Raivaussahan terän teroitus

tylsistynyt terä

Miten raivaussahan terä teroitetaan ? Onko siihen joku oma viila tms. Olen etsinyt tietoa sieltä sun täältä mutta sanotaan vain että osta uusi, ne on kuulemma halpoja. Tekisi kuitenkin käyttää samaa terää pidempään jos vain mahdollista-

9

4817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä se lähtee
    • kysy kaupasta oikea viila, ja pyydä neuvomaan, miten sitä käytetään. Saman verran viilataan joka hammasta ja haritus tarkastetaan silloin tällöin.

Mun mielestä terä kannattaa terottaa kerran työpäivässä, jos ei ole ottanut osumaa kiviin tms.

Terävällä terällä on mukavampi työskennellä. Jotku neuvoo, että ei tarvi usein terottaa, mutta niillä ompi sellasia huipputehosia sahoja joilla katkee tylsälläkin terällä. Kun on terävä terä, bensaa säästyy, työ on helpompaa ja pienempikin saha riittää.

• 14+18

Vaihda tilalle sirkkelin terä, niin ei tarvitse terottaa koskaan.

• Sirkkelin terä

pitää terottaa vähintään yhtä usein kuin raivaussahankin.

Muuten sahalta (sirkkeli) tulee "kaikenlaista tavaraa".

• ...

Itse "pyyhkäisen" pyöreällä viilalla jokaisen tankkauksen yhteydessä, vaikkei kivi tms. osumia tulisikaan.

Liioittelenkohan, mutta on kuiteskin aina terävänä leikkaamaan puuta.

• terävä terä

Koneella saa kiveenkin ajetun terän uudenveriseksi.pystyy hiomaan ensin teränselkäpuolen tasaiseksi ja sitten normaalista teroituskohdasta teroittamaan.tulee tasamittainen terä.samalla koneella voi teroittaa ketjut ja pienet sirkkelinterät.

• Harrastelija54

Kerran päivässä tulee teroitettua samanlaisella työkalulla kuin yo. videossa, mutta en sahaakkaan kuin pari-kolme tankillista päivään.

• niinpä niin

Olin myymälässä, kun tuli ketjun ostaja, helsinkiläinen mökkiläinen.
      "Ostan aina uuden ketjun, kun vanha tylsyy, en osaa teroittaa".

Tuosta tuli mieleeni, että ainahan voi vaatia lisää palkkaa Helsingissä, kun ei raha riitä.

Ay-liike tulee apuun.

• jakari1

Moi, kumpi puree paremmin teidän mielestä paremmin, vanha sahanterän mallinen raivaussahan terä, pitääkö teroittaa kuin katkaisu vai halkaisu hampaat, vai moottorisahan terän mallinen. Mulla molemmat, mutta mun mielestä vanhanmallinen puree paljon paremmin ?

T. JPK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60