Nuoreni aloittaa 2 asteen koulutuksen erityisammattikoulussa. Kela myönsi nuorelle kuntoutustuen reilut 23 e päivässä 6 pv. viikossa. Miten teillä muilla vastaavassa tilanteessa on toimittu? Meidän nuoren koko rahan ottaa kunta itselleen. Kuuluuko olla näin?
Kuntoutustuki
3
203
Vastaukset
- hämmästys
Onko kyse nuoren kuntotusrahasta? Minun poikani sai sen ammatikoulun ajaksi ja summa oli kuukausittain maksettava .Sitä haettiin pojallemme ja hänen tilille se raha meni. Samalla opetteli itsenäistymään ja rahan käyttöä laskujen maksamista jne.Miksi nuorelle kuuluva lakisääteinen oikeus menisi kunnan pohjattomaan kassaan? Ota asia puheeksi lakimiehen kanssa.
- pitkään työtä tehnyt
Juuri tuiosta rahasta on kysymys. Nuori on saanut sitä jo 10 kk. ja kaikki erät ovat menneet kunnan tilille. Kun kyselin syytä, niin syy oli se, että kun he maksaa minulle hoidosta, niin heillä on oikeus ottaa se raha. En ole ollenkaan käsittänyt sitä, että nuori joutuu itse maksamaan hoitonsa. Mistähän löytäisin apua asiaan?
- Äiti70
Kunta kerää itsenäistymisrahastoon sitä. Jälkihuollossa nuori saa sen itse, mutta vähennetään sijaisvanhemman kulukorvauksesta, eli nuoren pitää maksaa ruoasta lähtien itse. Ei ole helppo juttu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647