Ikäerot?

Lauranen

Eli joo.. Tänne voisitte kirjotella mielipiteitä ikäeroista. Esim. mikä on suurin ikäerö jonka sallitte ( omassa tai toisen ) seurustelussa. Ja omia kokemuksia paljon vanhemman/nuoremman kanssa seurustelusta.
Itse olen ihastunut tällä hetkellä mieheen joka on minua 12 vuotta vanhempi. Katsooko rakkaus ikää?
Niin ja vielä: Kummityttöni on nyt 13.v ja on ihastunut kaverinsa 20 vuotiaaseen veljeen. Tosin hän on hyvin kehittynyt kolmetoistavuotiaaksi, mutta onko ero tässä tapauksessa liian suuri?

11

257

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

Aikuiset ihmiset saa tehdä mitä lystää. Minulla ja miehelläni on 7 vuoden ikäero. Olen seurustellut itseäni 14 vuotta vanhemman miehen kanssa ja nytkin ihastunut itseäni 14 vuotta vanhempaan mieheen. Odottelen tässä että ihastus menee ohi. Rakastan kuitenkin miestäni. Ei se ikää katso vaan ne kemiat kun kolahtaa :-)

• miesvm1967

13v. on LAPSI ja 20v. TÄYSI-IKÄINEN joten tällä hetkellä ikäero on ehdottomasti liian suuri. Kukaan ei tietysti voi estää tätä 13v. tyttöä rakastumasta mutta 20v. nuori mies ei saa tikullakaan koskea tyttöön. No, halata voi mutta ei ole täysipäisen miehen hommaa halailla pikkulikkoja, sairasta se on vaikka tyttö olisi kuinka hyvin kehittynyt. Sitten kun molemmat ovat about täysi-ikäisiä niin ikäeroa on 7 vuotta mikä ei ole kummoinenkaan ikäero suhteessa.

• Jadette

Kolmetoistavuotiasta lasta ei voi kieltää ihastumasta!

Vastuu on 20-vuotiaalla, että osaa torjua fiksusti tytön flirttailun elkeet.

Tytön vanhemmilla on vastuunsa pitää silmät ja korvat auki, ja heidän tulee kieltää tapailemasta aikuista miestä.
      Järeimpiä keinoja on tytölle kotiaresti, jos on yritetty tavata.

Tapaus muuttuu poliisiasiaksi, jos mies alkaa ottaa tyttöön seksuaalisessa mielessä yhteyttä ja järjestää treffejä tai muuta vastaavaa.

• 13 v on lapsi

Se nyt on ihan sama, seurusteleeko aikuinen ihminen itseään vanhemman kanssa. Mutta 13 v on lapsi ja häntä onneksi suojaa laki. Eli jos 20 v hänen kanssaan seksiä harrastaa, niin hän voi saada syytteen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Vaikka kuinka 13 v olisi hyvin kehittynyt, niin sinuna kehoittaisin häntä pitämään ihastuksen vain ihastuksena. Toivottavasti 20 v miehellä on järkeä sen verran päässä, ettei sänkyyn mene tytön kanssa. Luulisi sun aikuisena naisena tuon jo tietävän.
      Jos olisi mun tytär, niin en hyvällä katsoisi.

• Mariah.

Ai kysytäänkö nykyään muiltakin ihmisiltä kenenkä seurustelun he sallivat?

Lainattua laurasen tekstistä: " Esim. mikä on suurin ikäero jonka sallitte ( omassa tai toisen ) seurustelussa "

Liiba laaba joo .... Ei sitä muilta kysellä :)

Vastaus kuitenkin tuohon mitä kysyt: 20v on täysi-ikäinen ja teini-iän jo ohittanut, 13v vielä useita vuosia ala-ikäinen ja muutenkin sakkolihaa. 13-vuotiaan elämään ei seksi vielä kuulu. 20-vuotiaan nuoren aikuisen elämään voi hyvin usein kuulua ja näin ollen hän tarvitsee myös sellaisen nuoren aikuisen parisuhteen sitten toisen nuoren aikuisen kanssa. Juuri ala-asteelta päässyt henkilö lapsi, ei nuori aikuinen.

Jos tyttö ois 16v ---- > ylöspäin ja olisi tämä 20v jätkä niin sitten tuossa hommassa ei niinkään enää mitään ongelmaa olisi, eli voisin antaa hänen olla tuon kanssa jos on tarpeeksi kypsän olonen, ettei mene tekemään mitään tyhmää tai anna tuon jätkän tehdä myöskään itselleen mitään tyhmää ja jos vielä voisin tavata joskus sen juipin ja todeta ihan mukavaksi, niin no problem.

• ....

13-vuotiaana voi hyvin olla ihastunut kaverin veljeen. Mutta hei, mihin on kadonnut taju siitä, että ei sen ihastumisen kuulu johtaa mihinkään?!

Tyttö on aikansa ihastunut, ehkä seurailee istuksensa kohdetta, haaveilee nuoren tytön haaveita ja unohtaa sitten jossain vaiheessa koko jutun. Näin on tapahtunut maailman sivu. Mistä ihmeestä tähän nyt on tullut sellainen ajatus, että tällaisen varhaisen ihastumisen pitäisi johtaa seurusteluun ja seksiin?

• mies37.

Seurustelin 5 vuotta naisen kansaa joka oli minua 13 v nuorempi.

• Mitä se muille kuuluu, kenen kanssa täysi-ikäiset seurustelee? Kyllä se on ihan pariskunnan oma asia, vaikka ikäeroa olisi kymmeniä vuosia. Suski saa ihan rauhassa heilastella 20 vuotta nuoremman rokkarinsa kanssa, enkä sen paremmin Katriakaan mene tuomitsemaan. Kyllä näitä on nähty maailman sivu, kun 50v mies ottaa nuorikoksi sen 20-30v nuoremman daamin.
      Kummityttösi ihastuminen lienee tuon ikäiselle ihan normaalia. Tuossa aiemmin miesvm1967 antoi oikeastaan täydellisen vastauksen tähän kysymykseen.
      Lähipiirissä suurin ikäero on n41 m57 ja toisin päin n40 m36.
      Omalla kohdallani ehdottomat rajat menee - 10v. 50 ei todennäköisesti pysyisi mun vauhdissa ja 30-:n kanssa tuntisin oloni elukaksi...joko vanhaksi luuskaksi tai sitten puumaksi...ei kiitos...

• 50m

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että ei se rakkaus ikää katso. Olen kiinnostunut itseäni 25 vuotta nuoremmasta täysi-ikäisestä naisesta ja kiinnostus on ollut molemmin puolista. Eikä ole ensimmäinen kerta, vaan viime vuodenvaihteessa myös noin 20 v nuorempi nainen teki kuuman aloitteen flirttiin. Ja viime kesänä eräs nuori tarjoilija viehätti ja oli kiinnostunut myös enempään tuttavuuteen kanssani.

En ole tosin vielä ryhtynyt mihinkään vakavampaan näissä ihastuksissa, mutta voihan se jokin kerta kolahtaa niin sanotusti enemmän.

Ja jotta ette luule, että vain nuorempia katselen, viimeksi tapailin pari vuotta itseäni nuorempaa naista, mutta se suhde kariutui tapailuvaiheessa.

Täytyy myöntää, että mukavalta tuntuu nuorien naisten huomio, vaikka vielä en tosiaan ole sen pidemmälle lähtenyt etenemään. En usko että syynä olisi ikäero vaan niin kuin muussakin flirttailussa, ei sitä aina vaan etene kiinnostusta pidemmälle.

• ihan vinkiksi

Kaikkein luultavimmin olet tulkinnut kiinnostuksen väärin.

Sen verran harvinaista vanhemmista miehistä kiinnostuminen on. Hymy asiakaspalvelutehtävissä EI ole aloite. Eikä pieni flirttikään, sillä sehän tietää tippiä.

• 50m

Niinhän sitä tarjoilijan kohdalla itsekin luulin, että olisin vain tulkinnut väärin hänen kiinnostuksensa, koska eihän sitä minulle suoraan osoittanut. Ja koska pientä flirttailua minulla on tapana harrastaa silloin tällöin tarjoilijoiden kanssa.

Mutta vähän myöhemmin eräs toinen henkilö vahvisti kiinnostuksen tarjoilijaneidon puolesta, mistä olin ensin yllättynyt ja toisaalta taas en ollut, kun sitä tarkemmin mietin. Mutta niin - en tehnyt aloitetta eikä hänkään tehnyt, joten ainakin minulle jäi hyvä muisto. Hän ei ole enää töissä siinä ravintolassa.

Mitään aloitteita ei siis ole muutenkaan tehty, flirttailua vain. Mutta näissä kahdessa muussa tilanteessa ei ole ollut mahdollista ymmärtää kiinnostuksen syvyyttä väärin. Mikä sitten vetää nuoria naisia puoleeni, kaiketi se sama, mikä vanhempiakin naisia eli ystävällinen olemukseni :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6435
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      656
      2737
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1175
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      90
      1160
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1103
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1090
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      280
      1084
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      71
      985
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      229