Tiedän että tällaisia keskusteluja on jo paljon, mutta haluaisin silti kysyä, onko kellään helppoja reseptejä koiralle, joita on nopea valmistaa? :) Kerro ihmeessä jos sinulla on joku resepti! :D
Kotiruoka reseptejä koiralle
2
212
Vastaukset
- LihaaJaKasviksia
En omista koiraa, mutta koiraeläimiin kuuluvan petoeläimen jolle ei voi syöttää kaupan valmisruokia, joten olen joutunut sen verran tekemään ruokia itse että voisin jotain osata kertoa:
Eläinkaupoista (ja miksei marketeistakin) kannattaa hakea koirille tarkoitettuja jauhelihoja, lihapaloja/suokaleita, makkaroita yms. lihaisia raaka-aineita - tämä muistuttaa paljolti omia ruokaostoksiasi. Usein ne voidaan pitään pakkasessa, joten voit ostaa suuriakin määriä ja käyttää vähitellen.
VINKKI: Mukaan voit ottaa myös ruokiin piilotettavaksi makoisia "yllätyksiä" jotka varmasti ilahduttavat koiraasi, kuten kuivaliha- tai muita herkkupaloja, joita voit heittää sekaan yksi tai kaksi.. ;)
Jos rahasta ei ole pulaa, voit toki ostaa kyseisiä raaka-aineita myös ihmisten osastolta! Vältä kuitenkin sellaisia joissa on paljon lisättyä suolaa, sokeria tms.
Lisäksi voit ostaa kananmunia, vähän kasviksia (pakasteista herne-maissi-paprika, herneet, tai marjatkin sopivat hyvin, mutta niitä ei laiteta paljoa), tai juureksia. Ja sitten näistä vaan sekoittelemaan erilaisia variaatioita!
Valmiista ruoasta hyvä määrä olisi 70-80% lihaa, loput voi olla esim. marjoja tai juureksia.
Osan jokapäiväisestä ruoasta kannattaa muuten piilottaa esim. jemmaleluihin, bongeihin jne. eikä pistää tylsästi kuppiin. Tämä on sekä luonnollinen, tehokas, että maailmanluokan koirakouluttajien suosittelema tapa virkistää koirasi aisteja ja virikkeellistää sen elämää! ;) - sansku00
Kiitos vinkeistä :) Taidankin joskus kokeilla sekoitella tuollaisia! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111682Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411435- 541163
- 641142
- 741045
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960- 107947
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870- 82840
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6831