Tässä sitä ollaan ja ihmetellään. Paloin loppuun työssäni, olen ollut pitkällä sairauslomalla jonka jälkeen minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Irtisanomiselle ei ehkä ollut aihetta mutta en enää jaksa alkaa sitä riitauttaan, en todellakaa enää halua palata siihen työpaikkaan. Nyt on sitten alettava katseleen ihan tosissaan työtä tai uutta ammattia. Mitä tässä iässä nyt sitten vielä voisi opiskella. Olen koulutukseltani merkonomi. Hoito alaa olen ajatellut mutta sinne taitaa olla kriteerit nykyään aika korkeat. Otan mielelläni vastaan neuvoja jos vaikka joku olisi ollut joskus vastaavassa tilanteessa. Mitään pitkiä koulutuksia ei tässä iässä enää voi käydä kun tuo eläkeikä alkaa häämöttä jossain vaheessa.
Töihinpaluu
33
213
Vastaukset
- Rimmir tänään
Oikeastaanhan se on laitonta sanoa irti sairas työntekijä. Käytäntöhän on kuitenkin aivan eri juttu ja monissa paikoissa jopa savustetaan sairas työntekijä pois firmasta. Jos olet mukana ammattiliitossa niin voisit keskustella heidän kanssaan jos saisit korvausta laittomasta irtisanomisesta.
Kouluttautuminen uuteen ammattiin, hmm,,, vaikea kysymys. Siinäkin voisi ammattiliitto ja työnvälitystoimisto kelan yhteistyössä olla apuna , kumma ettei sinulle oltu järjestetty kuntoutussuunnitelmaa sairautesi aikana. - laiskis?
Ilman sairaslomaa töihin palaamatta.
On tietenkin hienoa jos löydät itseäsi tyydyttävän ratkaisun.
Minulle tuli 53-vuotisena itsetuhoisia ajatuksia ajaessani perjantai-iltaisin syksyn loskassa ja ravassa kotipaikkakunnalle.
Muutamasta mielenterveystoimiston käynnistä ei ollut hitonkaan hyötyä joten jäin työttömänä makailemaan kotiin tehden satunnaisesti tarjottuja työpätkiä.
Lopetuksen sovin työnantajani kanssa tapahtuneen määräaikaisen sopimuksen päättymiseksi.
Kerran nollasin päivärahamittarin.
Ei tämä suinkaan ole neuvomisen arvoinen ratkaisu mutta toivon esimerkkini kannustavan sinua parempaan. - N - E