Mikä/mitkä firmat tekevät vaativaa koneistusta pirkanmaalla?

McMaster

Eli tollasta.
Olen tehnyt koneistushommia 14 vuotta, ja siitä olin 7 vuotta ulkomailla tekemässä vaativia prototyyppien, muottien, tuulitunnelimallien ja erinäisten osien valmistusta yliopistoille ja kyseisen maan puolustusteollisuuteen.
Nyt olen ollut Suomessa taas jokusen vuoden ja alkaa pikkuhiljaa kypsyttää taas tämä pelkkien reikien ja yksinkertaisten muotojen ohjelmointi. En siis ole enää koneilla vaan toimin ohjelmoijana, 3D mittaajana ja projektien johdossa.
Kokemusta löytyy niin 3, 4 ja 5 akselin koneistuksesta ja CAM:llä ohjelmoinnista. Kipinätyöstöstä ja lankakipinästä löytyy myös hieman kokemusta.
Mielelläni lähtisin taas koneille oikeasti tekemään jotain, mutta kun en tiedä yhtään firmaa tässä pirkanmaan alueella, jotka tekisi oikeasti haastavaa koneistusta.
Mistään työnhakusivuilta ei ole ikinä löytynyt mitään vastaavia ilmoituksia. Tällaisia firmoja kuitenkin luulisi löytyvän.
Jos joku tietäs mistä lähteä liikkeelle tai firmoja jotka tekevät tällaisia hommia niin ilmotelkaa tähän, voisi itse ottaa suoraan sitten firmoihin yhteyttä.

Kiitoksia

7

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konneistaja

Taitaa tuo muottien teko olla katoava luonnonvara Suomessa?
      Huonosti hinnoiteltu vaativa ala kyllä kintsut tekee nykyään ne kännykänkuorimuotit! Mutta eiköhän tollasia firmoja jokunen ole tosin en tiedä onko työvoimatarvetta ja uskaltaako kukaan palkata lisäväkee?
      TH-tools oy ainakin on yksi.

• goodluck

Eipä taida suomessa olla kuin kappaleenvaihtajan paikkoja jäljellä..

• 15v 5ax

Minäkin tein satellitin "hiukkaskiihdytimen " osia 70 krt 4 kpl 2003-4.. heliumsäiliön päädyn muotteja....
        Hommahan kuoli sitten siihen loppujen lopuksi kun toi äitien-tekemä maksalaatikko tuotti konsernissa enempi... ja harveri imi hillot pois tuttavuudesta...
        näin se homma etenee....

• no wannabe
        15v 5ax kirjoitti:

Minäkin tein satellitin "hiukkaskiihdytimen " osia 70 krt 4 kpl 2003-4.. heliumsäiliön päädyn muotteja....
        Hommahan kuoli sitten siihen loppujen lopuksi kun toi äitien-tekemä maksalaatikko tuotti konsernissa enempi... ja harveri imi hillot pois tuttavuudesta...
        näin se homma etenee....

Minäpä tein fissio ja fuusiopommeja mut sit saatana tuli ydinaserajoitukset ja vähennykset ja sain lopputilin pommitehtaasta.

• vain parhaille
    • Muistelen
    • Anonyymi

Kuultua3 ensin menee,ne jotka eivät ole saaneet kunnon linjastoa alle, väkivalta rikoslinja ensin.
      Sitten kuulemma menee loppu porukka, joilta sujuu vaativatkin työ, ja kaikki on varmistettu lennolekin kerkiää, ja poiskin pääsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1201
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      800
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      794
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      740
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      649
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      642
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      642
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      607
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50