Exäni on saanut sellaisen kuulemma kuukausia sitten maahanmuuttovirastosta mutta asuu ja tekee silti töitä Espoossa..Miten se on mahdollista? Mikä hänen kohtalo tulee olemaan? Voiko hän silti jäädä tänne?!
kielteinen oleskelulupapäätös
31
928
Vastaukset
- Dingdong
Jos hän on valittanut päätöksestä, niin saa olla Suomessa niin pitkään kunnes kaikki valitusvaiheet on käyty läpi.
- kale12
Suomessa on satoja ellei tuhansia kielteisen päätöksen saaneita, mutta ei se tunnu häiritsevän heidän suomessa oloaan vähäänkään.
Johtuen siitä, ettei politiikoilla ja virkailijoilla ole rohkeutta lähteä heitä karkoittamaan. - yksit
ilman oleskelulupaa ei saa tehdä laillisesti töitä
- höpö höpö
älä höpötä
oleskelulupa ja työlupa on kaksi eri asiaa höpö höpö kirjoitti:
älä höpötä
oleskelulupa ja työlupa on kaksi eri asiaaTotuus on kyllä se, että ilman työnteko-oikeuden sisältävää oleskelulupaa ei Suomessa saa tehdä töitä joten ei ole työlupaakaan jos ei ole oleskelulupaa
- black and white
Moi ouhoiu ohou...sama tilanne täällä....kielteinen päätös, tai lupa peruttu ym , mut edelleen p..a hengaa täällä......on tehnyt valituksen asiasta ja sitä odotellessa.......järkkyy....ei niitä millään saa pois tästä "paratiisista"!!!
- sayah1
laillisesti ei voi jäädä mutta laittomasti voi jäädä, ilman muuta, kuka kaikkia ehtii tutkia, kuka työskentelee missäkin ja onko paperit kunnossa...laittomasti oleskelevia on todella paljon.
- tiinamer
mun kaverin mies juuri tuossa alkuvuodesta sai karkotuksen suomesta takas kotimaahansa ja 2 vuoden maahantulokiellon kaupan päälle
- uusseel
On siinäkin nainen tehnyt kelvottoman valinnan, voi jessus sentään, mistä näitä riittää.
- kale12
Laajaa huomiota saanut afrikkalaismiehen karkoitussirkus, jossa 3 saattajan voimin lähdettiin lentäen kuljettamaan karkoituksen saanutta afrikkalaismiestä kotimaahansa huomatakseen vain, ettei kyseinen maa suostunut ottamaan miestä vastaan.
Sitäkin neropatit älysivät kysyä vasta perille päästyään.
Joten ei muuta, kuin mies takaisin suomeen jossa eleilee edelleen.
Tälläistä sirkusta pyöritetään jatkuvasti suomalaisen veronmaksajan rahoilla. - kale12
Nämä koko maailmaa syleilevät "ammattiymmärtäjät" ja "humanistit" ovat menneet itse virittämäänsä ansaan, josta nämä laittomat maahanmuuttajavenkulat ottavat kaiken hyödyn irti.
Sattumoisin nämä samat "ammattiymmärtäjät" asettuvat puolustamaan rikollista, rikollisen uhria vastaan.- V1rpula
Maailma on yhteinen. Suomi ei ole sinun. Elämänkouluun siitä aivoja aktivoimaan!
- StiinasJaana1
V1rpula kirjoitti:
Maailma on yhteinen. Suomi ei ole sinun. Elämänkouluun siitä aivoja aktivoimaan!
Totta, suomalaisten pitää tehdä rankasti töitä ja maksaa veroja, jotta me muutamat voimme oleskella ihanan afrikkalaisen kanssa.
- 45665464
V1rpula kirjoitti:
"Maailma on yhteinen."
Kukas sinulle on tuollaisia satuja kertonut? Vai miten olet päätynyt moiseen johtopäätökseen? Et ainakaan todellisuutta tarkastelemalla.
- ouhiou ohou
Exäni kuulemma tekee töitä,mutta miten se on mahdollista kun ei ole lupaa olla koko maassa!?Ei kai hänellä vielä sosiaaliturvaankin ole oikeuksia?! En ymmärrä miten hän silti saa notkua täällä!
- sayah1
Yritä nyt ymmärtää että töitä voi tehdä pimeästi vaikka ei ole mitään lupia, ei työlupaa eikä oleskelulupaa, sosiaaliturvan piiriin exäsi ei kuitenkaan kuulu. Suomessa on satoja laittomasti maassa olevia ihmisiä, jotka tekevät töitä pimeästi ja saavat palkkansa käteen, ei sitä makseta pankkitilille eikä siitä makseta veroa.
- ouhiou ohou
Jos olet varma ettei hän kuulu sos.turvan piiriin,olen helpottunut siitäkin tiedosta koska hän tulee silloin olemaan vaikeuksissa,elämä ei tule olemaan hänelle helppoa.Mä aion ottaa selville hänen työpaikan kuin myös solukämpän osoitteen missä hän asuu,se on Espoossa. Jos kerron poliisille ihmisestä joka asuu täällä ilman lupaa,tapahtuuko mitään?Onko siitä hyötyä?
- kale12
Ei tapahdu mitään. "Ammattiymmärtäjät" omanpesän likaajat, asettuvat tiiviinä muurina puolustamaan häntä.
- ????????????
Ei sitten ole afrikasta, jos töihin on sortunut, vai tarkoitatko huumekauppaa.
- 1+19
Sinuako saamme kiittää siitä, että hän alunperin pääsi maahan?
- ouhiou ohou
Exäni on on Afrikasta ja nainen. Katala ,kiero muslimi.
- klaravaa
Minun exäni oleskelee työttömänä ja hyvin menee, avustukset juoksevat, on länsi-Afrikasta.
- ouhiou ohou
Kuulin just exäni avioituneen muutama kk sitten...Länsi-Afrikasta hänkin...
- Migrin tietoa
Saa tehdä töitä, jos on aiemmin ollut lupa, työlupa, mutta nyt tullut uusi negatiivinen. Ja jos ei lupaa, ei työ- eikä perheside lupaa, EI saa sossun EIKÄ kelan tukia. 100% varmaa tietoa. Ja ketään EI saa maasta "ulos" perättömien tietojen perusteella.
- Faktaa100
Migrin tietoa kirjoitti:
Saa tehdä töitä, jos on aiemmin ollut lupa, työlupa, mutta nyt tullut uusi negatiivinen. Ja jos ei lupaa, ei työ- eikä perheside lupaa, EI saa sossun EIKÄ kelan tukia. 100% varmaa tietoa. Ja ketään EI saa maasta "ulos" perättömien tietojen perusteella.
Jos ei tule uutta Permittiä(vanha umpeutuu), menettää kaik tuet ja näin ollen ei ole työlupaakaan ,laillista !
- mari9
Migrin tietoa kirjoitti:
Tiedätkö miten tässä tapauksessa, miehellä oli aik. työlupa hän menetti sen, kun ei ymmärtänyt viranomaisten kieltä. Saako hän sen uudelleen ? Hän on avioliitossa suomalaisen naisen kanssa.
Mitään tukea ei ole saanut sossusta eikä Kelasta.
- klfdspiepogdskldew
työntekoa saa jatkaa, kunnes hallinto-oikeus on käsitellyt valituksen. Vasta kun se on ratkaistu ( valitus) päätös on lainvoimainen.
- ouhiou ohou
Kiitos tiedoista,toivottavasti olette oikeassa! Exäni on katala nainen ja avioitui aikanaan vaan ja ainoastaan päästäkseen Suomeen.Toivon hänen joutuvan takaisin kotimaahansa.Ennen sitä toivon hänelle vaikeuksia tässä maassa..Mun rahoilla hän tänne tuli,ja kulutin häneen tuhansia,särjin sydämeni jne...
- ouhiou ohou
Onko totta että hän ei voi tehdä töitäkään laillisesti kun o-lupaa ei ole?Sitä hänellä ei ole nyt nimittäin...
- justsiin
Ouhiou, taas sä kysyt samaa asiaa, ootko siis vain nuija vai tosi-nuija, just se on sulle nyt moneen kertaan jo selitetty, halooooooooooooooo
- ouhiou ohou
Aamulla kuulin exäni avioituneen viime vkolla.Se että on aviossa ei uskoakseni enää takaa lupaa jäädä Suomeen kun oleskelulupaa ei hänellä ole.Töissä hän kyllä on ja virallisilla luvilla.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450