Puolustaja Isän tykönä

Kaikelle synnille on olemassa vain yksi ratkaisu.

Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa,
niin meillä on yhteys keskenämme,
ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri
puhdistaa meidät kaikesta synnistä (1 Joh 1:7).

Tämä ainoa ratkaisumalli ei siis toimi pimeässä.
Se toimii vain Totuuden Valossa,
joka säälimättä paljastaa totuuden meistä itsestämme.

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä,
niin me eksytämme itsemme,
ja totuus ei ole meissä (1 Joh 1:8).

Jos olemme syntisyydestämme yhtä mieltä Jumalan kanssa,
eli tunnustamme syntimme, saamme ne anteeksi.

Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas,
niin että hän antaa meille synnit anteeksi
ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä (1 Joh 1:9).

Jos emme tunnusta, jäämme pimeyden valtaan.

Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet,
niin me teemme hänet valhettelijaksi,
ja hänen sanansa ei ole meissä (1 Joh 1:10).

Synnin kahleissa olevalla ei ole mitään toivoa,
niin kauan kuin hän ei myönnä tilannettaan.

Mutta jos hän menee itseensä, ja tunnustaa syntinsä Jumalalle,
niin silloin tapahtuu jotakin hyvin radikaalia, kuolleesta tulee elävä.

Kuolema ei tullut minuun sen tähden, että olen Aadamin jälkeläinen,
vaan sen tähden, että olen tehnyt syntiä.

Kuolema on tullut kaikkiin ihmisiin,
koska kaikki ovat syntiä tehneet (Room 5:12).

Kuolema on tullut maailmaan. Samoin Elämä.
Kumpikin yhden - mutta ei saman - ihmisen kautta.

Mutta kumpikaan ei tule minuun sisimpääni väkisin.
Minun on avattava ovi sille, jonka päästän sisälle.

Koska olen avannut ovet synnille, on osani kuolema.
Eli kuoleman tuomio ei kohdistu minuun perinnön takia,
vaan se on palkka synneistäni. Olen itse ansainnut sen.

Synnin palkka on kuolema (Room 6:23).

Mutta sitten avasin oven Jeesukselle.
Ja Hän otti päälleen minun osani. Kuoleman.
Ja antoi oman osansa, Elämän, lahjaksi minulle.

Ja nyt minulla on Hänet.
Nyt minulla on Puolustusasianajaja,
joka esittelee asian tähän tapaan:
__________________________________________

Kalamos on tehnyt syntiä. Kalamos on syyllinen.
Kalamos ei ansaitse mitään muuta kuin kadotustuomion. Ikuisen kuoleman.

Mutta Hän jatkaa:
Kun Minä Henkeni kautta kerran lähestyin Kalamosta,
niin syntinsä tuntien Kalamos avasi sydämensä oven Minulle.
Kalamos päästi Minut sisälle.

Valoni paljasti, että Kalamos on alusta loppuun synnin myrkyttämä.
Kalamos oli itse asiassa jo kuollut synteihinsä.
Minä otin Kalamoksen kaikki synnit Itseni päälle.

Ja Minä elvytin Kalamoksen.
Minä puhalsin Kalamoksen sisimpään uuden Elämän.

Minä annoin oman Elämäni Kalamokselle.

Isä, Minä sovitin omalla kuolemallani jo kaikki Kalamoksen synnit.
Siksi katson, että enää ei ole mitään
syytettä nostettavissa Kalamosta vastaan.
_______________________________________________

Johannes käyttää Jeesuksesta todellakin juridista termiä,
puhuessaan Puolustajasta.

"Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
Ja hän on meidän syntiemme sovitus;
eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien." (1 Joh 2:1-2)

21

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko Toivonen

      Aamen! Kiitos herättäjälle!

      "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
      Ef. 5:14

      8. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
      9. - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
      10. ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
      11. älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
      12. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
      13. mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta
      Ef. 5.

      • Hän on "Todellinen Valkeus, joka valaisee jokaisen ihmisen".
        Kun otamme vastaan Hänet, otamme vastaan myös Hänessä olevan Elämän.
        "Hänessä oli Elämä, ja Elämä oli ihmisten Valkeus".


      • Eenokki 12
        kalamos kirjoitti:

        Hän on "Todellinen Valkeus, joka valaisee jokaisen ihmisen".
        Kun otamme vastaan Hänet, otamme vastaan myös Hänessä olevan Elämän.
        "Hänessä oli Elämä, ja Elämä oli ihmisten Valkeus".

        Miten kalamos on ottanut "hänet vastaan" ja myös hänessä olevan elämän?
        Odotan vastaustanne.


      • Eenokki 12 kirjoitti:

        Miten kalamos on ottanut "hänet vastaan" ja myös hänessä olevan elämän?
        Odotan vastaustanne.

        Eli Johannes esittelee Hänet Sanana. Sitten Valkeutena.
        Ja tämä Sana eli Valkeus tuli meidän keskuuteemme.
        Ja tapahtui, että "kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan,
        Hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
        niille, jotka uskovat Hänen nimeensä" (Joh 1:12).

        ottaa Hänet vastaan = uskoa Hänen nimeensä

        Ja kun otamme Hänet vastaan, meistä tulee Jumalan lapsia.
        Jumalan lapseksi tulemisessa on kysymys
        uudestisyntymisen ihmeestä.
        Me synnymme Jumalan lapseksi Hengestä.

        Miten tämä tapahtuu. Sitä Johannes selvittää
        evankeliuminsa kolmannessa luvussa, johon on tallentanut
        Jeesuksen ja Nikodemuksen välisen keskustelun.
        http://kalamos.omasivu.fi/uudestisyntyminen/

        Kalamos teki uskonratkaisun tilanteessa,
        jossa noin tuhat henkeä oli koolla Jeesuksen nimessä.
        Ja siellähän Jeesus on lupauksensa mukaan läsnä.
        Ei yleensä näkyvänä,
        mutta Hänen Henkensä läsnäolo kyllä on aistittavissa.

        Pyhä Henki kolkutti sydämeni ovella.
        Ja kun sitten tilaisuuden lopussa kysyttiin,
        kuka tahtoo ottaa Jeesuksen vastaan,
        avata sydämensä oven Hänelle,
        niin minä nostin käteni ylös sen merkiksi,
        että minä haluan tämän ratkaisun tehdä.
        Sitten minut ja muut kätensä nostaneet
        pyydettiin tulemaan teltan etuosaan.
        Siellä polvistuin ja puolestani rukoiltiin.

        Näin minä otin Jeesuksen vastaan.
        Ja näin Jeesus otti vastaan minut.
        Nyt minulla on Hänet, ja Hänellä on minut.
        Jolla Poika on, hänellä on Elämä.
        Siis Hänessä oleva Elämä virtaa nyt minussa.
        Minut on oksastettu Häneen,
        ja näin Hänessä oleva Elämä virtaa myös minun lävitseni.


      • Eenokki 12
        kalamos kirjoitti:

        Eli Johannes esittelee Hänet Sanana. Sitten Valkeutena.
        Ja tämä Sana eli Valkeus tuli meidän keskuuteemme.
        Ja tapahtui, että "kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan,
        Hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi,
        niille, jotka uskovat Hänen nimeensä" (Joh 1:12).

        ottaa Hänet vastaan = uskoa Hänen nimeensä

        Ja kun otamme Hänet vastaan, meistä tulee Jumalan lapsia.
        Jumalan lapseksi tulemisessa on kysymys
        uudestisyntymisen ihmeestä.
        Me synnymme Jumalan lapseksi Hengestä.

        Miten tämä tapahtuu. Sitä Johannes selvittää
        evankeliuminsa kolmannessa luvussa, johon on tallentanut
        Jeesuksen ja Nikodemuksen välisen keskustelun.
        http://kalamos.omasivu.fi/uudestisyntyminen/

        Kalamos teki uskonratkaisun tilanteessa,
        jossa noin tuhat henkeä oli koolla Jeesuksen nimessä.
        Ja siellähän Jeesus on lupauksensa mukaan läsnä.
        Ei yleensä näkyvänä,
        mutta Hänen Henkensä läsnäolo kyllä on aistittavissa.

        Pyhä Henki kolkutti sydämeni ovella.
        Ja kun sitten tilaisuuden lopussa kysyttiin,
        kuka tahtoo ottaa Jeesuksen vastaan,
        avata sydämensä oven Hänelle,
        niin minä nostin käteni ylös sen merkiksi,
        että minä haluan tämän ratkaisun tehdä.
        Sitten minut ja muut kätensä nostaneet
        pyydettiin tulemaan teltan etuosaan.
        Siellä polvistuin ja puolestani rukoiltiin.

        Näin minä otin Jeesuksen vastaan.
        Ja näin Jeesus otti vastaan minut.
        Nyt minulla on Hänet, ja Hänellä on minut.
        Jolla Poika on, hänellä on Elämä.
        Siis Hänessä oleva Elämä virtaa nyt minussa.
        Minut on oksastettu Häneen,
        ja näin Hänessä oleva Elämä virtaa myös minun lävitseni.

        Toivottavasti kalamos on muuttanut käsityksensä miten uskoon tullaan?
        Siinä uskoontulossa Jumala valitsee valittunsa tietäen ennakolta keitä he ovat ja sanan mukaan heitä ei kukaan voi ryöstää Minun kädestäni.
        Mutta joka "ottaa vastaan" ratkaisee, hyväksyy evankeliumin, päättää tai toteuttaa sanoen sitä uskoon tuloksi on hän oksastaa itsensä hirsipuuhun,
        kunnes tulee uskoon Jumalan valitsemana.
        En halua mollata ketään koska tämä yleinen harhakäsitys tahtoo olla uskoontulleiden todistus että he ovat itse valinneet uskonsa kuten monista "vastaan ottaneista" myöhemmin he paljastuvat homoiksi, pedof. rikollisiksi. Jumalan lapseksi tultaessa tarvitaan voimaa. Oikeus ei ole oikea käännös, se on käännösvirhe.
        Koleerikon vastaus pyyntööni oli ainakin rehellinen enkä sano koleerikkoa harhaoppiseksi.


      • ~~tähkäpää~~
        Eenokki 12 kirjoitti:

        Toivottavasti kalamos on muuttanut käsityksensä miten uskoon tullaan?
        Siinä uskoontulossa Jumala valitsee valittunsa tietäen ennakolta keitä he ovat ja sanan mukaan heitä ei kukaan voi ryöstää Minun kädestäni.
        Mutta joka "ottaa vastaan" ratkaisee, hyväksyy evankeliumin, päättää tai toteuttaa sanoen sitä uskoon tuloksi on hän oksastaa itsensä hirsipuuhun,
        kunnes tulee uskoon Jumalan valitsemana.
        En halua mollata ketään koska tämä yleinen harhakäsitys tahtoo olla uskoontulleiden todistus että he ovat itse valinneet uskonsa kuten monista "vastaan ottaneista" myöhemmin he paljastuvat homoiksi, pedof. rikollisiksi. Jumalan lapseksi tultaessa tarvitaan voimaa. Oikeus ei ole oikea käännös, se on käännösvirhe.
        Koleerikon vastaus pyyntööni oli ainakin rehellinen enkä sano koleerikkoa harhaoppiseksi.

        Kalamos kirjoittaa:

        >>
        Pyhä Henki kolkutti sydämeni ovella.
        >
        Jumalan lapseksi tultaessa tarvitaan voimaa.


      • Eenokki 12 kirjoitti:

        Toivottavasti kalamos on muuttanut käsityksensä miten uskoon tullaan?
        Siinä uskoontulossa Jumala valitsee valittunsa tietäen ennakolta keitä he ovat ja sanan mukaan heitä ei kukaan voi ryöstää Minun kädestäni.
        Mutta joka "ottaa vastaan" ratkaisee, hyväksyy evankeliumin, päättää tai toteuttaa sanoen sitä uskoon tuloksi on hän oksastaa itsensä hirsipuuhun,
        kunnes tulee uskoon Jumalan valitsemana.
        En halua mollata ketään koska tämä yleinen harhakäsitys tahtoo olla uskoontulleiden todistus että he ovat itse valinneet uskonsa kuten monista "vastaan ottaneista" myöhemmin he paljastuvat homoiksi, pedof. rikollisiksi. Jumalan lapseksi tultaessa tarvitaan voimaa. Oikeus ei ole oikea käännös, se on käännösvirhe.
        Koleerikon vastaus pyyntööni oli ainakin rehellinen enkä sano koleerikkoa harhaoppiseksi.

        Kerrothan Eenokki, miten sinä tulit uskoon.


      • evlut.
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Kalamos kirjoittaa:

        >>
        Pyhä Henki kolkutti sydämeni ovella.
        >
        Jumalan lapseksi tultaessa tarvitaan voimaa.

        Lutherin mukaan luonnollisen ihmisen tahto on syntiin sidottu. Siksi luonnollinen ihminen ei voi vapaasti päättää uskoa. Vain Jumala voi antaa hänelle uskon lahjan ja vapauttaa hänen tahtonsa, jotta hän voi uskoa. Lutherin mukaan usko ei ole ihmisen teko, vaan Jumalan lahja. Jeesus sanoo Johanneksen evankeliumin luvussa 6 (jae 29): "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt." Uskon syntyminen ihmisessä on ihme, jonka Kristus itse saa aikaan. Luther ilmaisee asian myös näin: "Itse uskossa Kristus on läsnä."


      • Eenokki 12
        kalamos kirjoitti:

        Kerrothan Eenokki, miten sinä tulit uskoon.

        Kerrotaan. to kalamos.
        Kukaan ei puhunut uskosta eikä mistään pelastuksesta eikä hengellisyydestä, koska pitivät minua toivottona tapauksena.
        Kuitenkin aikana jolloin Jumala henkensä kautta valmisti minua uudistavaan uskoon, en saanut muuta kuin vihaa, häpeätä ja moninaisia ahdistuksia silloinkin.
        Tunsin kahden suuren voiman taistelun sielustani eli pelastumisestani.
        Se silloin ihmetytti suuresti ja muistan sen vieläkin sangen hyvin.
        En ole varma miten käsitin "ratkaisun" kun usein siitä kuitenkin puhuin?
        Taisin kyllä ajatella oikein että vain Jumala kykenee pelastamaan, ettei tahtoni ja kykyni riitä osallistumaan armon vastaanottamiseen ja minä jäin kuten sanotaan, ristin juurelle.
        Jos "ratkaisuni" oli väärää käsitystä pian se kuitenkin
        selvisi minulle ja huomasin olleeni vain tietämätön koska kukaan ei opettanut minua.
        Kuten sanoin edellä, en ole aivan varma?
        Tupakat jäi ulkorappusille, ja menin lut. miestenpiiriin tavatakseni monia isänmaan miehiä joiden usko oli kuten tiedätte ja sitten muutaman vanhemman veljen kanssa tapeltiin vaikka pysyimme kyllä ystävinä loppuun saakka.
        Eräs oli helluntailainen ehkä ulos sysätty? helluntailaisten joukosta.
        Kun puhun lahkokarismaattisista tarkoitan luterilaisia karismaattisia jollainen minäkin olin lyhyen ajan kunnes huomasin olevani väärässä.
        Ihmeistä ja merkeistä en halua puhua koska ne ovat minulle annettu että rohkeasti uskaltaisin julistaa Jumalan sanaa ihmisille.
        Risti ja ahdistuksen tulivat tutuiksi ja haluan rohkaista jokaista, kärsiikö joku sairaudestaan ketä pilkataan, keneltä vaimo lähtee jne...sen kyllä Jumalan armossa kestää joiden joukosta minä olen vain yksi vaivainen en ollenkaan mikään rohkea ja peloton tyyppi.


      • Eenokki 12 kirjoitti:

        Kerrotaan. to kalamos.
        Kukaan ei puhunut uskosta eikä mistään pelastuksesta eikä hengellisyydestä, koska pitivät minua toivottona tapauksena.
        Kuitenkin aikana jolloin Jumala henkensä kautta valmisti minua uudistavaan uskoon, en saanut muuta kuin vihaa, häpeätä ja moninaisia ahdistuksia silloinkin.
        Tunsin kahden suuren voiman taistelun sielustani eli pelastumisestani.
        Se silloin ihmetytti suuresti ja muistan sen vieläkin sangen hyvin.
        En ole varma miten käsitin "ratkaisun" kun usein siitä kuitenkin puhuin?
        Taisin kyllä ajatella oikein että vain Jumala kykenee pelastamaan, ettei tahtoni ja kykyni riitä osallistumaan armon vastaanottamiseen ja minä jäin kuten sanotaan, ristin juurelle.
        Jos "ratkaisuni" oli väärää käsitystä pian se kuitenkin
        selvisi minulle ja huomasin olleeni vain tietämätön koska kukaan ei opettanut minua.
        Kuten sanoin edellä, en ole aivan varma?
        Tupakat jäi ulkorappusille, ja menin lut. miestenpiiriin tavatakseni monia isänmaan miehiä joiden usko oli kuten tiedätte ja sitten muutaman vanhemman veljen kanssa tapeltiin vaikka pysyimme kyllä ystävinä loppuun saakka.
        Eräs oli helluntailainen ehkä ulos sysätty? helluntailaisten joukosta.
        Kun puhun lahkokarismaattisista tarkoitan luterilaisia karismaattisia jollainen minäkin olin lyhyen ajan kunnes huomasin olevani väärässä.
        Ihmeistä ja merkeistä en halua puhua koska ne ovat minulle annettu että rohkeasti uskaltaisin julistaa Jumalan sanaa ihmisille.
        Risti ja ahdistuksen tulivat tutuiksi ja haluan rohkaista jokaista, kärsiikö joku sairaudestaan ketä pilkataan, keneltä vaimo lähtee jne...sen kyllä Jumalan armossa kestää joiden joukosta minä olen vain yksi vaivainen en ollenkaan mikään rohkea ja peloton tyyppi.

        Eli Jumalan Henki vaikutti meidän kummankin kohdalla siihen,
        että löysimme lopulta itsemme ristin juurelta. Kiitos Jumalalle!


      • evlut. kirjoitti:

        Lutherin mukaan luonnollisen ihmisen tahto on syntiin sidottu. Siksi luonnollinen ihminen ei voi vapaasti päättää uskoa. Vain Jumala voi antaa hänelle uskon lahjan ja vapauttaa hänen tahtonsa, jotta hän voi uskoa. Lutherin mukaan usko ei ole ihmisen teko, vaan Jumalan lahja. Jeesus sanoo Johanneksen evankeliumin luvussa 6 (jae 29): "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt." Uskon syntyminen ihmisessä on ihme, jonka Kristus itse saa aikaan. Luther ilmaisee asian myös näin: "Itse uskossa Kristus on läsnä."

        Eli Jeesus vaikuttaa meissä uskon.
        Mutta kaikki alkaa siitä, että me tulemme Jeesuksen tykö.
        Ja se on mahdollista,
        kun Jumalan Pyhän Henki vetää meitä Pojan tykö.

        Ja tuossa kohtaamisessa tapahtuu se ihme,
        että meistä tulee Jumalan lapsia. Siis uudestisyntyminen.
        Saamme lahjaksi uskon. Saamme synnit anteeksi.
        Meidät siirretään pimeydestä Valoon.
        Kokonaan toisen Valtakunnan alaisuuteen.

        Alkutekstin ilmaisu, jota käännetään eri tavoin
        "oikeuden, vallan, voiman"
        tarkoittaa muun muassa esivaltaa.

        Se, että Joh 1:12 sanoo, että ne,
        ottivat Hänet vastaan, uskoivat Hänen nimeensä,
        saivan valtaoikeuden TULLA Jumalan lapsiksi,
        johtuu siitä, että tuossa kohden puhutaan niistä ihmisistä,
        jotka ottivat Jeesuksen vastaan,
        uskoivat Jeesuksen nimeen Hänen lihansa päivinä,
        jolloin kukaan ei vielä voinut tuota
        uudestisyntymisen ihmettä kokea,
        koska Jeesusta ei vielä ollut ylennetty ristille.
        Vasta Jeesuksen ylösnousemisen jälkeen se oli mahdollista.

        Mutta tänä päivänä on niin,
        että jokaiseen Jeesukseen uskovaksi tulleeseen,
        on pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        joka todistaa tuosta valtaoikeudesta.
        Me olemme Jumalan lapsia, perillisiä.

        "Hänessä on teihinkin,
        sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan,
        pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen,
        pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
        joka on meidän perintömme vakuutena
        hänen omaisuutensa lunastamiseksi,
        hänen kirkkautensa ylistykseksi." (Ef 1:13-14)


    • Tottakai Kalamos on tehnyt syntiä niinkuin kaikki muut kerran ,, Mutta eihän jatkaa armonsynnissä tekemään edelleen syntiä uskontulleena, vaan niin kuin hän laittoi ja todisti Raamatusta miten ei uskova saa anteexi jos hän tunnustaa Jumalalle että olen tehnyt syntiä niin Jumala puhdistaa hänet omalla Verellänsä..

      Hyvä on tällainen ihminen sitten jatkaa uskovaisena Valona maailmalle. Ja kertoa ja todistaa ennen olin paha ja elin monessa synneissä.

      Ei kait teille Raamattu-tuntevina tarvitsen laittaa Raamatunpaikat jotka todistavat ja puolta textini Jumalasta tullut ??

      • armonsynti, ??

        Mitähän se "armonsynnin" tekeminen on, jota uskoontullut voi tehdä?
        Sen palkkahan ei näyttäisi olevan kuolema, sillä sehän ei ole syntiä Jumalaa vastaan, puheistasi käsittäen.

        Armonsynti, se on kuin kielletty hedelmä, joka on sallitun tapainen. "olemme tällaisia, armonsynnin tekijöitä"!??

        Raamatun mukaan uskon niin, että on vain synti, joka Jumalan silmissä ja Sanan mukaan on laittomuus. Suomeksi, Jumalan lain rikkomista.
        Se on syntiä, -ei armonsyntiä, sillä sana jota käytät on vieras.

        Synti, josta ei tehdä parannusta, se johtaa kuolemaan. Laittomuuden, eli synnin kautta, kylmenee useimpien rakkaus. (lain päämäärä on rakkaus, koska se pitää meidät armossa Kristuksen sovitustyön kautta, emme pyri omin voimin matkantekoon).

        Mielestäni kuurojen viittomakieli ilmaisee synnin parhaiten, eli kertoo Jumalan tahdon, eli lain ja siihen viittomana ehdoton EI.
        Eli kuurojen kieli on parhaiten tulkitsemassa sanalle synti, "lupaa siihen"! Se on EI.

        Ei ole armonsyntiä, se viitoittaisiin: houkutus ja teko.

        Silloinhan se on synti.

        Johtaako Pyhä Henki syntiin, tai armonsyntiin? Ei. Ei johda, eli sellaista käsitettä ei ole kuin armonsynti.

        Mutta, Sanan mukaan on niin, että jos joku tekee syntiä, uskovana, on hänellä Puolustaja Isän edessä. ts. on käytetävä raamatullisia, Pyhän Hengen ilmoittamia määreitä ja mittoja.
        ts. jos teen syntiä, se on kadottavaa, mutta minulla on oikeus mennä armoistuimen eteen ja on tehtävä parannus.

        Synnistä, so.

        Jumalan tahdon rikkomisesta, Jumalaa, tai lähimmäistäkohtaan. Se on siinä.

        Sellaista pikkusormi paholaiselle oppia, armosynnistä, se jättää jollekin mieleen oven, jolla on jotain sallivuutta johonkin. Se on ehdottomasti EI.

        Siksi Pyhässä Hengessä on vaellettava, Hän voimana ja sota-asuun pukijana.

        Siinä voitamme pahan palavat nuolet. Ja Hengen kautta Jumalan nimi tulee kirkastetuksi tässä ajassa, eikä ihmiset pilkkaa Jumalaa meidän väärien tekojen kautta, vaan olemme voittajien puolella.

        Seurakunnassa pitää olla selkeä opetus synnille EI. Mutta laupeus Pyhän Hengen kautta taas hoitaa langenneet nousemaan pystyyn ja taistelemaan Pyhässä Hengessä, ei harjoittamaan armonsyntiä, vaan kirkastamaan Kristus ruumiissaan, sekä selvä sydämessä oleva Jumalan tahtoisuus, sekä ymmärtää kumartaa Häntä, ja kysyä Ylhäällä olevaa viisautta vaellukseen. Kun sitä kysytään, niin houkutukselle tulee ehdoton "EI!" ja paholaiselle tulee Hengen voimassa lähtö.


      • Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa,
        niin meillä on yhteys keskenämme,
        ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri
        puhdistaa meidät kaikesta synnistä (1 Joh 1:7).

        Siis puhutaan ihmisistä,
        jotka vaeltavat Valkeudessa eivätjä enää pimeydessä,
        siis puhutaan Valkeuden lapsista -
        heidät Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa (akt. prees. ind)
        siis puhdistaa jatkuvasti reaaliaikaisesti kaikesta synnistä.


      • armonsynti, ?? kirjoitti:

        Mitähän se "armonsynnin" tekeminen on, jota uskoontullut voi tehdä?
        Sen palkkahan ei näyttäisi olevan kuolema, sillä sehän ei ole syntiä Jumalaa vastaan, puheistasi käsittäen.

        Armonsynti, se on kuin kielletty hedelmä, joka on sallitun tapainen. "olemme tällaisia, armonsynnin tekijöitä"!??

        Raamatun mukaan uskon niin, että on vain synti, joka Jumalan silmissä ja Sanan mukaan on laittomuus. Suomeksi, Jumalan lain rikkomista.
        Se on syntiä, -ei armonsyntiä, sillä sana jota käytät on vieras.

        Synti, josta ei tehdä parannusta, se johtaa kuolemaan. Laittomuuden, eli synnin kautta, kylmenee useimpien rakkaus. (lain päämäärä on rakkaus, koska se pitää meidät armossa Kristuksen sovitustyön kautta, emme pyri omin voimin matkantekoon).

        Mielestäni kuurojen viittomakieli ilmaisee synnin parhaiten, eli kertoo Jumalan tahdon, eli lain ja siihen viittomana ehdoton EI.
        Eli kuurojen kieli on parhaiten tulkitsemassa sanalle synti, "lupaa siihen"! Se on EI.

        Ei ole armonsyntiä, se viitoittaisiin: houkutus ja teko.

        Silloinhan se on synti.

        Johtaako Pyhä Henki syntiin, tai armonsyntiin? Ei. Ei johda, eli sellaista käsitettä ei ole kuin armonsynti.

        Mutta, Sanan mukaan on niin, että jos joku tekee syntiä, uskovana, on hänellä Puolustaja Isän edessä. ts. on käytetävä raamatullisia, Pyhän Hengen ilmoittamia määreitä ja mittoja.
        ts. jos teen syntiä, se on kadottavaa, mutta minulla on oikeus mennä armoistuimen eteen ja on tehtävä parannus.

        Synnistä, so.

        Jumalan tahdon rikkomisesta, Jumalaa, tai lähimmäistäkohtaan. Se on siinä.

        Sellaista pikkusormi paholaiselle oppia, armosynnistä, se jättää jollekin mieleen oven, jolla on jotain sallivuutta johonkin. Se on ehdottomasti EI.

        Siksi Pyhässä Hengessä on vaellettava, Hän voimana ja sota-asuun pukijana.

        Siinä voitamme pahan palavat nuolet. Ja Hengen kautta Jumalan nimi tulee kirkastetuksi tässä ajassa, eikä ihmiset pilkkaa Jumalaa meidän väärien tekojen kautta, vaan olemme voittajien puolella.

        Seurakunnassa pitää olla selkeä opetus synnille EI. Mutta laupeus Pyhän Hengen kautta taas hoitaa langenneet nousemaan pystyyn ja taistelemaan Pyhässä Hengessä, ei harjoittamaan armonsyntiä, vaan kirkastamaan Kristus ruumiissaan, sekä selvä sydämessä oleva Jumalan tahtoisuus, sekä ymmärtää kumartaa Häntä, ja kysyä Ylhäällä olevaa viisautta vaellukseen. Kun sitä kysytään, niin houkutukselle tulee ehdoton "EI!" ja paholaiselle tulee Hengen voimassa lähtö.

        Aivan ! JOs puolustelee synnin tekeminen. Siitä tulee armonsyntiä mitä ihminen tekee. Aivan Raamatunvastainen. Minusta juuri armonsyntiä on se käsitys ja oppi joka vallitsee palstalla.
        Kun jotkut opettajat palstalla opettaa suoraan että uskova pysyy synnissä uskontulon jälkeen . Minust hän silloin puhuu juuri synnistä armollisesti ja jopa että on pysyttävä synnissä että on Raamattullinen. Onhan jotkut mennyt niin pitkään siinä opissa että julistaa että jos ei tee syntiä uskontulon jälkeen ei tarvitsee Auttaja ja Vapahtaja enää.


      • savonarola kirjoitti:

        Aivan ! JOs puolustelee synnin tekeminen. Siitä tulee armonsyntiä mitä ihminen tekee. Aivan Raamatunvastainen. Minusta juuri armonsyntiä on se käsitys ja oppi joka vallitsee palstalla.
        Kun jotkut opettajat palstalla opettaa suoraan että uskova pysyy synnissä uskontulon jälkeen . Minust hän silloin puhuu juuri synnistä armollisesti ja jopa että on pysyttävä synnissä että on Raamattullinen. Onhan jotkut mennyt niin pitkään siinä opissa että julistaa että jos ei tee syntiä uskontulon jälkeen ei tarvitsee Auttaja ja Vapahtaja enää.

        Olisi hyvä, että käyttäisimme juuri niitä ilmaisuja,
        joita Jumalan Sanassa käytetään.

        Armo on asia,
        joka nimenomaan vapauttaa syntikahleista.

        "Synti ei enää ole teidän hallitsijanne,
        koska te ette ole lain vaan armon alaisia." (Room 6:14)


    • KTS (Ei kirj.)

      Kabbalassa kerrotaan, kuinka vainaja joutuu kuoleman jälkeen kulkemaan eräänlaisen sillan ylitse. Syyttäjä (yezer ha-ra) muistaa vainajan synnit ja silta on sitä kapeampi ja vaarallisempi, mitä enemmän niitä on. Aivan viime aikoina sillalle on kuitenkin ilmaantunut myös yezer ha-tov eli "Asianajaja" tai "Lohduttaja" tai "Rinnalla kulkija", joka voi vainajan niin halutessaan kulkea hänen sijastaan sillan ylitse eikä vainajan itsensä tarvitse antautua vaaralle alttiiksi. Yezer ha-tovin oli tärkeää saavuttaa vainajan huomio ennen hänen sillalle astumistaan, sillä sillalla oli jo myöhäistä.

      • Tiesithän sä kait että kabbala on myyti?


      • KTS (Ei kirj.)
        savonarola kirjoitti:

        Tiesithän sä kait että kabbala on myyti?

        En minä Kabbalaa mainostakaan. Tämä oli vain sellaisten paralleellien pohdintaa.

        Enemmän se teijän lössi sitä judaismia joka paikkaan työntää.


      • KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        En minä Kabbalaa mainostakaan. Tämä oli vain sellaisten paralleellien pohdintaa.

        Enemmän se teijän lössi sitä judaismia joka paikkaan työntää.

        Sinä vasta judaismia työntää ,, kun löysit judaismia tässäkin kettjussa.


      • se on täytetty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      104
      3558
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3207
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2704
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      82
      2507
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe