Miksi vapaa-ajattelijat valehtelevat?

???

Eroa kirkosta-sivustoa ylläpitävät vapaa-ajattelijat tiedottavat vähän väliä lehdille, että "Tänään kirkosta erosi meidän kauttamme XXX-määrä ihmisiä, ja suurin osa heistä kertoi syyksi Päivi Räsäsen".

Miten se voi olla mahdollista, kun Eroa kirkosta-sivustolla olevissa kaavakkeissa ei pyydetä kertomaan mitään syytä eikä niissä ole edes paikkaa palautteen antamiselle? Miksi vapaa-ajattelijat valehtelevat?

Tässä malliksi heidän kaavakkeensa:
https://www.eroakirkosta.fi/static/erolomakkeet/ero-yksin.pdf

15

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 2 3 4

Eihän sitä syytä nyt henkilötietojen lomassa kirkolle lähetetä, vaan kysytään anonyymisti erillään henkilötiedoista erotietojen jälkeen.

• waset

Eroilmoituksen yhteydessä ei kerrota syytä,sensijaan on toinen sivusto
      jossa syyn voi kertoa. Hyvää yötä.

• ???

Mikä sivusto?

• rautalankaako?

Miksi uskovainen syyttää valehtelusta toisia,jos ei itse havaiste kuinka asia
        on?
        Maistraatti ei kerää eikä tilastoi kirkosta eroamisten syitä,pitäisi tuo kyllä
        ymmärtää ihan ilman selityksiä. Mutta tuliko tämä asia nyt aloittajalle selväksi?

• ???
        rautalankaako? kirjoitti:

Miksi uskovainen syyttää valehtelusta toisia,jos ei itse havaiste kuinka asia
        on?
        Maistraatti ei kerää eikä tilastoi kirkosta eroamisten syitä,pitäisi tuo kyllä
        ymmärtää ihan ilman selityksiä. Mutta tuliko tämä asia nyt aloittajalle selväksi?

Miksi syyttelet minua uskovaiseksi? Siksikö, että olen agnostikko, joka en kuulu teidän vapaa-ajattelijalahkoonne? Kerro nyt, miksi vapaa-ajattelijat VÄITTÄVÄT että eroajat kertovat syyn, kun eroajat eivät sitä edes PYSTY kertomaan? Pitääkö minun vääntää se asia sinulle rautakangesta?

• älä valita
        ??? kirjoitti:

Miksi syyttelet minua uskovaiseksi? Siksikö, että olen agnostikko, joka en kuulu teidän vapaa-ajattelijalahkoonne? Kerro nyt, miksi vapaa-ajattelijat VÄITTÄVÄT että eroajat kertovat syyn, kun eroajat eivät sitä edes PYSTY kertomaan? Pitääkö minun vääntää se asia sinulle rautakangesta?

Jos lukisit tämän säikeen vastauksia, niin tietäisit.

• Assgg

• Eiiao

Kannattaisi edes hieman tutkia asiaa ennen moista hölmöä kysymystä.
      Eroa kokeeksi kirkosta niin näet miten lomake toimii.

• Uskonasia

Tuon kaavakkeen kun kopioi ja postittaa niin kukaan ei tiedä syytä miksi eroaa.

Anonyymikysely on huijausta, niitähän voi tehtailla miten haluaa. Ei niitä mikään puolueeton taho valvo. Valehtelemattomuus jää uskonasiaksi.

• ltkt

Tuo on tavallinen postinkautta tapahtuva kirkosta eroaminen eikä siinä kysytä syytä eroamiseen. Syy kysytämään nettin kautta tapahtuvassa eroamisessa. Syyn antaminen on vapaaehtoista. Se kysytään kirkosta eroamisen jälkeen eikä sitä liitetä henkilötietoihin, vaan se annetaan anonyymisti.

• kyllä sen voi kertoa

Miksi valehtelet ettei syytä kysytä? Sen saa kertoa erorutiiniin lopuksi jos haluaa.

Tuota PDF-lomakettahan ei tarvita kun aikuinen ihminen eroaa, paitsi ilmeisesti parissa maistraatissa, jotka ilmeisesti edelleen kieltäytyvät noudattamasta eroakirkosta.fi kautta tehtyä sähköistä eroanomusta.

• Voi huokaus

Voi hyvä ihme taas. Syytetään toisia valehtelusta, kun ei itse tajuta ottaa asioista selvää. Täytä huviksesi se erolomake netissä, niin huomaat, miten se toimii.

• Atte von Ateisti

Tarkoitushan on että erotaan Vapaa-ajattelijoiden kautta eikä kopioida kaavaketta ja lähetetä postitse. Postitse lähetettäessä vapaa-ajattelijat eivät pääisi eronneen tietoihin käsiksi eikä pitämään niistä luetteloa.
      Luettelo olla pitää eihän muutoin voi taistella taantumusvoimia vastaan tehokkaasti.

• poliisimisterikkö

Naiset asialla: tiukkaa tivaamista ja epävarmaa vastaustekniikkaa. Sitä saa, mitä äänestää.

Raamatussa kyllä lukee näinkin: "Hullukin käy viisaasta, kun on vaiti." [san]

Tämän paikan, kun vielä naisetkin sisäistäisivät, koska kaikkea ei kannata sanoa ääneen vielä nykyäänkään. On olemassa yhteiskunnallista avoimmuutta ja avoimmuutta, joita ei kannata sekoittaa samaksi asiaksi.

http://www.youtube.com/watch?v=syYWL7R9cXw&feature=c4-overview&list=UU6lFsKJmBp_gHTl54X7oVjg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2445
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1603
    9. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1518
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    Aihe