Yritin löytää vastauksen kysymyksiini Helsingin avoimen yliopiston nettisivuilta, mutta en löytänyt. Elikä, minkälainen protokolla yleensä avoimen yliopiston kursseilla on: tullaanko ensimmäiselle tunnille kirjaa kertaakaan avanneena, vai onko kirjallisuuden etukäteinen silmäileminen vaiko peräti läpilukeminen suositeltavaa? Entä mitä kaikkea tunneilla tarvitsee? Olettanen ainakin että kurssikirjallisuuden ja muistiinpanovälineet (vihko kynä).. Kiitos jos joku viitsii vastata! :)
Käytännön kysymyksiä avoimessa opiskelusta
1
256
Vastaukset
- 200+
Vähän riippuu kurssista. Ei kaikille avoimen kursseille edes ole erillistä kirjallisuutta, vaan materiaali tulee Moodleen tai monisteina. Mutta kun olen avoimen kesäopintoja käynyt, niin en ole kyllä tutustunut kirjoihin etukäteen, yleensä en ole niitä edes siinä vaiheessa lainannutkaan.
Näin siis tilanne perusopintojen kohdalla. Jos kuitenkin otat jonkun aineopintojen kurssin, on oletettavaa, että sinulla on jo jotain esitietoja, eikä asioita selitetä "juurta jaksaen":
Tunneilla tarvitsee juurikin muistiinpanovälineet: vihko, kynä ym. tai vaihtoehtoisesti läppäri. Eipä sitä muuta juurikaan kait...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131762Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 781348
- 541193
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81102- 741085
- 1091019
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850