Tiettynä vuonna syntyneiden kuolinvuosi ja -syytilastoa?

syntyneistä kuoleita

Hei!

Mistä löytyy tieto, josta näkee esim. 1961 syntynyt ikäluokka ja miten / milloin samana vuonna 1961 syntyneet ovat kuolleet?

Kuulun itse ao. vuosikertaan ja alkoi mietityttää, miten monta meistä on jo kuollut. Kuinka moni ei vain vuoden, kaksi, jne.

Myös kuolinsyyt olisi aiheittain / vuosiluokittain kiinnostava tieto olisi muidenkin syntymävuosien kohdalla kiinnostava tieto.

Yritin etsiä netistä, mutta en tunne tilastotieteen termejä, kohortti jotenkin tuttu, joten en osunut oikeille sivustoilla.

Olettaisin kuitenkin että jossain olisi myös tilastoituna tietyn vuoden syntyneet ja heidän kuolinsyynsä, -aikansa.

Selvennykseksi vielä, en etsi tietoa kalenterivuonna 1961 kuolleista vaan 1961 syntyneiden elämän pituudesta ja kuolinsyistä.

3

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+13
      • aloittaja..

Kiitos vinkistäsi! :) Löysin sitä kautta allaolevan syntyneet vuosittain!

Mutta tuo kuolleiden määrä / syntymävuosi todella kiinnostaisi.
        Siitä saisi esim. käsityksen onko joku vuosikerta selvästi pitempi ikäinen kuin toinen.
        Noin luultavasti on esim. katovuosien aikana syntyneiden kohdalla, joilla olleet huonommat lähtökohdat.

Entä ovatko lamavuosien nuoret olleet itsetuhoisempia kuin muut?

Ja miten se oma ikäluokka on selvinnyt! :)

• aloittaja..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60