Millaiset ihmiset näkevät aaveita helpoiten? Pitääkö olla herkkä ja tunteellinen, ja mieluiten jokin taideharrastus kuten musiikki?
Millaiset ihmiset näkevät aaveita?
17
448
Vastaukset
- 11 +m2
Lapset ja vanhukset näkevät eniten, aikuiset hyvin harvoin.
- tavisko ????
No olen ihan tavalline ihminen, en mikään erikoisen herkkä tai tunteellinen, eikä taiteellinen, silti näen ja ihan aikuinen ihminen
ps. en edes usko aaveisiin enkä halua niitä nähdä, silti näen, yllättävissä paikoissa.- frrgtrbhtrhb
Luulen että on eduksi, jos ei ole kovin herkkä. Tärkeää on olla jalat maassa ja rohkea, sellainen ettei pimahda, jos ja kun maailmankuva muuttuu radikaalisti yliluonnollisten kokemusten myötä. Ne ovat pelottavia, eli liian herkille niitä ei ehkä annetakaan.
Itse olen nelikymppinen ja akateeminen, luonteeltani realisti, en mikään taideharrastaja enkä romantikko tms.
- se hiipii selkäs taa
Kummitusta ei useinkaan varsinnaisesti "näe", mutta sen olemuksen voi jollain tavoin hahmottaa. Sitä ei näe, mutta tavallaan "näkee", tulee siis tunne tietynlaisesta liikkuvasta hahmosta, jonka ääriviivat ovat "tunnettavissa", tai sen "kuulee", ikäänkuin eräänlaisena liikkuvana kahinana. Nämä ovat ilm. sellaisia 6. aistin kokemuksia, että näitä on hiukan vaikea selittää "kuulee ja ei kuule". Jolla on tämä kokemus, tietää mitä tarkoitan.
Samalla tavoin, kuin esim. koemme jonkun tulleen selkämme taakse: emme näe, tai kuule häntä, mutta tuntoaistimme kertoo jonkun lähestyvän. Samoin voi aaveet "tuntea". Eikä se oo kivaa, sillä niiden vaarallisuutta ei voi tietää. - ....
Kummituskokemuksia tupataan jotenkin "romantisoimaan" sillä, että niitä "näkisivät" vain tietyntyyppiset ihmiset.
No tosiasiassahan niitä ei pahemmin nähdä. Mutta sen sijaan muita selittämättömiä asioita voi tapahtua ja itse lasken tapahtumiksi vain kunnolla todennetut, en esimerkiksi "tuli yhtäkkiä hyvin kylmä" tai "tunsin oudon tunteen".
Esimerkiksi koputtelu seinissä/ovissa on jo ihan hyvä alku, sen lisäksi itsekseen siirtyilevät/lentelevät tavarat.
Tähän ketjuun olikin jo sanottu, että nuo kokemukset ovat pelottavia. Ihminen on tottunut tietynlaiseen maailmaan, jossa tällaisia ei tapahdu. Kun sitten näkee jotain normaalista poikkeavaa, niin pelko on erittäinkin luonnollinen reaktio.
Että sikäli en menisi huvin vuoksi samoamaan autiotaloja. Lisäksi niissä saattaa olla nistejä/spurguja majailemassa.- autioko?
No joo, yksi kaveri kertoi nuorempana saaneensa äkkilähdöt autiotalosta, kun sen ovet alkoi paukkua kiinni ja auki. Ulkona oli tyyntä,eli tuulen piikkiin sitä ei voinu laittaa.
- ......
autioko? kirjoitti:
No joo, yksi kaveri kertoi nuorempana saaneensa äkkilähdöt autiotalosta, kun sen ovet alkoi paukkua kiinni ja auki. Ulkona oli tyyntä,eli tuulen piikkiin sitä ei voinu laittaa.
Näitä käy. On tullut nähtyä itsekseen lenteleviä tavaroita ja itsekseen ylös-alas rämpsyviä ovenkahvoja.
Vaan tosin ei kertaakaan missään autiotalossa, vaan ihan asutuissa taloissa.
Autiotalot ovat sinänsä oma haasteensa, kun niihin ei ihan kylmiltään pitäisi mennä. Voi olla lahonneet lattiat, ruosteisia nauloja maassa ja pahimmillaan joku nisti pitämässä väliaikaismajaa.
Että kyllä niistä löytyy ihan luonnollisiakin pelotteita.
- 29*
Kummituksia ei pidä lähteä etsimään, eikä kutsumaan. Meitä, joilla on tuo nk. 6 aisti, sama aisti myös varoittaa mahdollisesta vaarasta. Joka ilman tätä aistia lähtee "sokkona" kummitusjahtiin, ei ole senkään vertaa kykeneväinen hallitsemaan mahdollisesti eteentulevia ilmiöitä ja ilman aistia sellainen on jopa vaarallista. Henkimaailman suhteen pitää ensin omata muutamatkin perustiedot ja useimmiten ne opitaankin omien karvaiden kokemusten kautta.
Mutta myös kummituksia on kohdeltava hyvin. Siihen, että he yleensäkin haahuilevat entisissä nurkissaan, on jokin heille itselleen traumaattinen syy. Parasta jättää murheellinen haamu omaan rauhaansa. Ei ole haamustakaan kivaa, jos joku hysteerinen lauma tulee ensin kutsumaan häntä ja käyttäytyykin sitten epäkunnioittavasti, kirkuen ja juosten ympäriinsä, sotkien kaiken tielleen osuvan, ulos ovesta. No, itse olen jostain kuullut/lukenut joskus aikoja sitten, että ainaskin punahiuksiset ihmiset olisivat jollain tapaa "herkkiä" aistimaan kummituksia jne. Voin olla väärässäkin, kun siitä on tosiaan vierähtänyt tovi jos toinenkin, kun kuulin asiasta ensimmäisen kerran. Mutta tiedä häntä, koska en tunne henkilökohtaisesti ketään, jolla olisi punertavat hiukset ja aistisi aaveita ym.
- ........
Onko niillä jokin perverssi fetissi punatukkaisiin vai mihin perustat väitteesi?
- Gammaradiation
Juuri lapset ja herkät ihmiset näkevät aaveita..herkillä tarkoitan jotka jotenkin pystyvät aistimaan menneitä tapahtumia ja sellaisia..Olen lukenut kummituksista ja paranormaaleista asioista heti kun opin lukemaan eli noin 22 vuotta lukenut kaiken mitä eteen olen saanut. Eniten itseä häiritsee että poltergeist sekoitetaan kummitteluun:)
- Ferdinand Sahlberg
ja Sahlberg- sukuun kuuluvat näkevät usein nettikummituksen.
- Vittumitä...
Wau. Osaatko ihan oikeasti lukea?
- Kustaa Sahlberg
Ferdinand Sahlberg kirjoitti:
ja Sahlberg- sukuun kuuluvat näkevät usein nettikummituksen.
Gustav-veli on meitä riivannut vuodesta 1600 asti!
- Ferdinand Sahlberg
" Wau. Osaatko ihan oikeasti lukea? "
Tarkistin asian ylioppilastutkintotodistuksestani:
Luetun ymmärtämisessä oli ruotsin kielen osalta arvosanani
laudatur (erinomainen), suomenkielessä eximia cum laude
approbatur (kiitettävä) - kaikenkokenut59
Kyllä ne aaveet osaavat ovenkahvoja liikutella ja kaikkee muutakin on muuten kokemusta.Lukekaa kokemukseni asunnossa kummittelee sivulta. Nim. kaikenkokenut59
- realismi
Yleensä rajakokemuksia aistivat ne ihmiset joilla on hankaluuksia eritellä aistikokemuksiaan loogisesti. Koputukset (esim. puutalon luonnollinen eläminen), varjot (näkökentän rajalla olevat aistimukset mitä aivot koettavat jäsentää), hahmot ja valot (valojen heijastumat pinnoista tai varjostumat) ja muut vaillinaiset aistiärsykket jäävät ilman selitystä ja ne koetaan yliluonnollisina. En puhu nyt tässä nyt varsinaisista mielen toimintahäiriöistä jotka muuttavat jopa oiketa aistihavaintoja vääriksi tai yhdistävät ne vääriin mielleyhtymiin.
Mieli on erittäin taitava tulkitsemaan väärin ympäröivää maailmaa jos siihen on esim. oman maailmankatsomuksen aiheuttama paine.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496165Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6392521Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721036Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551030- 64934
- 228854
- 57846