Netti/ hinnat

Tuossa sadepäivänä tuli selailtua autojen hintoja, kun tuo käyttöauto pitäs päivittää tälle vuosituhannelle. Samaten työhommiin katselin yhtä värkkiä.
Sen huomasin, että oli yksityinen tai liike, niin hinta on sama, vuosimalli ratkaisee. Kunto ajokilometrit tai käyttömäärät on sivuseikka.

Sellainen tuntuma, että huonoimminpidetyille ja jenemmän ajetuille vehkeille tulee netissä ansiotonta arvonnousua.

26

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Hevoskauppaa.

      Naapurin vanha isäntä kertoi jutun. Niillä oli joskus sotien jälkeen ollut maapallon laiskin ja tyhmin hevoinen. Isänsä oli päättänyt päästä eroon siitä. Oli laittanut talliin viikoksi nälilleen. Sitten hommannut paikallisen mustilaisen kattomaan hevoista. "Hai, onpas virkee polle", kun hevonen oli nälissään potkinut ja hirnunut. Viikon päästä oli palannut käymään ja todennut, että noin kehnoa hevosta ei ikinä ole ostanut..

      Toi vaan tuli mieleen. Mutta autokaupassa kaikki tekee vaan kauppaa. Autojen hinnat on mitä on, kaikki koittaa huippuhintaa, ei ole olemassa "löytöjä", on vaan hintoja. Ite ei ole tarkoitus hankkia autoa enää ikinä, arjalainen muskeliauto pelannut 22 vuotta ja kun tietää uudesta asti, mikä se on, sen kanssa pärjää jatkossakin, eilen hain just korjaamolta, pikkuremppa ja taas mentiin eteenpäin.

      Niin siis. Se on edelleen samaa hevoskauppaa toi autokauppa kun oli hevosaikaankin hevoskauppa. Lätkivät hintoja vuosmallin mukaan, kattovat mitä muut pyytävät "samanlaisesta". Ite jotenkin enenpi luottaisin yksityisiin, vaikka niilllä ei kuluttajansuojaa olekkaan. Nimittäin, käytettyjen autojen kuluttajansuoja on ihan haamujuttu. Aina kun riita tulee, autoliike on vahvoilla, lakimiehet takana jne.

      Kyse ei ole netistä mun mielestä. Kyllä ne ennenkin on vakoileet toistensa hintoja. Aikanaan olin rahapulassa myymässä yhtä autonrouskua, kysyin kolmesta liikkeestä vaihtohintaa halvempaan. Kaikki sanoi sataselleen saman välirahan, mitä lupasivat maksaa ja vaihdokiksi pihan surkein autonromu. Niinno, eka liike mistä kysyin, sen toimari oli autokauppiaitten yhdistuksen puheenjohtaja >::/

      Osta jotain, kattele sitten jälkeenpäin, mitä sait, näinse mun mielestä menee aina.

      ja kannattaa miettiä, kannattaako vaihtaa. Nykyautoissa remontit kalliita, niin huollotkin ja helpolla olet ainoastaan merkkiliikkeen korjaamon varassa. Uusi, tai tarpeeksi vanha, näin mä ajattelen.

      =DW=

      • Juu, mutta kunliikkeessä kysyvät, tuleeko vaihtokonetta.
        Kun minulta ei tule, niin hinnasta putoaa heti kymmenen prosenttia pois.
        Yksityiselle harvempi tarjoaa vaihdossa mitään, ja hinta on , mikä on liikkeessä..
        En minä vaihtaa meinaa, jääköön tuo mersu eläkepäiville, sen kohtpuoliin saa museorekisteriin.


      • ...
        k-kotton kirjoitti:

        Juu, mutta kunliikkeessä kysyvät, tuleeko vaihtokonetta.
        Kun minulta ei tule, niin hinnasta putoaa heti kymmenen prosenttia pois.
        Yksityiselle harvempi tarjoaa vaihdossa mitään, ja hinta on , mikä on liikkeessä..
        En minä vaihtaa meinaa, jääköön tuo mersu eläkepäiville, sen kohtpuoliin saa museorekisteriin.

        Sattuikin.

        Ite antanut tekohengitystä arjalaiselle muskeliautolle, tarkoituksena saada se sitten museokilpiin. Tosiasia, auto on ok kunnossa, vaikka ikävuosia jo onkin. Ei ole mitään järkeä alkaa vaihtamaan tai myymään sitä, etenkään näillä kilometrimäärillä.

        Hain sen eilen korjaamolta. Tämän vuoden remonttikulut kai enenpi, kuin auton markkinahinta. Mutta kun olen tottunut siihen, mitäpä siitä. Summalla, mikä mennyt remontteihin, ei saisi kovin hääviä tojotaa. Eikä enää kiinnosta autokaupoissa petetyksi tuleminenkaan.

        Kaikista halvimmat kilometrit ja vuosimaksut on ikälopuissa arjalaisissa muskeliautoissa, eniten palaa rahaa autokaupoissa. Toisekseen, muutamalla tonnilla saa erinomaisen S- mersun. Nyt ois jossain myynnissä hyvä S. Halpaan hintaan, vähän ajettu. Ensimmäinen omistaja joku suurlähettiläs, toinen muusikko Danny. Jostain autotalli.comista sen hokasin, kun oli vikaa autossa. Siitä saa joku melko iskemättömän kulkupelin. Mutta jos oma muskeliauto ois ollut korjaamattomassa kunnossa, toi ois ollut varteenotettava vaihtoehto. Siis jos nyt yleensä päättäisi ostaa vielä yhden auton eläissään.

        Mikään niin tympeää kuin hevos... eikun autokauppa. Aina siinä tulee petetyksi. Pitää koittaa vaan minimoida petokset.


        =DW=


    • U. tehdas

      Osta uusi! Mahdolliset yllätykset mahtuvat takuuseen.

      Itse olen hyvin huono asiakas autokaupoille.
      Ostan tehdasuuden, keskiluokkaisen.
      Pidän sitä 14 - 16 vuotta. Ajoa -300000km.
      Kerran täytyy uusia jakopää, jarrupalat ja joitakin kumiosia.
      Myyn suoraan yksityiselle koska autokauppias ei laske tuolle enää mitään arvoa.

      Ja sitten uusiksi.

      • Katselen enempi käyttöautoa, tuo on ollut jo minulla pian 25 vuotta.
        Se käyttöauton osa ei ole aina ruusuinen. Tuleehan tuota ikää, että voi ne ajotkin muuttua.
        Sitä vaan yritän selittää, että harmi, kun ei niitä ladoja ja mosseja enää tuoda Suomeen. Ne olis mulle omiaan.
        Tuhatkuussatanen lada jo kiskois kärryä siinä kun muutkin.
        Tuota konepuolta enempi katselin. Kun uuden hinta on kuusnumeroinen ilman desimaalia, ja ikää 58, niin ei uusi kovin houkuttelevalle tunnu.


      • U. tehdas
        k-kotton kirjoitti:

        Katselen enempi käyttöautoa, tuo on ollut jo minulla pian 25 vuotta.
        Se käyttöauton osa ei ole aina ruusuinen. Tuleehan tuota ikää, että voi ne ajotkin muuttua.
        Sitä vaan yritän selittää, että harmi, kun ei niitä ladoja ja mosseja enää tuoda Suomeen. Ne olis mulle omiaan.
        Tuhatkuussatanen lada jo kiskois kärryä siinä kun muutkin.
        Tuota konepuolta enempi katselin. Kun uuden hinta on kuusnumeroinen ilman desimaalia, ja ikää 58, niin ei uusi kovin houkuttelevalle tunnu.

        V1998 olin 55:n ostaessani tämän nykyisen. Tarkoitus oli tällä ajella eläkkeelle ja nyt näyttää siltä, että perikunta joutuu ajastaan miettimään menopelin jatkotoimenpiteitä jos ei korttiani oteta pois aikaisemmin.

        Olen tehnyt / teettänyt perustoimenpiteet ja vekottimen pitäisi kilometreissä kestää nykyajojani vielä 150000km. Taatusti riittävästi.
        Renkaiden uusiminen kismittää mutta niistä, iskareista ja jarrujen kunnosta en tingi.

        Minä ostin aikanaan penskoillemme 1200 perus Ladan. Erinomainen värkki. Käyttöön ja tenavien koulutukseen.
        Kiitollinen laite auton kunnossapidon opiskeluun.
        Poikamme ällistytti ajamalla kolmena kesäkuukautena n. 20000km.
        Osti sentään bensat kesäansioistaan ja kuljetuksista kuulemma kaverit maksoivat.

        Luopuminen tapahtui aikana jolloin ko. menopelit olivat haluttua tavaraa rajan taakse. Meiltä on rajalle matkaa noin 5km ja ensimmäinen itäkatsoja teki ostoksen pyytämääni hintaan.


    • Kun aikoinaan luovuin viimeisestä omistamastani autosta, soitin ensin ilosanoman tästä kaverille joka oli aina sitä minulle korjaillut.
      Sitten aloin miettiä sitäkin että onhan se hyvä tuon ympäristönkin kautta ja sittemmin olen kiinnostunut tuosta luontopuolesta vähän enemmänkin ja yrittänyt viisastua toimissani.
      Autoa on ikävä aina silloin kun on vaikeaa päästä jonnekin tai on vähän aikaa ja pitäisi päästä moniin paikkoihin.
      Muuten ei ole ikävä yhtään, säästyy rahaa ja öljyä muutama tippa maan alle muiden tuhlattavaksi :)

      • Kyllä öljylämmitykselle pitäisi keksiä vaihtoehto. Siinä poltetaan hyvää liikennepolttoainetta turhanpäiten.
        Autoilusta tehty ympäristönsuojelun silmätikku..
        Kyllä siitä niin paljon veroa autonpidosta maksetaan, että ne ajot voi ajaa hyvällä omallatunnolla, hevosaikaan ei ole enää paluuta.
        Siihen jos laajamittaisesti palataan, niin maapallon ruokahuolto menee uusiksi, hevoset tarvii julmetun paljonlaidunta ja pelto-alaa.
        Aatteleppas vielä, muovikin tehdään öljystä.
        Miten paljon kaupasta kannetaan muovipakkauksia, jotka työnnetään suoraan roskiin.
        Kotitalousjäte on melkein kaikki muovia.


      • ...
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä öljylämmitykselle pitäisi keksiä vaihtoehto. Siinä poltetaan hyvää liikennepolttoainetta turhanpäiten.
        Autoilusta tehty ympäristönsuojelun silmätikku..
        Kyllä siitä niin paljon veroa autonpidosta maksetaan, että ne ajot voi ajaa hyvällä omallatunnolla, hevosaikaan ei ole enää paluuta.
        Siihen jos laajamittaisesti palataan, niin maapallon ruokahuolto menee uusiksi, hevoset tarvii julmetun paljonlaidunta ja pelto-alaa.
        Aatteleppas vielä, muovikin tehdään öljystä.
        Miten paljon kaupasta kannetaan muovipakkauksia, jotka työnnetään suoraan roskiin.
        Kotitalousjäte on melkein kaikki muovia.

        Sivusta.

        Kotitalousjäte, nimenomaan muovi arvokasta tavaraa. Jätefirmat tekee sillä merkittävää pisnestä. Ne "kerää jätteen talteen" ja perivät siitä maksun. Tosiasia on, se on sama, kuin tulisivat suoraan ovelle keräämään euroja.

        Koko homma taas väärinpäin. Muovijäte arvokasta tavaraa, jätefirmojen pitäis kilpailla sillä, kuka maksaa eniten ilmaisesta materiaalista, ei jonka poisviennistä myyjä vielämaksaa rahaakin..


        Kaatopaikat, tulevaisuuden aarreaitat.


        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Sivusta.

        Kotitalousjäte, nimenomaan muovi arvokasta tavaraa. Jätefirmat tekee sillä merkittävää pisnestä. Ne "kerää jätteen talteen" ja perivät siitä maksun. Tosiasia on, se on sama, kuin tulisivat suoraan ovelle keräämään euroja.

        Koko homma taas väärinpäin. Muovijäte arvokasta tavaraa, jätefirmojen pitäis kilpailla sillä, kuka maksaa eniten ilmaisesta materiaalista, ei jonka poisviennistä myyjä vielämaksaa rahaakin..


        Kaatopaikat, tulevaisuuden aarreaitat.


        =DW=

        Kyllä se surutonta touhua on.
        Muutama makkarasiivu isossa muovifoliossa. samaten, mikä muu tavara hyvänsä. Ja suoran roskiin.
        Onhan rakenteilla jätteenpolttolaitoksia, mikä on hyvä asia.
        En tiedä, onko tämä muovinkäyttö pakkauksissa hyvä asia.
        Vein muuten auton peräkärryllisen just tänään rautaromua kierrätyspisteeseen, monta sataa kiloa.


      • k-kotton kirjoitti:

        Kyllä se surutonta touhua on.
        Muutama makkarasiivu isossa muovifoliossa. samaten, mikä muu tavara hyvänsä. Ja suoran roskiin.
        Onhan rakenteilla jätteenpolttolaitoksia, mikä on hyvä asia.
        En tiedä, onko tämä muovinkäyttö pakkauksissa hyvä asia.
        Vein muuten auton peräkärryllisen just tänään rautaromua kierrätyspisteeseen, monta sataa kiloa.

        Juu, kyllä se monesti on tullut mieleen erilaisia pakkauksia kynnet verilläkin aukoessa, että onko tämä kaikki ylipakkaaminen ihan välttämätöntä. Roskiskin täyttyy kaikenlaisesta muovijätteestä hyvin hätäseen.

        Öljyn sijaan muuten lämmitän taloa (ja saunaa) puristetulla sahanpurulla.


      • törkeetä
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä se surutonta touhua on.
        Muutama makkarasiivu isossa muovifoliossa. samaten, mikä muu tavara hyvänsä. Ja suoran roskiin.
        Onhan rakenteilla jätteenpolttolaitoksia, mikä on hyvä asia.
        En tiedä, onko tämä muovinkäyttö pakkauksissa hyvä asia.
        Vein muuten auton peräkärryllisen just tänään rautaromua kierrätyspisteeseen, monta sataa kiloa.

        halpamaissa tehdyt vaatteetkin tulevat valmiiksi henkareihin laitettuna, ripustimet ovat kertakäyttökamaa jotka menevät roskiin kun riepu myydään


      • mies-vm56 kirjoitti:

        Juu, kyllä se monesti on tullut mieleen erilaisia pakkauksia kynnet verilläkin aukoessa, että onko tämä kaikki ylipakkaaminen ihan välttämätöntä. Roskiskin täyttyy kaikenlaisesta muovijätteestä hyvin hätäseen.

        Öljyn sijaan muuten lämmitän taloa (ja saunaa) puristetulla sahanpurulla.

        Ennen oli lihatiskit ja henkilö tiskin takana työvälineinä kirves ja pitkäteräisiä veitsiä.
        Makkarat ja lihat käärittiin paperiin. Eikä siitä niin kauan ole.
        Nyt ostat lihapalan, se on muovipaketissa, johon sopii kaksi tai kolme lihapalaa.
        Tuntuu näissämakkarasiivupaketeissa, että eikö tuo pakkaus jo maksa enemmän kun itse tuote.


      • törkeetä kirjoitti:

        halpamaissa tehdyt vaatteetkin tulevat valmiiksi henkareihin laitettuna, ripustimet ovat kertakäyttökamaa jotka menevät roskiin kun riepu myydään

        Paljon puhutaan kierrätyksestä.
        Autostakin kierrätetään yli 80%.
        Pienissäkin pahvilaatikoissa on kierrätysmerkki.
        Tällä pakkaus-ja rihkamapuolella on suruttomat kulutusjuhlat. Mutta nehän tulee halpatuontimaista:
        Ei niissä muovipakkauksissa kierrätysmerkkejä juuri näy.


      • sitroen.
        k-kotton kirjoitti:

        Ennen oli lihatiskit ja henkilö tiskin takana työvälineinä kirves ja pitkäteräisiä veitsiä.
        Makkarat ja lihat käärittiin paperiin. Eikä siitä niin kauan ole.
        Nyt ostat lihapalan, se on muovipaketissa, johon sopii kaksi tai kolme lihapalaa.
        Tuntuu näissämakkarasiivupaketeissa, että eikö tuo pakkaus jo maksa enemmän kun itse tuote.

        Pakkauksista vielä. Siinä isossa muovipakkauksessa saattaa olla vain muutama ohuen ohut makkarasiivu rullalle kierrettynä niin, että pakkaus näyttäisi täydemmältä kuin se onkaan. Suurin osa sisällöstä ilmaa tai mitä lienee säilöntä- ja hajustekaasua. Ja hinta on täyden pakkauksen hinta, tottakai. Sillähän kauppias nettoaakin. Vasta äsken tehdyn tutkimuksen mukaan ruuan hinnasta 52 % jää kaupalle...


      • =DW=
        sitroen. kirjoitti:

        Pakkauksista vielä. Siinä isossa muovipakkauksessa saattaa olla vain muutama ohuen ohut makkarasiivu rullalle kierrettynä niin, että pakkaus näyttäisi täydemmältä kuin se onkaan. Suurin osa sisällöstä ilmaa tai mitä lienee säilöntä- ja hajustekaasua. Ja hinta on täyden pakkauksen hinta, tottakai. Sillähän kauppias nettoaakin. Vasta äsken tehdyn tutkimuksen mukaan ruuan hinnasta 52 % jää kaupalle...

        Isompi ongelma biojäte.

        Menee jankutuksen puolelle. Mutta 40 % suomen kotitalouksista on sinkkutalouksia, kolmasosa kahden hengen huusholleja ja kolmen tai useamman hengen talouksia vain vajaa neljännes. Pitää huomata, isomista huusholleista läheskään kaikki ei ole lapsiperheitä. Tossa naapurissa asuu 5 ihmistä, nuorin 19. Kaikki työttömiä tai loispummieläkeläisiä.

        Pakkauskoot tehdään mieluusti lapsiperheille, ne kun kuluttavat paljon ruokaa. Sinkku ihmeissään, mistä sais muutaman makkarasiivun ja pari palaa ruisleipää. Kaatopaikalle kannettavan ruokajätteen määrä on valtava. Tulee meinaan kilohintaa halvoille lihapiirakoille, kun niitä ostaa kymmenen ja puolet menee biojätteeseen vanhentuneina sitten kotona. Biojäte on jätettä, mitä kannetaan kaupasta kotiin.

        Sen takia pakkauskoot ovat nykyään koko ajan menossa pienenpään suuntaan. Iteasiassa, ei se kilohinta niin korkea olekkaan, jos kaikki tulee syödyksi. Tottahan se on, että pakkauskulut kasvavat suhteessa sisältöön, se nostaa kilohintaa. ja lisää tietenkin pakkausmateriaalin käyttöä.

        Miten sen nyt ajattelee, onko järkevää kasvattaa viljaa tai etenkin lihaa jätteeksi, vaiko kehittää pakkaamista. Iteasiassa nykymuovit ei ole sellaista silkkaa öljyä, mitä pumpataan maaperästä, ne on pitkälle kehitettyjä tuotteita. Mieti vähän, jonkin maksalaatikon pakkaus on kierrätettävää alumiinia ja kansi pahvia. Mitään ei mene hukkaan, jos ne kierrätetään asiallisesti. Muovi taas, makkarapaketti, laitappa keittiövaakalle, mitä painaa?

        Biojäte mun mielestä pian suurempi ongelma, kuin luonnon fossiilisten varojen ehtyminen. Kas, ruuan valmistamiseen kuluu valtavasti energiaa, ihan traktorin löpöistä, tuotantolaitoksista logistiikasta, kylmäketjusta alkaen...

        Siis jotenksakin noin olen ite pähkäillyt. Ja koitan ostaa mieluusti vähemmän kuin syön, aika varalla jotain puoli-ilmaista hernekeittotölkkiä näkkileipää, jos nälkä yllättää. Mulla tulee biojätettä niin vähän, että ei edes lintuja pysty ruokkimaan. Mainiten, en juurikaan syö perunoita, mutta jos syön, syön mieluiten kuorineen. Kuorissa eniten kaikenlaisia ravinne aineita ja suunnalleen ainoa osa potusta, mikä edes maistuu joltain.

        Ja raakaravintohan se ekolokisin vaihtoehto on. Mä pidän salaateista, syön niitä paljon. Helppoa, hyvää, terveellistä ja halpaa.

        Aina naristaan ruuan hinnasta. No osta maatila ja sika. Kasvata sika teurastuskuntoon, teurasta se ja tee siitä makkaraa. Ei ihan halpa tapa syödä makkaraa sekään.

        =DW=


    • Tiedä häntä. Laitoin tuon oman hyväksi käyttöautoksi osoittautuneen Xsarani Autotalli.comin hakuun ja hintahaitaria löytyi kuudesta tonnista liki yhteentoista, kaikissa suurinpiirtein samat kilometritkin. Ja kun otetaan mukaan Nettiauton ilmoitukset, haitari alkaa kolmesta ja puolesta tonnista, joskin halvemmassa päässä kilometrejäkin tulee lisää.
      Ja kun laitan hakuun auton, johon esimerkiksi voisin päivittää, on haitaria 10900 - 17490.
      Muutetaan merkkiä, hakuun vastaava Corolla. Hintahaitari samaa luokkaa, tosin ylempänä. Miten huonommasta autosta muka pitäisi maksaa enemmän?;)

      No, vaikuttaahan toki malliversio ja varustetaso hintaan hintahaitaria kasvattaen.
      Liikkeet lienevät hyvin perillä (maximi)hinnoista, joilla autosta pääsee eroon. Yksityiset myyjät usein vaikuttavat liian optimistisilta hintapyyntöineen, mutta sehän onkin vain pyyntö. Kaupan syntyessä hinta voi olla jotain ihan muuta.

      • Tuota, Nissan Qaskaita, vai mikä se nyt on, sitä katsoin.
        Yhdellä sivulla ikähaitari 2007-10, ajokilometrit 60 tuhannesta yli sadan tuhannen, hinta 18900. Niissä taitaa olla osa nelikkoja ja osa etuvetoisia.
        En tätä autokauppaa niin aktiivisesti ole yrittänyt. Tuolla konepuolella hinnasta putoaa kymmenen prossaa pois, jos ei ole vaihtokonetta liikkestä ostettuna, voi saada varaosille jonkimmoisen takuun. Yksityinen inttää, että tuon se maksaa netissä.


      • k-kotton kirjoitti:

        Tuota, Nissan Qaskaita, vai mikä se nyt on, sitä katsoin.
        Yhdellä sivulla ikähaitari 2007-10, ajokilometrit 60 tuhannesta yli sadan tuhannen, hinta 18900. Niissä taitaa olla osa nelikkoja ja osa etuvetoisia.
        En tätä autokauppaa niin aktiivisesti ole yrittänyt. Tuolla konepuolella hinnasta putoaa kymmenen prossaa pois, jos ei ole vaihtokonetta liikkestä ostettuna, voi saada varaosille jonkimmoisen takuun. Yksityinen inttää, että tuon se maksaa netissä.

        Qashqai oli kerran sijaisautona, kun oma oli huollossa. Ei ollut meikäläisen peli, mutta makuasioita nämä.

        Yksitýiselle voi sanoa, ettei se netissä mitään maksa. Se maksaa tasan sen, minkä ostaja suostuu maksamaan.


      • mies-vm56 kirjoitti:

        Qashqai oli kerran sijaisautona, kun oma oli huollossa. Ei ollut meikäläisen peli, mutta makuasioita nämä.

        Yksitýiselle voi sanoa, ettei se netissä mitään maksa. Se maksaa tasan sen, minkä ostaja suostuu maksamaan.

        No mikä vikä Qashqaissa, yksi tuttu kehu sen taivaisiin.
        Ei mulla mitään kokemusta. Näyttää olevan isompi maavara, joka on mulle tärkeä, ainakin vielä.


      • k-kotton kirjoitti:

        No mikä vikä Qashqaissa, yksi tuttu kehu sen taivaisiin.
        Ei mulla mitään kokemusta. Näyttää olevan isompi maavara, joka on mulle tärkeä, ainakin vielä.

        Piti vielä palata vastaamaan, ettet luule minun moittivan tulevaa autoasi? ylimielisyyttäni tms.
        Ei Qashqaissa mitään vikaa, hyvä kulkupeli varmasti. Eikä se olisi kolmanneksi myydyin automalli, jos se ei olisi hyvä.

        Itsellä vaan mieltymykset toisenlaisia. Tykkään ajella noita mutkateitä lähempänä tien pintaa ja lisäksi ranskalaistyylinen mukavuus miellyttää.


    • vieläkin huvittaa

      lihatiskillä -60 luvulla kerran kauppias kysy, kun ostin lihaa: pistetäänkö luita poikki?

    • ...

      Mainiten

      Kirjoitit Nissanista. Mun mielestä se on ihan hyvä auto. Suurin osa etuvetoisia "citymaastureita", mutta on niitä nelivetoisiakin jonkin verran. Itekkin joskus vilkuillut hintoja, siis jos tulee joskus auton laitto eteen.

      Pitää ottaa huomioon yks juttu. Arjalaiset muskeliautot matalia. Vanhemmiten hankalampi istua kuskin penkille ja etenkin nousta siitä ylös. Ihmisellä kun nuo jalat ei ole ikuisia. Ja sekin, näkyvyys. Se on tollasessa itymaasturissa paljon parempi kuin matalassa muskeliautossa. Istuu korkeammalla, ajaessa näkee paremmin. Ja sekin, mua alkanut nyppiin, kun menee vaikka marketin parkkiin, yllättäen kummallekin puolelle tulee korkeat autot. Ei näe kerrassaan mitään pois lähtiissään. Kun eihän sitä kenenkään eteen saa ajaa, mutta miten ajat ruudusta pois, jos ei muija ole mukana auton ulkopuolella viittelöimässä. Suomessa kun on tapana olla antamatta tilaa ruudusta poistuvalle, ajetaan päälle ja sitten käräjillä ruudusta poistuva auto on syyllinen.

      Eilen jus käytiin kaverin kanssa liikenteessä Sillä Jeep Cherokee, siis oikea neliveto. Olipa mukava nousta ja laskeutua autosta, siihen tosiaan piti nousta. Näki valtavan hyvin. Yks oli hassu juttu. Koska se on korkea, epätasaisella tiellä kun istuu ylempänä, auto heiluu tietenkin erilailla, kuin puoli metriä alempana istuissa.

      Mutta en ollenkaan ihmettele jonkun Nissanin suosiota. Noin merkkinä ok ja autona myös. Odottele aikasi ja ajele arjalaisella muskeliautolla, niin kauan kuin on ok. Suosittelen tosian kattelemaan näitä citymaastureita pitemmällä tähtäyksellä. Sitäpaitsi, polttoaineen kulutushan on täysin riippuvainen ajokilometreistä. Parkissa seisova autp ei kuluta polttoainetta laisinkaan.

      =DW=

      • Kyllä ne sanoo, että niitä on hyviä 124- koppasia, ne kun on kuulema viimeisiä kunnon mersuja.
        Tahtoo olla jo aika paljon ajettuja.
        Mersuun on halvat varaosat


    • Taidanpa olla vaihtamatta vielä.. tuolla kun Nissania kehutaankin :). No ei se ainoa syy, on kyllä kaukana mistään citymaasturista, mutta hyvin palvellu, kun huollot teettänyt.
      Ite oon liian laiska vertaileen hintoja netissä/liikkeissä.
      Mutta sen verran, että autoliikkeen rahoitusta en käyttäis! Nehän on ihan älyttömiä, ensin maksaa pienellä korolla olematonta summaa, sitte yhtä äkkiä tempaista loppuvaiheessa isommat rahat kerralla.

      • Minä olen sellainen loppukäyttäjä, ettei paljon vaihtoja ole ollut., koneita joskus.
        Sellaista käyttöautoa tuossa katselin. On se nissan yksi vaihtoehto, ne on luoteetavia autoja, ja nykyautoissa koritkin kestää.
        En noista rahoituksista niini tiedä.
        Minä oon jo iso poika, hekselit ja kaks takataskua, ettei ihan niin tarvii kaikesta tietääkään.
        Ei täällä kellään onn tosihyviä autoja, tiet kun on mitä on, liekkö Venäjälläkään huonompia.
        Vuosia sitten esittelin "serkkutytölle" maisemia (ne on komeita). niin hän sanoi, kun autoa vaidat, niin ota maastoauto, että pääset kotiis.
        Sanoi vielä, että tuo mersu on kun raktori, se kyllä kulkee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6315
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      642
      2611
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1123
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      79
      1087
    6. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      301
      1074
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1068
    8. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      78
      983
    9. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      66
      951
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      854
    Aihe