Kokemuksia?

koiraa miettivä

Olemme miettimässä toisen koiran ottamista, koira olisi osittain metsästyskäyttössä ja kotikoirana. Koiran rodun olisi suositeltavaa olla metsäkanalintuja metsästävä, ei mielellään muita metsäneläimiä. Onko kellään kokemusta hyvistä roduista tai niiden sekoituksista? Olemme siis myös miettineet sekarotuista metsästykseen käyvää koiraa.

11

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen lämpimäs

Pohjanpystykorva. Kun vähän vilkuilette ettei ole suvussa taipumusta suur riistalle niin aivan unelma koira, pelkään kanalinnun metsästykseen myös!

• koiraa miettivä

Kiitos vinkistä!

• KKSSU

Pohjanpystykorvaa tuskitin tulet saamaan ja jos joku pentutehtailija sellaisen sinulle möisi olisi hinta pöyristyttävät 1500 €.

Seisojaa en suosittele, koska on varsin suuritöinen, tosin itselläni on niitä kaksi kpl.

Kannattaa katsataa noutajia tai spanelieja.

• seisojien kaveri

Miten niin seisoja on muita rotutyyppejä suuritöisempi?

• Onhan noita.

Labradorin noutaja jos noutavaa kanakoiraa. Narttu suomenpystykorva on myös hieno koira. Natu herkemmän luonteensa vuoksi eikä merkkaile kuten uros.

Pohjiksia ei helposti ole saatavana ilman ellet sitten varaa pentuja SPJ:n avustuksella 1-2 vuotta ennen syntymää.

Suomen pystykorva on kyllä upea ilmestys tosin on kyyläkin yhden ihmisen koira.

• vfvff

Haista muna.

• ylösajava

Mikset ota karkottavaa koiraa, metsästyslinjan spanieli on ylösajavana kohtuullisen helppo koulutettava. Tuo sekarotusista puhuminen paljasti sinut täysin koirista tietämättömäksi ja näin olisi helpompi lähteä tyvestä puuhun.
      Unohda ne sekarotuset, niistä ei yleensä mitään tule, vaikka joku aina tällaisen kirjoituksen jälkeen alkaa niitä kehumaan. Sekarotusissa kun on aina valtava arvaamattomuus tekijä, siitähän koiranjalostus yrittää taas pyskiä eroon.

• MitäMitäMitä

Suosittelen Punapippurinkenneltä! Miten niin pohjiksia hankala saada? Enpä ole moiseen törmänmyt vaikka aktiivisesti näitä harrastankin

• KKSSU

Ei onnitus asiallinen pohjis helpolla. Tehtailijoilta kylläkin.

• dwedq

Sama koskee kylläkin kaikkia rotuja.

• spklunni

Suomenpystykorva tai lunnikoira ovat minun mielessäni. Toimivat kyseisellä tavalla kyllä :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60