Elikkäs omistan kolme gerbiiliä, yksi täyttää kohta vuoden ja kaksi muuta ovat vähän nuorempia. Kaikki ovat siis tyttöjä.
Huomasin siis, että gerbiilien nenät ovat karvattomia, jokseenkin vähän tummahkoja ja joskus on valunut vertakin.. Ja yhdeltä gerbiililtä lähtee karvaa. Iskä ei ole suostunut viemään niitä vielä eläinlääkäriin koska kallista jne. ja että hänen mielestään kannattaisi oottaa vielä jos se menisi ohi. No me ootettiin, eikä ole tapahtunut kauheasti muutosta.
Ja siis jostain olin lukenut, että karvanlähtö saattaa olla vitamiininpuutetta, miten gerbut saisivat lisää vitamiinia? Veteen voi kuulemma myös laittaa mutta myydäänkö kaupassa jotain vitamiinilitkua jota voisi laittaa juomapulloon?
Kertokaa mitä tekisin gerbiileitten kanssa :)
Gerbiilit sairaita? :/
1
66
Vastaukset
- Jokuvaan eli minä
Mitä olen lukenut, voisi kokeilla Tehovitol tai Bonnien vitamiiniliuosta, kysyä sitä voi esim. apteekista, eläinlääkäristä tai eläinkaupasta. Kokeile laittaa nettiin hakusanaksi ''gerbiilien vitamiinit'' ja etsi lisä tietoa jos sitä vielä tarkemmin haluat:)
Mikseipä voisi myös olla, että jos gerbiilit asuvat häkissä ne jyrsivät pinnoja (toivon että ne asuvat terrassa) katso myös ettei terraariossa ole mitään mikä voisi aiheuttaa karvan irtoamista esim. nenää hinkkaavat jyrsimis mahdollisuudet. Käytä myös chinchillan kylpyhiekkaa jos et vielä käytä, se parantaa turkinlaatua kun ne saavat siinä pyöriä:-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1971545Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 42834
- 82820