Itselläni on tulossa työttömyys. Olen ajatellut NAUTTIA 500 päivää työttömyyttä nyt, kun se kerrankin on mahdollista. Aion sanoa seuraavassa työpaikassa haastatteussa suoraan, että olin 500 päivä tahallaan työtön ja nautin elämästä. Mitä se kertoo ihmisestä? Mielestäni on ihan normaalia ajatella muutakin elämää kuin työtä.
Työllistyminen 500 päivän työttömyyden jälkeen?
11
271
Vastaukset
Varo vaan, voi olla, että et pääse ansiosidonnaiselle takaisin 13 vuoteen - kuten minulle on käynyt.
- Miten niin?
Kyllä pääsee töihin ja anaiosidonnaiseen, kun ei uraudu.
- Olet ikityötön..
"se kertoo ihmisestä?"
Se kertoo työnantajan kannalta sitä, että kukaan ei sinua palkkaa.
Ja toisekseen, jos et ole yli viisikymppinen, niin ei työkkäri anna sinus vain "nauttia" siitä työttömyydestä.
Olet jossain koulutuksessa / ilmaistyössä / harjoittelussa ennen kuin huomaatkaan.- onko hyvä veto?
Olen kolmikymppinen. Jaa, vai niin. No ollaan sitten työttömiä tai opiskelen uuden ammatin ja työllistyn sitä kautta. En onneksi ole urautunut. Vaihtelu virkistää.
- Vhdkkjdfgjkl
Ei ole hyvä veto. Uusi työnantaja voi tajuta, että sinulla on muutakin elämää, koska kun kykenet olemaan 500 päivää joutilaana ja nauttimaan.
- hyvä veto
Minä jäin ansiosidonnaiselle Joulukuun alusta 2008:
-2009 työtön
-2010 työssäoloa yhteensä 5kk
-2011 työtön. Huhtikuussa tuli 500 päivää täyteen
-2012 työssäoloa 4kk.
-2013 työttömänä tähän asti.
Nauti vaan 500 päivän työttömyydestä, se voi hyvinkin venyä pidemmäksi.
Tiedän että on työpaikkoja/työnantajia joihin ei työtön kelpaa, hullua sinänsä
että jos jo on työssä ja haluaa paikkaa vaihtaa niin semmonen on etusijalla.- onko hyvä veto?
Olet siis tippunut peruspäivärahalle?
- hyvä veto
Kyllä 2v.2kk. sitten.
Joskus aikoinaan muistan kuulleeni että kun ansiosidonnaiselta tippuu
peruspäivärahalle niin paluuta ei ole.
Työhakemuksia on nytkin vetämässä, mutta kun ei minun tuurilla osu kohdalle.- onko hyvä veto?
Sun pitäis käydä joku kurssi? Paljonko saat peruspäivärahaa?
- hyvä veto
Kyllä kurssejakin on kateltu, täällä 10 000 asukkaan kylässä niitä ei
enää ole, pitäs mennä tuohon 60km päähän kaupunkiin kurssille.
519,36 Euroa jää verojen jälkeen peruspäivärahaa.
Onneks harrastelijamuusikon hommilla saa vähän taskurahaa. - harjoottelija
mää taas oon jo nauttinnu 1050 pv ansiosidonnaista ja vielä parisen vuotta nii koittaa eläke... mää niiku harjotteleen eläkeellä oloo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496165Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6392521Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721036Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551030- 64934
- 228854
- 57846