Mitä maahantuoda Eestistä?

sumupaini

Onko hyviä vinkkejä, mitä Eestistä kannattaisi tuoda Suomeen? Pienimuotoista vientiä Eestiin päin käynnissä, tänne suuntaan menisi kätevästi samalla. Entä onko jotain erityistä huomioitavaa?

30

5078

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suuhunpantavaa

Viina, ruoka ja naiset. Ne on kaikki etelän lauttamatkan takana halvempaa kuin täällä.

Olen ihmetellyt että miksei joku jobbari ala tuoda lihatuotteita ja juustoja ym. sapuskaa pakettiautolla tuolta ja myy Suomessa. Hintaero on sen verta suuri että pitäisi kannattaa ihan hyvinkin. Eikä EU-maiden välillä mitään kaupan esteitä sallita tai pitäs olla.

• Älä ihmettele

"Olen ihmetellyt että miksei joku jobbari ala tuoda lihatuotteita ja juustoja ym. sapuskaa pakettiautolla tuolta ja myy Suomessa."

Jaa, että ihan ihmetellyt. Oletko myös ihmetellyt, miten Virosta tulleet leipomotuotteet, säilykkeet, makkarat, juustot ja muut meijerituotteet ovat löytäneet tiensä suomalaisiin kauppoihin? Tuokohan Kesko niitä Suomeen vai kävelevätkö itse?

• lallatilallalaaa!
        Älä ihmettele kirjoitti:

"Olen ihmetellyt että miksei joku jobbari ala tuoda lihatuotteita ja juustoja ym. sapuskaa pakettiautolla tuolta ja myy Suomessa."

Jaa, että ihan ihmetellyt. Oletko myös ihmetellyt, miten Virosta tulleet leipomotuotteet, säilykkeet, makkarat, juustot ja muut meijerituotteet ovat löytäneet tiensä suomalaisiin kauppoihin? Tuokohan Kesko niitä Suomeen vai kävelevätkö itse?

se on vaan niin,et sen tuotteen hankintahinta on virossa edullisempi,kuin ostaisit sen keskolta,saat sinäkin ihmetellä...lallatilallalaaa...

• lallatilallalaaa! kirjoitti:

se on vaan niin,et sen tuotteen hankintahinta on virossa edullisempi,kuin ostaisit sen keskolta,saat sinäkin ihmetellä...lallatilallalaaa...

RAKENNUSTARVIKKEITA JA HUONEKALUJA

ELINTARVIKKEIDEN TUONTIIN TARVITSET KYLMÄAUTONM KOSKA MUUTOIN PILAANTUVAT

JA TUONTIFIRMA KANNATTAA PERUSTAA VIROON

• Naisia kannattaa tuoda. ja suomi naisia vois viedä samalla viroon oppimaan suvaitsevaisuutta miehiä kohtaan. Suomi naiset on tylyjä ja huonokäytöksisiä.
        Viron naiset on mitä ystävällisempia ihmisiä, ihania, ystävällisiä ja haluavat tutustua tälläiseen tavis mieheen helposti. Menen taas kohta viroon etsimään itselleni naista kun suomi naiset ei halua edes tutustua

• baituvei
        justers kirjoitti:

RAKENNUSTARVIKKEITA JA HUONEKALUJA

ELINTARVIKKEIDEN TUONTIIN TARVITSET KYLMÄAUTONM KOSKA MUUTOIN PILAANTUVAT

JA TUONTIFIRMA KANNATTAA PERUSTAA VIROON

niin,jos myyntiä varten tuot,tarviit kylmäketjun,jos itselles,ei tarvi mitään

• Arileh

Suomesta kannattaa viedä sinne kodinkoneita ja huonekaluja ne ovat Eestissä kalliita. Kannattaa mennä pakettiautolla viedä niitä sinne ja tuoda takaisin koko autonlasti alkoholia, olutta, siideriä ja lonkeroa.

• Naisia Lappiin

• Halpaa muonaa

>>Jaa, että ihan ihmetellyt. Oletko myös ihmetellyt, miten Virosta tulleet leipomotuotteet, säilykkeet, makkarat, juustot ja muut meijerituotteet ovat löytäneet tiensä suomalaisiin kauppoihin? >>

Kesko varmasti valmistuttaa tavaraa Virossa ja paketoi sen sitten omien labelreidensa taakse. Ei noita kaikkia Pirkka-tuotteita tule katsottua missä maassa ne on tehty.
      Mutta ei Keskokaan myy niitä virolaisia elintarvikkeitaan ulos Viron hintatasolla. Hinnat ovat K-kaupassa ihan normaalia keskittyneen vähittäiskaupan suomalaista tasoa.

Sellaiselle bisnekselle ei tietenkään ole sijaa että pienempi yrittäjä roudaa tavaraa Virosta ja yrittää saada niitä Keskusliikkeisiin. Noilla on 80% vähittäiskaupasta hallussaan Suomessa, eikä ne siihen välikäsiä huoli.

Kyllä sen pakettiautolla Virosta tavaraa hakevan pitäisi suunnilleen itse oman organisaationsa kautta myydä loppukäyttäjille saakka tavara.

Tai villeille ketjuista ulkona oleville pienkauppiaille. Juuri ne halvat Viron kuivalihapakkaukset ja juustopaketit ym.

Jos toisi joka lauantaiksi Hgin Kauppatorille myyntiin juusto- ja lihatuotteita ja myisi niitä lähes Viron hinnoilla, niin johan on ihme ellei vakiosasiakaskuntaa alkaisi muodostua.

Virosta pitäisi tietysti saada tavaraa tukkuhintaan, niin pääsee Viron hintatason tuntumaan, tai 10% sen yli Suomen vähittäistiskillä.
      Valmiiksi tiiviöpakattuna myisi tavaraa, ja juustoakin sellaisina alle 1 kg pakkauksina ei myisi ollenkaan.

• Haloo pahvit

Haloo! Niitä elintarvikkeitahan myydään jo vaikka miten monessa paikassa. Niin leipää, lihanjalostustuotteita kuin meijerituotteitakin. Niitä myydään joka päivä ja joka päivä niitä tuodaan pakettiautolla Suomeen. Helvetin hyvä liikeidea, mutta 15 vuotta myöhässä!

Sitäpaitsi, miksi niitä pitäisi myydä halvalla (Viron hintataso), kun ne saa kaupaksi kalliimmallakin (Suomen hintataso). Kyllä se pakettiautomies panee sen hinnan erotuksen omaan taskuunsa, eikä jaa sitä poroille.

• Pässi maahantuoja
        Haloo pahvit kirjoitti:

Haloo! Niitä elintarvikkeitahan myydään jo vaikka miten monessa paikassa. Niin leipää, lihanjalostustuotteita kuin meijerituotteitakin. Niitä myydään joka päivä ja joka päivä niitä tuodaan pakettiautolla Suomeen. Helvetin hyvä liikeidea, mutta 15 vuotta myöhässä!

Sitäpaitsi, miksi niitä pitäisi myydä halvalla (Viron hintataso), kun ne saa kaupaksi kalliimmallakin (Suomen hintataso). Kyllä se pakettiautomies panee sen hinnan erotuksen omaan taskuunsa, eikä jaa sitä poroille.

No heitä aloittaja itse jotakin ideaa, että mitä helvatan "maahantuontia" ylipäätään suunnittelet? Ja maahantuontimaa niinkin kaukainen ja eksoottinen kuin lahden takana oleva EU-naapuri Viro. Josta kuka tahansa saa tavaran itse autolla hakemalla tai nettikaupasta tilaamalla, milloin hyvänsä?

Ei tuollaisessa hommassa mitään ihme maahantuontia tarvita. Itse olet pässinpää jos luulet löytäväsi tuolta jotakin teknologiaa, taide- tai sisustus-, koriste-esineitä tai käsitöitä tms. joita voisit roudata täällä vaikka Suomen keskusliikkeille tms.

Koko maahantuonnnin ideasi Virosta on ainakin 20 vuotta myöhässä.

Sanon vaan edelleen että vertailemalla elintarvikkeiden hintoja lahden molemmin puolin, on siinä edelleen kate- ja bisnesmahdollisuutta pienessä mittakaavassa olemassa, pienelle jobbariporukalle. Jos et muutakaan kykene pollassasi kehittämään.Millekään neitseellisille markkinoille ei tietenkään pääse, kaikkea tuodaan jo Suomeen. Mutta elintilaa on edelleen tuolla alueella, kunhan osaa sen elintilan itsellensa luovia ja raivata.

• sgt.pepper-59

"HALPAA" on eestiä ja tarkoittaa suomeksi "HUONOA" !! näin on,ja sen tietävät ne jotka virolaiselle sanovat että "tuo paljon sitä halpaa viinaa.." johon virolainen/eestiläinen kysyy kahteen otteeseen "oletko tosissasi..?" ja poro sanoo "joo,eikä ole rahasta kiinni kunhan stana tuot sitä.." koti Suomessa sitten letkuissa ihmetellään sappi sökönä.. kun tämä virolainen toi käskystä,vaikka ei oikein itsekään ymmärtänyt miksi,koska porolla oli rutkasti rahaa kunnon Viru valgeeseekin mutta ehdoin tahdoin halusi HUONOA VIINAA (sitä halpaa..)

• Pieni katerako on

" Sanon vaan edelleen että vertailemalla elintarvikkeiden hintoja lahden molemmin puolin, on siinä edelleen kate- ja bisnesmahdollisuutta pienessä mittakaavassa olemassa, pienelle jobbariporukalle."

Hintaero on vuosikymmenessä aika lailla kaventunut. Mutta on Viron ja Suomen välillä elintarvikkeidenkin hinnoissa edelleen ihan merkittävääkin hintaeroa.
      http://www.stat.fi/til/kvhv/2012/kvhv_2012_2013-06-24_tie_001_fi.html

Tuon tilaston mukaan hintaeroa on 27% verran, 80 km lauttamatkan ja tullittoman rajan takana. Siinä on se katemarginaali jolla joku pakettiautoheppujen porukka voisi elantoansa tienata, jos osaavat.

Ratkaistavana probleemana Suomen päässä on jakelu. Että mitä kautte ne pakun kylämätilassa tuotavat kuivalihat, juustot ym. täällä saadaan sutjakkaasti kuluttajien kassiin saakka.

• HYGIG

HUOM TORILLA EI SAA MYYDÄ LIHAA

• Vielä etelämmäksi

Tuon hintavertailun mukaan kylmäauton nokka kannattaisi suunnata Viron sijasta hiukan kaueammas Liettuaan, jolloin kate-eroa on jo 35% verran.

Tai jos körättelee Via-Balticaa pitkin Puolaan saakka, saa elintarvikkeiden hintaeroksi peräti 48% Suomeen verrattuna.

Jos vaikka voipakettaja ja naudanlihaa pystyisi myymään Suomessa pakun luukulta 2 kg minimiostomäärinä -30% halvemmalla kuin K- ja S-ryhmän kaupoissa, niin onhan ihme jos ei kauppa käy. Joka neljäs paketti ilmaiseksi.

• JO LATVIAKIN RIITTÄÄ JOSTA SAA HYVIÄ LAATU TUOTTEITA

• sdgfhjklk,mg

>>myymään Suomessa pakun luukulta >>

Kuinkahan moni oikeasti ostaisi elintarvikkeita suoraan jobbarin pakun kontista? Väittäisin että ei kovinkaan moni.

• Kadulta ostamiset

Suomessahan myydään elintarvikkeita avotaivaan tai kuluneen pressukatoksen alta joka ikinen viikonloppu, sadoilla eri toreilla.

Itse ostan Tapolan makkaraa pakettiauton luukulta ihan vakiona. Marketin pihasta ostan paikalla paistettuja neulamuikkuja ropposeen. Ovelta ovelle kauppiaat kiertävät myymässä kalaa. Mökillä kauppa-auto on meillä lähin kauppa josta saa perustavaraa, ja jätskiautot myyvät luukulta tien päällä jäätelöä.

Sellaisen lihatavaran kauppa-auton ei kannata olla ihan teurastamon auton näköinen, vaan siisti ja puhdas kylmälaitteilla varustettu puoti.
      Ja Suomen elintarvikeviranomaisen valvontaa noissa ei pysty kiertämään, vaan jäähdytykset ja hygieniat on pakosta oltava kunnossa.

Sinällään 35..50% kate- ja hintaero tuntuisi voivan houkutella alkamaan tällaiseen bisnekseen. Ihme juttu jos kukaan ei ole tätä missään mittakaavassa EU-alueella kokeillut. Ainakaan kaupan esteitä ei pitäisi olla olemassa.

• Emma8010

Pärekoreja, sellaisia lastukoreja. Niillä on menekkiä ja suomalaisten kopat kalliita jatkotyöstää. Laita yhteystietosi, niin olen mukana bisneksessä!

• import-man

voita ja suolaa ja tulitikkuja ;D)

• lämpöä talveen

niin ja lisäksi olisi Tallinnan lähellä puunjatkojalostus tehdas Briketipoisid Oü,
        heiltä edullideen hintaan rekkakuorma brikettejä ja pellettejä, varmasti saa hinnan kohdalleen, jos vain kanava jolla markinoida eteenpäin.

• jokpå'0jopNÖKL. m

kaali porkkana ja muut majoneesittomat lue kevyt salaatit suomessa9e kg virossa alk 3 e kg 5 eurolla saa joa ihan hyvää tutustua voi virukeskuksen ruokapoodissa.
      marzipaani

• ddddddddddd

Fubun paitoja. Nuoriso tykkää.

• pekki1

Ikkunat. Plastolta keskimäärin 100 e läpi.

• minä tiedän

Viinaa, ihan vitusti viinaa!

• Ostokset

Jos värjäät itse hiuksia, siellä värit maksavat kolmesta eurosta ylöspäin. Garnierin värit esim. Suomessa 10-12e. :) Ruisleipä hyvää ja edullista.

• Julle Kovanen

Naiset erittäin halpoja. Kun tuot sellaisia niin saavat vielä etuuksia sosiaalihuollosta meiltä. Vaikka tienaavat täällä ja käyvät työssä, niin he käyttävät
      sosiaalihuoltoa hyväkseen.

Tauteja voi saada myös paljon, sillä tubi, kuppa, hiv ja muut veneeriset taudit leviävät sieltä helposti.

Miesporukathan käyvät siellä pettämässä puolisoitaan ja on se varmaan kiva kertoa koko perheelle matkatuliaisista.

Mitenhän muuten tuo EU-maa Viro voi olla niin alahinen hintatasoltaan kun vertaa Suomen hintoja? Palkat olemattomat, ruoka edullista ja miten se on hyväksytty EU;n j aketkä sitä tukevat kuin myös muita ns. halpamaita.

En pidä koko Virosta kun se on vain seksituristien maa ja ihmiset ovat myytävänä.

• fefer

Plasto ikkunoita ei voi verrata mihinkään suomalaiseen tuotteeseen.

Saksasta saa samaa "jaskaa" samalla plasto hinnalla. 30v takuulla.

• kaipura

Ai tämä oliki joku pallinaama joka ei tiä mitää asiallista. Veräppäs pääs perseestäs ja kattele maailmaa mutta pese ensiksi silimäs.

• Talvehtivia naisia

>>Naiset erittäin halpoja. Kun tuot sellaisia niin saavat vielä etuuksia sosiaalihuollosta meiltä. >>

Maidän Matkailunedistämiskeskus voisi vaikka vuokrausperiaatteella tuoda Tallinnan kaduilta noita Virottaria kävelemään Helsingin kesäisille kaduille.

On ne niin saamarin nättejä Tallinnan naiset. Kaikilla naisilal siellä tuntuu olevan aikaa ja haluja pitää itseänsä laitettuna ja meikattuna. Tukat hyvin hoidetut ja kammatut, korkokengät jalassa ja tyylikkäät vaatteet päällä, naisellinen koketeeraus on hallussa myös.

Olen arvioinut että Helsingin keskustan alueelle riittäisi noin 50 hyvännäköistä Viron muijaa kävelemään. Se jo muuttaisi koko kaupungin keskustaa ilmeeltään nuorekkaammaksi, mannermaisemmaksi ja nykyaikaisemmaksi.

Jos esikaupunkeja koristelllaan myös, Itäkeskusta ja Lauttasaarta ym. myöten, niin silloin MEK tarviisi ehkä 100 noitä nättejä Viron muijia.

Osa saisi olla vaikka talven ylitsekin täällä. Ne pukeutuvat talvellakin naisellisesti ja näyttävästi, ja niitä on ilo katsella talvipakkasellakin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3257
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2096
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1816
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1341
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1231
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      435
      1088
    Aihe