Mutta en pysty tulemaan uskoon. Onko tällainen iankaikkisesti kidutettavien paikka todella jossain olemassa? Olenko tulossa hulluksi?
Pelkään helvettiä!
36
132
Vastaukset
Mitä itse ajattelisit, voisiko hel-vetti olla ihmisten keksimä juoni saada ihmiset uskomaan tiettyihin uskontoihin joissa tälläistä oppia levitetään?
Uskonto on keppiä ja porkkanaa hyvin tyypillisesti. Vedotaan suurilla lupauksilla ihmisen itsekkyyteen ja peloitellaan kamalilla mielikuvilla kuten hel-vetti jos et tee ja usko kuten uskonto opettaa. Tälläinen uskonnon kuvio herättää ajattelevan ihmisen hälytyskellot. Jos tämä ei riitä, kannattaa lukea raamattu läpi muistiinpanoja tehden ja havaita kirjan ristiriitaisuus ja väkivaltaisuus ja sekä irrationaalisuus, ja pohtia voisiko rakkauden Jumala todella toimia näin.- tv121
Koala-puussa.
Eikö ihminen voi vapaast valita hyvän osan tai huonomman osan.Valitkaamme elämäntapamme uskon avulla siten että h-n voi unohtaa niille jotka valitsevat väärin.Ei kukaan ketään peloittele Jumala on asiat ilmoittanut ja on hyvä kertoa kokonaisuus ei osatotuus anna selkeää kuvaa mitä uskolla saa.Ymmärtämättömyys saa aikaan ihmismielessä ristiriitoja.Oletko ajatellut että jokainen saa aivan vapaalla tahdolla tehdä ratkaisunsa itse itsensä parhaaksi miten ajattelee.Käsittäisin väittämäsi kumpuavan siitä Jumalan vastustamisen vihasta jotka ei pidä paikkaansa.Ymmärrän sinua näinhän Raamattukin opettaa niistä jotka taistelee Jumalaa vastaan.En sano tätä riitaa haastaakseni vaan velvollisuudesta koska ymmärrän asiat toisin.Selvennykseksi vielä on vain kaksi vaihtoehtoa valitkaamme oikein ITSELLEMME.
- suurin on rakkaus
Uskon syntymisestä on ketju tässä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11531252
Helvetistä puhutaan täällä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11532523
Luterilaiset ajattelevat, ettei ihminen voi omin voimin uskoa, vaan usko on Jumalan lahja. Ei pidä tuntea syyllisyyttä tai ahdistusta siitä, että ei kykene pakottamaan ajatuksiaan tiettyyn muottiin. Toisaalta voidaan ajatella niin, että se, että pohdit näitä asioita on jo merkki siitä, että Jumala vetää sinua puoleensa. Uskoa ei kannata ehkä nähdä kognitiivisena, tiedollisena prosessina, silloinhan se olisi riippuvainen todisteista. Luterilaiset ajattelevat, että kasteessa vauvakin saa uskon - että usko on se linkki, joka yhdistää meidät Jumalaan näkymättömällä tavalla. Tärkeintä kai on, ettei aktiivisesti torju Jumalaa.- Jeesus on Herra !
" Ei pidä tuntea syyllisyyttä tai ahdistusta siitä, että ei kykene pakottamaan ajatuksiaan tiettyyn muottiin. "
No EI TODELLAKAAN !
Mutta sillä pakottamisella ja JUMALAN ANTAMALLA USKOLLA ei ole mitään yhteistä.
" vaan usko on Jumalan lahja. " Juuri näin !
Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
" Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi , niille, jotka uskovat hänen nimeensä."
That it`s ! Muuta ei tarvita. Ota hänet vastaan; Sano, Jeesus TULE SYDÄMEENI ASUMAAN ja anna kaikki syntini anteeksi.
USKOONTULO = mielenmuutos, se EI OLE meidänteko, vaan Jumalan ! - Miksi?
Jeesus on Herra ! kirjoitti:
" Ei pidä tuntea syyllisyyttä tai ahdistusta siitä, että ei kykene pakottamaan ajatuksiaan tiettyyn muottiin. "
No EI TODELLAKAAN !
" Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi , niille, jotka uskovat hänen nimeensä."
That it`s ! Muuta ei tarvita. Ota hänet vastaan; Sano, Jeesus TULE SYDÄMEENI ASUMAAN ja anna kaikki syntini anteeksi.
USKOONTULO = mielenmuutos, se EI OLE meidänteko, vaan Jumalan !Olen pyytänyt uskoa, mutta Jumala ei ole sitä minulle lahjoittanut.
- 689686969
Jeesus on Herra ! kirjoitti:
No EI TODELLAKAAN !
USKOONTULO = mielenmuutos, se EI OLE meidänteko, vaan Jumalan !eihän se silloin ole ihmisen uskoa jos se on jumalan mielenmuutos. silloin voi kysyä miksi jumala ei muuta jokaisen mieltä.
- öptikkö
Miksi? kirjoitti:
Olen pyytänyt uskoa, mutta Jumala ei ole sitä minulle lahjoittanut.
Mistä tiedät?
- ed.
Miksi? kirjoitti:
" Olen pyytänyt uskoa, mutta Jumala ei ole sitä minulle lahjoittanut. "
Jumala ANTAA sulle uskon, kun annat elämäsi hänelle. Usko on lahja, kun täytät vuosia saat lahjan, et ennen.
" Sano, Jeesus TULE SYDÄMEENI ASUMAAN ja anna kaikki syntini anteeksi." - tv121
Miksi? kirjoitti:
Miksi.
-sanot että Jumala ei ole sinulle uskoa lahjoittanut.
Minä väitän että on.Ellei sinulla olisi vähäinen määrä uskoa et sitä pyyntöäsi tekisi.
Selvyydeksi,ei usko ole jokin koko paketti se on pitkänkin ajan prosessi.Jatka vain valitsemallasi tiellä. - ota vastaan
689686969 kirjoitti:
eihän se silloin ole ihmisen uskoa jos se on jumalan mielenmuutos. silloin voi kysyä miksi jumala ei muuta jokaisen mieltä.
" silloin voi kysyä miksi jumala ei muuta jokaisen mieltä. "
kyllä muuttaa, kunhan annat LUVAN !
- pelkoOnAseeni
Olet osa Jumalan suunnitelmaa. Tai sitten helvetti on hölönpölyä.
Uskon Kristukseen ja pelkään silti helvettiä. Usko ei välttämättä vapauta pelosta. Syntieni syvyys on niin musertava, että olen ilman muuta ansainnut helvetin. Olen pilkannut Jumalaa ja puhunut väheksyvästi pyhistä asioista. Kadotus on vain oikeudenmukainen osa kaltaiselleni rienaajalle, ja on hyvin vaikea uskoa, että oikeus ei toteutuisi. Ei ole helppo luottaa armoon. Armo on kristinuskossa vaikeinta. Hyvin kummallista olisi myös se, jos minut armahdettaisiin ja jotakuta toista ei.
Jumalalle ei voi korvata mitään. Jos rikkoo lähimmäistä vastaan, rikkomuksen voi yleensä jotenkin hyvittää. Jumalaa vastaan tehdyt rikkomukset sitä vastoin eivät ole mitenkään korvattavissa, hyvitettävissä tai sovitettavissa. Mitä ihminen voisi antaa Jumalalle?
Helvetin kauheutta saattaa lievittää rangaistuksen oikeudenmukaisuus. Oikeamielinen on vain mielissään, kun oikeus toteutuu. Mutta onko helvetissä oikeamielisiä? Väärämieliset tietysti pitävät oikeudenmukaista rangaistusta vääränä. Voidaanhan jo täällä ajassa nähdä, että juuri jumalanpilkkaajat ja muut väärämieliset ovat niitä, jotka kovaäänisimmin helvetin tuomitsevat – tuomitsevat oman tuomionsa. Ymmärrettävää. Ihminen on kiero ja viheliäinen."Syntieni syvyys on niin musertava, että olen ilman muuta ansainnut helvetin."
Olen ymmärtänyt, että niitä syntejä saa anteeksi. Sitä en tiedä, miten katumuksen voi suorittaa.
- Jeesus on Herra !
" Uskon Kristukseen ja pelkään silti helvettiä. Usko ei välttämättä vapauta pelosta. "
Uskot Kristukseen, mutta TUNNETKO HÄNET, henk.koht.? Raamattu sanoo:
"Täydellinen RAKKAUS karkoittaa pelon" .
Eli Jeesus antaessaan meidän syntimmme anteeksi, vie myös sen pelon menessään.
Raamattu sanoo monesti: Älä Pelkää ! Jos olet hänen omansa sinulle kuuluu sana:
Kirje roomalaisille 8
Niin EI nyt siis ole MITÄÄN KADOTUSTUOMIOTA niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat !
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki,
lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Ap:lle "Mutta en pysty tulemaan uskoon."
Ei kukaan pysty itsessään, mutta pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi, HÄN ANTAA VOIMAN tulla Jumalan lapseksi.
Voit myös pyytää jnk. Uskovan, srk. työntekijän tms. rukoilemaan puolestasi tai soittaa esiruk.palveluun. Jos se tuntuu sinusta kongreettisemmalta.
Jumala kyllä kuulee sen hiljaisenkin huokauksen.
Mene heng. juhannus juhlille jos pääset ?
" Onko tällainen iankaikkisesti kidutettavien paikka todella jossain olemassa? "
Raamatun mukaan on ! Mutta siksi Jeesus tuli, antaakseen SULLE ELÄMÄN !
Evankeliumi Johanneksen mukaan 3
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
" Olenko tulossa hulluksi? "
No jos oireet on vain nuo, niin ET OLE, vaan olet herätyksessä ! JUMALA KUTSUU SINUA luokseen ja sanoo:
Evankeliumi Johanneksen mukaan 6
37. ja sitä, joka minun joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
38. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut,
en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Ota hänet vastaan ! Siunattua juhannusta. - Odota vaan
Se, että pelkäät h.elvettiä, on merkki siitä, että olet herätyksen tilassa, kuten edellinen kirjoittajakin mainitsi. Itselläni samainen prosessti kesti vuosikausia. Oli pitkään, että en uskaltanut ottaa asioista tarkempaa selko, en uskaltanut yrittää rukoillakaan, koska koin Jumalan pelkkänä pelottavana kiduttajana.
Siirsin asiaa mielestäni, mutta eihän se taaksejättäminen onnistunut. Edestähän sen löysin. :) Olen ollut uskossa parikymmentä vuotta. Kyllä sinä vielä löydät Jeesuksen!- Odota vaan
Siis prosessi, ei mikään prosessti, vaikka kyllähän siinä protestiakin oli välillä...
- zyrt
Ihan turhaan pelkäät. Ei sellaista ole olemassa. Kun kuolet, niin olet yhtä olematon kuin ennen kuin sinut siitettiin.
- Ei ole helvettiä
Pelkään helvettiä
Helvetti on typerien ihmisten keksintöä saadakseen sinut orjuutetuksi ja omaan porukkaansa. Lopeta murehtiminen ja pelkääminen. Helvettiä ei ole oikeasti olemassa. Muistan oma lapsuuden, noin 10-vuotiaana luin punaisen kirjasarjan Ikuisia kertomuksia, joka on adventistien piirissä syntynyt, olin ihan kauhuissani, kun kirjasarjan lopussa lukijaa kehotettiin tekemään valintaa, rukoilin, että haluan olla taivaaseen menevien joukossa. Lapsessa herännyt pelko sai aikaan tuon reaktion.
Nyt kun olen aikuisena samaa kirjaa selaillut, tuntuu se kovin vaativalta ja moralistiselta. suurin on rakkaus tuo kauniisti luterilaisen uskon ajatuksia uskosta.
Jeesus on Herra tuo esille, että Raamatun sanotaan usein: Älä pelkää. Joku on laskenut, että jopa 366 kertaa eli joka päivälle omansa. Kirkomme opettaa, että Pyhä Henki synnyttää uskon ja se on Jumalan antama lahja uskossa. Usko ei ole pelkästään tiedollinen asia, vaan siinä on erilaisia puolia: tunteita, kokemus, yhteisö, perinne, ja usko on lopulta uskomista, Viime kädessä usko on Jumalan antama lahja, sillä uskoon kuuluu Jumalan ennalta ehättävä armo, Isä näkee tuhlaajapojan kauaun ennen kuin poika on tietoinen Isästä. Meidän ei tarvitse itse sovittaa syntejämme, koska Jeesus on sovittanut synnit ristillä, olemme vapaat. Synnit siis saamme anteeksi, tietysti voimme ajatella ja toimia AA-laisten tavoin, että voimme hyvittää tekmiämme virheitä ja huonoja tekoja, siäkli kuin se on mahdollista, mutta hyvittäminenkään ei ole anteeksiannon ehto. Kääntymys sanan Uudessa testamentin kreikassa tarkoittaa mielenmuutos, mielestäni katumuskaan ei ole aina tunne, vaan päätös, jumalanpalveluksessa ja ripissä voimme tunnustaa syntimme, vaikka emme edes kokisi katumusta. Jumala on avara ja rakkaus, hän kestää sellaisest asiat, kun epäilemme tai vähättelemme hengellisiä asioita. Uskossa ei ole meidän teoista kysymys, vaan se on täysin lahja Jumalalta. en usko, että Jumalan tarkoitus on heittää helvettiin ihmiisä, jotka maanpäällä kaikenlaisten ahdistusten keskellä elävät osittain helvetissä, hänen tarkoituksensa on taivaassa vapauttaa meidät vanhasta ja tehdä uudeksi.
Anne-pappiAnne
Uskossa ei ole meidän teoista kysymys, vaan se on täysin lahja Jumalalta
Vanhurskautusta käsittelevässä kohdassa Augsburgin puolustuksessa sanotaan: ”Se usko, josta me puhumme, syntyy katumuksessa, ja sen on määrä vahvistua ja kasvaa hyvien tekojen tekemisessä sekä koettelemusten ja vaarojen keskellä, jotta osaisimme vähitellen yhä useammin mielessämme päätellä, että Jumala Kristuksen tähden pitää meistä huolta, antaa meille anteeksi ja kuulee rukouksemme. Tätä ei opita ilman monia vaikeita kilvoituksia.”
Johanneksen evankeliumi:
6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänäMäkin luin ne 8-vuotiaana. 10-vuotiaana luin Raamatun...ja 11-vuotiaana luin juutalaisuuden saagan pääteoksen polttouhrit. Polttouhrit oli vaikuttavin, johtunee sen totuudellisista tapahtumista.
51 jakeessa esiintyy "älä pelkää"- Totuus on paljon karumpaa, kun ei viitsi niellä saarnaajien valheita....
ja kyllä. Ikuiset kertomukset ja Raamattu saattaa näyttää moralistiselta. Sehän on koko Raamatun idea. Opettaa ihmisille mikä on oikein.....- Jeesus on Herra !
mave kirjoitti:
Mäkin luin ne 8-vuotiaana. 10-vuotiaana luin Raamatun...ja 11-vuotiaana luin juutalaisuuden saagan pääteoksen polttouhrit. Polttouhrit oli vaikuttavin, johtunee sen totuudellisista tapahtumista.
51 jakeessa esiintyy "älä pelkää"- Totuus on paljon karumpaa, kun ei viitsi niellä saarnaajien valheita....
ja kyllä. Ikuiset kertomukset ja Raamattu saattaa näyttää moralistiselta. Sehän on koko Raamatun idea. Opettaa ihmisille mikä on oikein....." 10-vuotiaana luin Raamatun "
Norjalainen emmanuel Minos oli aloittanut Raamatun lukemisen 5v.ja 6v luki läpi. Ja on ollut sananjulistajana ikänsä. Ja vieläkin yli 81 v., järki kuin partaveitsi.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=28081
mave mikä meni pieleen ? Jeesus on Herra ! kirjoitti:
" 10-vuotiaana luin Raamatun "
Norjalainen emmanuel Minos oli aloittanut Raamatun lukemisen 5v.ja 6v luki läpi. Ja on ollut sananjulistajana ikänsä. Ja vieläkin yli 81 v., järki kuin partaveitsi.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=28081
mave mikä meni pieleen ?Minä ymmärsin lukemani.
- kappalejaot!!!!!
NAKS. Annepapin kirjoitus teki minusta uskonnon uhrin.
- kelpaako nyt?
Tässä sulle korjattu painos Anne-papin tekstistä
"Muistan oman lapsuuteni, kun noin 10-vuotiaana luin punaisen kirjasarjan "Ikuisia kertomuksia"-kirjan, joka oli syntynyt adventistien piirissä.
Olin ihan kauhuissani, kun kirjasarjan lopussa lukijaa kehotettiin tekemään valinta. Rukoilin, että haluan olla taivaaseen menevien joukossa, lapsessa herännyt pelko sai aikaan tuon reaktion.
Nyt kun olen aikuisena samaa kirjaa selaillut, tuntuu se kovin vaativalta ja moralistiselta. "Suurin on rakkaus"-kirja tuo sensijaan kauniisti esiin luterilaisen uskon ajatuksia uskosta.
"Jeesus on Herra"-kirja tuo esille sen, mikä Raamatussa sanotaan usein: Älä pelkää. Joku on laskenut, että jopa 366 kertaa eli joka päivälle omansa.
Kirkomme opettaa, että Pyhä Henki synnyttää uskon ja se on Jumalan antama lahja uskossa. Usko ei ole pelkästään tiedollinen asia, vaan siinä on erilaisia puolia; tunteita, kokemus, yhteisö, perinne ja usko on lopultakin uskomista.
Viimekädessä usko on Jumalan antama lahja, sillä uskoon kuuluu Jumalan ennalta ehkäisevä armo, Isä näkee tuhlaajapojan kauan, ennen kuin poika on tietoinen Isästä.
Meidän ei tarvitse itse sovittaa syntejämme, koska Jeesus on sovittanut synnit ristillä, eli olemme vapaat. Synnit siis saamme anteeksi.
Tietysti voimme ajatella ja toimia AA-laisten tavoin, että voimme hyvittää tekemiämme virheitä ja huonoja tekoja, sikäli kuin se on mahdollista, mutta hyvittäminenkään ei ole anteeksiannon ehto.
Kääntymys-sana Uudessa testamentin kreikassa tarkoittaa samaa kuin mielenmuutos. Mielestäni katumuskaan ei ole aina tunne, vaan päätös, jumalanpalveluksessa ja ripissä voimme tunnustaa syntimme, vaikka emme edes kokisi katumusta.
Jumala on avara ja rakkaus, hän kestää sellaiseset asiat, kun epäilemme tai vähättelemme hengellisiä asioita. Uskossa ei ole kysymys meidän teoista, vaan se on täysin lahja Jumalalta.
En usko, että Jumalan tarkoitus on heittää helvettiin ihmisiä, jotka maanpäällä kaikenlaisten ahdistusten keskellä elävät osittain helvetissä, vaan Hänen tarkoituksensa on taivaassa vapauttaa meidät vanhasta ja tehdä uudeksi.
Anne-pappi"
- Annepapin uhri
Naks. Tiivistäisit sanomasi. Annepappi on lukenut jotain pieniä punaisia kirjoja ja isona jonkun rakkauskirjan.
Entäs sitten?- kelpaako nyt?
Ei minulla ole mitään sanomaa, mutta huvikseni muokkasin Anne-papin pötkökirjoituksen.
Tuo Anne-papin lapsena kokemansa manalan pelko oli hyvä esimerkki kristinuskon negatiivisista vaikutuksista.
- EL.ak.IM
:((
Päätös loppusijoittamispaikastasi ei ole käsissäsi. Joten voit unohtaa asian. Tai selvittää, miksi hel-vet-tiin olisit mielestäsi menossa. Jostainhan se tunne sulle kumpuaa... Ei sellaista voi kaivata, mitä ei ole kokenut. Eikä sellaista pelätä mikä on mysteeri.. - Tosi on
Uskossa Jeesukseen ei tarvitse pelätä.
- :((
Olen joskus rukoillut: Jumala, jos olet olemassa, ilmaise itsesi jollakin tavalla jotta voisin uskoa sinuun, mutta mitään ei ole tapahtunut.
- kuumaa on
Nämä jeesustelijat pelkäävät kuolemaansa kaikkein eniten. Ei nimittäin koskaan ole aivan varmaa kumpaan paikkaan joutuu. Tämän jo kertoo Jeesuksen kuvaus viimeisestä tuomiostakin. Ne jota uskoivat pääsevänsä taivaaseen joutuivatkin helvettiin.
Miksi sinun pitäisi tulla uskoon kun elämän voi elää ilmankin ilman että saisi kuoltuaan minkäänlaisia rangastuksia...ne ovat vain uskovien jorinoita. Jos niiden tulisi todistaa helvetin olemassa olon konkreettisesti niin heidän olisi pitänyt itse kokea helvetin ja polttaa siellä eläessään itsensä.
Siis se koko ajatus, että uskot helvettiin tai johonkin taivaaseen on osana uskovien omaa käännytystyötä ja siihen liittyvää oppia, jota ne ihmiselämän kyylät ja vainoajat pitävät myös muille ihmisille ensiarvoisen tärkeänä, eivätkä itse ymmärrä että he roikkuvat hirressä kiduttamalla itseään koko elämänsä ajan, mikäli noudattavat Raamattua ja tahtovat ennen kaikkea sitä että se edustaisi elämäntapaansa ja mieltymystä elämäänsä. Eikö se tunnu väärältä jossakin määrin, joten heitä pitäisi oikeastaan jopa sääliä?! Raamattua vasten on ihmismieli ja se on heidän käsitys sille että tulisi jokin paholainen ja veisi heiltä jotakin on täyttä pas-kaa eikä sellainen edusta sellaista jossa olisi ihmiselämälle minkäänlaista hyötyä. Elämä on tässä ja nyt eikä vasta kuoltuasi. Saat todellakin nauttia naisista tai miehistä ilman että se olisi sinulle jonkinlaisesti haitaksi avioliiton ulkopuolellakin. Esimerkiksi vain Raamattu kieltää ihmiseltä elämässä suurimman nautinnon tai avioliiton ulkopuolisen seksin, joka on todella säälittävää ja itsepetosta, jos tahtoo elää siinä uskossa että jokin ulkopuolinen taho voisi vaikuttaa ihmisen elämään täällä.
Opetelkaa ihmiset elämään sillä ajatuksella, että Raamattu on vain Jumalaan hurahtaneen henkilön kirjoittama teos!!
" Olenko tulossa hulluksi? "
Voit sairastua psykoosiin, mikäli alat uskomaan noita kristinuskossa olevia kaahoja!!Eikö sellaista pidä kyseenalaistaa kristinuskossa ollenkaan, jossa ensin kysytään vain muita ihmisiä "aivopesemään" jotta tulisi uskoon, eikä sellaista ilmiötä että Jumala ilmestyisi automaattisesti kun pyytäisi Jumalalta apua?! Kysy ensin itseltäsi, miksi ei se Jumala ilmesty silloin kun tahtoisit uskoa!? Olisiko mahdollisuus sille, ettei sellaista ole olemassakaan!?
- älä pelkää
"Onko tällainen iankaikkisesti kidutettavien paikka todella jossain olemassa? Olenko tulossa hulluksi?"
Ei kun se on vaan semmonen paikka jonne vain harvat ja valitut pääsevät viettämään "My Super Sweet 16" -synttäreitä. - *Faith*
"Pelkään helvettiä!"
On syytäkin pelätä! - evlu
Minäkin pelkään. Siksi uskon Jeesuksen sovitustyöhön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116