Kirkkaita pisteitä

Canon 550D

Kuvasin maalla yön pimeydessä tähtitaivasta ja huomasin kuvissa punaisia ja sinisiä kirkkaita pisteitä. Googlesta löytyi tietoa, jotta ne olisivat jotain hot pikseleitä. Niitä oli kuvissa häiritsevän paljon. Eli onko kamerani rikki? Pitäisikö se lähettää huoltoon ja paljonkohan se maksaisi?
Kiitos etukäteen jos joku osaa neuvoa.

6

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huollossa tietty maksaa hunajaa.

kokeile tätä:

irrota objektiivi ja laita runkotulppa kameraan. kamera päälle ja mene asetuksiin ja hae sieltä valikoista kennon puhdistus. valitse manuaalinen puhdistus. kuuluu ääni kun peili nousee yläasentoon. pidä näin n. minuutin verran ja sammuta kamera. kuuluu ääni kun peili laskeutuu.

testaa sen jälkeen vaikka pimeässä vessassa, taskulampulla valoa seinään sen verran että saat automaattitarkennettua seinään ja sammuta taskulamppu ja ota kuva. jos ei ole jalustaa niin käytä vaikka tuolia. sitten katsot koneelta onko hotteja.

• kjfahf

Kuumat pikselit näkyy pimeässä tarkentamattakin.
        Minulla oli seiskassa satoja täpliä. Sain ne pois tuolla menetelmällä.
        Menetelmä ei kuitenkaan toimi kaikissa runkomalleissa.
        Kylmiä pikseleitä tuo ei korjaa, mutta ne näkyy vain valkoisella pohjalla.

• kjfahf kirjoitti:

Kuumat pikselit näkyy pimeässä tarkentamattakin.
        Minulla oli seiskassa satoja täpliä. Sain ne pois tuolla menetelmällä.
        Menetelmä ei kuitenkaan toimi kaikissa runkomalleissa.
        Kylmiä pikseleitä tuo ei korjaa, mutta ne näkyy vain valkoisella pohjalla.

testasin hätäseen kylmät omastani. eli ylivalotin jääkaapin oveen. eipä näkynyt.
        kysymys onkin että testasinko oikein? :)

• Canon 550D
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

testasin hätäseen kylmät omastani. eli ylivalotin jääkaapin oveen. eipä näkynyt.

Suurkiitokset ! Tuo auttoi !

• kjsgggg
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

Kylmien pikseleiden pitäisi näkyä mustina.
        Jos valotit normaalisti ja vieläpä tarkensit jääkaappiin niin sen pinnananmuosdot ei tuo niitä kovin hyvin esille.
        Ylivalota rajusti, äläkä tarkenna.
        Ongelmana on vain se, että myös pölyhiukkaset tulee näkyviin, vansinkin jos himmentää paljon.

• kjsgggg kirjoitti:

Kylmien pikseleiden pitäisi näkyä mustina.
        Jos valotit normaalisti ja vieläpä tarkensit jääkaappiin niin sen pinnananmuosdot ei tuo niitä kovin hyvin esille.
        Ylivalota rajusti, äläkä tarkenna.
        Ongelmana on vain se, että myös pölyhiukkaset tulee näkyviin, vansinkin jos himmentää paljon.

joo nostin iso arvoa ja ylivalotin kunnolla enkä tarkentanut mihinkään sen kummemmin niin ihan puhtaan valkoista on vaikka kuinka suurentaisi :)

hotit lähti (60D) sillä konstilla mitä neuvoin ja mitä sinäkin oot käyttänyt.

aika suuressa osassa, ainakin canonin, rungoista tuo toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2445
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1603
    9. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1518
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    Aihe