Minun uusi kone mainostaa Skypea. Ukallanko ladata tai asentaa sen ja miten saisin sen sitten toimimaan tai miten sitä käytetään.
Onko kokemusta ja käytetäänkö sitä puhelinnumerolla vai miten?
Voisiko joku selittää jolla on kokemusta.
Tunnen itseni tyhmäksi etten ole aikaisemmin ottanut selvää vaikka nimi on tuttu.
Kiitos jos jo viitsii vastata.
Kyselenpä tässä Skypesta
30
444
Vastaukset
Minulla on Skype ollut vuosia. Voit ladata Skypen helposti, mutta ongelmia voi tulla tuon ilmaisen Skypen osalta.
Skype saattaa olla jopa "koneessasi" Älypuhelin ja tabletti ovat mm tällaisia.
Ellei ole sopivaa tuttavaa apuna, käänny jonkun operaattorin puoleen.
Vielä: Näillä palstoilla on myös tietokone-experttejä, jotka tosin saattavat vähän ylimielisiä- Kaikki toimii
Minulla on ollut skype vuosia, vaihdoin koneen joku vuosi sitten ja latasin sen uudelle koneelle.
En ymmärrä edellisen kirjoittajan ''maksullista'' skypeä, jos maksaa kk maksua netistä se riittää, ei ole maksullista skypeä.
Itselläni on DNA operaattorina kkmaksut sisältää skypen rajattoman käytön, minulla on useita juttukaveita kaukomailla ja kaikki onnistuu.
Kun kirjoitat hakukoneeseen skype, suomalaiset ohjeet auttavat sinua kuinka rekisteröidyt ja käytät.- vai onko näin
Mutta jos skypen kautta soittaa puhelimeen , se maksaa.
- Kaikki toimii
Sitä palvelua en ole käyttänyt, mutta mainoksia on tullut, en muista mitä maksaa, mutta edullisempi on kuitenkin jonkun verran kuin puhelimen kautta soittaminen.
http://www.skype.com/fi/
tuosta voi tutkia, ja lisää löytyy netistä- Kaikki toimii
Lisään vielä linkin
http://www.skype.com/fi/rates/
myös kirjoittamalla saa monta linkkiä
ilmaiset skype puhelut
- aloittajan viesti
Kiitos vastauksista. Tänään menen tarkastelemaan noita linkkejä. Olisi todella kiva Skypen kautta keskustella ulkomailla asuvien kanssa jos se on halvempaa. Minulla on DNA mokkula internetti yhteys.
- jotain kokenut
Kaikki toimii....
Olisit nyt hieman selventänyt kun annoit noin tietoviisaita ohjeita.
Selvennyksenä sanon minä tähän, että;
Skypellä voi soittaa tietookoneesta toiseen ilmaiseksi, edellyttäen, että molemmilla on Skype asennettuna ja kone auki. (sen näkee sitten kun on hyväksynyt toisen skypekäyttäjän ja lisännyt sen yhteystietoihinsa)
Skypen käyttäminen vaatii kaiuttimet ja mikin, useilla koneilla on sisäänrakennettuina,
Skypellä voi soittaa siis koneelta koneelle ilmaiseksii.
Mikäli haluat soittaa pöytäpuhelimiin ja matkapuhelimiin, se vaatii jo maksua, mutta minuuttitaksat ovat halpoja, varsinkin jos soitat virastoon jossa vielä on vanhempi, ns. pöytäpuhelin käytäntö, johon soittaminen useiden matkapuhelinverkkojen palveluissa on kalliimpaa kuin omaan verkkoon, eli elisalla elisaa, dnalla dnaahan ja sooneralla soneraan, eli mtkapuhelinverkon sisällä samaan verkkoon, joka on halvinta.
Suuntanumeropuhelut, esim. 09.... maksaa Skypessäkin, eli ei ole ilmaista soittaa puhelimeen.
- Asia on kait
selvä?
- ilmainen?
Muutama vuosi sitten ystävälläni oli Skype ja hän sanoi sen olleen aivan ilmainen ja käytti sitä usein.
- olen skypeläinen
ilmainen?
Minulla on vuosia ollut ja on nytkin, ilmainen minulta > kaikkien skypeen liittäämieni ystävien tietokoneeseen soittaminen, vaikka meitä sitten oolis montakin yhtä aikaa linjoilla, jos kaikilla on skype, kone auki ja ovat vastanneett soittooni!
Maksaa jos soitan mihin tahansa puhelinnumeroon.
Siihenkin on olemassa poikkeus, mutta en ala sitä tässä selvittämään. Skypestä saa ohjeita ja hinnastotkin.
- petäjä,,--,,
Jotain kokenut......... mutta mitä?
On täällä tärkeilyä, lisäähän se itse tuntoa kun itseään kehuu!- enpä petä
pettäj.äääää... kehuiko tuo itseään, tuo jotain kokenut?
- kaljupää
Olen käyttänyt skypeä ja tyytyväinen siihen kaikin puolin.
Lasten läksyjen teossa autoin skypen kautta ja hyvin meni.
Kuvan kanssa puhuminen on kuin olisi samassa huoneessa ja useamman hengen ryhmissä kutsuttuna onnistuu myös.
Suosittelen skypen käyttöä. - halloo...
Paljon on ohjetta tullutkin, tässä lataus ja asennusohjeet ja muutakin
https://docs.google.com/document/d/1nhKXdh4odxnMH8bflG5MBuw0nD6tEdfUC3EpfxCJV0M/edit?hl=en&pli=1
Tarvitset ehkä myös kuuloke-mikrofoniyhdistelmän, uudemmissa kannettavissa on mikrofoni itsessään, joissain jopa kamera. - ÖÖÖÖ................
suurinpiirtein sellaista elämä on, kaikki vaan ohjeistamaan!
- ei ollut viisasta?
ÖÖÖÖ
Sellaistahan se elämä on. Haluaisitko sinä kertoa minulle...taas uudestaan...koska en jaksa kaivaa niitä entisiä ohjeita, mistä saikaan tarkastettua oman koneensa nopeuden?
Minulle kaupattiin suurempaa nopeutta, jonka tilasinkin, mutta maksu on 5,-€/kk lisää. Mitään oleellista muutosta en ole huomannut ja onneksi nyt ei tarjottu sitä 4G-verkkoa, joka ei täällä toimi.
Uskomaton bumaska tuli myös vahvistusta tilaukselle..18 siv. Kuka ääliö niitä jaksaa lukea?
- Hintoja
- jyy.....
## jne...
tuolla edellisessä linkissä ei kyllä ole sama linkki.
tässä saat suoraan hinnat!
Ethän sinä laita musiikkiinkaan pelkkää juutuupin sivua, sinähän laita kappaleeseen menevän :))))
- ##::##
sama linkki on jo alkuketjussa
On Skype - ja tyytyväinen olen - Wep -kamerakin joka on sellanen pitkässä johdossa --otan videokuvaakin . Ja kun se on irtonainen voin kohdistaa sen esm . jos olen yhteydessä useamman ihmisen kanssa .Pojan tyttärellä on suomessa 3 lasta ja he kaikki haluaa olla yht aikaa mukana . Se on tosi kiva ja ei maksa paljoa - kameratkin ovat halpoja vaikka ostais siittä kalliimmastakinpäästä. Mutta sittek kuulokkeet ovat kanssa hyvät . Minun tietokoneessa on kullä niin että en niitä aina käytä . Mutta jos kuuntelee musiikkia on ne hyvät ja Yle-areenassa missä on vanhaakin ohjelmaa viseolla.
- Scybbe
Siinähän niitä ohjeita kai tulikin ihan tarpeeksi. Huomasin vaan kun uuden koneen ostin ja siinä on Windows8, niin ei tuo camerahomma toimikaan. Muuten kyllä toimii ihan hyvin niinkuin entisetkin. Ei muuta kuin huhuilemaan vaan.
Vanhassa Skypessä oli sellainen ominaisuus, missä saattoi haeskella Skypen käyttäjiä paikkakunnan/maan mukaan. Näissä uusissa ei näköjään ole sitä ominaisuutta, vaan pitää tietää vastapuolen tunnus tai nikki, että voi ottaa yhteyttä. Se ominaisuus meni kai siinä vaiheessa, kun Skype meni Microsoftin hoteisiin. Ja koko homma on nykyään pelkkää Microsoftin rahastusta ja tietojen keräilyä.
Sinne kun rekisteröityy, niin kannattaa käyttää vain tekaistuja nimiä ja osoitteita jne. Muussa tapauksessa kaikki tiedot löytyvät USA:n NSA:n tiedostoissa ja Snowndenin faileissa :)On se etsi -toiminto vieläkin, vaikka hankalampi.
- Klikkaa "Kontaktit" ja avutuneesta valikosta
- klikkaa "Lisää kontakti" ja sitten
- klikkaa "Etsi Sype -hakemistosta".
- kirjoita avautuvaan suurenneuslasikenttään etsimäsi kohde.
Näin se toimii nykyään.
- *Kukkahame*
Minullakin Windows 8 pohjoinen ja kamera toimii oikein hyvin, pieni neulanpiston kokoinen reikä siinä se on.
Australiaan juttelin tänään ja kuuluu kuin pöydän takaa juttelis, kuvakin aivan ensiluokkainen, kai ne kaikki toimii kun linkin on ok, samoja linkkejä puhelimetkin käyttää. Minulla on paitsi läppäri myös tabletti. ihan perusmallia. Koko n. 10x20 cm ja dna:n mokkula, Toimii erinomaisesta ja "makaa" päällä öin ja päivin.
Jos hankitte uuden tietokoneeen, ehdotan tutustumista tablettiin. Itsekin harmittelen tätä W8 läppärin ostoa.- liian ohut kai?
Voiko tableettiin liittää tulostinta? En luule.
Tulostan paljon asioita ja kuvia.- eri laitteita?
Mites windows 8:ssa. Tarviiko siinä mikrofoni ja kuulolaitteita. Eikö siinä ole kaikki sisällä?
Täällä kun näköjään tiedetään aika paljon, niin minäkin kysyn tätä.
- huh huh
Hei nim.Scybbe, Minulla myös win 8, kun ensi kerralla klikkasin skypen niin siinä kysyttiin käyttäjätunnusta ja salasanaa. En tiennyt mitä käyttäjätunnusta ja salasanaa käyttäisin, niin suljin sivun.
Seuraavan kerran kun avasin Skypen niin siinä alhaalla oli ilmoitus minun microsoft sähköposti tilistä, joka on hotmail ja kohta johon sitten kirjoitin hotmailin sähköpostiosoitteen ja salasanan...
Sitten avautui se Skype aloitussivu josta testasin kuulon ja se toimii
Eikö minulla mitäisi olla aivan muu käyttäjätunnus kuin se hotmail sähköpostiosoite, kun ystävä juuri lähetti sähköpostin ja kysyy Skypen käyttäjätunnusta (user name) ulkomailta.
Olen varmaan tyhmä mutta tämä Skype ja window 8 - ullamirjami****
Kaikki käyttäjä tunnukset ja salasanat on oltava vain sinun käytössä - Älä missään nimessä anna omoa tunnuksiasi kellekkään - Pidä ne niin että ei niihin pääse käsiksi kotonakaan muut kun sinä .
- huh huh
Kyllä tiedän sen, mutta kun tuo Skype avaus sivu vaati sähköpostin ja salasanan ennen kuin pääsin käyttäjä sivulle.
Kyllä luin kaikki ohjeet netistä mutta eihän tässä uudessa window 8 ollut mitään sellaisia sivuja joita noissa ohjeissa oli.
Haluaisin vain tietää että onko teidän Skype käyttäjätunnukset sähköpostiosoitteita vai aivan muita keksittyjä nimejä. - tfibmlk
Minullakin on W8 ja aivan hyvin sain toimimaan.
Tämähän on aivan eri ohjelma kuin sähköposti??
Jos annat osoitteen niin riittää postia, mainoksia lykkää jo nyt aivan kiitettävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496435Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562737Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841175
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.901160Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611103- 891090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2801084- 71985
- 229870