Hei! En ole ennen tehnyt lennon lähtöselvitystä internetissä, joten aloin pohtia, tarvitseeko sitä tehtäessä tulostinta..? Lennän Lufthansan koneella, joten nettisivut ovat vain joko englanniksi tai saksaksi, ja kielet ovat itselleni pienoinen ongelma... Toinen vaihtoehto olisi tehdä lähtöselvitys kentällä automaatilla, mutta sekin vaihtoehto kuulostaa vaikealta, kun en ole tekniikan ihmelapsi. :) Eli jos jollain on tietoa tuohon tulostinasiaan, niin olen kovin kiitollinen!
Lennon lähtöselvitys internetissä
20
4738
Vastaukset
- 16+6
Boarding passin saa myös kännykkään, jos ei ole tulostinta. Ja jos silti on ongelmia, paperisen boarding passin voi tulostaa netissä tehdyn lähtöselvityksen jälkeenkin automaatilla.
- tarv. tulostintako?
Paljon kiitoksia sinulle vastauksestasi, tuo tieto huojensi! :)
- matkamuori
Lentokentillä automaattien seassa on henkilökuntaa joka auttaa ja neuvoo. Rohkeesti vaan!
- Excuse me...
Käsittääkseni tulostus tarvitaan. Ainakin Finnairin nettiselvitys antaa matkustajalle lomakkeen, jonka yläkulmassa on optinen tunnistustieto, ja selväkielisenä mainintana esim. istumapaikka koneessa. Jos paperia ei printtaa, joutuu käsittääkseni jonottamaan lentokentällä asiakastiskille noiden samojen tietojen vuoksi.
- Mobile boarding pass
Herää nykypäivään! Oletko kuullut mobile boarding passista? Mitään printtejä enään tarvita länsimaiden lentokentillä jos et sitä itse halua. Puhelimessa olevaa boarding passia vilauttamalla pääset turvan läpi ja siinä olevaa QR koodia näyttämällä aukeaa automaattiportti lentokoneeseen esim FRA ja MUC kentillä.
- mobile ei aina
Mobile boarding pass kirjoitti:
Herää nykypäivään! Oletko kuullut mobile boarding passista? Mitään printtejä enään tarvita länsimaiden lentokentillä jos et sitä itse halua. Puhelimessa olevaa boarding passia vilauttamalla pääset turvan läpi ja siinä olevaa QR koodia näyttämällä aukeaa automaattiportti lentokoneeseen esim FRA ja MUC kentillä.
Thaimaassa pitää olla tulostettuna boarding pass, pelkkä kännykkään tullut tieto ei riitä.
- mobile boarding pass
mobile ei aina kirjoitti:
Thaimaassa pitää olla tulostettuna boarding pass, pelkkä kännykkään tullut tieto ei riitä.
En mä Thaimaata kyllä länsimaaksi laskekaan. Nettilähtöselvitystä tehdessä ei Lufthansa edes anna mobile boarding pass vaihtoehtoa jos se lentokentällä ei ole käytössä. Toisaalta Bangkokista lähdössä oleva matkustaja harvemmin lentää pelkillä käsimatkatavaroilla, joten tiskille on joka tapauksessa mentävä.
- Fisoebcoel
Lufthansan lähtöselvityautomaatilla esim.hesassa on maailman simppelein homma. Passi vaan lukijaan ja laite neuvoo loput. Ja saat kaikki tarvittavat eli boardingpass;n ja laukku tagit samasta masiinasta. Sit vaan heität laukun tiskille ja painelet turvatarkastukseen.
- En heitä tavaroita
Sinulle Fisoebcoel.
En ymmärrä sinua, kun sanot: "heität laukun tiskille". Voi hyvänen aika, sillä rakkaita matkatavaroita tulee kohdella hellävaroin, vai yritätkö saada laukkusi rikki ja sitten hakea korvausta?
Paiskitko tavaroita myös kotonasi?
Aivan ennen kuulumatonta puhetta!
- aasiantuntija
Suosittelen ottamaan bussin Pihtiputaalle ja ostamaan lipun kuljettajalta, niin ei tule kieliongelmia. Miten ajattelit selvitä ulkomailla jos et saatana osaa perusasioita matkustamisessa
- mistä näitä sikii
taidat aasiantuntia kuulua niihin perusnegatiivisiin porukoihin
annan sinulle ilmaisen neuvon, ettet avaisi koskaan enää nettiä, niin kaikilla meillä tiedonjanoisilla olisi huomattavasti mukavampaa, myös sinulla, kun verenpaineesi ei kohoa pilviin
aloittajalle rohkeutta ja hyvää matkaa
On se kumma kun näillä sivuilla asiallisiin kysymyksiin vastausta haluava tai joku kysymykseen vastannut saa aivan törkeitä vastauksia. Saako nämä ihmiset suurenkin tyydytyksen mollaamalla nimettömänä kysyjiä?
- dftjdnsfkhd
"Sinulle Fisoebcoel.
En ymmärrä sinua, kun sanot: "heität laukun tiskille". Voi hyvänen aika, sillä rakkaita matkatavaroita tulee kohdella hellävaroin, vai yritätkö saada laukkusi rikki ja sitten hakea korvausta?
Paiskitko tavaroita myös kotonasi?
Aivan ennen kuulumatonta puhetta!"
Ihan oikeesti???
Pitäisikö sun tosiaan vaan jäädä sinne Pihtiputaalle ja valita kulkupeliksi se hevosvankkuri...?
Jos oikeasti et ymmärrä ko. kirjoittajan viestin tarkoitusta,en suosittele siirtymistä ihmisten ilmoille... - 9k2slislkj
Lentolippu kannattaa kyllä jatkossakin tulostaa paperille ihan vaan varmuuden vuoksi, jos jostakin syystä on netti- tai kännykkäongelmia.
Huom! Kännykkään saa maihinnousukortin eli boarding pass'in vain, jos kyseessä on nykyaikainen älypuhelin. Jos on ihan peruskännykkä, niin siihen ei taida boarding pass'ia saada.- e-lippu
Kun ei sitä tulostettua e-lippua kysytä/tarvita lähtöselvityksessä. Pelkkä passi/henkilötodistus riittää. No tässäkin on tietty poikkeuksia. Joissain päin maailmaa et pääse edes lentokenttä terminaaliin sisään jos sulla ei ole esittää ovella turvamiehelle e-lippua. Vai ajattelitko että jos sulla ei netti toimi, niin ei se toimi lähtöselvitysvirkailijallakaan, jolloin esittämällä printin e-lipusta pääset lennolle? Enpä oikeen usko. Sun printattu e-lippu ei todista mitään. Niitähän voi kuka tahansa kotona väsätä.
- koettu on
e-lippu kirjoitti:
Kun ei sitä tulostettua e-lippua kysytä/tarvita lähtöselvityksessä. Pelkkä passi/henkilötodistus riittää. No tässäkin on tietty poikkeuksia. Joissain päin maailmaa et pääse edes lentokenttä terminaaliin sisään jos sulla ei ole esittää ovella turvamiehelle e-lippua. Vai ajattelitko että jos sulla ei netti toimi, niin ei se toimi lähtöselvitysvirkailijallakaan, jolloin esittämällä printin e-lipusta pääset lennolle? Enpä oikeen usko. Sun printattu e-lippu ei todista mitään. Niitähän voi kuka tahansa kotona väsätä.
Jos esimerkiksi se oma kännykkä sattuu kiireessä putoamaan rikki tai se varastetaan, niin se printattu lentolippu on tyhjää parempi, jotta on edes jotain todisteaineistoa ja kättä pidempää siihen, että asiaa voi alkaa selvittää.
Itse printtaan sen E-lipun aina, koska se on kevyt kannettava. Lisäksi EU:n ulkopuolisissa maissa on erilaisia käytäntöjä, joista ei voi vetää vain yksiä johtopäätöksiä esim. reissaaminen USA:han ja Venäjälle on kumpikin aika omanlaatuistaan.
Kun lähden reissuun, jätän aina läheiselle kopion E-lipusta ja passista siltä varalta, jos joudun vaikeuksiin esim. tavarat varastetaan. - ottiituota
koettu on kirjoitti:
Jos esimerkiksi se oma kännykkä sattuu kiireessä putoamaan rikki tai se varastetaan, niin se printattu lentolippu on tyhjää parempi, jotta on edes jotain todisteaineistoa ja kättä pidempää siihen, että asiaa voi alkaa selvittää.
Itse printtaan sen E-lipun aina, koska se on kevyt kannettava. Lisäksi EU:n ulkopuolisissa maissa on erilaisia käytäntöjä, joista ei voi vetää vain yksiä johtopäätöksiä esim. reissaaminen USA:han ja Venäjälle on kumpikin aika omanlaatuistaan.
Kun lähden reissuun, jätän aina läheiselle kopion E-lipusta ja passista siltä varalta, jos joudun vaikeuksiin esim. tavarat varastetaan.Tein kerran lähtöselvityksen etukäteen netissä, ja pari tuntia myöhemmin lentoyhtiö perui koko lennon. Matkatoimisto ei sen jälkeen avustanut mitenkään asiassa, koska olin jo ilmoittautunut lennolle. Eli olin oman onneni nojassa.
No ei siinä mitään koska osaan nämä hommat, mutta tarinan opetus on se että jos aiotte leikkiä kaiken maailman qr mobile ipodien ja epadien kanssa, niin yrittäisitte vähän edes ymmärtää mihin olette ryhtymässä. Ei tässä muuta. - 17+2
ottiituota kirjoitti:
Tein kerran lähtöselvityksen etukäteen netissä, ja pari tuntia myöhemmin lentoyhtiö perui koko lennon. Matkatoimisto ei sen jälkeen avustanut mitenkään asiassa, koska olin jo ilmoittautunut lennolle. Eli olin oman onneni nojassa.
No ei siinä mitään koska osaan nämä hommat, mutta tarinan opetus on se että jos aiotte leikkiä kaiken maailman qr mobile ipodien ja epadien kanssa, niin yrittäisitte vähän edes ymmärtää mihin olette ryhtymässä. Ei tässä muuta.Yleensä se on jopa helpompi selvitellä ongelmatilanteita suoraan lentoyhtiön kanssa, kun käyttää matkatoimistoa välikätenä. Varaus on pääsääntöisesti aina yhden tahon hallinnassa, ettei tule tilanteita, että lentoyhtiö ja matkatoimisto toimivat samaan aikaan ristikkäin. Yleensä se siirretään lentoyhtiölle esimerkiksi vuorokautta ennen lentoa vaikka ei olisi tehnytkään lähtöselvitystä.
- max.
Varausnumero aina mukaan vaikka kännykäään niin kaikki hoituu....
- hillerr
E-lippu ihan hyvä sellaisessakin tapauksessa, kun on tilanne, jossa hotellissa väitetään minun varanneen yksiön, vaikka olin varannut bungalovin. Siinä se homma sitten selvisi kun oli näyttää mustaa valkoisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164