Oli jokunen aika sitten uutisissa, että miehilläkin on ulkonäköpaineita.
No ei ole kyllä ihmekään, pakosta niitä tulee.
On tullut kesänmittaan liikuttua hyvin miehisissä ympyröissä, koneliikkeissä, varaosaliikkeissä ja rautakaupoissa.
Luulisi, että testosteroni jyllää, mutta mitä vielä, läski siellä jyllää.
Kun katsoo näitä yliaikaisella yhdeksännellä kuukaudella naama punasena ähiseviä ja hikoilevia miehiä, joilla housut pysyy ylhäällä perskannikoiden varassa. Etupuolella vyötärö on roikkuvan ihramahan alla. Siinä t-paidan helma on sen mahan päällä, niin kuin mansettikatonräystäs.
Kyllä siinä eväitään katsoo, ettei maha pääse kasvamaan.
Eikä siinä vielä kaikki, käytin autoa katastuksessa.
Osaan suhtautua hommaan asiaan kuuluvalla vakavuudella ja pukeutua sen mukaan.
Mutta siellä yksi karju oli vetäny shorsit jalkaansa, siis luisevan valkeat ripakintut kannatteli möhömahaa.
Tulis talvi ja pakkaset, niin paljolta säästyisi.
Makkaralle ja kaljalle kans pitäs laittaa lujasti haittaveroa.
Miesten ulkonäköpaineet
53
304
Vastaukset
- liikunnallinen ammat
Sama naisilla, kun menee esim. sairaalaan, niin siellä linkuttelle vanhat ja nuoret naiset isoine pe..eineen eteenpäin, varsinaisia siiderihylkeitä.
kyllä miesten möhömahat on niin ruman-näköisiä, ettei ole kuukautee tehnyt edes saunakaljaa mieli.
Eikös jossain lehdessä ollut juttua vasta et oli tutkimustulosten mukaan naisen pepun koko korreloi älykkyyteen, mitä leveämpi peppu, sen älykkäämpi nainen ;)
- Expimot
lusiinana kirjoitti:
Eikös jossain lehdessä ollut juttua vasta et oli tutkimustulosten mukaan naisen pepun koko korreloi älykkyyteen, mitä leveämpi peppu, sen älykkäämpi nainen ;)
Olenkin siis seuraillut tv:stä varsinaista viisasten kerhoa, Suurin Pudottaja.
Siinä pari treenaria yrittää parhaansa mukaan tyhmentää kilpailijoita. Expimot kirjoitti:
Olenkin siis seuraillut tv:stä varsinaista viisasten kerhoa, Suurin Pudottaja.
Siinä pari treenaria yrittää parhaansa mukaan tyhmentää kilpailijoita.Juu, onhan näitä tyhmennysohjelmia pilvin pimein. Esimerkiksi tämä Rakas sinusta on tullut pullukka on oiva esimerkki.
- ...
Miesten pukeutuminen erittäin kaksijakoista.
Osa ihan tavallisesti tai siististi, osa sitten verkkareihin jne. Kengissä se suurin ero. Joilla asialliset jalkineet, osalla linttaan kävellyt lenkkikengät. Noissa tilaisuuksissa, missä pitää olla rippipuku,siellä pistää erityisesti silmiin kengät, niitä kyllä joka lähtöön.
Katastuksesta ja korjaamoista puhuen. Olen tullut tulokseen, niihin ei pikkutakissa kannata mennä, ihmeesti autosta löytyy vikoja ja korjaamoillaaina yritetään kucettaa.
Paras ehkä oli, konttorilla löydettiin vähän väljä raidetangonpää, ei kun korjaamolle. Vaihdetaan sitten kumpikin samalla, kun auto nostturilla. Ehdin kahville, kun remonttireiska soitti perään ja ilmoitti, että melkein koko etupää sökö, luetteli likipitäen kaikki mahdolliset osat, mitä siellä nyt on. Ei muuten vaihdettu. Lasketin tarjouksen ja totesin, että ei näin löyhää autoa enää kannata korjata.
Samantyyppisiä asioita tapahtunut usein, liian usein.
=DW=
=DW=No ei ole shortsitkaan paras asuste, jos on luunvalkeat ripakintut.
Pitäs jonkun verran ottaa muitakin huomioon, siis esteettisyyden mukaan.
Voihan siinä noinkin korjamoilla käydä, kun menee maailmanmiehen elkein.
Ei minua kuceteta. Kuljen hiljakseen, niin tulevat jo muutaman kympin osaa kyselemään hätäisen näköisenä, että kun pitäs vaihtaa (tarkoittaa, onko sulla rahaa).
on koittanu rauhoitella, että ole huoletta, jos minä tuon pystyn maksamaan.- veryttelymies 85kg.
k-kotton kirjoitti:
No ei ole shortsitkaan paras asuste, jos on luunvalkeat ripakintut.
Pitäs jonkun verran ottaa muitakin huomioon, siis esteettisyyden mukaan.
Voihan siinä noinkin korjamoilla käydä, kun menee maailmanmiehen elkein.
Ei minua kuceteta. Kuljen hiljakseen, niin tulevat jo muutaman kympin osaa kyselemään hätäisen näköisenä, että kun pitäs vaihtaa (tarkoittaa, onko sulla rahaa).
on koittanu rauhoitella, että ole huoletta, jos minä tuon pystyn maksamaan.Veryttely puku/housut on nykyään ainoa järkevä asuste miehille, koska muut housut tehdään nykyään niin epämielyttäväksi pitää, esim. liian pitkät lahkeet(jos ostat omaa kokoa), liian lyhyet yläosastaan jää aina selkä paljaaksi(iskias), puristaa reisiltä ettei veri kierrä ym ym..
veryttelymies 85kg. kirjoitti:
Veryttely puku/housut on nykyään ainoa järkevä asuste miehille, koska muut housut tehdään nykyään niin epämielyttäväksi pitää, esim. liian pitkät lahkeet(jos ostat omaa kokoa), liian lyhyet yläosastaan jää aina selkä paljaaksi(iskias), puristaa reisiltä ettei veri kierrä ym ym..
En omista verryttelyhouduja, ne ne vasta hankalat on.
Jo niin sanotun pienemmän tarpeen sattuessa ongelmia riittää.
En kyllä omista lenkkitossujakaan. En käy lenkillä.
Marjoja olen poiminut, siellä kumisaappaat on paremmat.
Joskohan siltä ripakintulta puuttuu kokovartalopeili ;)
Varmasti jo terveyden kannalta hyvä pitää kilot kurissa, vaikkei välittäiskään mitä muut ulkonäöstään ajattelee. Eikä selitellä, että vuosien saatossa niitä vaan tulee.
Itse kiinnittänyt huomioo esim. tavaratalon kassoilla istuviin nuorehkoihin naisiin. Kun tää rintavarustus vaatii oman vaatekappaleensa, takaapäin katsottuna ylenmäärin pursuava iho (kauniisti sanottuna), ei ole kivannäköistä.
Etupuoleen sitte miehet varmaan kiinnittää enempi huomioo :)Joo, on ne naiset paljon kauniimpia.
Kävin päivällä ruokakaupassa. Jonossa edellä oli hyvinkin rintava nainen, niin tuota, sitä selkäpuolta en tullut niin katsoneeksi.
Ei haitannut, vaikka oli pitkälahkeiset shorsit jalassa (sillä naisella).
Kyllä naisilla on sääretkin paljon kauniimmat.
.
Kyllä se kesäaikaan miesvaltaisissa liikkeissä lohduton kuva on.
Itse ajattelen, että oma elämä olisi jo helpompaa,, jos ei kohtuuttomia ylipainoja olisi.- ...
Jep.
Hikiällä ollut koko kesän toinen toistaan kauniinpaa nuorta neitoa kauppojen kassoilla kesätöissä. Kaikkien kauppojen johtajat miehiä.
Monet nykynaiset tavallaan löysiä, ne tarvii tiukat tissiliivit ja sitten ne pursuilee niistä ulos. Kun oikeesti aloin joskus miettimään, ne on niin nuoria, että pitäis kyllä pärjätä ilman kannakkeitakin. Eri asia oli ennen, kun tyttäret lypsi lehmiä, lapioi tuotosta, teki siis ruumiillisia hommia.
Mutta toi oli siis ohi aloituksesta, siihen palatakseni.
Olemassa lisäksi iso ero kaupunkipukeutumisen ja maaseutupukeutumisen välillä Kaupungissa melkein vaihdan kotivaatteet siistimpiin, jos menen postilaatikolle. Täällä ei voi tehdä niin, erottuu liikaa "katukuvasta".
=DW= ... kirjoitti:
Jep.
Hikiällä ollut koko kesän toinen toistaan kauniinpaa nuorta neitoa kauppojen kassoilla kesätöissä. Kaikkien kauppojen johtajat miehiä.
Monet nykynaiset tavallaan löysiä, ne tarvii tiukat tissiliivit ja sitten ne pursuilee niistä ulos. Kun oikeesti aloin joskus miettimään, ne on niin nuoria, että pitäis kyllä pärjätä ilman kannakkeitakin. Eri asia oli ennen, kun tyttäret lypsi lehmiä, lapioi tuotosta, teki siis ruumiillisia hommia.
Olemassa lisäksi iso ero kaupunkipukeutumisen ja maaseutupukeutumisen välillä Kaupungissa melkein vaihdan kotivaatteet siistimpiin, jos menen postilaatikolle. Täällä ei voi tehdä niin, erottuu liikaa "katukuvasta".
=DW=Tää jo ihan ulkona avauksesta!
Kun ruokaostoksilla "kantakaupassani" hakee monista kassoista sitä lyhintä jonoa, tulee väkiste takaa heidät nähneeks..
Nää mitä mainitsin, on oikeesti aika leveitä, eikä kesätyttöjä. Muttei se mikään pointti, selventää yritin, kun oletin, että viittasit mun kommenttiin.
Paljo varmaan sellasiakin nuoria naisia, jotka rääkkää itseensä salilla sen lannan luonnin yms. töiden sijaan.
Sinänsä pinnallisia juttuja..- Pyöröhuuli
... kirjoitti:
Jep.
=DW=Miten "melkein vaihdetaan" vaatteet?
- Rimmir tänään
Ei sillä väliä, kunhan on iloiset silmät ja naurava suu.
Ei minua "normaali" ylipaino häiritse. Mutta jos on rankasti ylipainoa, niin onko sitä pallomahaa pakko tiukan t-paidam shotsien avulla esitellä.
Isä lopetti aikoinaan tupakanpolton, niin paino nousi, mutta kyllä hän sen sitten pudotti lähellä normaalipainoa.
Jaa jaaa... Olen liikkunut tämän kesän pääasiassa shortsit jalassa ja t-paita päällä. Kun kävelylenkit kestävät muutaman tunnin ja pyörälenkit kymmeniä kilometrejä, ei tuota läskiä niin kamalan paljon ole katsottavaksi jäänyt. Johtuu siitäkin että metsän marjat ja sienet käyvät appeen aineksiksi mutta kalja tai grillimakkarat eivät.
Pistä kuiten pitkälahkeiset housut, kun ihmistenilmoille menet.
Miesten koivet ei ole kaksisen näköisiä.
Shortsit tennissukat ja lankkikengät, moinen asukokonaisuus ei kantajansa imagoa kohota.
Pyörällä en ole ajanut kahteen vuoteen, sehän on vaarallinen vekotin.
Sen kanssa voi kaatua, ja voi tulla luuvikoja, ja niitä ei meikäläisen passaa hankkia.
Kävele en yhtään enempää kun on tarvis, mutta liikettä tulee jo muutenkin.
Sienet on lehmänruokaa. Marjoja olen kerännyt aika paljon.
Jos aikaa jää, käyn nokkimassa kolme litraa tänäänkin vadelmia.k-kotton kirjoitti:
Shortsit tennissukat ja lankkikengät, moinen asukokonaisuus ei kantajansa imagoa kohota.
Sen kanssa voi kaatua, ja voi tulla luuvikoja, ja niitä ei meikäläisen passaa hankkia.
Jos aikaa jää, käyn nokkimassa kolme litraa tänäänkin vadelmia.No jaa... itse asiassa tuolla sivummalla otan usein vielä sen t-paidankin pois vaikken käy edes salilla.
Eli käytännöllisyys ja mukavuus ajavat tyylin tai ulkonäköseikkojen edelle. Ja moitteita kuuntelen vain hyvin valituilta henkilöiltä, naisia kaikki...- ...
k-kotton kirjoitti:
Jos aikaa jää, käyn nokkimassa kolme litraa tänäänkin vadelmia.Hanki kolmipyörä.
Ite välillä vilkuillut, niitä edullisesti käytettynä netistä. Itellä lähinnä se, että välillä saattaa jalat olla kipee. Pitäis kävellä, mutta ei viitsi tietenkään jos käy kipeeksi.
Ettinyt sellaista, missä kaks ratasta eessä. Helpompi ohjata. Ongelmana, Hikiällä piennar noin vaaksan levyinen, ei siellä pysty ajamaan edes kaksipyörällä turvallisesti, autot menee läheltäeikätilaa väistää muualle kuin ojaan .
=DW=
- Hei kun keikuskelen
Hei k-kottoni, siitä on vierähtänyt ainaskin 31 tovia, kun oon viimeksi ollut 50 palstalla. Joskus muinoin vuonna viime vuonna, ehkä silloin? tai jotain, niin me keskustelimme ja muistaisin asian olevan niin, että samaa mieltä olimme siitä, että emme luikahda tuonne verhon taakse elikkä 60 palstalle.
Mutta olen nyt kuitenkin siellä himpun verran kirjoitellut. Tällä palstalla kun ei pahemmin ole juttukavereita. Jokseenkin tähän aikaan olen "vapaa" kirjoittelemaan palstalle ja aina kun yritin jotakin sanoskella, niin kiesus ku ei tällä palstalla saanut mitään vastausta, kun ei ollut muita samaan aikaan kuulolla.
Tästä syystä sitten lähin vetämään ja vedin itseni seuraavalle palstalle. Alkukankeuden jälkeen olen päässyt "sisään" ja olo on ihan Yes, kun on oppinut tuntemaan muita kirjoittelijoita.
Elikkä voisit itsekin joskus piipahtaa. Mukavaa tekstiä, kun sormesi suoltavat.
Mitä aloitukseesi tulee, niin olen kävelevä Koni, jolla isot silmäsuojukset molemmin puolin silmiä. Kuljen putkikävelyä ja olen omissa oloissani niin totaalisesti, että en kiinnittele muihin ihmisiin pahemmin huomiota.
Jos-jos joku on niin edessäni, että kompastun, niin silloin saatan havaita jonkun Mahan, joka löllyväistä sorttia on. Noh, ei se haittaa, olkoot, ajattelen näin.
Shortsit ja miehiset hyvägeenisen omaava ketarapari, jotka paljaana näkyvät lahkeitten sisältä, niin ei paha, ei paha. Saattanen sellaisessa tapauksessa hieman toisella silmällä katsahtaa. Salaa of kooooos. Kyllä minä enemmän fanitan miesten jalakoja, ku naisten.
Hupsista hoijaa. Onks mun viesti pitkä. :)
Mitäs teikäläiselle muuten kuuluu? Vieläkö variksesi peilaa itseään pihapeilistä? Ja entäs ne kurjet?Johan pian jo ikäni puolesta kuuluisin sinne kuuskympisiin ja ajatuumaailmani puolesta ainakin seitenkymppisiin.
Kuuskymppisistä on muinoin parin kuukauden ajalta kokemusta, mutta ei siitä mitään tullut.
Sinne tuli sitten muitakin, ja meille näytettii, niin ei kovin kohteliaasti ovea.
Minulla ei ollut mitään tuskaa lopettaa se kirjoittelu sinne.
Sitä päivää ei tule, että tulisin sinne kirjoittamaan, mutta hyvä että viihdyt siellä.
Kieltämättä täällä on aika hiljaista.
Katos, kun tämä on niin puutteellista seutua, huonot tiet ja pitkät matkat, niin ei täällä voi maalikylien houkutuksista ja runsaista eväspöydistä kun uneksia, ja unelmat ei lihota. Ei täällä ylilihavia ole, jos jonkinlaisella toleranssilla katsotaan.
Sitten kun täältä lähtee ihmistenilmoille, niin ei sitä laput silmillä kuljeta.
Sitähän katsotaan naisten takapuolet ja rintavarustukset ja voi surkeuden surkeus, samalla näkee miesten ihramahat, ja mikä pahinta, olivat samaa ikäluokkaa.
Kyllä siinä ruokahalu menee, kun näitä ihramahoja näkee.
Varista ei ole näkynyt, kolme vuotta se pyöri tässä.
Kurkien pesintä onnistui, ja niillä on yksi poikanen. Niillä on pesä puolen kilometrin päässä. Ne sitten kävelemällä tuo sen poikasen "parempien" eväiden luokse.
Se on muuten jonkinlainen näky, kun kurki saapastelee pihatietä maantien poikki, metsän läpi. Ne oli silloin tuomassa sitä poikasta sieltä.
Nyt on uusi otus, lintu se on. Tulee hämärissä, melko pitkä nokka, lyhyt pyrstö, lyhyet jalat, en ole nähnyt sen lentävän. Matoja se näyttää kaivavan. Pelottoman oloinen, jänis saa mennä vierestä, eikä se reagoi mitenkään.
- ___mn_
Aloittajan tekstin luettuani piti ihan tarkistaa, olenko oikealla palstalla, siis 50 . Sen verran teini-ikäisen marmattamiselta kuulosti. Eikö se ole jokaisen oma asia miten pukeutuu, ja miltä näyttää muutenkin? Kun et voi sinä, enkä minä, muuttaa maailmaa mieleisekseen. Pitäisi mennä autiolle saarelle tai korven keskelle asumaan että ei tarvitsisi katsella muita. Kyllä tämän ikäluokan ihmisen pitäisi jo käsittää, että maailmaan mahtuu monenlaista porukkaa.
Kirjoitin tuolla ylempänä, että kun isä aikoinaan lopetti tupakanpolton niin paino alkoi nousta nopeasti. Hän itse ymmärsi seitkytluvulla, että se ei ole hyväksi, ja pudotti normaalipainoon.
Isä ei ollut mikään pösilö.
Jos joku on niin pöhkö, ettei tajua, niin on hyvä jonkun huomauttaa.
Söis suu vetäis vatsa, vaan ei kestä hennot sääret, tai paremminkin heikko sydän. Tämä on valitettavasti ylipainoisten miesten osa.
- ___mn_
"Jos joku on niin pöhkö, ettei tajua, niin on hyvä jonkun huomauttaa."
k-kotton: haluaisitko itse, että sinun omista vioistasi tultaisiin jatkuvasti huomauttelemaan? Varsinkin jos itse tietäisit jo niistä, kaikillahan meillä jotain "vikaa" on, jos ei ulkonäössä niin muuten. Kaikilla. Esim. ylipainoinen ihminen on todennäköisesti kuullut painostaan jo kymmenet kerrat, ja hän varmaan omistaa myös peilin, ei hänelle tarvitse olla siitä aina toitottamassa. Eniten säälin ihmisiä, jotka eivät näe itsessään mitään vikaa, ja siksi kokevat, että heillä on oikeus tuomita toisia.Uskallan kuiten kirjoittaa nikillä.
En täällä kenenkään painoja tiedä.
Lieneekö ollut sattumaa, mutta liikkeissä, joissa liikuin oli miehillä ylipainoa paljon yli kohtuullisen rajan.
Jos yleisesti otin sen esille, niin miksi siitä pitää vetää herneitä nenuun.
Siitä vaan pari esimerkkiä, kun hyvinkin normivartaloinen, jopa laiha, mies lihottaa itsensä eläköityessään, kuuskymppisenä. niin ei kauan mene, kun on pyörätuolikunnossa.
Ja se ei ole kaunista katseltavaa.
Minä en tuomitse, mutta minua kauhistutti.
Totta viserrät. Aina ja joka kerta kun näen ylilihavan ihmisen, niin en voi olla miettimättä sitä, että miten ihmeessä he pystyvät kantamaan sellaista ylimääräistä painoa. Se puuskuttaminenkin on jo niin raskasta kuultavaa sivullisellekkin. Sekin mietityttää, että eikö ylilihavuudesta kärsivä ymmärrä ajatella, miten helpompaa hänelle itselleen olisi, kun ei olisi sitä ylmääräistä taakkaa kannettavana...
- ...
Sivusta.
Laihduttamisesta helppo puhua, käytäntö aivan eri asia. Ja todellakin, on olemassa geneettisiä eroja, sekä erilaisia sairauksia, jotka herkistävät ylipainolle. Jotkut lääkkeet esim. keräävät nestettä vartaloon. Ei sitä juomatta ihminen elä.
Lisäksi, nykyisin ei hyötyliikuntaa saa monikaan. Pitääpi käydä lenkkeilemässä tai salilla. Kaikki ei välttämättä edes pysty. Erittäin helppo syödä enenpi kuin kuluttaa. Aina josku näkee kuvia huippu-urheilijoista, jotka lihovat älyttömästi lopetettuaan aktiiviuransa.
Erittäin helppo lihoa muutama kilo, erittäin hankalaa laihtua saman verran. Sen takia mahalaukun pienennysleikkaukset aika yleisiä. Ja sekin, kun paino pudonnut, hankala pitää uusia elintapoja, aina kaikille tulee jotain takaisin, kun ovat päässeet "ihannepainoonsa".
=DW= ... kirjoitti:
Sivusta.
Laihduttamisesta helppo puhua, käytäntö aivan eri asia. Ja todellakin, on olemassa geneettisiä eroja, sekä erilaisia sairauksia, jotka herkistävät ylipainolle. Jotkut lääkkeet esim. keräävät nestettä vartaloon. Ei sitä juomatta ihminen elä.
Lisäksi, nykyisin ei hyötyliikuntaa saa monikaan. Pitääpi käydä lenkkeilemässä tai salilla. Kaikki ei välttämättä edes pysty. Erittäin helppo syödä enenpi kuin kuluttaa. Aina josku näkee kuvia huippu-urheilijoista, jotka lihovat älyttömästi lopetettuaan aktiiviuransa.
Erittäin helppo lihoa muutama kilo, erittäin hankalaa laihtua saman verran. Sen takia mahalaukun pienennysleikkaukset aika yleisiä. Ja sekin, kun paino pudonnut, hankala pitää uusia elintapoja, aina kaikille tulee jotain takaisin, kun ovat päässeet "ihannepainoonsa".
=DW=Aika moni kuitenkin onnistuukin laihduttamisessa. On heitäkin. Ymmärrän kuitenkin et on helppoa keksiä kaikkia selityksiä sille, miksei saa laihdutettua, itsekin :)
Jokunen vuosi sitten vaikutti, että naisilla oli paino-ongelmaa enemmän.
Jotenkin vaikutelma, että siellä puolen on korjausta tullut. Ehkä ne ulkonäköpaineet on suuremmat, niin kuin on nuoremmilla miehillä, kun siitä oikein uutisoitiin.
Vaikuttaa, että ainakin varsin suuri osa tämän ikäluokan miehistä on läsähtänyt, ja läskiä tulee.
Kyllä se kaljalle ja makkaralle tuntuva haittavero olis paikallaan.- ___mn_
lusiinana kirjoitti:
Aika moni kuitenkin onnistuukin laihduttamisessa. On heitäkin. Ymmärrän kuitenkin et on helppoa keksiä kaikkia selityksiä sille, miksei saa laihdutettua, itsekin :)
mii-su, kyllä he ymmärtävät, ja yleensä ovat tietoisia myös noista kaltaistesi katseista, jotka ovat henkilöstä riippuen joko sääliviä tai halveksivia tms. Lihavat taitavat olla viimeinen ihmisryhmä, jota saa pilkata ja vähätellä joutumatta oikeuteen. Ennen niitä olivat homot tai vammaiset. Itselläni ei ole tarvetta tuomita toisia, saati katsella arvostellen. Ei ole varaa siihen, kun tajuaa omat heikkoutensa. Kaikilla kun niitä on, kuten ylempänä jo kirjotin.
... kirjoitti:
Sivusta.
=DW=Tiedän, ettei laihduttaminen helppoa ole, mutta ne jotka kykenevät liikkumaan, niin pitää ottaa oikeasti itseään niskasta kiinni ja alkaa tekemään asialle jotain. Kyllä luulisi aikamoisena kannustuksena olevan tuo terveys. Eräs tuttuni sanoi, että on se kumma, kun joku valittaa omasta liikapainostaan, niin menee siihen "suruun" sitten syömään suklaata ja jäätelöä, vaikka oikea paikka olisi lenkkipolku.
___mn_ kirjoitti:
mii-su, kyllä he ymmärtävät, ja yleensä ovat tietoisia myös noista kaltaistesi katseista, jotka ovat henkilöstä riippuen joko sääliviä tai halveksivia tms. Lihavat taitavat olla viimeinen ihmisryhmä, jota saa pilkata ja vähätellä joutumatta oikeuteen. Ennen niitä olivat homot tai vammaiset. Itselläni ei ole tarvetta tuomita toisia, saati katsella arvostellen. Ei ole varaa siihen, kun tajuaa omat heikkoutensa. Kaikilla kun niitä on, kuten ylempänä jo kirjotin.
En minä katsele heitä säälien tai halveksien. Enempi tulee tunne, että haluaisi auttaa heitä jotenkin.
En koskaan ole hyväksynyt sitä, että ylipainoisia pilkataan enkä hyväksy sitä kenenkään kohdalle, oli sitten lihava, laiha tai homo.
Omat lapseni olen myös opettanut hyväksymään kaikki ihmiset. He ovatkin erittäin suvaitsevaisia ja opettavat sitä myös kavereilleen. :)
Minä sitä paitsi tiedän, ettei ole varaa morkata ketään, sillä en itsekkään ole todellakaan mikään virheetön ihminen.
Tuo liikalihavuus on kuitenkin sellainen asia, mille aika moni voi tehdä jotain. Se henkinen kärsimys mikä sillä liikalihavalla usein on, niin on korjaamisen arvoinen.k-kotton kirjoitti:
Jokunen vuosi sitten vaikutti, että naisilla oli paino-ongelmaa enemmän.
Jotenkin vaikutelma, että siellä puolen on korjausta tullut. Ehkä ne ulkonäköpaineet on suuremmat, niin kuin on nuoremmilla miehillä, kun siitä oikein uutisoitiin.
Vaikuttaa, että ainakin varsin suuri osa tämän ikäluokan miehistä on läsähtänyt, ja läskiä tulee.
Kyllä se kaljalle ja makkaralle tuntuva haittavero olis paikallaan.Naisillehan tuputetaan aika paljon aikakauslehtien palstoilla noita laihdutusjuttuja. Ja ehkä naiset useimmiten enempi ovat tarkkoina ulkonäkönsä suhteen kuin miehet. Vaimo keittiössä hommattuna ja joka laittaa hyvää sapuskaa, nii mikäs siinä on köllöttäessä. :)
Minulle on loppujen lopuksi sama miltä ihminen näyttää. Ajattelen enempi vain sitä terveydellistä puolta. :)- ___mn_
mii-su kirjoitti:
Tiedän, ettei laihduttaminen helppoa ole, mutta ne jotka kykenevät liikkumaan, niin pitää ottaa oikeasti itseään niskasta kiinni ja alkaa tekemään asialle jotain. Kyllä luulisi aikamoisena kannustuksena olevan tuo terveys. Eräs tuttuni sanoi, että on se kumma, kun joku valittaa omasta liikapainostaan, niin menee siihen "suruun" sitten syömään suklaata ja jäätelöä, vaikka oikea paikka olisi lenkkipolku.
Niin, mii-su, ehkäpä se laihduttaminen on sittenkin ihan yhtä vaikeaa kuin jollekin toiselle on luopuminen esimerkiksi arvostelusta. Me ihmiset kun taidamme olla sellaisia, että toisten vikoihin huomion kiinnittäminen kääntää katseet niin sopivasti pois omista vioista ;)
___mn_ kirjoitti:
Niin, mii-su, ehkäpä se laihduttaminen on sittenkin ihan yhtä vaikeaa kuin jollekin toiselle on luopuminen esimerkiksi arvostelusta. Me ihmiset kun taidamme olla sellaisia, että toisten vikoihin huomion kiinnittäminen kääntää katseet niin sopivasti pois omista vioista ;)
Noo..en niinkään pitäisi ylipainoa vikana, vaan sellaisena ruokariippuvuutena. Ihan niinku itselläni on riippuvuus tupakasta ja kahvista. :) Himonsa kullakin...
mii-su kirjoitti:
Noo..en niinkään pitäisi ylipainoa vikana, vaan sellaisena ruokariippuvuutena. Ihan niinku itselläni on riippuvuus tupakasta ja kahvista. :) Himonsa kullakin...
Olisiko painonhallinnassa kyse paljolti yleensäkin oman elämän hallinnasta? Kuka oikeasti haluaa olla lihava?
lusiinana kirjoitti:
Olisiko painonhallinnassa kyse paljolti yleensäkin oman elämän hallinnasta? Kuka oikeasti haluaa olla lihava?
Jotain sellaista sen täytyy olla. Enpä usko, että kukaan ylipainoinen nauttii siitä painostaan. Kun on katsonut noita ohjelmia, missä on henk,koht. treenaaja ylipainoisen apuna, niin heillä se laihduttaminen usein onnistuu. Tarvii tsemppaajan siihen, että pystyy hillitsemään sitä syömistä. :)
Oispa jotain tollasta keksitty tupakan orjille...Olis joku huitomassa piiskalla, jos meinaa mennä tupakka suuhun. :D
- hämeenheppu
Näin miehenä en seuraile miesten muotoja joten eivät merkkaa mulle mitään. Naisia kyllä tulee katseltua aika tarkallakin silmällä. Mutta kukin seuraa mistä on kiinnostunut.
- Rattus sp.
Valikoiva katse on ratkaisu tähänkin asiaan. Erottaa helposti jyvät akanoista :). Kunhan vielä muistaa oman tasonsa, niin skaalakin on vähän laajempi.
Iän myötä olen myös muuttunut kronkelimmaksi sen suhteen, minkälaisten ihmisten kanssa olen tekemisissä. Eli kyllä keskustelukumppaneiltaan odottaa terävyyttä ja innostuneisuutta, ei siis mitään marisevia, flegmaattisia kanssaeläjiä. Saavat rauhassa tuhota oman elämänsä omilla asenteillaan.
Ensimmäinen viikonloppu pitkiin aikoihin, kun olen viikonloppuna kotona ilman työntekoa. Kun saisi vielä jostakin kipinän kiillottaa kotinsa viimeisen päälle. Lomatkin ovat vasta edessä ja Barcelona kutsuu..Mitähän tuohon sanoisi.
Omalla kohdalla ajatus on niin, että hyvänä päivänä pystyn tulemaan toimeen likipitäen kaikkien kanssa.
Mutta, jos työasioissa menee hankalammin, niin silloin olis hyvä, jos paikalla olijoilla ei ole rakentavaa sanottavaa, niin olis hyvä, jos osaisivat pitää suunsa kiinni.
Minulla flunssa päällä, piti olla vähän pitkällään.
Hyvää lomaa Sulle. Kyllä se koti kelpaa, vaikkei niin kiilläkään.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Mitähän tuohon sanoisi.
Omalla kohdalla ajatus on niin, että hyvänä päivänä pystyn tulemaan toimeen likipitäen kaikkien kanssa.
Mutta, jos työasioissa menee hankalammin, niin silloin olis hyvä, jos paikalla olijoilla ei ole rakentavaa sanottavaa, niin olis hyvä, jos osaisivat pitää suunsa kiinni.
Minulla flunssa päällä, piti olla vähän pitkällään.
Hyvää lomaa Sulle. Kyllä se koti kelpaa, vaikkei niin kiilläkään.Tulisin toimeen kaikkien kanssa, mutta en enää halua sitä. Kai sitä vanhemmiten nousee kapinaan. Huonosti käyttäytyvät ihmiset jatkavat niin kauan kuin ympäristö mahdollistaa sen. Katson huonoksi käytökseksi myös kaikenlaisen ruikutuksen, jolla kerjätään sympatiapisteitä.
Täällä työasiat sujuvat hyvin ja aloittelen lomailun vasta kolmen viikon päästä. Sen verran kiirrettä..
Toipumisiin!
- Rva Kukkahatt
Vanhemmiten olen tullut vähemmän kärkkääksi arvostelemaan ihmisten ulkonäköä edes mielessäni. Sitä on välinpitämättömämpi sekä oma että muiden ulkoisen olemuksen suhteen, tai suvaitsevaisempi. Jos jokin, kuten väestön paksuneminen, ihmetyttää, niin äkkiä tulee jotain tähdellisempää mieleen. Tunnen joitakin paino-ongelmaisia. Ei ole helppoa laihduttaa, mutta kilot tulevat salakavalasti, ja jotkin lääkitykset ja hormonivaivat vaikuttavat asiaan.
Tämä kesä on ollut laihemmillekin hankala, tukevilla on varmasti tukalat oltavat korjaamoilla ja pajoilla.
Eihän ne ihramahat tai rimppakintut nättejä ole, mutta koitetaan kestää. Katsotaan vaikka peiliin, niin tulee parempi olo.
Entä miten asiakkaan tulee pukeutua autonkatsastukseen?Tuo luonto on naisille armeliaampi ylipainon suhteen.
Se jakautuu tasaisemmin, sitä on säärissä, reisissä ja takapuolessa.
Sitten on vielä rintavarustus, niin siihen löyhä paita, niin kaikki peittyy.
Miehillä iän myötä lihakset tuppaa surkastumaan.. Jaloissa jää kolhot polvet, samaten ylävartalossa. Siinä se läski keräytyy mahan ympärille, ja se näkyy.
Huumorilla tuo katastuspukeutuminen, mutta sen verran pitäs ottaa muita huomioon, ettei lyhytlahkeisissa shortseissa kuuskymppinen mies mene ihmistenilmoille, vaikka on kuinka helle.
- Lardi 15%
Minä pukeudun sään enkä muiden ihmisten kuviteltujen mielipiteiden mukaan.
Rajatapauksissa vaimoni toimii omatuntonani.
Lämpimänä vuodenaikana liikun päivisin aina sortseissa
Painoindeksistäni 30 ja rasvaprosentistani 15% - 18% en kanna murhetta.
Jos joku ulkopuolinen niistä pahoittaa mielensä niin sehän ei ole minun migreenini!
Tietenkin tietyissä sosiaalisissa tilanteissa on ajateltava pukeutumista mutta, kuten mainitsin, vaimoni toimii kontrollina.Minulle ei nuo rasvaprosentit, eikä painoindeksi sano yhtään mitään, täyttä humpuukia.
Minä en halua erottua "massasta", ainakaan pukeutumisella. Siinä on se minun kriteeri.
On kaksi poikkeusta, jos muilla on verryttelypuku, niin mulla ei ole, kun en omista, enkä aio hankkia. Nudistirannalle en mene, jos on pakko, niin vaatteet päällä.
Usko vaan vaimoasi, hän tuntu hyvin luotetavalle.- Lardi 15%
k-kotton kirjoitti:
Minulle ei nuo rasvaprosentit, eikä painoindeksi sano yhtään mitään, täyttä humpuukia.
Minä en halua erottua "massasta", ainakaan pukeutumisella. Siinä on se minun kriteeri.
On kaksi poikkeusta, jos muilla on verryttelypuku, niin mulla ei ole, kun en omista, enkä aio hankkia. Nudistirannalle en mene, jos on pakko, niin vaatteet päällä.
Usko vaan vaimoasi, hän tuntu hyvin luotetavalle.Erottamattomuuden halu on jo toisten aivoilla ajattelua!
Kanssaihmisten kuvitellut mielipiteet ohjaavat ratkaisuja.
Prosentit ja indeksit saattavat olla sinulle humpuukia mutta mittareita ne kuitenkin ovat.
Painoindeksi ei ota huomioon yksilökohtaisia rakenne-eroja mutta on kuitenkin suuntaa antava vertailutieto.
Rasva% on yksilökohtainen mittari.
Mielestäni molempien suurin merkitys on itse kunkin kohdalla niiden muuttuminen tai muuttumattomuus.
Jos henkilö on tippaakaan kiinnostunut omasta kunnostaan ja terveydestään.
Mutta, autuaita ovat ne - - -
Suomalaisista työikäisistä miehistä yli puolet on ylipainoisia, naisista hieman alle puolet. Karu totuus.
Minusta on ihan sama, miltä kukakin näyttää. Jokainen kantaa kilonsa itse ja jos on tyytyväinen itseensä, niin mikäs siinä. Liika ylipaino aiheuttaa terveyshaittoja ja siinä yksi syy, miksi itse pidän painoni kurissa. Oma kehoni on kulkuneuvo, jonka toivon kuljettavan minua loppuelämäni.
Sen olen huomannut, että usein nimenomaan ylipainoiset naiset katsovat minua nenänvarttaan pitkin tyyliin: Mikä tuokin luulee olevansa. Ikään kuin hoikkuus olisi synti.- Lardi 15%
Paino, terveys, fyysinen kunto. Ovat erottamattomassa yhteydessä keskenään.
Geneettisille sairauksille ei sinänsä mahda mitään mutta niidenkin kanssa hyväkuntoinen tulee paremmin toimeen.
Fyysinen kunto ja terveys voivat olla hyvät vaikka painoindeksi hehkuisi punaisena.
Joidenkin parjaama rasva% kertoo sekin jotain vaikka ei yksin riitä todistamaan aukottomasti hyvyydestä tai kehnoudesta.
Järkevä kuntoilu muuttaa kehon koostumusta vaikka vaakalukemat eivät muuttuisikaan.
Lyhellä, puolenkin vuoden oikein mitoitetulla kuntoilulla saattaa olla dramaattinen vaikutus esimerkiksi verenpaineeseen.
Esimerkiksi yhdessä tapauksessa muita elintapoja muuttamatta painelääkitys 6kk:ssa 10mg Ramiprill -> nollaan ja lääkitsemättömät paineet lähempänä optimia kuin jumbolääkityksellä.
Ei tietenkään toimi kaikilla mutta- - -!
- uunot1
Hoikkia katsellessa tulee kuolema mieleen, tienkin se on vakava sairaus tosin ei saisi hoitaa kansanrahoilla.
Naisilla tänään tatuointeja joka paikassa ja aurinkoa pitää ottaa-syöpäsairaat siinä saisivat kuolla omaan ....... - Emäntä E.-Suomesta
Moni ylipainoinen ihminen häpeää ulkomuotoaan. En katsele ihmisten läskejä, siitä ei tule loppua koskaan, jos sille tielle lähtee. Joskus läskien syy on sairaus ja useimmiten taas itsekurin puute. Kun ihminen hyväksyy itsensä, olipa ulkomuoto mikä tahansa, niin se helpottaa elämää. Ja kukin pukeutuu tavallaan. On tietysti kohtaliasta ottaa lähimmäiset huomioon miten ikinä pukeutuukin arkeen, mutta eikö tärkeintä ole se, että itse viihtyy pukineissaan?
Aika vanha ketju, ei oikein virta riitä vastata.
No, vastaan kuitenkin.
Oon aiemmin luullut, että se on naisten ropakandaa, että miehillä on enemmän ylipainoa, tai miesten painoindeksit on vedetty niin alas.
Mutta viime kesän perusteella täytyy tunnustaa, että olin väärässä.
Miehillä tuskin tulee häpeäntunnetta ylipainosta.
Kohtalo on sitten vaan, jos sydän jollain lailla kestää, niin kuudenkympin jälkeen ovat pyörätuoli- ja rollaattorikunnossa.
- venlamaaria
Kun katselee meitä keski-ikäisiä niin kyllä suurin osa taitaa olla enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Onko se sitten välinpitämättömyyttä itseään kohtaan tai jotain muuta. Itse en kyllä haluaisi ylilihavaa miestä, mieheni on normaalipainoinen kuten itsekin. Olemme molemmat liikunnallisia ja tykkäämme hyvästä ruuasta mutta sen lisäksi valmistamme ruuan itse ja vältämme roskaruokaa. Syömme terveellisesti joskus tietenkin herkutellaan. Ei se pieni ylipaino varmaan kenenkään elämää haittaa mutta jos sitä on vaikka 20-30 kg niin on se aika raskas taakka kantaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854