttavassa ajatelmassaan, mutta virkistävä se oli yhtäkaikki. Kommenteillani olen ottanut kantaa hänen tämänhetkiseen asiaansa - en kaivanut muististani kaikkia kirjoittajan aiemmin esittämiä argumentteja.
Jumalan Henki on synnyttänyt kalvinistisen minäni uudestaan. Ilman omaa ansiotani - luonnollisesti! Henkeni, joka aiemmin oli valjastettuna tämän maailman ruhtinaalle, on nyt valjastettuna Kristukselle, Hänen Hengessään.
Synti ei minussa lakannut uskoontuloni myötä, mutta synnin valta elämästäni murtui, kun Jumala antoi Henkensä täyteyden (uskoontulo) minulle.
Kuitenkin sieluni ja ruumiini ovat toisaalta alistettavissa Herran Hengelle, mutta myös herkkiä vastustamaan sitä, mikä on pyhää. Minussa on nyt ja loppuuni saakka ikuinen taistelu Lihan ja Hengen välillä. Liha minussa ei ole vain fyysinen ruumiini vaan ajatusmallini ja kaikki. Kaikki, paitsi Henki. Hengen avulla joudun kuolettamaan Lihan teot - päivittäin. Mutta en purista sitä itsestäni ulos, vaan paremminkin "kuolen" Hengen tieltä pois ja annan Hengellisen kasvun minussa sille, joka sen parhaiten hoitaa. Siis Pyhälle Hengelle.
En koskaan tule sanomaan itseäni synnittömäksi. En myöskään enää ole synnin orja. Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.
Kirjoitin aiheesta avauksen "Hengestä syntynyt on henki" aiemmin - en tiedä oletko lukenut sen. Siinä käyn aihetta hieman syvällisemmin läpi, vaikka sekin muistaakseni ajautui lopulta predestinaatio-vänkäämiseksi.. :)Näin HD: >>Hengen avulla joudun kuolettamaan Lihan teot - päivittäin.
Mutta en purista sitä itsestäni ulos, vaan paremminkin "kuolen" Hengen tieltä pois ja annan Hengellisen kasvun minussa sille, joka sen parhaiten hoitaa. Siis Pyhälle Hengelle.>Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.- Calvin Pieni
Hound Dog kirjoitti:
Bitte, Semper!
"Koetko siis samoin kuin kalamoksen runoratsu, että vanha ihminen huuhtoutui sinusta kauas pois usvaiseen olemattomuuteen - kertaheitolla kera vellovien vesimassojen ja sekasortoisen pimeyden yön?"
- koen, että herkässä heteromiehen sielussani värähtää kun luen hengellistä proosaa. Ei Kalamos aivan Hilja Aaltosen tasolla liitänyt tuossa riemastuttavassa ajatelmassaan, mutta virkistävä se oli yhtäkaikki. Kommenteillani olen ottanut kantaa hänen tämänhetkiseen asiaansa - en kaivanut muististani kaikkia kirjoittajan aiemmin esittämiä argumentteja.
Jumalan Henki on synnyttänyt kalvinistisen minäni uudestaan. Ilman omaa ansiotani - luonnollisesti! Henkeni, joka aiemmin oli valjastettuna tämän maailman ruhtinaalle, on nyt valjastettuna Kristukselle, Hänen Hengessään.
Synti ei minussa lakannut uskoontuloni myötä, mutta synnin valta elämästäni murtui, kun Jumala antoi Henkensä täyteyden (uskoontulo) minulle.
Kuitenkin sieluni ja ruumiini ovat toisaalta alistettavissa Herran Hengelle, mutta myös herkkiä vastustamaan sitä, mikä on pyhää. Minussa on nyt ja loppuuni saakka ikuinen taistelu Lihan ja Hengen välillä. Liha minussa ei ole vain fyysinen ruumiini vaan ajatusmallini ja kaikki. Kaikki, paitsi Henki. Hengen avulla joudun kuolettamaan Lihan teot - päivittäin. Mutta en purista sitä itsestäni ulos, vaan paremminkin "kuolen" Hengen tieltä pois ja annan Hengellisen kasvun minussa sille, joka sen parhaiten hoitaa. Siis Pyhälle Hengelle.
En koskaan tule sanomaan itseäni synnittömäksi. En myöskään enää ole synnin orja. Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.
Kirjoitin aiheesta avauksen "Hengestä syntynyt on henki" aiemmin - en tiedä oletko lukenut sen. Siinä käyn aihetta hieman syvällisemmin läpi, vaikka sekin muistaakseni ajautui lopulta predestinaatio-vänkäämiseksi.. :)Hound Dog
Tokkopa Jumala tarvitsee sinun suostumustasi ("annan Hengellisen kasvun minussa sille, joka sen parhaiten hoitaa"), jotta voi vaikuttaa pyhitystä sinussa, jos kerran valittu olet. Jumala vaikuttaa sinussa mitä tahtoo etkä voi sitä estää. Ja mitä hän ei vaikuta, sitä hän ei tahdo vaikuttaa; mm. hän ei tahdo estää sinua tekemästä syntiä, jos kerran syntiä joskus teet. Jos Jumala tahtoisi, että et tee koskaan syntiä, niin silloin et tekisi koskaan syntiä. - Hound Dog
Calvin Pieni kirjoitti:
Hound Dog
Tokkopa Jumala tarvitsee sinun suostumustasi ("annan Hengellisen kasvun minussa sille, joka sen parhaiten hoitaa"), jotta voi vaikuttaa pyhitystä sinussa, jos kerran valittu olet. Jumala vaikuttaa sinussa mitä tahtoo etkä voi sitä estää. Ja mitä hän ei vaikuta, sitä hän ei tahdo vaikuttaa; mm. hän ei tahdo estää sinua tekemästä syntiä, jos kerran syntiä joskus teet. Jos Jumala tahtoisi, että et tee koskaan syntiä, niin silloin et tekisi koskaan syntiä.Calvin, pieni..
Osin olet oikeassa...
Jos kerran Jumala vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä, niin pitäähän minun mielessäni ymmärtää tehdä jotain, jotta sen teen. Se ei kuitenkaan sulje pois sitä, että Jumala olisi jo aikojen alussa ohjannut toimintani niin. - Hound Dog
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Aamen!
>>>
Synti ei minussa lakannut uskoontuloni myötä, mutta synnin valta elämästäni murtui, kun Jumala antoi Henkensä täyteyden (uskoontulo) minulle.
Kuitenkin sieluni ja ruumiini ovat toisaalta alistettavissa Herran Hengelle, mutta myös herkkiä vastustamaan sitä, mikä on pyhää. Minussa on nyt ja loppuuni saakka ikuinen taistelu Lihan ja Hengen välillä. Liha minussa ei ole vain fyysinen ruumiini vaan ajatusmallini ja kaikki. Kaikki, paitsi Henki. Hengen avulla joudun kuolettamaan Lihan teot - päivittäin. Mutta en purista sitä itsestäni ulos, vaan paremminkin "kuolen" Hengen tieltä pois ja annan Hengellisen kasvun minussa sille, joka sen parhaiten hoitaa. Siis Pyhälle Hengelle.
En koskaan tule sanomaan itseäni synnittömäksi. En myöskään enää ole synnin orja. Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.
Tekstin tuottanut: HOUND DOGKiitos, nimim. "Tähkäpää" kauniista sanoistasi.
Toki saat käyttää sitaattia jos sen tarpeelliseksi joskus koet! - Calvin Pieni
Hound Dog kirjoitti:
Calvin, pieni..
Osin olet oikeassa...
Jos kerran Jumala vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä, niin pitäähän minun mielessäni ymmärtää tehdä jotain, jotta sen teen. Se ei kuitenkaan sulje pois sitä, että Jumala olisi jo aikojen alussa ohjannut toimintani niin.Eikö sinua kummeksusta se, että Jumala ei tahdo sinun lopettavan kokonaan synnin tekemistä tässä ajassa, Hound Dog?
- Hound Dog
Calvin Pieni kirjoitti:
Eikö sinua kummeksusta se, että Jumala ei tahdo sinun lopettavan kokonaan synnin tekemistä tässä ajassa, Hound Dog?
Syntisyytemme on paljon suurempi asia kuin pelkät tekomme, parahin Calvin. Vaikka en enää koskaan tekisi syntiä olisin silti syntinen. Bonjar du det?
- Mitä Jeesus sanoo
Vanhalla ja uudella ihmisellä on valtava ero.
Syvältä synnistä pelastuneet tietävät tämän erityisen hyvin todeksi, kun mieli, ajatukset ja arvomaailma ovat täysin muuttuneet.
Kiitos Jumalalle!"Sillä kaikki te olette valon lapsia ja päivän lapsia.
Me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia" (1 Tess 5:5)
- Jeesus elää!
Evankeliumin voima on Jeesuksessa, lihaan tullessa, voittaneessa ja ylösnousseessa Kristuksessa. Aloituksen tavoin minäkin iloitsen Herrasta joka elää ja hallitsee! Opinkappaleet ovat Kristuksessa kätkettynä. Jolla on Kristus, on Jumalan sisäinen tunteminen, siinä ei mystiikkaa edes tarvita sillä Herra itse on Henki joka kaikki kaikessa vaikuttaa ja tekee uutta joka päivä.
Ihanaa on tuntea Lunastaja joka elää!- Jeesus elää!
kalamos kirjoitti:
Meillä on sama Uskon Henki.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11394278Niin on:)
- jokineinatsaa
Jotain tämä Kalamos joutuu varomaan ja jonkin julkituloa
pelkäämään ja se tulee läpi hänen kirjoituksistaan.
Sama tunnelma on aistittavissa omilla sivuillaankin.- Jaikal utelee
kalamos kirjoitti:
Sivullasi ei ole näkyvillä kävijämäärälaskuria.
Onko se piilossa niin että sinä yksin näet sen
vai eikö sivullasi ole mitään kävijämittaria?
Mistä silloin tiedät kuinka paljon sivustollasi
käydään lukemassa? Va onko niin että et ole
kiinnostunut kävijämääristä?
Entä miksi olet sulkenut kommentointimahdollisuuden?
- Katsokoon kukin
Hedelmistä puu tunnetaan, ja herja paljastaa lausujansa.
1. Piet. 4:4
Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat."Olkoon puheenne aina suloista, suolalla maustettua,
ja tietäkää, kuinka teidän tulee itse kullekin vastata." (Kol 4:6)
- Jeesus elää!
Joka on Kristuksessa, on uusi luomus. Kristukseen ei pääse itse uutta itseensä pinnistelemällä. Itsensä kelvolliseksi parantelun yritykset kuuluvat etsikkoaikaan, kunnes huomaa että ilman Kristusta minulla ei ole mitään toivoa pelastua.
Se on Jumalan teko meissä, mielenmuutos ja uusi luomus, ettei se olisi meistä, vaan Jeesuksen sovitustyöstä.
2. Korinttolaiskirje 4:
5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
8 Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
9 vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
10 Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
11 Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.On aika joka ilmaistaan eKr. Ja on aika, joka ilmaistaan jKr.
Ja tuo taitehetki on se, kun Todellinen Valkeus
sai loistaa meidän sydämeemme ja syrjäyttää pimeyden.
Tänään Sepon nimipäivänä 10.6 on sopivaa tervehtiä palstan satuseppoja!
Tittelinä satuseppo on hellyttävän pehmeä. Tuon lämpöisen pehmonimen ja hellän kohtelun haluan osaltani suoda niin kalamokselle kuin myös jaikalille.
Monien ketjujen kautta on käynyt selväksi, ettei evankeliumin Sana ole heille toistaiseksi avautunut muutoin kuin halvan armon ja sielunviihteen tasolla.
Mutta tämä on se todellinen uutinen, Hyvä Uutinen, joka koskee kaikkia:
Jumalalla on valta aikaansaada ihmeellinen muutos ihmisen sydämessä.
Hän, kaikkivaltias Jumala, taivaan ja maan Herra, voi kenestä tahansa tehdä Jeesukselle kuuliaisen opetuslapsen. Ei ole väliä, vaikka kysymyksessä olisi karismaattinen satuseppo tai mystiseen filosofiaan taipunut silmänkääntäjä. Kukaan ei ole mahdoton tapaus Jumalalle, ei kukaan! Niin minä uskon.
Ainoa edellytys tuolle muutokselle on nöyrä taipuminen Jumalan tahtoon.
Jeesus ei tunnusta omiksi opetuslapsikseen ja seuraajikseen ketään muita kuin ne, jotka ehyellä sydämellä antautuvat Hänelle. Ellet kiellä itseäsi ja ota joka päivä omaa ristiäsi, et voi olla Hänen omansa.
Jeesus on Tie. Hän on myös Totuus ja Elämä. Vain seuraamalla kuuliaisesti Mestaria voimme todella yhä enemmän muuttua Hänen kaltaisuuteensa.> Jumalalla on valta aikaansaada ihmeellinen muutos ihmisen sydämessä.
Sydämen ympärileikkaus on Jumalan suorittama sisäinen leikkaus,
joka tapahtuu uudestisyntymisen yhteydessä. Ja silloin
"Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!"- uusi
Näin Raamattu kertoo. Kiitos Kalamos hienosta aloituksesta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634