MIKÄ ON SYYNÄ MIESTEN AASIALAIS NAISTEN PERÄÄN JUOKSEMISEEN ??

liisa.,. ..

oen mietinyt että mikä näissä asialais naisissa on erilaista kun suomalaisissa / länsimaisissa naisissa itse olen tehnyt mieheleni ruokaa päivitäin mieheni saa seksi siloinkun haluaa ja siivoilen ja mieheni siivoilee myös olen 175cm ja 50gl nainen ja luulisin olevani ihan kunnossa oleva nainen johtuuko seksistä vai mistä ihmeestä johtuu että miehet juoksevat aasialaisten naisten perässä ??

107

2676

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kale12

Syynä lienee se ettei aasiattaret ole samallatavalla oman vallanhimonsa riivaamia, kuin länsimaiset sisarensa. (vielä)
      Lännessä sukupuolten väliset suhteet näyttävät muodostuvan loputtomaksi kamppailuksi vallasta, jossa naiset pyrkivät haastamaan miehet kaikilla mahdollisilla aloilla.

Aasiattaret sensijaan tyytyvät olemaan vain naisia ja miehet selvästikin pitävät tälläisestä asenteesta jossa kumpikin osapuoli tietää oman paikkansa.

• kobe1

Kunnioitus! Toisen kunniottaminen on se ero. Suomalainen nainen ajettelee miehestään: Se on VAAN levyseppä hitsari. TYHMÄ kun on niin huonolla palkalla huonossa työssä. Jo senkin takia sen kuuluu tehdä vähintään puolet kotitöistä vaikka nainen ei itse missään töissä olisi.

Aasialaiseen kultturiin kuuluu kunnia ja toisen kunniottaminen tärkenä osana.
        Aasialinen vaimo ei vähättele minua sen takia että olen perusduunari perusduunarin tuloilla. Kun saa toiselta kunnioitusta omana itsenään niin ainakin minä haluan kohdella sellaista ihmistä niin hyvin kuin osaan.
        Molemmat kun näin ajattelee niin pienet käytännön elämän ongelmatkaan ei muodostu miksikään isoiksi asioiksi ja suhde toimii molemmin puolin.

• k vln
        kobe1 kirjoitti:

Kunnioitus! Toisen kunniottaminen on se ero. Suomalainen nainen ajettelee miehestään: Se on VAAN levyseppä hitsari. TYHMÄ kun on niin huonolla palkalla huonossa työssä. Jo senkin takia sen kuuluu tehdä vähintään puolet kotitöistä vaikka nainen ei itse missään töissä olisi.

Aasialinen vaimo ei vähättele minua sen takia että olen perusduunari perusduunarin tuloilla. Kun saa toiselta kunnioitusta omana itsenään niin ainakin minä haluan kohdella sellaista ihmistä niin hyvin kuin osaan.
        Molemmat kun näin ajattelee niin pienet käytännön elämän ongelmatkaan ei muodostu miksikään isoiksi asioiksi ja suhde toimii molemmin puolin.

Toisen kunnioittaminen on myös miehen asia. Yleensä Suomessa ajatellaan (ei vain naiset) että jos on vähäpätöisemmässä ammatissa että se on tyhmä tai muuten huono. Suomessa arvioidaan ihmiset ammatin perusteella. Sen huomaa muuten tälläkin palstalla. Jos nainen on siivooja ja aasialainen, se on ihmeellistä, mutta jos se sattuu olemaankin suomalainen nainen, niin heti arvostellaan ammatin vähäisyyttä.

• mies32
        k vln kirjoitti:

Toisen kunnioittaminen on myös miehen asia. Yleensä Suomessa ajatellaan (ei vain naiset) että jos on vähäpätöisemmässä ammatissa että se on tyhmä tai muuten huono. Suomessa arvioidaan ihmiset ammatin perusteella. Sen huomaa muuten tälläkin palstalla. Jos nainen on siivooja ja aasialainen, se on ihmeellistä, mutta jos se sattuu olemaankin suomalainen nainen, niin heti arvostellaan ammatin vähäisyyttä.

Kyllä minun käsittääkseni juuri Suomessa kaikkein vähiten arvotetaan ihmistä ammattinsa ja tulojensa mukaan. Jossain Aasiassa siivooja tai raksaduunarimies ei saisi edes puhua akateemiselle naiselle. Tosin poikkeuksen tähän voi tehdä suomalainen raksaduunari, joka tienaa enemmän kuin halpamaan akateeminen mies.

Tottahan toki tuota Suomessakin tapahtuu, mutta vähäisemmästä päästä, koska meillä luokkaerot on häivytetty kohtalaisesti.

• 60% vähän?
        mies32 kirjoitti:

Kyllä minun käsittääkseni juuri Suomessa kaikkein vähiten arvotetaan ihmistä ammattinsa ja tulojensa mukaan. Jossain Aasiassa siivooja tai raksaduunarimies ei saisi edes puhua akateemiselle naiselle. Tosin poikkeuksen tähän voi tehdä suomalainen raksaduunari, joka tienaa enemmän kuin halpamaan akateeminen mies.

Tottahan toki tuota Suomessakin tapahtuu, mutta vähäisemmästä päästä, koska meillä luokkaerot on häivytetty kohtalaisesti.

Yli 60 prosenttia nuorista naisista arvostaa ylellisyyttä ja mukavaa elämää. Moni etsii hyvin toimeentulevaa kumppania netistä tulojen perusteella.

Suomi24:n treffipalvelusta löytyy muun muassa 19-vuotiaan tamperelaisen Saaran seuranhakuilmoitus. Hän etsii varakasta miestä.

– En todellakaan deittailisi jotain työtöntä. Treffeillä kysyn aika nopeasti, mitä mies tekee ammatikseen. Myös palkkaa tiedustelen, hän kertoo puhelimessa.

Usein miehet liioittelevat tulojaan. Se harmittaa Saaraa.

– Yksikin ekonomi leveili, että hänellä on paljon omaisuutta, ja että pankista irtoaisi lainaa yli oman tarpeen. Silti hän ei kuitenkaan aja uusimmalla autolla.

Raha merkitsee Saaralle paljon kumppanin valinnassa.

– Kyllä se on kolmen tärkeimmän valintakriteerin joukossa. Se helpottaa elämää, jos tulee hyvin toimeen.

Parasta olisi, jos unelmamies työskentelisi kaupallisella alalla.

Saara itse opiskelee ammattikoulussa ja käy töissä.

– Mua kiinnostaa bisnesmiehet. Esimerkiksi siivoojaa en haluaisi tapailla.

Nainen tuo ulkonäön ja seksikkyyden, mies rahat
        Miksi nainen ei sitten tienaa itse, vaan haluaa rikkaan miehen? Sosiologi Henry Laasasella on tähän teoria. Hän on kirjoittanut parinmuodostuksesta kirjan.

Laasasen mukaan naisen seksuaalisuus on arvokkaampaa kuin miehen seksuaalisuus, koska naisiin kohdistuu suurempi kysyntä. Vaihtokauppaa parisuhdemarkkinoilla käydään ulkonäöllä, statuksella ja varallisuudella.

– Miehen pitää olla statukseltaan vähintään yhtä korkealla tai samassa asemassa kuin naisen. Suhde ei toimi, jos nainen tuo suhteeseen kaiken: rahat, ulkonäön, statuksen. Mies tuo suhteeseen silloin liian vähän, Laasanen väittää.

Naisia houkuttelevat Laasasen mukaan erilaiset tittelit. Esimerkiksi julkkikset, tohtorit ja korkeassa virassa olevat vetävät naisia puoleensa. Kumppanin korkeampi asema on naisille tärkeämpää kuin miehille. Laasanen heittää muutaman esimerkin:

– Pomon ja sihteerin suhteessa pomo on mies ja sihteeri nainen, muuten suhde on epätodennäköinen. Samoin on lääkärin ja sairaanhoitajan suhteessa, lääkäri on yleensä mies ja hoitaja nainen.

Laasanen on hakenut parisuhdeopeilleen selitystä myös biologiasta.

– Evoluutiopsykologia esittää, että nainen valitsee rikkaan tai hyvässä asemassa olevan miehen, jotta lasten säilyminen hengissä olisi turvattu.

• mies32 kirjoitti:

No, kerrankin samaa mieltä. Suomessa nyt sentään on realistista, että pariskunnan nainen tienaa enemmän, kuin mies tai on reilusti korkeammin koulutettu.

Mennään vaikka niinkin lähelle kuin Venäjälle, niin tällainen asetelma on äärimmäisen harvinainen, itse en ole ikinä törmännyt, enkä ole koskaan kuullutkaan tällaisista tapauksista. Duunarimiehellä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia korkeakoulutettuun naiseen.

Itselleni palkkaerot eivät olisi ongelma, mutta pidän tärkeänä, että mieheni on korkeakoulutettu. Jos olisin sinkku, en pysty kuvittelemaan seurustelevani kouluttamattoman kanssa.

• ........
        bedelia kirjoitti:

No, kerrankin samaa mieltä. Suomessa nyt sentään on realistista, että pariskunnan nainen tienaa enemmän, kuin mies tai on reilusti korkeammin koulutettu.

Mennään vaikka niinkin lähelle kuin Venäjälle, niin tällainen asetelma on äärimmäisen harvinainen, itse en ole ikinä törmännyt, enkä ole koskaan kuullutkaan tällaisista tapauksista. Duunarimiehellä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia korkeakoulutettuun naiseen.

Itselleni palkkaerot eivät olisi ongelma, mutta pidän tärkeänä, että mieheni on korkeakoulutettu. Jos olisin sinkku, en pysty kuvittelemaan seurustelevani kouluttamattoman kanssa.

Siis miten se nyt oli?
        Samaa vaiko kuiteskin eri mieltä?

Kun toinen kirjoittaa että:
        "Suomessa kaikkein vähiten arvotetaan ihmistä ammattinsa ja tulojensa mukaan. ........
        Tottahan toki tuota Suomessakin tapahtuu, mutta vähäisemmästä päästä, koska meillä luokkaerot on häivytetty kohtalaisesti."

Niin sä vastaat:
        " pidän tärkeänä, että mieheni on korkeakoulutettu. Jos olisin sinkku, en pysty kuvittelemaan seurustelevani kouluttamattoman kanssa"

• ........ kirjoitti:

Siis miten se nyt oli?
        Samaa vaiko kuiteskin eri mieltä?

Kun toinen kirjoittaa että:
        "Suomessa kaikkein vähiten arvotetaan ihmistä ammattinsa ja tulojensa mukaan. ........
        Tottahan toki tuota Suomessakin tapahtuu, mutta vähäisemmästä päästä, koska meillä luokkaerot on häivytetty kohtalaisesti."

Niin sä vastaat:
        " pidän tärkeänä, että mieheni on korkeakoulutettu. Jos olisin sinkku, en pysty kuvittelemaan seurustelevani kouluttamattoman kanssa"

Niin, kai sitä Suomessakin on erilaisia ihmisiä, vai...?

Mies32 kirjoitti: "Suomessa kaikkein vähiten arvotetaan ihmistä ammattinsa ja tulojensa mukaan...Tottahan toki tuota Suomessakin tapahtuu, mutta vähäisemmästä päästä, koska meillä luokkaerot on häivytetty kohtalaisesti". Sanoin omassa viestissäni olevani samaa mieltä, että Suomessa on paljon naisia, joille miehen koulutus, ammatti ja tulot eivät tärkeysjärjestyksen kärkipäässä. Itselleni henkilökohtaisesti miehen koulutus sen sijaan on hyvinkin tärkeä asia.

Jos joku sanoo: "Suomessa on melko paljon vaaleahiuksisia ihmisiä", johon minä vastaan, että "Hei, olen samaa mieltä kanssasi, Suomessa on paljon vaaleahiuksisia ihmisiä", en saisi enää viestin loppuun lisätä, että satun muuten itse olemaan tummahiuksinen? :D Logiikkaa parhaimmillaan!

• kv l n
        60% vähän? kirjoitti:

Yli 60 prosenttia nuorista naisista arvostaa ylellisyyttä ja mukavaa elämää. Moni etsii hyvin toimeentulevaa kumppania netistä tulojen perusteella.

Suomi24:n treffipalvelusta löytyy muun muassa 19-vuotiaan tamperelaisen Saaran seuranhakuilmoitus. Hän etsii varakasta miestä.

– En todellakaan deittailisi jotain työtöntä. Treffeillä kysyn aika nopeasti, mitä mies tekee ammatikseen. Myös palkkaa tiedustelen, hän kertoo puhelimessa.

– Yksikin ekonomi leveili, että hänellä on paljon omaisuutta, ja että pankista irtoaisi lainaa yli oman tarpeen. Silti hän ei kuitenkaan aja uusimmalla autolla.

– Kyllä se on kolmen tärkeimmän valintakriteerin joukossa. Se helpottaa elämää, jos tulee hyvin toimeen.

Miksi nainen ei sitten tienaa itse, vaan haluaa rikkaan miehen? Sosiologi Henry Laasasella on tähän teoria. Hän on kirjoittanut parinmuodostuksesta kirjan.

Laasasen mukaan naisen seksuaalisuus on arvokkaampaa kuin miehen seksuaalisuus, koska naisiin kohdistuu suurempi kysyntä. Vaihtokauppaa parisuhdemarkkinoilla käydään ulkonäöllä, statuksella ja varallisuudella.

– Miehen pitää olla statukseltaan vähintään yhtä korkealla tai samassa asemassa kuin naisen. Suhde ei toimi, jos nainen tuo suhteeseen kaiken: rahat, ulkonäön, statuksen. Mies tuo suhteeseen silloin liian vähän, Laasanen väittää.

Naisia houkuttelevat Laasasen mukaan erilaiset tittelit. Esimerkiksi julkkikset, tohtorit ja korkeassa virassa olevat vetävät naisia puoleensa. Kumppanin korkeampi asema on naisille tärkeämpää kuin miehille. Laasanen heittää muutaman esimerkin:

– Pomon ja sihteerin suhteessa pomo on mies ja sihteeri nainen, muuten suhde on epätodennäköinen. Samoin on lääkärin ja sairaanhoitajan suhteessa, lääkäri on yleensä mies ja hoitaja nainen.

– Evoluutiopsykologia esittää, että nainen valitsee rikkaan tai hyvässä asemassa olevan miehen, jotta lasten säilyminen hengissä olisi turvattu.

Voisi tuoda esiin lisää sitä faktaa fakta-poika. Miten on taas laita mitä suomalaiset miehet haluavat naiseltaan ikäänkuin ammatin ja rikkauksien puolelta ja mitpä nämä aasian herkkupalat vaativat miehiltään yleensä? Tuo ihan iänikuinen puhelinhaastattelu ei nyt ole mitään pätevää tutkimusainesta, varsinkaan tällä palstalla oleville ja erittäin vaativille tyypeille, jotta votaisiin keskustella asiasta niiden oikeilla nimillä.

• sama kuvio
        kobe1 kirjoitti:

Kobe ykkönen, etkö tajuu, se on se rahallinen ero teiän välillä, sä näytät rikkaalta köyhän maan kansalaisen silmissä, annat sille perustoimeentulon ja kulttuuriinsa vaativan avioliittostatuksen.

Se aasialainen haluu myös itteään rikkaamman. Suomalainen nainen ei sua pienten tulojen takia ota, duunarit ei kauaa tienaa, jäävät sairaseläkkeelle jo nuorina ja ovat vanhemmiten työtöminä usein.

Kunnioitus jatkuu aasialaisen naisen taholta niin kauan kun rahaa tulee, ellei tule, etsii uuden Suomi-duunarin hätäänsä.

Jos ite kunnioittaa itseensä se riittää, ei siihen toisten kunnioituksia tarvita.

• jjhjlhkkj
        sama kuvio kirjoitti:

Kobe ykkönen, etkö tajuu, se on se rahallinen ero teiän välillä, sä näytät rikkaalta köyhän maan kansalaisen silmissä, annat sille perustoimeentulon ja kulttuuriinsa vaativan avioliittostatuksen.

Se aasialainen haluu myös itteään rikkaamman. Suomalainen nainen ei sua pienten tulojen takia ota, duunarit ei kauaa tienaa, jäävät sairaseläkkeelle jo nuorina ja ovat vanhemmiten työtöminä usein.

Kunnioitus jatkuu aasialaisen naisen taholta niin kauan kun rahaa tulee, ellei tule, etsii uuden Suomi-duunarin hätäänsä.

Jos ite kunnioittaa itseensä se riittää, ei siihen toisten kunnioituksia tarvita.

Kylläpäs taas oli oikein taidonnäyte n.3 miljardin ihmisen niputtamisesta. Liekö sinua älyllä siunattukkaan?

jänskä juttu tekstissäsi paljastui, kutsuit aasialaisia rahan takia vain suhteessa oleviksi, mutta ilmoitit ettei suomalaisnainen duunaria huoli, eli rahakp määrää suomalaisnaisten parinvalinnan, vai kirjoititko omasta arvomaailmastasi?

• kasvatuksessako
        kobe1 kirjoitti:

Suurimmat itsareiden tekijät ovat maakuntien poikamiehiä tai kaupunkilaistuneet tytöt. Samoista geeneistä lähtöisin, mutta vain tytöt ovat mielestänsä jotain...

• Chom chom

Miehet eivät varmaan juokse sinun perässäsi, koska sulla ilmeisesti on jo mies. Luulen, että ne, jotka havittelevat vain ja ainoastaan aasialaista naista (aika laaja populaatio, muuten), liittävät näihin naisiin tietynlaisia stereotypioita. Kuten nyt vaikkapa kale12: naiset _tyytyvät_ olemaan _vain_ naisia.

Mutta omassa tuttavapiirissäni suurin osa Aasia-Suomi-pareista on muodostunut työn, opiskelun tai muun sosiaalisen kanssakäymisen kautta - ihmiset ovat ihan yksinkertaisesti rakastuneet.

• Minä_täällä

Ei kai suomalaiset miehet suuremmassa mittakaavassa oikeasti aasialaisten naisten perässä juokse.
      Tälle palstalle näyttää vain pesiytyneen miehiä jotka ilman mistään todellisista faktoista tietämättä ovat omassa mielikuvituksessaan ja märissä päiväunissaan luoneet itselleen aasialaismyytin eksoottisista aasialaisista ja sitten kuolaavat tämän päiväunensa perään ilman mitään todellisuuspohjaa.
      Suurin osa noista miehistä on tuskin koskaan aasialaiseen naiseen oikeasti edes tutustunut mutta heidän "aasialaistietämyksensä" on heillä heidän omasta mielestään silti vahva.

• kale12

Suomalaismiesten aasialaisnaisia kohtaan osoittama mielenkiinto ei ole sen kummempi asia, kuin suomalaisnaisten maanisuus afrikkalaismiehiä kohtaan.
      Kun suomalaismies kieltäytyy siittäjän roolista, niin silloin sellainen haetaan vaikkapa Afrikan Kafferista, tai Mesopotamialaisesta sandaalin punojasta. Pääasia tuntuu kuitenkin olevan, että saadaan "tönö täyteen" viis siitä kuka sen täyttää.

• china

Aasialaisten älykkyys on myös huomioitava seikka. Oma kiinalainen vaimoni on kuudessa vuodessa oppinut kirjoittamaan parempaa suomea kuin aloittaja, ja hallitsee myös kiinan kielen lukemisen, kirjoittamisen ja puhumisen.

• kiinankeisari

Aika älykäs kiinalainen vaimo, kun osaa puhua ja lukea kiinaa. Myös minun suomalainen vaimoni osaa puhua ja kirjoittaa suomea, mutta myös muutamaa muuta kieltä hyvin ja tyydyttävästi, en kuitenkaan näkisi, että hän on kovin keskiverto eurooppalaista älykkäämpi. Kiinalaiset ovat hyviä matkimaan ja kopioimaan toisia, ovat auktoriteettiuskovaisia, opettelevat koulussa piiskan ja kepin varjossa hyvin ulkoa asioita, mutta eivät osaa luoda mitään. Ja se kiinalainen laatu, hyh helvetti ! Jotkut kiinalaiset naiset ovat ihan kauniita, useimmat aika rumia ja häviävät eurooppalaisen naisen edessä lähes kaikessa.

• Poistetaanko tämä?

"pettelevat koulussa piiskan ja kepin varjossa hyvin ulkoa asioita, mutta eivät osaa luoda mitään."

Niinkö aha

Kiinalaiset ovat keksineet mm. kirjanpainotaidon (Tang-dynastia), paperin valmistuksen (Han-dynastia), ruudin ja ilotulitteet (Eteläiset ja pohjoiset dynastiat) (raketit kuitenkin keksittiin Koreassa), kompassin, leijat, paperirahan (Song-dynastia) ja pankkiluotot (Song-dynastia).

Et semmottisii ihan vähäpätösii keksintöjä noin ihmiskunnan historiassa.

• China Dragon

Aivan varmasti teidän suomalainen vaimo osaa puhua ja kirjoittaa suomea, mutta osaako hän puhua ja kirjoittaa kiinan kieltä?
        Aakkoset osaa usein jo 6-vuotias lapsikin mutta kuka osaa 6-vuotiaana 6000 kirjoitusmerkkiä?

Kiinalaiset ovat hyviä kopioimaan ja kopioidessaan jopa kehittämään asiat alkuperäisen yläpuolelle kuten japanilaisetkin tekivät 1960-luvulla aina 1980 luvulle saakka. Kopiointi tulee siitä yksinkertaisesta yhtälöstä missä länsimaiset yritykset vievät uutta teknologiaa Kiinaan teettäen hyödykkeitä omille markkinoilleen. Jos kiinalaiset huomaavat tekemisen olevan älykästä he kopioivat sen kyllä. Ei pyörää kannata keksiä moneen kertaan jos se on jo keksitty. Kannattaa myös huomata miten japanilaiset ovat nousseet teollisuudessa kopioinnista omiin järjestelmiin joita taas suomalaisetkin kopioivat. Laatujärjestelmät lean-manufacturing, 5S yms. ovat juuri lähtöisin japanilaisista autotehtaista.

Jotkut kiinalaiset ovat kauniita ja jotkut rumia? Tiedätkö yhtään kansaa joka omaisi vain kauniita naisia? Itseasiassa kauneus on katsojan silmässä!
        Pintapuolisissa suhteissa vastapuolen kauneudella on suuri merkitys, suhteen syventyessä ei vastapuolen kauneuteen kiinnitä enää niin paljon huomiota. Kestävissä suhteissa kuvaan astuukin henkilön kokonaisuus kauneudesta älykkyyteen, huumorintajuun ja elämisen helppouteen kumppanin kanssa.

Usein missien näköiset naiset ovat "itseään täynnä" tulivatpa he aasiasta tai suomesta.

Kiinalaiset eivät "häviä" eurooppalaisten naisten edessä oikein missään. Kysyisin nyt esimerkiksi montako kertaa ja milloin viimeksi kiinalainen nainen on voittanut miss universum kilpailun? Entä suomalainen?

Kuka muuten valitsisi kumppanikseen missin? Ei voita kauniin kasvoilta ole koskaan syöty eikä tulla syömään! Missi olisi yhtä hyvä valinta kuin ylihintainen auto, tarve esittää ja esitellä toki kiehtoo monia, ei siis kannata kysyä onko se tarpeellista elämisen onnen kannalta.

• China Dragon
        China Dragon kirjoitti:

Aivan varmasti teidän suomalainen vaimo osaa puhua ja kirjoittaa suomea, mutta osaako hän puhua ja kirjoittaa kiinan kieltä?
        Aakkoset osaa usein jo 6-vuotias lapsikin mutta kuka osaa 6-vuotiaana 6000 kirjoitusmerkkiä?

Kiinalaiset ovat hyviä kopioimaan ja kopioidessaan jopa kehittämään asiat alkuperäisen yläpuolelle kuten japanilaisetkin tekivät 1960-luvulla aina 1980 luvulle saakka. Kopiointi tulee siitä yksinkertaisesta yhtälöstä missä länsimaiset yritykset vievät uutta teknologiaa Kiinaan teettäen hyödykkeitä omille markkinoilleen. Jos kiinalaiset huomaavat tekemisen olevan älykästä he kopioivat sen kyllä. Ei pyörää kannata keksiä moneen kertaan jos se on jo keksitty. Kannattaa myös huomata miten japanilaiset ovat nousseet teollisuudessa kopioinnista omiin järjestelmiin joita taas suomalaisetkin kopioivat. Laatujärjestelmät lean-manufacturing, 5S yms. ovat juuri lähtöisin japanilaisista autotehtaista.

Jotkut kiinalaiset ovat kauniita ja jotkut rumia? Tiedätkö yhtään kansaa joka omaisi vain kauniita naisia? Itseasiassa kauneus on katsojan silmässä!
        Pintapuolisissa suhteissa vastapuolen kauneudella on suuri merkitys, suhteen syventyessä ei vastapuolen kauneuteen kiinnitä enää niin paljon huomiota. Kestävissä suhteissa kuvaan astuukin henkilön kokonaisuus kauneudesta älykkyyteen, huumorintajuun ja elämisen helppouteen kumppanin kanssa.

Usein missien näköiset naiset ovat "itseään täynnä" tulivatpa he aasiasta tai suomesta.

Kiinalaiset eivät "häviä" eurooppalaisten naisten edessä oikein missään. Kysyisin nyt esimerkiksi montako kertaa ja milloin viimeksi kiinalainen nainen on voittanut miss universum kilpailun? Entä suomalainen?

Kuka muuten valitsisi kumppanikseen missin? Ei voita kauniin kasvoilta ole koskaan syöty eikä tulla syömään! Missi olisi yhtä hyvä valinta kuin ylihintainen auto, tarve esittää ja esitellä toki kiehtoo monia, ei siis kannata kysyä onko se tarpeellista elämisen onnen kannalta.

Kopioinnista:

Maailma on muuttunut yhä hektisemmäksi paikaksi asua ja olla. Patenttien tarkoitus on edistää yrityksen kilpailukykyä ja tuottoa verrattuna muihin alalla toimiviin. Yritykset kopioivat tuotantotekniikkaa ja keksintöjä ympäri maailman. Suomalaisetkin tekevät tuulivoimaa, aurinkoenergia paneeleja vaikka eivät ole keksineet niitä. Parasta asiassa kai on se että nykyisin puolivalmisteita ostetaan jo Kiinasta kasaten ne "huipputeknisiksi tuotteiksi" Suomessa.

Raha puhuu, moraalilla ei ole enää niin suurta merkitystä!

• Yrittakaa ymmartaa
        China Dragon kirjoitti:

Kopioinnista:

Maailma on muuttunut yhä hektisemmäksi paikaksi asua ja olla. Patenttien tarkoitus on edistää yrityksen kilpailukykyä ja tuottoa verrattuna muihin alalla toimiviin. Yritykset kopioivat tuotantotekniikkaa ja keksintöjä ympäri maailman. Suomalaisetkin tekevät tuulivoimaa, aurinkoenergia paneeleja vaikka eivät ole keksineet niitä. Parasta asiassa kai on se että nykyisin puolivalmisteita ostetaan jo Kiinasta kasaten ne "huipputeknisiksi tuotteiksi" Suomessa.

Raha puhuu, moraalilla ei ole enää niin suurta merkitystä!

Yrittakaa ymmartaa, suurin osa naista kritisoijista ja aasialaisten panettelijoista on peruskoulun suorittaneita, korkeintaan ammattikoulusta valmistuneita, joiden yleistietamys rajoittuu historiassa, matkustelussa ja maiden tuntemuksessa lahinna aku ankkaan ja televisioin 4D dokumentteihin. Siita heidan tietonsa ja oma 'totuunsa' kumpuaa, ja tatahan ei mikaan muu voi heidan mielestaan kumota, Tama nakyy sitten palstalla naina yleistyksina ja muiden kansojen aliarvioimisena. Toteuttavat vain kohtaloaan, kun lahtokohta omaan elamaan on ollut mita on ja ymmartaneet vihdoin oman tilanteensa ja nyt kostavat sitten palstalla rasistisina kommentteina.

• summa summarum
        Poistetaanko tämä? kirjoitti:

"pettelevat koulussa piiskan ja kepin varjossa hyvin ulkoa asioita, mutta eivät osaa luoda mitään."

Niinkö aha

Kiinalaiset ovat keksineet mm. kirjanpainotaidon (Tang-dynastia), paperin valmistuksen (Han-dynastia), ruudin ja ilotulitteet (Eteläiset ja pohjoiset dynastiat) (raketit kuitenkin keksittiin Koreassa), kompassin, leijat, paperirahan (Song-dynastia) ja pankkiluotot (Song-dynastia).

Ja Kiinassa poljetaan yhä ihmisarvoa, sana ei ole vapaa, tosinajattelijat pistetään kuoleman selliin, tyttölapsia tapetaan sekä että Kiina on suurimpia turhan tavaran ja roinakkeen tuottajia maailmalla ja sitä myötä ilmaston, maaperän ja kasvuston suurimpia saastuttajia. On sitä muuallakin keksitty vaikka mitä ennen Kiinaa ja sen jälkeen eikä mitään vähäpätöisiä keksintöjä. Onpa totta tosiaan Kiina oikein supervaltio kaikessa!!!

• jeeeepps jeeeeps
        summa summarum kirjoitti:

Ja Kiinassa poljetaan yhä ihmisarvoa, sana ei ole vapaa, tosinajattelijat pistetään kuoleman selliin, tyttölapsia tapetaan sekä että Kiina on suurimpia turhan tavaran ja roinakkeen tuottajia maailmalla ja sitä myötä ilmaston, maaperän ja kasvuston suurimpia saastuttajia. On sitä muuallakin keksitty vaikka mitä ennen Kiinaa ja sen jälkeen eikä mitään vähäpätöisiä keksintöjä. Onpa totta tosiaan Kiina oikein supervaltio kaikessa!!!

Ja Suomessa edelleen on yksi läntisen maailman suurimmista hiilijalan jäljistä sekä sitä myötä ilmaston, maaperän ja kasvuston suurimpia saastuttajia ostamalla sitä roinaa yli tarpeidensa muista maista ja näin ollen lisää näiden maiden saastumista..
        http://commons.wikimedia.org/wiki/File:GHG_per_capita_2000.svg
        http://www.ekokompassi.fi/2012/05/15/suomalaisen-hiilijalanjalki-maailman-11-suurin/
        Onpa totta tosiaan Kiina oikein supervaltio kaikessa!!! Tuossa kohtaa olit ihan oikeassa, nimittäin Kiina on suurvalta ja Suomi ei ole, eikä tuskin koskaan tule olemaankaan, muussa kuin perheväkivallassa, lapsisurmissa, perhesurmissa ja viinan vedossa sekä itsemurhien teossa.

• summa summarum kirjoitti:

"Kiina on suurimpia turhan tavaran ja roinakkeen tuottajia maailmalla"

Voiko siitä Kiinaa syyttää jos nimenomaan länsimaat haluavat tuota "turhaa tavaraa ja roinaketta" sieltä valtavia määriä ostaa ja kuluttaa?

Eiköhän sinunkin kotonasi televisio, tietokone, DVD-soitin, kamera jne. eli yleensäkin kaikki elektroniset laitteet ole tuota "Kiinassa valmistettua turhaa roinaketta" joiden valmistamisesta Kiinaa syytät mutta kuitenkin sitä itsekkin ostat.

"Kiinan viennin arvo oli loppuvuodesta 2012 keskimäärin 40 Mrd. US$ /kuukausi.
        Tuoteryhmittäin Kiinan vientiä hallitsevat edelleen mekaaniset ja sähkölaitteet, joiden osuus koko viennistä oli tammi-lokakuussa 57 %, sekä korkean teknologian tuotteet, joiden osuus viennistä oli 29 %.
        Tärkeimmät kauppakumppanit ovat edelleen USA, EU ja Aasian maat. USA nousi Kiinan suurimmaksi yksittäiseksi vientimaaksi 17 %:n osuudellaan vuoden 2012 tammi-lokakuussa."

• kale12
        Poistetaanko tämä? kirjoitti:

Niinkö aha

Nuo luettelemasi dynastiat päättyivät jo 100 vuotta sitten. Moderni Kiina (jos sellaisesta voi puhua) rakensi taloutensa länsimaisen teknologian ja innovaatioden pikkutarkkaan kopiointiin ja niiden halpamassatuotantoon.

• mies32
        kale12 kirjoitti:

Nuo luettelemasi dynastiat päättyivät jo 100 vuotta sitten. Moderni Kiina (jos sellaisesta voi puhua) rakensi taloutensa länsimaisen teknologian ja innovaatioden pikkutarkkaan kopiointiin ja niiden halpamassatuotantoon.

Niin, jos elintaso- ja teknologiaeroa on mielettömästi, on tietysti aina helpointa ja järkevintä nousta kopioimalla nopeasti. Kohta Kiinakin lähestyy tilannetta, jossa kopioimalla ei enää pysty jatkamaan ikuista nousua, kun kaikki on jo kopioitu. Silloin pitää alkaa itse innovoimaan ja pärjäämään suhteellisen samalla kustannustasolla lännen kanssa. Silloin vasta nähdään mihin Kiinasta aidosti on? Mielenkiintoiset seuraavat 100v edessä. Pystyykö Kiina aidosti ohittamaan lännen vai tyssääkö Kiinan kasvu sen saavutettua tarpeeksi lähelle saman tason lännen kanssa? Itse en ala sanomaan juuta enkä jaata. Voi hyvinkin olla, että Kiinan kulttuuri ja kansa pystyy ohittamaan lännen tai sitten ei. Mutta viimeisten 30v aikana nähty Kiinan nousu ei kerro tästä juuri mitään, juurikin lähtötasosta johtuen. Suomenkin talous nousi 1900-1980 välillä maailman nopeiten, mutta on sittemmin kehittynyt aika samantapaisesti muiden kehittyneiden teollisuusmaiden kanssa. Suomenkin kovien nousuprosenttien taustalla oli erittäin matala lähtötaso 100v sitten verrattaessa Länsi-Eurooppaan. Samalle tasolle noustuamme emme ole enää olleet omaa luokkaamme, vaikkakin kilpailussa ihan hyvin mukana edelleen.

• ....................
        kale12 kirjoitti:

Eli kirjapainotaidon omaksuivat Eurooppalaiset ilman kopiointia? tai ainakin vähintään maksoivat royaltit Kiinalaisille? Myöskin kompanssin länsimaat keksivät itse tai ainakin maksoivat royaltit? Ei ole merkitystä milloin keksittiin, jos joku väittää Kiinalaisten vain kopioivan, niin eikö tähän kelpaa vasta argumentiksi esimerkit Kiinalaisten keksinnöistä? Nyt alatte määritteleen ajan jaksoja hyväksytyistä keksinnöistä? Alkaa oleen jo surkuhupaisaa kertakaikkiaan vänkäämisen taso.

Okei jatketaanpas sinun näkemystesi pohjalta mukaillen, länsimaat ovat rakentaneet taloutensa riistämällä kolmansia maita, siirtomaapolitiikalla viimeiset 300 vuotta, oikeastaan johtavien länsimaiden talouden perusta on perustunut systemaattiseen luonnonvarojen tuhlaamiseen sekä siirtmällä pahimmat saastuttvat tuotantolaitokset kolmansiin maihin, joissa he pystyvät korruptioita käyttäen systemaattisesti rikkomaan kaikkia eettisiä pelisääntöjä. Tämmöisä firmoja ovat mm. Nestle , Apple, Shell, Gm noin esimerkkinä, mutta lukuisia muitakin löytyy. Länsimaat jeesustelevat ympäristöasioilla vaikka todellisuudessa ovat sen suurimpia tuhoojia, Suomi sijalla 11.

• ....................
        mies32 kirjoitti:

Niin, jos elintaso- ja teknologiaeroa on mielettömästi, on tietysti aina helpointa ja järkevintä nousta kopioimalla nopeasti. Kohta Kiinakin lähestyy tilannetta, jossa kopioimalla ei enää pysty jatkamaan ikuista nousua, kun kaikki on jo kopioitu. Silloin pitää alkaa itse innovoimaan ja pärjäämään suhteellisen samalla kustannustasolla lännen kanssa. Silloin vasta nähdään mihin Kiinasta aidosti on? Mielenkiintoiset seuraavat 100v edessä. Pystyykö Kiina aidosti ohittamaan lännen vai tyssääkö Kiinan kasvu sen saavutettua tarpeeksi lähelle saman tason lännen kanssa? Itse en ala sanomaan juuta enkä jaata. Voi hyvinkin olla, että Kiinan kulttuuri ja kansa pystyy ohittamaan lännen tai sitten ei. Mutta viimeisten 30v aikana nähty Kiinan nousu ei kerro tästä juuri mitään, juurikin lähtötasosta johtuen. Suomenkin talous nousi 1900-1980 välillä maailman nopeiten, mutta on sittemmin kehittynyt aika samantapaisesti muiden kehittyneiden teollisuusmaiden kanssa. Suomenkin kovien nousuprosenttien taustalla oli erittäin matala lähtötaso 100v sitten verrattaessa Länsi-Eurooppaan. Samalle tasolle noustuamme emme ole enää olleet omaa luokkaamme, vaikkakin kilpailussa ihan hyvin mukana edelleen.

Lapsenomaista ajatuskirjoittelua, joukossa paljon virheitä. Kaikenlisäksi unohtuu täysin minkälaiset määrät Kiina on investoinut Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin, sekä kuinka paljon valtioiden velkakirjoja Kiinalla on hallussaan erityisesti Euroopasta sekä Yhdysvalloista. Eurooppa olisi kaatunut velkakriisiinsä jo vuonna 2010 ilman Kiinaa, mutta nää on jo liian vaikeita juttuja sinulle.

Historiallinen käänne – Kiina nousi USA:n ohi maailman kauppamahdiksi

Kiina on noussut maailmankaupan valtiaaksi ohi Yhdysvaltojen, joka on pitänyt paikkaa hallussaan koko toisen maailmansodan jälkeisen ajan.

Kiina ohitti Yhdysvallat viime vuonna maailmankaupan ykkösmaana. Kiinan vienti ja tuonti olivat viime vuonna yhteenlaskettuna 3 870 miljardia dollaria, kun Yhdysvaltojen tuonti ja vienti ylsivät yhteenlaskettuna 3 820 miljardiin dollariin.

Yhdysvallat on pitänyt maailman kauppamahdin valtikkaa itsellään aina toisen maailmansodan päättymisestä lähtien 1940-luvun puolivälistä. Nyt kauppavalta siirtyi kuitenkin Kiinalle lähes 70 vuoden amerikkalaisen aikakauden päätyttyä.

Lisäksi Kiinan kauppatase on 231 miljardia dollaria ylijäämäinen, kun Yhdysvaltojen kauppataseessa on yli 700 miljardin dollarin alijäämä. Kauppataseen ylijäämäisyys tarkoittaa sitä, että Kiina vie ulkomaille enemmän kuin maahan tuodaan.

Kiinan kaupankäynnin voimaa kuvastaa hyvin muun muassa se, että investointipankki Goldman Sachsin arvion mukaan Euroopan suurin talous Saksa tulee viemään kuluvan vuosikymmenen loppuun mennessä Kiinaan yli kaksi kertaa enemmän kuin mitä se vie naapurimaahansa Ranskaan.

Maailman suurimpaan talouteen eli Yhdysvaltoihin verrattuna Kiinalla on yhä paljon kasvun varaa. Yhdysvaltojen kansantalous on yhä noin kaksinkertainen toiseksi suurimpaan talouteen eli Kiinaan verrattuna.

Yhdysvaltojen bruttokansantuote oli vuonna 2011 noin 15 000 miljardia dollaria, kun Kiinan vastaava oli noin 7 300 miljardia dollaria. Kiinan tilastoviranomaiset ehtivätkin jo ilmoittamaan, että maan nimellinen bruttokansantuote kasvoi viime vuonna noin 8 300 miljardiin dollariin

Kiinan viime vuosikymmenen talouskasvun keskiarvo oli noin 10,5 prosenttia vuodessa. Tällä vuosikymmenellä kasvu hidastunee eri arvioiden mukaan keskimäärin noin 7–8 prosenttiin vuodessa, mikä on sekin länsimaihin verrattuna erittäin kova lukema.

• *.*.*
        mies32 kirjoitti:

Itseasiassa Kiina oli maailman suurin talous 1800 luvun loppun asti.
        Sen jälkeen oli noin 100 vuoden notkahdus mutta Kiina on jo noussut takaisin maailman suurimmaksi taloudeksi eli ei tarvitse enää odotella tätä murrosta.

"Bloomberg: Kiina ohitti USA:n ja nousi maailman suurimmaksi kauppamahdiksi
        julkaistu 9.2.2013 20:41"

Kiinan tuotekehitys on myös maailman kärkeä:
        Maailman nopein tietokone Tianhe-1A (2 ½ petaflops) tai maailman nopein luotijuna Wuhan–Guangzhou-linjalle osoittavat maan tutkimuksen ja tuotekehityksen tasoa.

• mies32
        .................... kirjoitti:

Eli kirjapainotaidon omaksuivat Eurooppalaiset ilman kopiointia? tai ainakin vähintään maksoivat royaltit Kiinalaisille? Myöskin kompanssin länsimaat keksivät itse tai ainakin maksoivat royaltit? Ei ole merkitystä milloin keksittiin, jos joku väittää Kiinalaisten vain kopioivan, niin eikö tähän kelpaa vasta argumentiksi esimerkit Kiinalaisten keksinnöistä? Nyt alatte määritteleen ajan jaksoja hyväksytyistä keksinnöistä? Alkaa oleen jo surkuhupaisaa kertakaikkiaan vänkäämisen taso.

Okei jatketaanpas sinun näkemystesi pohjalta mukaillen, länsimaat ovat rakentaneet taloutensa riistämällä kolmansia maita, siirtomaapolitiikalla viimeiset 300 vuotta, oikeastaan johtavien länsimaiden talouden perusta on perustunut systemaattiseen luonnonvarojen tuhlaamiseen sekä siirtmällä pahimmat saastuttvat tuotantolaitokset kolmansiin maihin, joissa he pystyvät korruptioita käyttäen systemaattisesti rikkomaan kaikkia eettisiä pelisääntöjä. Tämmöisä firmoja ovat mm. Nestle , Apple, Shell, Gm noin esimerkkinä, mutta lukuisia muitakin löytyy. Länsimaat jeesustelevat ympäristöasioilla vaikka todellisuudessa ovat sen suurimpia tuhoojia, Suomi sijalla 11.

Mitäs pirua meidän elinaikanamme nähty tilanne liittyy satojen ja tuhansien vuosien takaisiin juttuihin? Minä olen puhunut Kiinan taloudesta nykyisin / viimeisten vuosikymmenien aikana nähdystä vs. länsimaat. Ei se siitä muuksi muutu, vaikka kiinalaiset ovat joskus muinoin jotain itsekin keksineet.

Montako kertaa olet vetänyt överit kiinalaisten kanssa oopiumilla, kun et osaa lukea näkemättä älyttömiä yleistyksiä joka paikassa?

Länsimaiden talouden tärkeintä perustaa ovat olleet valistuksen aika, joka räjäytti tieteen kasvuun, siitä seurannut teollistuminen ja kapitalismi. Siirtomaista on rahaa valunut Eurooppaan, mutta suhteellisesti vielä enemmän on tainnut hyötyä suurin osa siirtomaista itse.

Länsimaalaiset suuryritykset ovat malliesimerkkejä eettisten sääntöjen rikkomisesta, koska muunmaalaisia kv. suuryrityksiä ei juuri ole ollut, eikä muiden maiden diktatuurien ikeessä kansalaisaktivisteilla ole ollut mahdollisuuksia nostaa oman maansa väärintekijöitä esiin. Todellisuudessa länsimaiset suuryritykset ovat omassa luokassaan kaikkein eettisimpiä, johtuen juuri länsimaiden demokratiasta ja valistuneista sekä eettisyyttä vaativista äänestäjistä sekä kuluttajista. Sitä en tietenkään sano, että länsimaiset suuryritykset toimisivat edelleenkään ihanteellisesti, mutta taatusti paremmin kuin kiinalaiset.

Ympäristöasioissa pitäisi saada yleismaailmallisia standardeja. Samat päästörajoitteet tehtaisiin sijaitsivatpa ne sitten missä tahansa.

• 4+4
        mies32 kirjoitti:

Mitäs pirua meidän elinaikanamme nähty tilanne liittyy satojen ja tuhansien vuosien takaisiin juttuihin? Minä olen puhunut Kiinan taloudesta nykyisin / viimeisten vuosikymmenien aikana nähdystä vs. länsimaat. Ei se siitä muuksi muutu, vaikka kiinalaiset ovat joskus muinoin jotain itsekin keksineet.

Montako kertaa olet vetänyt överit kiinalaisten kanssa oopiumilla, kun et osaa lukea näkemättä älyttömiä yleistyksiä joka paikassa?

Länsimaiden talouden tärkeintä perustaa ovat olleet valistuksen aika, joka räjäytti tieteen kasvuun, siitä seurannut teollistuminen ja kapitalismi. Siirtomaista on rahaa valunut Eurooppaan, mutta suhteellisesti vielä enemmän on tainnut hyötyä suurin osa siirtomaista itse.

Länsimaalaiset suuryritykset ovat malliesimerkkejä eettisten sääntöjen rikkomisesta, koska muunmaalaisia kv. suuryrityksiä ei juuri ole ollut, eikä muiden maiden diktatuurien ikeessä kansalaisaktivisteilla ole ollut mahdollisuuksia nostaa oman maansa väärintekijöitä esiin. Todellisuudessa länsimaiset suuryritykset ovat omassa luokassaan kaikkein eettisimpiä, johtuen juuri länsimaiden demokratiasta ja valistuneista sekä eettisyyttä vaativista äänestäjistä sekä kuluttajista. Sitä en tietenkään sano, että länsimaiset suuryritykset toimisivat edelleenkään ihanteellisesti, mutta taatusti paremmin kuin kiinalaiset.

Ympäristöasioissa pitäisi saada yleismaailmallisia standardeja. Samat päästörajoitteet tehtaisiin sijaitsivatpa ne sitten missä tahansa.

"Minä olen puhunut Kiinan taloudesta nykyisin / viimeisten vuosikymmenien aikana nähdystä vs. länsimaat. Ei se siitä muuksi muutu, vaikka kiinalaiset ovat joskus muinoin jotain itsekin keksineet"

Ehkä sun kannattas päivittää omat tietos sillä tänä päivänä Kiina on maailman suurin talousmahti (ohittanut jo USA:n) keksinnöistä sen verran et viime vuonna Kiinalle myönnettiin eniten patentteja koko maailmassa ihan vaan muutamia seikkoja mainitakseni.

• .........

Ja mitä ihmettä se teitä naisia liikuttaa kun teidän ihannemiehiänne ovat tummaihoiset miehet ?

• mies32

Tuskin miehet yleisesti sen hullumpina aasialaisiin kuin muihinkaan. Mutta joillekin suomalaisille miehille aasialaisen naisen hankkiminen köyhästä kehitysmaasta on helpoin ja ehkä ainoakin tapa saada nainen. Esimerkiksi sveitsiläisiä naisia ei suurin joukoin kuljeksi suomalaismiesten käsipuolessa, koska sveitsittäriin ei suomalainen elintaso tee vaikutusta, eikä heidän ole mikään pakko lähteä kotimaastaan saadakseen syödäkseen.

Toki joillain miehillä aasialaisfetissi, toisten mielestä taas afrot, kolmansien mielestä lattarit kuumimpia. Ja suurin osa kuitenkin haluaa suomalaisnaisen.

• Tiedät sen itsekkin

Ainakin yksi asia on varma, sinä olet kuitenkin se surkein tapaus kaikista.

• China Dragon

Mies32, kuinka moni on asunut tai edes lomaillut Sveitsissä?
        Oletko tavannut sveitsiläisen naisen Suomessa tai edes matkustettuasi ulkomaille?
        Henkilökohtaisesti en ole tavannut tietoisesti sveitsiläistä naista joten en ole päässyt edes keskusteluasteelle saati sitten naimisiin...olisiko tuossa se syy miksi en ole nyt naimisissa sveitsiläisen naisen kanssa?

Ehkä asia on yksinkertaisempi mitä nyt yrität esittää?

• zzzzzzz,,,,,zzzzz

"Esimerkiksi sveitsiläisiä naisia ei suurin joukoin kuljeksi suomalaismiesten käsipuolessa, koska sveitsittäriin ei suomalainen elintaso tee vaikutusta, "

Tarkoitatko nyt tuolla, että sveitsittärien pariutumiskriteerinä siis on kumppanin elintaso, vai sitäkö, että käsität pariutumisen tarkoittavan kahden yrityksen (mies ja nainen)sulautumista toisiinsa?

• Mies32
        China Dragon kirjoitti:

Mies32, kuinka moni on asunut tai edes lomaillut Sveitsissä?
        Oletko tavannut sveitsiläisen naisen Suomessa tai edes matkustettuasi ulkomaille?
        Henkilökohtaisesti en ole tavannut tietoisesti sveitsiläistä naista joten en ole päässyt edes keskusteluasteelle saati sitten naimisiin...olisiko tuossa se syy miksi en ole nyt naimisissa sveitsiläisen naisen kanssa?

Ehkä asia on yksinkertaisempi mitä nyt yrität esittää?

No verrataan sitten Ruotsiin, Espanjaan tai Kreikkaan, joissa suomalaiset käyneet paljon enemmän kuin Thaimaassa, Pilippilästä nyt puhumattakaan.
        No ruotsalaisvaimoja on jonkun verran, mutta suhteessa maiden väliseen kanssakäymiseen mitättömän vähän verrattuna thaikkuihin tai pileihin.

• China Dragon
        Mies32 kirjoitti:

No verrataan sitten Ruotsiin, Espanjaan tai Kreikkaan, joissa suomalaiset käyneet paljon enemmän kuin Thaimaassa, Pilippilästä nyt puhumattakaan.
        No ruotsalaisvaimoja on jonkun verran, mutta suhteessa maiden väliseen kanssakäymiseen mitättömän vähän verrattuna thaikkuihin tai pileihin.

Thaimaasta, Filippiineiltä, Laosista, Vietnamista, Kiinasta on tullut paljon naisia Suomeen. Luulen että on niitä jotka ovat tavanneet suomimiehen tämän lomaillessa kyseisissä maissa ja tutustumisen jälkeen menneet yhteen aika nopeaan tahtiin. On myös naisia jotka ovat tavanneet miehensä tämän tehdessä töitä naisen kotimaassa jo vuosia. Suurin osa kiinattarista ovat suomisuhteissa juuri tällaisen yhtälön yhteensaattelemana. Kiina kun ei ole niin suosittu lomakohde mitä Thaimaa. Miehen asuessa maassa vuosia on enemmän kuin normaalia jos hän tutustuu, ihastuu ja menee naimisiin kyseisen maan naisen kanssa.

Ei niitä naisia noin vaan käydä hakemassa. Lomareissulla voi tavata nopeita suhteita mutta harva niistä päätyy avioon.
        Nopeasti solmitut suhteet ovat enemmän seksuaaliseen nautintoon perustuvia. Kahdessa viikossa ei ole helppoa tutustua keneenkään. Ei ainakaan niin syvästi että itse voisin sen perusteella mennä naimisiin.
        Itse seurustelin vaimoni kanssa kaksi vuotta ennen avioliittoa jota on nyt kestänyt lähes viisi vuotta...eikä suotta.

Kuinka moni matkustaalomalle Ruotsiin kahdeksi viikoksi? Ei ruotsinlaivalta kaapata svedua kainaloon yhdessä yössä tai sitten kysymyksessä on todellinen pikasuhde.

Miksi Thaimaasta tulee niin paljon naisia Suomeen?
        Vastaus on yksinkertainen. Miehen lomaillessa Thaimaassa kaksiviikkoa hän tutustuu naiseen syvällisemmin. Vieraassa kulttuurissa mies on hiukan ulalla päästään. Olosuhteet, ympäristö, kulttuuri ovat sellaisia ettei mies pärjää lomallaan 100% ilman apua. Tuosta syystä Thaimaassa voi löytää "oppaan" joka pitää huolta miehen kaikista tarpeista aamusta iltaan..aina yöhön saakka.
        Tuo aika on niin antoisaa että mies kuvittelee samanlaisen tunteen säilyvän Suomessa. Mutta...ei..ei..ei. Suomen ympäristö on thaimaalaisille vieras eikä suomalainen mies anna samaa apua kuten thaimaalainen Thaimaassa. Tuosta syystä thaimaalaiselle voi tulla kulttuurishokki Suomeen saapuessaan.

Thaimaalaisten suosio on siinä että he pitävät huolta miehen tarpeista ja ovat niitä ongelmien ratkaisijoita Thaimaassa. Se tuntuu miehistä hyvältä..tosi hyvältä ja huolettomalta.

Thaimaalaisille on haasteita kun he tulevat Suomeen. He eivät olekaan niin voimakkaita mitä Thaimaassa. Täällä he tarvitsevat jopa aviomiehensä apua arkisissa asioissa. Eivät he miestä siihen Thaimaassa tarvitse.

Suhteita on monenlaisia. Lomarakkaudesta voi kehkeytyä rakkaustarina joka kestää tai sitten sen kesto on vain muutamia kuukausia. Mutta...kai se on lähes samanlaista suomisuhteissakin. Suomessa kaikki alkaa vain hiukan vakavammalla asenteella eikä nainen tai mies antaudu ihan niin helposti autettaviksi.

Thaimaassa thaimaalainen nainen johtaa, Suomessa on miehen vuoro ottaa johtajuus ja se tekee joskus kipeää:)

Tuo ei tee thaimaalaisista naisista huonoa, eikä suomalaisista miehistä huonoa. Elämässä tulee kokeilla sellaista jota ei tiedä. Kokemushan tuokin on jos ei tiedä ennakkoon mitä tuollainen suhde vaatii onnistuakseen. Mies heittäytyy hiukan tuntemattomaan mutta miksi...jokin tarve miehellä ilmeisesti on yli kaikkien muiden tarpeiden:)

• ??????????????

Jäin kaipaamaan vastausta, koska tekstisi antaa nyt ymmärtää erikoisesti.

"Esimerkiksi sveitsiläisiä naisia ei suurin joukoin kuljeksi suomalaismiesten käsipuolessa, koska sveitsittäriin ei suomalainen elintaso tee vaikutusta,"

Tarkoitatko nyt, että sveitsittärien pariutumisen edellytys on miehen elintason korkeus, vai tarkoitatko, että sinun käsityksen mukaan pariutuminen on, kuin kahden yhtiön sulautuminen taloudellisesti kannattavaksi yhtiöksi? Entä kävikö nyt niin, että sinulta pääsi Freudilainen lipsahdus tuossa tektissäsi?

Miksi tämä kysymys poistetaan? Eikö edellä ollut juuri noin anna ymmärtää?

• hahahhahhahah
        Mies32 kirjoitti:

"Pilippilästä"

Lapset keksii uusia sanoja, joita muut eivät tunnista, kuuluu kehitykseen. Sitävastoin aikuisen ihmisen suusta antaa kuvan jälkeenjääneestä.

• et silleen....
        Mies32 kirjoitti:

Muuten Suomalaismiehiä on avioitunut varsin paljon Ruotsalaisten kanssa.

• tiedän
        ?????????????? kirjoitti:

Jäin kaipaamaan vastausta, koska tekstisi antaa nyt ymmärtää erikoisesti.

"Esimerkiksi sveitsiläisiä naisia ei suurin joukoin kuljeksi suomalaismiesten käsipuolessa, koska sveitsittäriin ei suomalainen elintaso tee vaikutusta,"

Tarkoitatko nyt, että sveitsittärien pariutumisen edellytys on miehen elintason korkeus, vai tarkoitatko, että sinun käsityksen mukaan pariutuminen on, kuin kahden yhtiön sulautuminen taloudellisesti kannattavaksi yhtiöksi? Entä kävikö nyt niin, että sinulta pääsi Freudilainen lipsahdus tuossa tektissäsi?

Miksi tämä kysymys poistetaan? Eikö edellä ollut juuri noin anna ymmärtää?

On niitä, mutta et huomaa ihon värin takia.

• Mies32
        China Dragon kirjoitti:

Thaimaasta, Filippiineiltä, Laosista, Vietnamista, Kiinasta on tullut paljon naisia Suomeen. Luulen että on niitä jotka ovat tavanneet suomimiehen tämän lomaillessa kyseisissä maissa ja tutustumisen jälkeen menneet yhteen aika nopeaan tahtiin. On myös naisia jotka ovat tavanneet miehensä tämän tehdessä töitä naisen kotimaassa jo vuosia. Suurin osa kiinattarista ovat suomisuhteissa juuri tällaisen yhtälön yhteensaattelemana. Kiina kun ei ole niin suosittu lomakohde mitä Thaimaa. Miehen asuessa maassa vuosia on enemmän kuin normaalia jos hän tutustuu, ihastuu ja menee naimisiin kyseisen maan naisen kanssa.

Ei niitä naisia noin vaan käydä hakemassa. Lomareissulla voi tavata nopeita suhteita mutta harva niistä päätyy avioon.
        Nopeasti solmitut suhteet ovat enemmän seksuaaliseen nautintoon perustuvia. Kahdessa viikossa ei ole helppoa tutustua keneenkään. Ei ainakaan niin syvästi että itse voisin sen perusteella mennä naimisiin.
        Itse seurustelin vaimoni kanssa kaksi vuotta ennen avioliittoa jota on nyt kestänyt lähes viisi vuotta...eikä suotta.

Kuinka moni matkustaalomalle Ruotsiin kahdeksi viikoksi? Ei ruotsinlaivalta kaapata svedua kainaloon yhdessä yössä tai sitten kysymyksessä on todellinen pikasuhde.

Miksi Thaimaasta tulee niin paljon naisia Suomeen?
        Vastaus on yksinkertainen. Miehen lomaillessa Thaimaassa kaksiviikkoa hän tutustuu naiseen syvällisemmin. Vieraassa kulttuurissa mies on hiukan ulalla päästään. Olosuhteet, ympäristö, kulttuuri ovat sellaisia ettei mies pärjää lomallaan 100% ilman apua. Tuosta syystä Thaimaassa voi löytää "oppaan" joka pitää huolta miehen kaikista tarpeista aamusta iltaan..aina yöhön saakka.
        Tuo aika on niin antoisaa että mies kuvittelee samanlaisen tunteen säilyvän Suomessa. Mutta...ei..ei..ei. Suomen ympäristö on thaimaalaisille vieras eikä suomalainen mies anna samaa apua kuten thaimaalainen Thaimaassa. Tuosta syystä thaimaalaiselle voi tulla kulttuurishokki Suomeen saapuessaan.

Thaimaalaisten suosio on siinä että he pitävät huolta miehen tarpeista ja ovat niitä ongelmien ratkaisijoita Thaimaassa. Se tuntuu miehistä hyvältä..tosi hyvältä ja huolettomalta.

Thaimaalaisille on haasteita kun he tulevat Suomeen. He eivät olekaan niin voimakkaita mitä Thaimaassa. Täällä he tarvitsevat jopa aviomiehensä apua arkisissa asioissa. Eivät he miestä siihen Thaimaassa tarvitse.

Suhteita on monenlaisia. Lomarakkaudesta voi kehkeytyä rakkaustarina joka kestää tai sitten sen kesto on vain muutamia kuukausia. Mutta...kai se on lähes samanlaista suomisuhteissakin. Suomessa kaikki alkaa vain hiukan vakavammalla asenteella eikä nainen tai mies antaudu ihan niin helposti autettaviksi.

Thaimaassa thaimaalainen nainen johtaa, Suomessa on miehen vuoro ottaa johtajuus ja se tekee joskus kipeää:)

Tuo ei tee thaimaalaisista naisista huonoa, eikä suomalaisista miehistä huonoa. Elämässä tulee kokeilla sellaista jota ei tiedä. Kokemushan tuokin on jos ei tiedä ennakkoon mitä tuollainen suhde vaatii onnistuakseen. Mies heittäytyy hiukan tuntemattomaan mutta miksi...jokin tarve miehellä ilmeisesti on yli kaikkien muiden tarpeiden:)

Ja miksi suomalainen mies kaipaa ja saa sen johtajanaisen niin usein Thaikkulassa, muttei juuri koskaan Kreikassa? No: Thaimaassa on paljon köyhiä ja paljon gold-diggereitä sekä ihan vaan halpoja huoria. Onko tämä sitten paha asia? No kuka mitenkin, ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että thaikut ihmisinä olisivat sen huonompia, luultavasti samanlaista tapahtuisi Kreikassakin jos maa olisi niin köyhä. Nyt kun ei ole, niin suomimiehen ostovoima ei siellä riitä lomajohtajaan eikä naama charmi romanssiin.

• 867587787
        Mies32 kirjoitti:

Ja miksi suomalainen mies kaipaa ja saa sen johtajanaisen niin usein Thaikkulassa, muttei juuri koskaan Kreikassa? No: Thaimaassa on paljon köyhiä ja paljon gold-diggereitä sekä ihan vaan halpoja huoria. Onko tämä sitten paha asia? No kuka mitenkin, ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että thaikut ihmisinä olisivat sen huonompia, luultavasti samanlaista tapahtuisi Kreikassakin jos maa olisi niin köyhä. Nyt kun ei ole, niin suomimiehen ostovoima ei siellä riitä lomajohtajaan eikä naama charmi romanssiin.

Sama juttu, myös persettä se myy Suomalainenkin henkensä pitimeksi ihan 100 % varmasti. Ai niin 8500 jopa enemmänkin myy sitä jo ihan vain saadakseen korkeaa elintasoa hyvinvointivaltiossa, se vasta on outoa.

• kappas vaan
        Mies32 kirjoitti:

Aiheesta lisää sunnuntain Asiat-liitteessä

• *.*.*
        Mies32 kirjoitti:

Ai mitättömän vähän ruotsalaisvaimoja?
        No ne on kuiteskin suurin ryhmä suomalaismiesten ulkomaalaisista puolisoista.
        Tässä sulle top 10 suomalaismiesten ulkomailla syntyneistä puolisoista:

Ruotsi 8333
        Entinen Neuvostoliitto 8132
        Thaimaa 3609
        Viro 2166
        Saksa 885
        Kiina 854
        Filippiinit 716
        Yhdysvallat (USA) 573
        Puola 446
        Britannia 398

• Mies32 kirjoitti:

Noin nopeasti laskettuna itse olen viettänyt aikaani vähintäin 20 eri maassa. Toisissa pidemmän ja toisissa lyhyemmän ajan. Joissain maissa olen käynyt vain yhden kerran ja joissain kymmeniä kertoja mutta enpä ole koskaan edes käynyt Espanjassa enkä Kreikassa.
        Itseasiassa en ole koskaan ollut mukana yhdelläkään pakettimatkalla vaan matkat ovat aina olleet joko työ- tai vapaa-ajan omatoimimatkoja.
        Ruotsin "matkailunikin rajoittuu pariin "päivä Tukholmassa" risteilyyn joitakin kertoja omalla autolla Tukholma - Helsingborg välin läpiajoon kun olen omalla autolla johonkin Keskieuroopan maahan ollut matkalla Ruotsin kautta.
        Eli edes Ruotsissa en ole kertaakaan yöpynyt joten minä ainakin olen ulkona tuosta sinun matkakohde listastasi eikä siksi ole ihmekkään ettei vaimoni ole lähtöisin mistään noista mainitsemistasi maista.

• nainen toisenlainen
        *.*.* kirjoitti:

Ai mitättömän vähän ruotsalaisvaimoja?
        No ne on kuiteskin suurin ryhmä suomalaismiesten ulkomaalaisista puolisoista.
        Tässä sulle top 10 suomalaismiesten ulkomailla syntyneistä puolisoista:

Ruotsi 8333
        Entinen Neuvostoliitto 8132
        Thaimaa 3609
        Viro 2166
        Saksa 885
        Kiina 854
        Filippiinit 716
        Yhdysvallat (USA) 573
        Puola 446
        Britannia 398

Mistäköhän moisen listan kehitit. Väestöliiton ym tutkimukset sanoo aivan muuta. Miehet suomessa saa naisia vain köyhistä maista elätettäviksi. Maat on Thaimaa, Venäjä ja Filippiinit. Ja sitten veronmaksajat maksaa kun nainen jättää.

js suomalaisnaisten liitot ulkomaalaisten miesten kanssa kestääkin useammin ja mies on usein Amerikasta tai Euroopasta toki on myös turkkilaisia.
        Metrossa on esim kirjoitus suomalais-ulkomaalaisliitoista jossa puhutaan tästä. Löytyy netistä.

• niinhän se on
        nainen toisenlainen kirjoitti:

Mistäköhän moisen listan kehitit. Väestöliiton ym tutkimukset sanoo aivan muuta. Miehet suomessa saa naisia vain köyhistä maista elätettäviksi. Maat on Thaimaa, Venäjä ja Filippiinit. Ja sitten veronmaksajat maksaa kun nainen jättää.

js suomalaisnaisten liitot ulkomaalaisten miesten kanssa kestääkin useammin ja mies on usein Amerikasta tai Euroopasta toki on myös turkkilaisia.
        Metrossa on esim kirjoitus suomalais-ulkomaalaisliitoista jossa puhutaan tästä. Löytyy netistä.

Täälläkin auttaisi huomattavasti laki Australian malliin, että mies (nainen) elättää sen ulkomaan tuliaisensa ensimmäiset viisi (5) vuotta kaikkineen eikä veronmaksajat.

• 2+2

Enpäs tiiä mitä väestöliitto on tutkinu mut toi tilasto näyttää olevan tilastokeskuksen tilasto:
        Perheet - Suomessa syntyneiden miesten ulkomailla syntyneiden avio-ja avovaimojen syntymämaat

Eli toi ainaskin on ihan virallinen tilasto avioliitoista.

Naisten osalta noista Eurooppalaisista täytyy kyl sanoo et Turkki, Venäjä, Albania ja vastaavat on kyl aika vahvasti mukana tossa naisten eurooppalaisissa puolisoissa ja Brasilia Kuuba, Meksiko jne naisten Ameriikka avioliitoissa et mitä eroo?

Ja noi naisten kestävät avioliitot on vaa EU-kansalaisten kanssa eli hirvee ero naisilla onks puoliso EU-maata vai ei. Miehillä ei oo samanlaista hajontaa.

• ....................

Paljon olit kakkaa onnistunut kirjoittamaan ja väärin. Filippiiniläisiä ei todellakaan ole kolmen joukossa solmituissa avioliitoissa. Ottaa vaan semmoisen tilaston esiin, jos pystyy.

"Eniten he menevät naimisiin virolaisten, thaimaalaisten ja entisen Neuvostoliiton alueen naisten kanssa. Liittojen kestoennuste on paljon normaalia heikompi, mutta silti verrattomasti parempi kuin suomalaisnaisella, joka menee naimisiin turkkilaisen tai marokkolaisen kanssa. Näillä naisilla on myös usein alhainen koulutustaso. Liitto hajoaa yli seitsemän kertaa niin usein kuin suomalaisen kanssa solmittu."

"Metrossa on esim kirjoitus suomalais-ulkomaalaisliitoista jossa puhutaan tästä. Löytyy netistä."

Metrossa Ann-Mari Huhtanen, HS kirjoittamassa jutussa oli haetu esimerkki vuodelta 2007, jonka muuten toimittajakin alussa kertoo :Samaa osoittavat myös Tilastokeskuksen laskelmat vuodelta 2007.

Tosin toimittaja ystävllisesti unohtaa vuosien 1992 - 2012 välisen ajan pitkän seurannan tilaston, jossa selviää esimerkiksi se ikävä seikka, että suomalaisnaiset eroavat useammin.

Kannattaisiko sun lopettaa itsellesi valehtelu?

• --------------------

Liitetaulukko 8. Perheet/puolisoiden vanhempien syntymämaan mukaan 31.12.2011
        Miehen/isän syntymävaltio : Suomi

Vaimon/äidin
        syntymävaltio:

Ruotsi 8 333
        Entinen
        Neuvostoliitto 8 132
        Thaimaa 3 609
        Viro 2 166

https://tilastokeskus.fi/til/perh/2011/02/perh_2011_02_2012-11-09_fi.pdf

• Mielenkiintoista.
        niinhän se on kirjoitti:

Täälläkin auttaisi huomattavasti laki Australian malliin, että mies (nainen) elättää sen ulkomaan tuliaisensa ensimmäiset viisi (5) vuotta kaikkineen eikä veronmaksajat.

Voisitko ystävällisesti tuosta Australian mallista näyttää lähteesi?

• liisa pien

Sen takia, koska aasialaiset naiset ovat kilttejä ja eivät pahemmin väitä vastaan. Ovat kuuliaisia ja palvelevat miestään. Se on joissakin Aasian maiden kulttuureissa iskostettu jo pikkutyttönä mieliin, että mies on perheen pää ja nainen palvelee häntä kuuliaisesti. Länsimainen nainen on itsenäisempi, haluaa päättää itse omista asioistaan ja tekemisistään. Ennen vanhaan Suomessakin naisen kuului olla kotirouvana ja valmistaa ruoka valmiiksi miehelleen, joka palasi töistä uupuneena kotiin. Miehen kuului saada syödä rauhassa ruokansa ja naisen tuli hymyillä vaan kiltisti ja kauniisti miehelleen ettei se hermostuisi liikaa raskaan työpäivän jälkeen. Miehen kuului saada levätä- Tällaisen naisen suomalaiset miehet nykyisin haluaa, kun eivät kestä, että naisella olisi jotain omaakin, tykkäävät olla passattuna ja että nainen hymyilee kiltisiti ja kauniina.

• Onneksi olkoon

Tamanko takia suomalaiset naiset hakevat sitten miehensa Turkista ja Afrikasta, etta paasevat palvelemaan miestaan kotona ja mies saa kayda sitten illalla hyvan aterian jalkeen vieraissa? Luulin aluksi, etta mollaat suomalaisia miehia sovinisteiksi, mutta taisi osua kylla omaan nilkkaan nyt tuo perustelusi naisten alistamisesta ja heidan tarpeestaan kokea alistamista ja 3 naiseksi jaamista :)

• liisa pien
        Onneksi olkoon kirjoitti:

Tamanko takia suomalaiset naiset hakevat sitten miehensa Turkista ja Afrikasta, etta paasevat palvelemaan miestaan kotona ja mies saa kayda sitten illalla hyvan aterian jalkeen vieraissa? Luulin aluksi, etta mollaat suomalaisia miehia sovinisteiksi, mutta taisi osua kylla omaan nilkkaan nyt tuo perustelusi naisten alistamisesta ja heidan tarpeestaan kokea alistamista ja 3 naiseksi jaamista :)

En tiedä miksi monet naiset "hakevat" miehensä Turkista tai Afrikan ei maista, mutta kerroin miksi suomimies hakee naisen maista, joissa nainen on alistuva. Ihme lause: ..".että pääsevät palvelemaan miestään kotona ja mies saa käydä sitten illalla hyvän aterian jälkeen vieraissa."

Ei varmaan kukaan nainen rakenna hyvää ateriaa miehelleen sen vuoksi. Pystyitkö tuon kirjoittamaan ihan nauramatta- Eipä ole kovin kehumista järjenjuoksussasi, kun et ymmärtänyt lukemaasi. Lähinnä halusin kertoa, että suomalainen nainen ei elä pelkästään miestä varten kuten aasialalaiset naiset ovat juuri sellaisia.

• kale12

Naiset ovat nopeita oppimaan. Niimpä ae pieni. kiltti ja alistuva aasiatar, oleskeltuaan muutaman vuoden suomessa ei erotu enää milläänlailla suomalaisesta riivinraudasta-
      Entäs ne meikatut ja korkokenkiä käyttävät venakot?
      Vietettyään pari kolmevuotta suomessa mennä veuhtovat suomalaisnaisten tavoin tuulipuvuissa ja lenkkitossuissa.

• hehehehhehe

Niinkö? Voi voi ku tietäsit, etkä olettaisi.

• China Dragon
        hehehehhehe kirjoitti:

Niinkö? Voi voi ku tietäsit, etkä olettaisi.

Tätä palstaa vaivaa yksi asia.
        On olemassa ihmisiä joilla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia monikulttuurillisista suhteista. Hieman hämmentävää on jos he tulevat palstalle esiintyen aiheen asiantuntijoina.

Tuosta yksinkertaisesta syystä en voi kunnioittaa sellaisia ihmisiä jotka tekevät ratkaisunsa kuulopuheiden perusteella ilman asioiden tarkastamista.
        Tällä palstalla ne jotka ovat monikulttuurillisessa suhteessa puolustavat oikeuttaan omata valitsemansa suhde koska elävät siinä tilanteessa päivittäin, osa elänyt jo kymmeniä vuosia.

Suomea on usein pidetty suvaitsemattomana paikkana. Se maine tulee tuollaisesta käyttäytymisestä jossa ihminen yrittää selittää miksi toisten ihmisten tulisi valita juuri hän valitsemansa tie jotta voisi saavuttaa riittävän onnellisuuden.
        Noilta ihmisiltä puuttuu suhdeasioissa perspektiivi jopa vertailukelpoisuus. Me jotka olemme rakastuneet nuorempina suomalaiseen naiseen ja saaneet elää hänen kanssaan onnellisesti vuosia ja sitten jostain syystä eronneet...meiltä löytyy kokemusta suomisuhteista. Jos mies tai nainen on jostain syystä valinnut uudeksi elämänkumppanikseen ulkomaalaisen on se hänen oma valintansa, henkilökohtainen valintansa. Sitä muiden ihmisten tulee kunnioittaa! Me jotka elämme monikulttuurillisissa suhteissa kunnioitamme niitä henkilöitä jotka ovat valinneet kumppanikseen oman maan kansalaisensa. Olemmehan mekin niin joskus tehneet!

Meiltä löytyy enemmän elämänkokemusta suhdeasioista. Tiedämme myös ne mahdolliset pettymykset joita elämä voi kohdallemme tuoda. Olemme myös kestäneet pettymyksiä. Päässeet niistä yli ja luoneet uuden suhteen joissa elämme.

Ei meidän elämästä kenenkään kannata olla kateellinen, ainakaan niin kateellinen että antaisi ohjeita miten suomalainen nainen olisi se paras vaihtoehto. Onhan minullakin kokemusta ainakin yhdestä pitkästä suomisuhteesta, keskivertoa pidemmästä.

Suhteet ovat kahden ihmisen välisiä asioita, ei kansainvälisiä kaikille kuuluvia juttuja. Tuosta syystä en mene antamaan ohjeita olisiko suomalaiselle miehelle paras vaihtoehto se suomalainen nainen...vai olisiko oikeasti suomalaiselle naiselle paras vaihtoehto toinen suomalainen nainen. Tuo valinta lienee henkilön oman harkinnan varassa.

• Tittelin Tuure
        China Dragon kirjoitti:

On olemassa ihmisiä joilla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia monikulttuurillisista suhteista. Hieman hämmentävää on jos he tulevat palstalle esiintyen aiheen asiantuntijoina.

Tuosta yksinkertaisesta syystä en voi kunnioittaa sellaisia ihmisiä jotka tekevät ratkaisunsa kuulopuheiden perusteella ilman asioiden tarkastamista.
        Tällä palstalla ne jotka ovat monikulttuurillisessa suhteessa puolustavat oikeuttaan omata valitsemansa suhde koska elävät siinä tilanteessa päivittäin, osa elänyt jo kymmeniä vuosia.

Suomea on usein pidetty suvaitsemattomana paikkana. Se maine tulee tuollaisesta käyttäytymisestä jossa ihminen yrittää selittää miksi toisten ihmisten tulisi valita juuri hän valitsemansa tie jotta voisi saavuttaa riittävän onnellisuuden.
        Noilta ihmisiltä puuttuu suhdeasioissa perspektiivi jopa vertailukelpoisuus. Me jotka olemme rakastuneet nuorempina suomalaiseen naiseen ja saaneet elää hänen kanssaan onnellisesti vuosia ja sitten jostain syystä eronneet...meiltä löytyy kokemusta suomisuhteista. Jos mies tai nainen on jostain syystä valinnut uudeksi elämänkumppanikseen ulkomaalaisen on se hänen oma valintansa, henkilökohtainen valintansa. Sitä muiden ihmisten tulee kunnioittaa! Me jotka elämme monikulttuurillisissa suhteissa kunnioitamme niitä henkilöitä jotka ovat valinneet kumppanikseen oman maan kansalaisensa. Olemmehan mekin niin joskus tehneet!

Meiltä löytyy enemmän elämänkokemusta suhdeasioista. Tiedämme myös ne mahdolliset pettymykset joita elämä voi kohdallemme tuoda. Olemme myös kestäneet pettymyksiä. Päässeet niistä yli ja luoneet uuden suhteen joissa elämme.

Ei meidän elämästä kenenkään kannata olla kateellinen, ainakaan niin kateellinen että antaisi ohjeita miten suomalainen nainen olisi se paras vaihtoehto. Onhan minullakin kokemusta ainakin yhdestä pitkästä suomisuhteesta, keskivertoa pidemmästä.

Suhteet ovat kahden ihmisen välisiä asioita, ei kansainvälisiä kaikille kuuluvia juttuja. Tuosta syystä en mene antamaan ohjeita olisiko suomalaiselle miehelle paras vaihtoehto se suomalainen nainen...vai olisiko oikeasti suomalaiselle naiselle paras vaihtoehto toinen suomalainen nainen. Tuo valinta lienee henkilön oman harkinnan varassa.

Ainakin vanhempia miehiä miellyttää se, että he saavat itseään paljon nuoremman naisen. Suomalaiset naisethan ei huoli kuin korkeintaan 8v. itseään vanhemman miehen. Poikkeuksen muodostaa, jos mies on kuuluisuus, tai peräti Suomen presidentti.

• 12v ikäero
        Tittelin Tuure kirjoitti:

Ainakin vanhempia miehiä miellyttää se, että he saavat itseään paljon nuoremman naisen. Suomalaiset naisethan ei huoli kuin korkeintaan 8v. itseään vanhemman miehen. Poikkeuksen muodostaa, jos mies on kuuluisuus, tai peräti Suomen presidentti.

Ja tämä on erittäin totta. Ja aasialaiset nimenomaan haluavat vanhemman miehen.

• kaljupaa42
        12v ikäero kirjoitti:

Ja tämä on erittäin totta. Ja aasialaiset nimenomaan haluavat vanhemman miehen.

Terveisia Aasiasta!

22 v ikaero, mies 42, nainen 20.

Han vaan oli se haluttavin tassa miljoonakaupungissa.
        Nayttaa mallitytolta.

• fgidgigg
        China Dragon kirjoitti:

Eipä mistään kateudesta olekkaan kysymys eikä siitä olisiko suomalainen nainen parempi sinulle tai jollekkin muulle. Kukaan tuskin on sinusta henkilökohtaisesti kiinnostunut, sen verran kuivakkaalta vaikutat. Kyse on vaan siitä, että tuotte Suomeen ostovaimoja köyhistä maista ja me muut veronmaksajat joudumme osallistumaan hänen elämiseen. Kun kirjoitatkin että suhteet ovat kahdenkeskisiä juttuja, niin miksi olet tällä monikulttuurisuuus palstaslla koko ajan hehkuttamassa omaa suhteesi paremmuutta. Niin ja joillekkin suomalaisille miehillekkin sopii paremmin toinen mies kuin nainen.

• Chom chom
        fgidgigg kirjoitti:

Eipä mistään kateudesta olekkaan kysymys eikä siitä olisiko suomalainen nainen parempi sinulle tai jollekkin muulle. Kukaan tuskin on sinusta henkilökohtaisesti kiinnostunut, sen verran kuivakkaalta vaikutat. Kyse on vaan siitä, että tuotte Suomeen ostovaimoja köyhistä maista ja me muut veronmaksajat joudumme osallistumaan hänen elämiseen. Kun kirjoitatkin että suhteet ovat kahdenkeskisiä juttuja, niin miksi olet tällä monikulttuurisuuus palstaslla koko ajan hehkuttamassa omaa suhteesi paremmuutta. Niin ja joillekkin suomalaisille miehillekkin sopii paremmin toinen mies kuin nainen.

Kenen viestiä mahdoit kommentoida? China Dragon ei mielestäni hehkuttanut oman suhteensa paremmuutta. Toki omaa onneaan voi hehkuttaa, mutta en löydä hänen kirjoituksistaan asetelmaa, että ulkomaalainen puoliso olisi parempi kuin suomalainen.

Loukkaavaa puhua ostovaimoista, kun et tiedä taustoja.

• niinkö sr menee

Tarkenna toki, mut ajatustasi noudattaen alibin jutut suomalaisista tarkoittaa faktaa suurimmasta osasta suomalaisia.

• tepeca

Kamala kun mua ärsyttää toi tuulipukujuttu. Nyt heti paikalla kerrot missä nämä tuulipukuiset pulskat suomalaiset liikkuu, että minäkin pääsen näkemään!! Eihän missään edes myydä niitä enää. Ja lisäksi kerrot myös, miksi niitä ei saa käyttää mikäli sellaisen löytää? Ulkona Suomessa tuulee ja tuulipukua käyttää suomalainen ulkona tuulessa. Kuulostaa järkevältä. Lisäksi lenkkitossut on hyvät ulkoilukengät, korkokengissä nilkan jänteet lyhenee ja aiheuttaa myöhemmin kipua. Plus että korkokengissä on kapea lesti, mikä ei sovi suomalaiselle leveälle jalalle. Täysin järkevää ja oma terveys ei joudu vaaraan. Vai haluatteko te ehdoin tahdoin vaurioittaa naisen jalkaa. Lisäisin vielä että nainen kyllä pukeutuu esim. illalliselle satavarmasti erilailla kuin ulos. Nainen ei taatusti lähde koiranulkoilutusvaatteissa ravintolaan.

• asdasdasdsa

Aasialaiset naiset ei ole feministejä jotka haluaa tehdä uraa ja miehen rooli on vain miellyttää naista, siksi suomipojat käy hakemassa thai-vaimon.

Näin se vaan menee...

• China Dragon

Miksi haluaisin sellaisen vaimon vierelleni joka tekisi vain omaa uraa pitäen minua puppe koiranpentuna leikkien kanssani silloin kun hän itse haluaisi?
        Feministien jotka ovat ääri feministejä tulisi löytää itselleen kumppani omalta sukupuoli sektoriltaan. Sellainen joka tekee itselleen myös omaa uraa. Tuolloin he voisivat laittaa kalenteriin merkinnän "tyttö rakastelu" 27.7.2013 kello 19.30, puhtaan tavaran päivä.

Raha ei ole tunteiden väärti. Kiireinen elämäntyyli syö tunne-elämää joten kannattaa miettiä uudelleen jos haluaa vierelleen uranaisen.

Kommenttina:"ei heikkohermoisille" ja tunne ihmisille.

• Pysytäänpä totuudess

Ei pidä paikkansa, joissain kauko aasian maissa on enemmän keskitason johtajia väkilukuun nähden, kuin Suomessa.

• China Dragon
        Pysytäänpä totuudess kirjoitti:

Ei pidä paikkansa, joissain kauko aasian maissa on enemmän keskitason johtajia väkilukuun nähden, kuin Suomessa.

No, pysytään vain totuudessa.
        Olin töissä tehtaassa jossa oli 6000 työntekijää. Osastot olivat suuret, yksikkönä keskitason suomalaisen firman kokoisia. Suomessa toimihenkilöiden lukumäärä on ollut kasvussa suhteessa tuottavaan työjoukkoon. Joissain suomalaisyrityksissä toimihenkilöitä on jo 40-50% koko tehtaan henkilöstöstä.

En luule enkä kuvittele mutta 6000 ihmistä johti noin 200 toimihenkilöä aasiassa joten kyllä keskitason johtoa on Suomessa enemmän!

• Pysytäänpä totuudess
        China Dragon kirjoitti:

No, pysytään vain totuudessa.
        Olin töissä tehtaassa jossa oli 6000 työntekijää. Osastot olivat suuret, yksikkönä keskitason suomalaisen firman kokoisia. Suomessa toimihenkilöiden lukumäärä on ollut kasvussa suhteessa tuottavaan työjoukkoon. Joissain suomalaisyrityksissä toimihenkilöitä on jo 40-50% koko tehtaan henkilöstöstä.

En luule enkä kuvittele mutta 6000 ihmistä johti noin 200 toimihenkilöä aasiassa joten kyllä keskitason johtoa on Suomessa enemmän!

http://www.kepa.fi/uutiset/3642

UNDP:n laajassa raportissa käsitellään myös maiden sisäistä tasa-arvoa. Tilastoista löytyy muutama yllättävä tieto: naisten tulotaso on lähimpänä miesten tulotasoa Keniassa, eniten keskitason naisjohtajia on Filippiineillä

• China Dragon
        Pysytäänpä totuudess kirjoitti:

http://www.kepa.fi/uutiset/3642

UNDP:n laajassa raportissa käsitellään myös maiden sisäistä tasa-arvoa. Tilastoista löytyy muutama yllättävä tieto: naisten tulotaso on lähimpänä miesten tulotasoa Keniassa, eniten keskitason naisjohtajia on Filippiineillä

Toki, Kiinassa naisia on yllättävän paljon johtavissa asemissa.

Miksipä ei, järkevyyttä löytyy yleensä enemmän naisilta mitä meiltä miehiltä!
        Kumarrus naisiin päin.

• sad boy
        China Dragon kirjoitti:

Toki, Kiinassa naisia on yllättävän paljon johtavissa asemissa.

Miksipä ei, järkevyyttä löytyy yleensä enemmän naisilta mitä meiltä miehiltä!
        Kumarrus naisiin päin.

Ja ne johtavassa asemassa olevat ovat rikkaita ja naimattomia. Yhden sellaisen kiinalaisen naisen kanssa oli jutut aika pitkällä 6 vuotta sitten. Nätti ja kiva. . Tienasi 5000 USD kuukaudessa.
        Sai sitten burn outin ja hävisi elämästäni melkein vuodeksi. Toiminnan miehenä tietysti nain toisen kiinalaisen naisen sillä aikaa. Vieläkin tekstitellään aina Kiinassa käydessä, mutta ei muuta vakavampaa.
        Niillä rikkailla naisilla siellä on ongelmana raha. Raha menee tavallaan 'suvulle' joka hoitaa sijoituksia. Naisen tehtävä on silloin tienata ja avioliittoaikeita ei suku tue. Ja jos avioon aikoo, niin sulhasen pitää olla rikas. Suku painostaa. Tämä nainen itki asiaa usein, koska en ollut tarpeeksi rikas.

• Elämä on raadollista

Tosi rakkaus ei kansallisuutta katso, lompakon paksuutta kylläkin.

• Septerra*

Köyhistä oloista tulevat thaimaattaret haluavat paremman elämän itselleen ja perheelleen. Siinä kohtaa kuvioihin tulevat mukaan nämä suht hyvin tienaavat suomalaiset miekkoset. Yleinen käsitys on se, että miehet kuvittelevat aasialaisten naisten olevan vähemmän kranttuja.

Eli nämä kenties vähän vanhemmat "herrasmiehet", tai vatsakkaat/lihavahkot, tavallisen/ruman näköiset, suhteellisen yksinäiset miehet, toivovat löytävänsä sen suuren rakkatutensa, pistämällä tuhansia euroja rahaa palamaan.

• Thaikun kanssa

"Köyhistä oloista tulevat thaimaattaret haluavat paremman elämän itselleen ja perheelleen."

Yleensäkin halu saada itselleen kumppani johtuu siitä että halua siltä suhteelta, tai toiselta, jotain hyvää itselleen. En näe köyhempien aasialaisnaisten hinkua saada paremman tulotason länkkäri miehekseen sen kummallisempana asiana kuin "Maajussille morsian"-ohjelmaan ilmoittautuvat naiset, jotka ovat selvästikin enemmän kiinnostuneita mahdollisuudesta elää maaseudulla isossa talossa, kuin juuri siitä miehestä. Eli suhde tarjoaisi heille jotain materiaalista mitä he halajavat, eivätkä muuten pystyisi saamaan. He tuskin olisivat kiinnostuneita juuri kyseisistä miehistä, ellei heillä olisi maatilaa.

Huomasin tämän aikoinaan suominaisissakin, kun heitä tuntui järjestään kiinnostavan esim. asumismuotoni. Kämpän koko ja muoto (omakotitalo parempi), ja erityisesti se, asunko vuokralla vai onko kämppä oma. Silloin kun vielä asuin vuokralla, se tuntui todella häiritsevän monia suomalaisnaisia. Ei toki kaikkia, en kai muuten olisi suomalaisnaisen kanssa ollut vuosikausia naimisissa.

Minä en ainakaan kiellä etteikö nykyinen thaivaimoni olisi samalla tavoin arvottanut minua tuottamani materiaalisen hyvän myötä, ja sen että monet hänen ystävätterensä ja jopa naapurinsa kotikylässään ovat ilmiselvän kateellisia hänelle minusta, mikä selvästikin nostaa mukavasti statusarvoani hänen silmissään. Mutta selvää minulle myös on ettei se ole ainoa asia miksi hän on kanssani yhdessä, kyllä sekaan mahtuu ihan oikeaakin rakkautta ja kiintymystä, puolin ja toisin.

Toisaalta, koen että vaimonikin tuo minulle vastaavasti "materiaalista hyvää", hän omistaa jo oman tontin kotikylässäään, jonne on jo valmistunut ihan hieno omakotitalo (jopa vessa ja lämmin suihku löytyy). Siellä minun sitten kelpaa toivottavasti vietellä mahdollisimman suuri osa eläkeajastani hamassa tulevaisuudessa, vaimoni ansiosta. Kyseisessä kylässä asuu (osan vuodesta) joku toinenkin suomimies thaimaalaisvaimonsa kanssa, törmäsin vain kun erään omakotitalon ulkopuolella oli pieni Suomen lippu. :)

• meepee2

Kaksi aikuista ihmistä saaneet tehdä kuten haluavat?

Katsokaa ikkunasta mitä naapurinne tekee, on jotain puhuttavaa.

• China Dragon
    • vccfghuyttr445hh

Ei voi yleistää, omasta mielestäni latinat päihittävät aasialaiset joka osa-alueella.

• minun hiekkakasa

Totta tosiaan ei pidä yleistää ja ihan heti ei tule mieleen osa-aluetta missä latinat päihittäisivät aasialaiset, harvassa ne ainakin on. Minun hiekka linna on hienompi, kuin sinun.

• Mualiman_Matkaaja

Eipä siitä mihinkään pääse, että ne vakaan talouden omaavat, lihavammat herrasmiehet voivat hankkia itselleen sievän, nuoren edustusvaimon kaukoidästä tai vaikka Etelä-Amerikasta. Se on tuo kapitalismin laki joka noissa maissa toimii. Itse olen lomaillessani Thaimaassa ollut useiden neitosten kanssa, hyvinkin kauniiden, vaikka Suomessa nätin neidon kanssa en tahdo millään päästä saatille. Ystäväni hämmästyi siellä käydessään niin että on tosiaan jo itseään kahtakymmentä vuotta nuorempaa vaimoa sieltä hankkimassa. Nähdäkseni ihan hilpeä pari, eikä ikäero tunnu neitoa haittaavan, mielellään ottavatkin itseään vanhemman miehen.

• onpahanvaanniin

En ole erikseen juossut aasialaisten naisten perässä enkä myöskään ole hakenut omaani sieltä. Eräänä päivänä nätti aasialaistaustainen nainen vain sattui kohdalle ja sattuipa niin, että jäi elämääni.

Kaikki aasialaiset naiset eivät todellakaan ole niitä miehen vuoksi eläviä olioita vaan vaativat melko paljon miehiltä. Eri asia varmaan jos hakee jonkun elintasopakolaisen ulkomailta.

Itse pidän monen aasialaisen ulkonäöstä, ei kai siinä sen kummempaa ole. Riippuu tietysti henkilöstä, että voiko meidän välillä olla enemmänkin kuin vain ulkonäköön perustuva ihastuminen.

PS. Suomalaiset naisetkin ovat kauniita.

• Tiedemies1

Varmaan sama kuin Yhdysvalloissa, eli vahva feministinen liike valkoisten naisten keskuudessa. Amerikkalaiset valkoiset miehetkin hakevat urakalla vaimoja latinalaisesta Amerikasta ja syyn olen kuullut olevan tämä.

Heitä ei yksinkertaisesti kukaan kestä avioliitossa

• GinTonicA

Suomalainen nainen on äijä, se tuli todistettua teilen ravintolassa. Eivät osaa käyttäytyä enää naisellisesti. Riehuvat kun humalaiset ukot käyden jopa portsaria vastaan.
        Sekopäitä.
        Mies etsii naisen muualta.

• Olen itse aasialainen nainen, Suomessa kasvanut. Väillä minä ja aasialaisystävättärien kanssa ihmettellään miks saamme suomalaisilta miehiltä paljon huomiota. Tuntuu että kyseessä on enemmästä kuin ulkonäöstä. Olen tapailut monia suomalaismiehiä, ja täytyy sanoa, että minuun liitetään monia ennakko-odotuksia. Esim. miehen pitäminen perheen keskipisteenä, ja kaikki pyörisivät hänen aikataulun ja menojen mukaan. Tällaiset ennakkoroolin odotukset ovat ahdistavia, koska en ole tyypillinen aasialainen nainen, joka haluaa hyvän tuloisen miehen, jolla on yhteiskunnallinen status. Minulle riittää ihan tavismies, jota rakastan. Enemmänkin haluan mieheni pyörivän minun ehdoilla. Mieheni pitää tehdä suurimman osan kotitöistä mm. käydä ruokaostoksilla, laittaa ruokaa ja tiskata. Minä siivoan kodin siistiksi, kun jaksan. Miehen pitää tuoda mulle vettä kun on jano, laittaa ruokaa kun on nälkä, hakea mut töistä jos aito on hänellä käytössä, hakea mut iltabileistä kun en viitsi käyttää julkisia...kiteytettynä mieheni on vähän niin kuin mun "palvelija".

En ymmärrä täysin aasialaisen roolimallin omaavia naisia, jotka vaativat mieheltään paljon mm. hyvää tulotasoa ja statusta, ostavat heille lahjoja jne. Mitä jos mies jääkin työttömäksi pidemmäksi aikaa? miten se vaikuttaisi suhteeseen? Yksi aasialainen tuttavani oli kihloissa suomalaisen miehen kanssa, hän on Suomessa töissä ja ansaitsee yli 3000€ kk. Hän osallistui perheen menoihin antamalla kihlatulleen palkastaan vain 500€ kuussa. Mies oli myös insinööri eikä palkka kummoinen. Kun vaati naista osallistumaan enemmän talouden menoihin, nainen sanoi, että "olen jo todella avokätinen kun annan palkastani 500€", loput hän laittaa omaan säästöön. Helsingissä 500€ kuussa ei edes riitä vuokraan, saatikka ruokaan tai matkustamiseen. Tämä ystävättäreni vaati miestä maksamaan kaiken...perusmanot viihde ja matkustaminen. Voitte arvata että pari erosi, eivätkä ehtineet naisimiin. Aasiassa nainen on alempi sukupuoli kuin mies, jos nainen antaa seksiä ja joutuu maksamaan seksin antamisesta, silloinhan nainen olisi huoraakin arvottomampi! Näin aasiassa ajatellaan.

• pikku provotar

Vai niin siellä ajatellaan?

Naisen ja miehen välinen tasa-arvo on jo aasiassakin. Vaimon kuuluu tienata rahaa perheen menoihin, ei vaimo ole miehelleen huora jos niin tekee.

Herää hiukan, nyt ollaan 2010-luvulla, ei 1980-luvulla.

• pikku provotar kirjoitti:

Vai niin siellä ajatellaan?

Naisen ja miehen välinen tasa-arvo on jo aasiassakin. Vaimon kuuluu tienata rahaa perheen menoihin, ei vaimo ole miehelleen huora jos niin tekee.

Herää hiukan, nyt ollaan 2010-luvulla, ei 1980-luvulla.

Luuletko että koko Aasia pysyy 2010-luvun muutoksen tahdissa? Tarkoitat varmaan kaupunkisia aasialaisia, mitäpäs maaseudulla? Ei kulttuuri sadassa vuodessa muutu läpikotaisin, ainakaan juurelta asti.

• pikku provotar
        erilainenjc kirjoitti:

Luuletko että koko Aasia pysyy 2010-luvun muutoksen tahdissa? Tarkoitat varmaan kaupunkisia aasialaisia, mitäpäs maaseudulla? Ei kulttuuri sadassa vuodessa muutu läpikotaisin, ainakaan juurelta asti.

Kuka haluaa ottaa naista köyhästä kylästä jossa sivistystaso on alhainen?
        Naiset jotka ajattelevat mitä kirjoitit jäävät rannalle ruikuttamaan ja se on heille ihan oikein.

• ....................
        erilainenjc kirjoitti:

"Luuletko että koko Aasia pysyy 2010-luvun muutoksen tahdissa?"

Kysymys kuuluu pysyykö Eurooppa perässä, kun talous kohenee Aasiassa ja Eurooppa sukeltaa, voi kaikki se mitä pidit itsestään selvänä tänään olla huomenna pois otettua, valmistaudu jo siihen.

Mitä tasa-arvoon tulee niin tuossa maita joissa parhaat tasa-arvon maat, esimerkkina Filippiinit, niin näyttäisi tasa-arvo olevan kyllä ihan kunnossa, sitävastoin ei ihan kaikissa Euroopan maissa suinkaan ole sama tilanne. Toisaalta tämähän ei vaikuta sinun mielipiteesesi, koska nojat olettamuksiin ja uskomuksiin.

2012 Rank Country Region 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012
        1 Iceland Europe 0.7813 0.7836 0.7999 0.8276 0.8496 0.8530 0.8640
        2 Finland Europe 0.7958 0.8044 0.8195 0.8252 0.8260 0.8383 0.8451
        3 Norway Europe 0.7994 0.8059 0.8239 0.8227 0.8404 0.8404 0.8403
        4 Sweden Europe 0.8133 0.8146 0.8139 0.8139 0.8024 0.8044 0.8159
        5 Ireland Europe 0.7335 0.7457 0.7518 0.7597 0.7773 0.7830 0.7839
        6 New Zealand Oceania 0.7509 0.7649 0.7859 0.7880 0.7808 0.7810 0.7805
        7 Denmark Europe 0.7462 0.7519 0.7538 0.7628 0.7719 0.7778 0.7777
        8 Philippines Southeast Asia 0.7516 0.7629 0.7568 0.7579 0.7654 0.7685 0.7757
        9 Nicaragua North America 0.6566 0.6458 0.6747 0.7002 0.7176 0.7245 0.7697
        10 Switzerland Europe 0.6997 0.6924 0.7360 0.7426 0.7562 0.7627 0.7672

• peroni

Tuolla ylempänäkin todettiin että muuallakin päin maailmaa haetaan vaimo mielellään Aasiasta koska valkoisten yhteiskunnaassa naiset ovat feministejä. Miehet eivät kuulemma kestä valkoisen naista enää kotonaan. Siksi miehet hakevat naisen Aasiasta koska naiset vielä siellä ovat alistuvia ja miehen käskytettävinä.

Euroopassa ja etenkin Suomessa naiset ovat itsenäisiä ja hankkivat opintonsa ja elantonsa itse, eivät siis ole riippuvaisia miehestä. Se on siinä mielessä hyvä asia, jos ero tulee niin pärjää omillaan. Aasialaiset naiset eivät pärjää samalla tavalla omillaan ja monet aasian naiset haluavatkin lkänsimaihin köyhistä ympyröistään paremman elämän piiriin. Monille ainut pakotie köyhyydestä on valkoihoinen mies. Monet heistä myyvät itseään seksiä vastaan ja avioituvat nopeasti ihan kenen kanssa tahansa päästäkseen köyhyydestä.

• hrjhyuu
        peroni kirjoitti:

Tuolla ylempänäkin todettiin että muuallakin päin maailmaa haetaan vaimo mielellään Aasiasta koska valkoisten yhteiskunnaassa naiset ovat feministejä. Miehet eivät kuulemma kestä valkoisen naista enää kotonaan. Siksi miehet hakevat naisen Aasiasta koska naiset vielä siellä ovat alistuvia ja miehen käskytettävinä.

Euroopassa ja etenkin Suomessa naiset ovat itsenäisiä ja hankkivat opintonsa ja elantonsa itse, eivät siis ole riippuvaisia miehestä. Se on siinä mielessä hyvä asia, jos ero tulee niin pärjää omillaan. Aasialaiset naiset eivät pärjää samalla tavalla omillaan ja monet aasian naiset haluavatkin lkänsimaihin köyhistä ympyröistään paremman elämän piiriin. Monille ainut pakotie köyhyydestä on valkoihoinen mies. Monet heistä myyvät itseään seksiä vastaan ja avioituvat nopeasti ihan kenen kanssa tahansa päästäkseen köyhyydestä.

Eikai? Onneksi suomessa kukaan ei mene naimisiin rahasta, ja kaikilla on korkea koulu tutkinto.

• itgudo
        hrjhyuu kirjoitti:

Eikai? Onneksi suomessa kukaan ei mene naimisiin rahasta, ja kaikilla on korkea koulu tutkinto.

Ei kai? Nyt olikin puhe aasialaisista naisista.

• Jatkan logiikkaasi
        peroni kirjoitti:

Joo, samalla logiikalla nämä naiset sitten hakevat kumppaninsa Ghanasta ja Turkista, jossa miehet ovat paremman elintason vuoksi valmiita alistumaan feministiseen rooliin parisuhteessa, toimimaan suomalaisen naisen alistamana parisuhteessa..

Tämä tosin näkynee sitten kodin ulkopuolella hillumisena ja vieraissa juoksemisena, kun omaa miehisyyttä yritetään korjata kodin ulkopuolisilla suhteilla. Tai sitten 4v ja pysyvän oleskeluluvan jälkeen tuodaankin kotimaasta oma todellinen puoliso ja lapset Suomeen, samalla kun suomalainen nainen lähtee uuden kumppanin hakuun etelään taas.

• hys hyyys
        itgudo kirjoitti:

Ei kai? Nyt olikin puhe aasialaisista naisista.

Niinkö? No minäpä puhun Suomalaisista nyt, ja yleistykseni on helpompaa suhteuttaa 5 miljoonaa, kuin sinun 3 miljardiin ihmiseen.

• jhjhkkkjh
        Jatkan logiikkaasi kirjoitti:

Joo, samalla logiikalla nämä naiset sitten hakevat kumppaninsa Ghanasta ja Turkista, jossa miehet ovat paremman elintason vuoksi valmiita alistumaan feministiseen rooliin parisuhteessa, toimimaan suomalaisen naisen alistamana parisuhteessa..

Tämä tosin näkynee sitten kodin ulkopuolella hillumisena ja vieraissa juoksemisena, kun omaa miehisyyttä yritetään korjata kodin ulkopuolisilla suhteilla. Tai sitten 4v ja pysyvän oleskeluluvan jälkeen tuodaankin kotimaasta oma todellinen puoliso ja lapset Suomeen, samalla kun suomalainen nainen lähtee uuden kumppanin hakuun etelään taas.

Eikä unohdeta suomalaisia, täällähän naiset pariutuvat itseään varakkaimien kanssa, jos vaan rahkeet riittää, eli samat pelit ja ympyrät ne täällä pelaa, kuin muuallakin, jeesustellaan vaan ja pidetään sädekehää päässä, aikamoista itsepetoksen harrastusta ja hurskastelua, tekopyhyys huipussaan.

• Naisellisuus ja seksi myy. Useat naiset osaavat käyttää sitä hyväkseen tavoitteiden saavuttamisessa. Köyhässä olosuhteessa olevan nainen, esim. thai-nainen tai filippiini, miksei suomalainen nainen, käyttää naiseuttaan armotta hyväkseen. Naiset, joilla on korkeakoulutus ja pärjäävät omillaan, eivät tarvitse "myydä itseään" seksillä tai seksikkyydellä. Huonommasssa asemassa ovat köyhän olosuhteen naiset, jotka eivät ole hankkineet itselleen koulutusta tai ei ollut siihen varaa, heidän ainoa pääoma on oma vartalo: sielu, kädentaidot, muut osaamiset. Käsityöllä köyhässä maassa ei paljoa tienaa, sen huomaa jo halpamaiden massatuotannoista, mikä mahdollistaa tuotteiden alhaisen myyntihinnan. Voidaan yleistää, että lukutaidottoman ja varattoman naisen ainoa korkea rahallinen pääoma on alapää, koska sitä miehet himoitsevat! Kyllä akateeminen nainenkin osaa "myydä itseään seksillä tai seksikkyydellä" esim. mielyttämällä pomoa tai harrastamalla tämän kanssa seksiä saadakseen ylennyksen.

Ihminen on älykäs laji, ja naiset tietävät mitä miehet haluavat: naisen, joka huomioi heidät ja täyttää heidän henkiset ja fyysiset tarpeet. Tarpeita voivat olla kunnioitus, arvostus, miehekkyyden kokeminen tai perheenpään olemisen tarve. Useat naiset osaavat antaa miehelleen mitä he toivovat, jotta he saavat vastapainokseen sen mitä he haluavat! Voi kuvitella, että köyhä nainen, joka taistelee päivittäin perustarpeista, kuten ruuasta ja lämmöstä, on valmis antamaan miehelleen mitä hän haluaa. Kun verrataan suomineitoa, jolla on tyydyttävästi rahaa, on asunto, ei näe nälkää, on työ jne...mikä mahdollistaa itsenäisyyden. Tottakai suominainen tietää mitä suomimies haluaa, muttei vaan jaksa olla tietynlainen miestään tyydyttävä. Päin vastoin, välillä toivotaan miestä, joka pystyisi täyttämään naisen tarpeet! Kyseessä on "vaihtokauppa", mihin tyytyy ja mitä on valmis tekemään sen eteen ja mitä vaatii toiselta. Jos kysyntä ja tarjonta kohtaa, silloin kummatkin ovat tyytyväisiä.

Kerran juttelin erään mieskaverini kanssa thai-naisista, mikä heissä on kiehtovaa. Vastaukseksi tuli "he palvelevat minua". Tämä kaverini on valmis maksamaan kaiken tämän naisen puolesta, jos "palveli" häntä. Palvelemisella hän tarkoitti kunnioittamista, huomioimista, hieroo, antaa seksiä, laittaa ruokaa jne. En voinut käsittää hänen sanomisiaan, mutta kaverini sanoi, "sinä et varmaan tiedä millaista on elää äärimmäisessä köyhyydessä".

• ei muuutaaass

Voi haukotus, noniin helpottiko jo? Onko vielä jotain tunnolla? Tulee sieltä Aasiasta aviovaimoiksi ihan tasa-arvoon tottuneita, kouluttautuneita ihmisiäkin. ET jospa opettelisit lokeroimaan vähän laajemmalla skaalalla.

• xxx1112
        ei muuutaaass kirjoitti:

Voi haukotus, noniin helpottiko jo? Onko vielä jotain tunnolla? Tulee sieltä Aasiasta aviovaimoiksi ihan tasa-arvoon tottuneita, kouluttautuneita ihmisiäkin. ET jospa opettelisit lokeroimaan vähän laajemmalla skaalalla.

Minäkö lokeroin?Pitääkö minun kirjoittaa tutkimuksen tapaisesti: "koska naisten elinolosuhteet vaihtelevat laajasti eri maissa ja eri olosuhteissa, siksi keskityn tässä kappaleessa ainoastaan köyhien tai hankalassa elämäntilanteessa olevien naisten seksuaalista käyttäytymistä".

ei muuutaaas, olet kyllä tyypillinen suomimies, joka käyttää alistamista ja tuomitsemista näyttääkseen olevansa oikeassa! Puuttuu enää väkivälta. Alistaminen, tuomitseminen, toisen halveksunta, väkivalta....sitähän näkee paljon tällä keskustelupalstalla.

• jfuioyu32
        xxx1112 kirjoitti:

Minäkö lokeroin?Pitääkö minun kirjoittaa tutkimuksen tapaisesti: "koska naisten elinolosuhteet vaihtelevat laajasti eri maissa ja eri olosuhteissa, siksi keskityn tässä kappaleessa ainoastaan köyhien tai hankalassa elämäntilanteessa olevien naisten seksuaalista käyttäytymistä".

ei muuutaaas, olet kyllä tyypillinen suomimies, joka käyttää alistamista ja tuomitsemista näyttääkseen olevansa oikeassa! Puuttuu enää väkivälta. Alistaminen, tuomitseminen, toisen halveksunta, väkivalta....sitähän näkee paljon tällä keskustelupalstalla.

Ooih ku pillastuit oikein olit kaikki mahdolliset stereotypioita saanut mahtumaan noinkin lyhyeen viestiin. Ei sinun pidä kirjoittaa, mutta vastavuoroisesti olisi hyvä sallia esimerkkejä vastavuoroisesti toisilta suomalaisista, sinähän tätä keskustelua yrität rajata mieleisiksesi.

• mies32
        jfuioyu32 kirjoitti:

Ooih ku pillastuit oikein olit kaikki mahdolliset stereotypioita saanut mahtumaan noinkin lyhyeen viestiin. Ei sinun pidä kirjoittaa, mutta vastavuoroisesti olisi hyvä sallia esimerkkejä vastavuoroisesti toisilta suomalaisista, sinähän tätä keskustelua yrität rajata mieleisiksesi.

Eikö niitä vastavuoroisia esimerkkejä sitten ole sallittu? Ja toisaalta: joka paikkaanko niitä pitää saada? Että jos kerron, että suomalainen pultsari oksensi juuri päälleni, niin on olennaista, että siihen perään heti kerrotaan muutama tapaus suomalaisten vieraanvaraisuudesta tai hyvistä Pisa-tuloksista?

• hrkloyy
        mies32 kirjoitti:

Eikö niitä vastavuoroisia esimerkkejä sitten ole sallittu? Ja toisaalta: joka paikkaanko niitä pitää saada? Että jos kerron, että suomalainen pultsari oksensi juuri päälleni, niin on olennaista, että siihen perään heti kerrotaan muutama tapaus suomalaisten vieraanvaraisuudesta tai hyvistä Pisa-tuloksista?

Jos pultsari oksentaa päällesi, tlkitset sen niin, että kaikki pultsarit oksentavat päällesi. Tämä ajattelutapa näkyy myös kirjoituksissasi. Mietippäs sitä hetki.

• Äitylit

"Tämä kaverini on valmis maksamaan kaiken tämän naisen puolesta, jos "palveli" häntä. Palvelemisella hän tarkoitti kunnioittamista, huomioimista, hieroo, antaa seksiä, laittaa ruokaa jne. En voinut käsittää hänen sanomisiaan"

Eli sinä et halua mitään luetelluista asioista. Miksi joku olisi naisen kanssa yhdessä, jokin muu syy?

• hyvä Suomi

"Thainaiset enemmän kuin selkeästi kyttäävät länkkärimiehiä, sehän on tiedossa kaikkialla, heitä pidetään onnenonkijoina. Mites muka thaimiehet eivät ole luotettavia, vaikka heidän" naiset ovat niin ihmeellisiä ja pitävät kodin enemmän kuin kunnossa." Eli ne jotka eivät pariudu oman maansa miesten kanssa, ovat päättäneet, että pitää saada länsimainen mies elättämään heidät. Se nyt on vaan tosi, kuin vaan joku asia voi olla. Kuvottaa, kun Thaimaassa on käynyt, niin nämä naiset häpeilemättä lyöttäytyvät parsikuntien ja varattujen miesten seuraan. Tuntuu ettei ole mitään käytöstapoja ja tolkku on jossain navan alapuolella. Siksi en voi sietää thainaisia, mutta onneksi ei tarvitse heidän kanssaan ollakkaan missään tekemissä ja parempi onkin kun pysyvät kaukana"

Onko tuossa ajattelussa mitäin vikaa, ainahan naiset ovat noin tehneet.
      Nainen haluaa elintasoa. Miehen joka pitää huolta.

• xfpäo

Thainaisille enemmän kuin tyypillinen asenne. Fiksut ja työssäkäyvät naiset eivät etsi miehiä elatusmielessä.

• Fiksua ja fiksua
        xfpäo kirjoitti:

Thainaisille enemmän kuin tyypillinen asenne. Fiksut ja työssäkäyvät naiset eivät etsi miehiä elatusmielessä.

Maailman historiassa mies on aina elättänyt perheensä. Lähes jokaisessa maassa on yhä tuo perinne.
        Kunnioitetaan perinteitä ja kulttuuria.

Naiset ovat kautta maailman historian etsineet miestä joka pystyy elättämään lapset, he ovat aina olleet viisaita.

Suomessa ja Euroopassa voi olla toisin. Jos suomalainen nainen on oppinut uuteen ajatusmaailmaan se ei ole muun maalaisten naisten ongelma. Suomalaiset ovat muuttuneet muuta maailmaa nopeammin.

Uutena piirteenä onkin joidenkin suomalaisten naisen ajattelemattomuus. He ottavat jopa miehiä jotka eivät kykene elättämään perhettään. Ei sellainen ole fiksua. Fiksut naiset etsivät tasoistaan kumppania tai jopa paremmin toimeen tulevaa mitä hän itse on.

• Tittelin Tuure
        Fiksua ja fiksua kirjoitti:

Maailman historiassa mies on aina elättänyt perheensä. Lähes jokaisessa maassa on yhä tuo perinne.

Naiset ovat kautta maailman historian etsineet miestä joka pystyy elättämään lapset, he ovat aina olleet viisaita.

Suomessa ja Euroopassa voi olla toisin. Jos suomalainen nainen on oppinut uuteen ajatusmaailmaan se ei ole muun maalaisten naisten ongelma. Suomalaiset ovat muuttuneet muuta maailmaa nopeammin.

Uutena piirteenä onkin joidenkin suomalaisten naisen ajattelemattomuus. He ottavat jopa miehiä jotka eivät kykene elättämään perhettään. Ei sellainen ole fiksua. Fiksut naiset etsivät tasoistaan kumppania tai jopa paremmin toimeen tulevaa mitä hän itse on.

Suomessa asuvat Thai-naiset käy töissä. Mitenkä se sopii tuohon elättäjän etsimiseen?

• uxoi
        Fiksua ja fiksua kirjoitti:

Hitsi mitä potaskaa. Onko kenties lapsi joka tämän älynväläyksen kirjoitti- Et taida tietää nykymaailmanmenosta yhtään mitään-

Ketjusta on poistettu 232 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe