Mikä olisi kevyt vehje vesakon raivaamiseen mökillä?
En jaksa käyttää painavaa mootorisahaa tms mutta sellaisen varrellisen vehkeen kanssa jaksaisin hyvin siistiä pihapiiriä ja metsänlaitoja.
Ennen nuo bensakäyttöiset oli aika painavia, mutta jos löytyisi jokin kevyt vaikka akkukäyttöinen niin olisin tiedosta kiitollinen.
Mikä olisi kevyt vehje vesakon raivaamiseen mökillä?
7
203
Vastaukset
- poltinkarva
Minulla on Hondan UMK 435E ruohoraivuri. Olen siihen tyytyväinen. Murmikosta tulee kolmioterällä siisti ja saan vadelmapuiskat raivattua. 4 tahti kone, ei paljoa käryä.
- Ytimennävertäjä
Kyllä se taitaa olla hyvin, hyvin terävä vesuri.
- tietova...
Raiva raivausveitsi on yksi vaihtoehto. Voi katkoa risuja ja muutaman sentin vahvuisia vesoja. Työasento seisallaan, ei tarvii kumartua, toisella kädellä taivutetaan puuta ja veitsellä vedetään pokki. Olen katkonut n.5 sentin vahvuisia, raja on minkä vahvuisen jaksaa taivuttaa. Kanto on vastaava kuin vesurilla. Myydään alanliikkeissä ja maatalous kaupoissa.
Minulla on bensakäyttöinen Jonseredin raivaussaha. Se on todella tehokas ja sillä voi katkoa jopa 15 cm:n vahvuisia puita. Vesakon raivaamiseen se on ehdottoman hyvä. Se kiinnitetään valjaiden kanssa vyötärölle, joten sitä on kevyt käyttää.
- naismetsuri
Hei!
Naismetsurina (painoni on alle 60 kg) käytän STIHL raivaussahaa. Valjaiden avulla sen kanssa voi työskennellä useita tuntia. Sahan saino on noin 7 kg. Suosittelen muillekin.- ekarhio
Hei, ihan btw, ootko ollut töissä rymättylän suunnalla lähiaikoina?
- ekarhio
Varsinkin jokunen vuosi sitten tulleet uudemman mallin valjaat parantavat ergonomiaa huomattavasti, jakaantuu rasitus tasaisemmin, vähän kuin rinkkaa kantaisi... toisin kuin niillä pääosin hartioista tukensa ottavilla vanhan mallin valjailla. Itse aloittanut pienimällä Hussen raivurilla joskus 14v. ja vanhan mallin valjailla, hyvin jakso, vähän kulki vaan vinossa nuori mies metsässä tuolloin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955