Soutaminen & hiukan muuta turhaa

RowAboat

Hei!
Olen 13-vuotias tyttö, jolle tuli mieleen tällainen kysymys, että voiko teidän mielestänne soutamista, aivan tavallista soutamista kutsua ihan 'virallisesti' urheilu lajiksi?
Itselläni soutaminen on kehittänyt selkä-vatsa-ja käsilihaksia ja on muutenkin hauskaa. Tai siis olen soutamisen lisäksi totta kai tehnyt selkä-ja vatsalihas liikkeitä. En silti sano itseäni urheilijaksi, sillä minulla soutaminen on vain kesäharrastus.

Ja lisäksi, mikä olisi supertehokas tapa pudottaa painoa?
Kasvatan iltaisiin lihaskuntoa, mutta tuloksia ei synny kovin nopeasti ja tavoitteenanni olisi laihtua vielä ennen koulun alkua noin 5-10kg.
Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä!

Sitten vielä viimeiseksi, minulla on itsetunto ongelmia, joka estää minua aloittamasta lentopalloa joukkueessa. Eli siis en uskalla aloittaa lentopalloa joukkueessa, koska pelkään pilaavani koko joukkueen treenit, enkä usko oppivani passeja ja oikeaoppista sormi-ja hihalyöntiä. Mutta intoa minulla on!
Vinkkejä, voisiko joku neuvoa, että miten hankalaa on oppia passit ja sen sellaiset :)

2

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lentistä vaan

Hei vain.

Ehkä sanoisin tavan soutelua liikuntamuodoksi; eri kontekstissa se on sitten urheilulaji.

Painoa kannattaa tiputtaa vain noin puoli kiloa viikossa, eli jos koulu alkaa muutaman viikon päästä, voisit pudottaa noin 2 kiloa. Paino ei ehkä tipu kovin nopeasti, jos samalla kasvatat lihaksia, mutta terveellinen, vähärasvainen ruokavalio yhdistettynä runsaaseen liikuntaan on paras tapa pudottaa painoa. Muista juoda myös paljon vettä. Jätä vaalea leipä.

Lentopallo on kiva laji, kysy ensin seurasta, olisiko siellä aloittelijoitten ryhmää, jossa voisit oppia peruslyönnit :) Vinkki: käykää kavereitten kanssa rannalla pelaamassa lentopalloa, niin opit siellä perusteet syksyä varten! Siellä voit joltain kysyä neuvoa tekniikan kanssa, ja alkaa harjoitella vaikka kotona seinää vasten. Unohda nuo pilaamisajatukset, ja ota rohkeasti yhteyttä. Ei ole hankala oppia, kun muistat tekniikan!

• RowAboat

Kiitos neuvoistasi!
        Ehkä yksi 'esteistä' lentopallon aloittamiseen on, että olen _TODELLA_ ujo liikuntaharrastusten suhteen, mikä on todella outoa, sillä harrastan näytelmäkerhoa, eikä näytteleminen ujostuta oikeastaan ollenkaan ja olen muutenkin todella puhelias, enkä lainkaan ujo. :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60