Tässä sitä ollaan ja ihmetellään. Paloin loppuun työssäni, olen ollut pitkällä sairauslomalla jonka jälkeen minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Irtisanomiselle ei ehkä ollut aihetta mutta en enää jaksa alkaa sitä riitauttaan, en todellakaa enää halua palata siihen työpaikkaan. Nyt on sitten alettava katseleen ihan tosissaan työtä tai uutta ammattia. Mitä tässä iässä nyt sitten vielä voisi opiskella. Olen koulutukseltani merkonomi. Hoito alaa olen ajatellut mutta sinne taitaa olla kriteerit nykyään aika korkeat. Otan mielelläni vastaan neuvoja jos vaikka joku olisi ollut joskus vastaavassa tilanteessa. Mitään pitkiä koulutuksia ei tässä iässä enää voi käydä kun tuo eläkeikä alkaa häämöttä jossain vaheessa.
Töihinpaluu
33
213
Vastaukset
- Rimmir tänään
Oikeastaanhan se on laitonta sanoa irti sairas työntekijä. Käytäntöhän on kuitenkin aivan eri juttu ja monissa paikoissa jopa savustetaan sairas työntekijä pois firmasta. Jos olet mukana ammattiliitossa niin voisit keskustella heidän kanssaan jos saisit korvausta laittomasta irtisanomisesta.
Kouluttautuminen uuteen ammattiin, hmm,,, vaikea kysymys. Siinäkin voisi ammattiliitto ja työnvälitystoimisto kelan yhteistyössä olla apuna , kumma ettei sinulle oltu järjestetty kuntoutussuunnitelmaa sairautesi aikana. - laiskis?
Ilman sairaslomaa töihin palaamatta.
On tietenkin hienoa jos löydät itseäsi tyydyttävän ratkaisun.
Minulle tuli 53-vuotisena itsetuhoisia ajatuksia ajaessani perjantai-iltaisin syksyn loskassa ja ravassa kotipaikkakunnalle.
Muutamasta mielenterveystoimiston käynnistä ei ollut hitonkaan hyötyä joten jäin työttömänä makailemaan kotiin tehden satunnaisesti tarjottuja työpätkiä.
Lopetuksen sovin työnantajani kanssa tapahtuneen määräaikaisen sopimuksen päättymiseksi.
Kerran nollasin päivärahamittarin.
Ei tämä suinkaan ole neuvomisen arvoinen ratkaisu mutta toivon esimerkkini kannustavan sinua parempaan. - N - E
Jos aloittajan irtisanominen on tapahtunut sairausloman aikana niin selvä laiton irtisanominenhan se sitten on, mutta jos olet sairausloman jälkeen ollut töissä niin sitten vähän hankalampi juttu.
Liittoon kuuluvana olisi ensimmäisessä vaihtoehdossa varma voitto tiedossa, ja se tie kannattaisi käydä läpi koska eihän sitä enään edes ole mitään hävittävää.
Varmaan olet kuullut miten vaikeata on töitä enään tuossa iässä saada joten kannattaa taistella mahdollisesta masennuksesta huolimatta ihan tappiin asti.- venlamaaria
Kyllä se irtisanominen taisi olla ihan laillinen koska se tapahtui kun palasin töihin sairauslomalta, elikkä heti sairausloman jälkeen. Olen miettinyt eri vaihtoehtoja töihinpaluulle. En vielä aio luovuttaa, voisin alottaa jonkun vaikka puolipäivätyön. Uskon että työkkärin harjoittelupaikkoihin ehkä vois päästä ja sitä kautta vois vaikka löytyä vähän vakituisenpaakin työtä. Palkka ei tässä iässä enää niin tärkä ole kunhan saa työtä jossa viihtyy ja jaksaa.
- Rimmir tänään
venlamaaria kirjoitti:
Kyllä se irtisanominen taisi olla ihan laillinen koska se tapahtui kun palasin töihin sairauslomalta, elikkä heti sairausloman jälkeen. Olen miettinyt eri vaihtoehtoja töihinpaluulle. En vielä aio luovuttaa, voisin alottaa jonkun vaikka puolipäivätyön. Uskon että työkkärin harjoittelupaikkoihin ehkä vois päästä ja sitä kautta vois vaikka löytyä vähän vakituisenpaakin työtä. Palkka ei tässä iässä enää niin tärkä ole kunhan saa työtä jossa viihtyy ja jaksaa.
www.mol.fi näyttää avoimet työpaikat ja työvoimakoulutukset.
Pienemmät yksityiset firmat ottavat mielellään töihin ikäisiämme joilla ei enää pieniä lapsia kotosalla. Voithan hakea vaikka viransijaisuuksiin , taikka väliaikaistöihin niistäkin voi muodostua pitempiaikainen työsuhde.
JA kuten DW ylempänä kirjoitti niin merkanttina voi tehdä vaikka mitä muutakin työtä.
"venlamaaria"
Hoitoalalla on huutava puute lähihoitajista. Nykysin lähihoitajakoulutusta järjestetään myös aikuiskoulutuksena. Ota selville millaiset mahdollisuudet sinulla olisi päästä sellaiseen. Uskon että hyvät.- hyvillä mielin
en suosittele hoitotyötä enää iäkkäämmille, antaa nuorten hoitaa ne hommat
itse löysin vapaaehtoistyön kautta uuden työpaikan, ei huohota kukaan niskaan, apu otetaan ilolla vastaan, työpäivän päätteeksi on aina hyvä mieli Minullakin sellainen tuntuma, että hoitoalalla on ehkä parhaat työllistymismahdolisuudet.
Onhan sinne koulutettu, mutta taitaa poistuma olla varsin suuri.
Ainakin yksi tuttu lähti viiskymppisenä lähihoitajakoulutukseen, ja työllistyi heti.
Ne kun on naisvaltaisia aloja, siellä on paljon sairaslomia.hyvillä mielin kirjoitti:
en suosittele hoitotyötä enää iäkkäämmille, antaa nuorten hoitaa ne hommat
itse löysin vapaaehtoistyön kautta uuden työpaikan, ei huohota kukaan niskaan, apu otetaan ilolla vastaan, työpäivän päätteeksi on aina hyvä mieliMinä olen toista mieltä. usein vähän kypsemmät ihmiset on just sopevia hoitotyöhön ihan jo siitä näkökulmasta, että heillä on elämänkokemusta. Ja nykyäänhän saa siopia itselleen edullisimmat työajat, ainakin eteläsuomessa.
k-kotton kirjoitti:
Minullakin sellainen tuntuma, että hoitoalalla on ehkä parhaat työllistymismahdolisuudet.
Ainakin yksi tuttu lähti viiskymppisenä lähihoitajakoulutukseen, ja työllistyi heti.
Ne kun on naisvaltaisia aloja, siellä on paljon sairaslomia.Saa sanoa että harva hoitaja tänään on kortistossa.
- maksava asiakas
lusiinana kirjoitti:
Minä olen toista mieltä. usein vähän kypsemmät ihmiset on just sopevia hoitotyöhön ihan jo siitä näkökulmasta, että heillä on elämänkokemusta. Ja nykyäänhän saa siopia itselleen edullisimmat työajat, ainakin eteläsuomessa.
potilaana pidän enemmän nuorista, ovat ystävällisempiä ja ahkerampia, tiuskivat myös huomattavasti vähemmän
maksava asiakas kirjoitti:
potilaana pidän enemmän nuorista, ovat ystävällisempiä ja ahkerampia, tiuskivat myös huomattavasti vähemmän
Niinpä. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä :). Minä potilaana en katso hoitajan ikää, siinä painottuvat ihan muut seikat. Korostuu lähinnä kohtaaminen ja hyvin kohtaavia on kaikissa ikäluokissa.
k-kotton kirjoitti:
Minullakin sellainen tuntuma, että hoitoalalla on ehkä parhaat työllistymismahdolisuudet.
Ne kun on naisvaltaisia aloja, siellä on paljon sairaslomia.Mahtaako tarkoittaa nuorempien naisten äitiyslomia.. pisti silmään "naisvaltaisia aloja, paljon sairaslomia". Kyllä naiset aika sitkeitä usein. Ja sairaslomaa helposti hakevia miehissä ja naisissa yhtälailla.
Esim. lähihoitajan työ ei niitä kaikista kevyimpiä liene.
Voi olla että ymmärsin viestin väärin.Sanin kirjoitti:
Mahtaako tarkoittaa nuorempien naisten äitiyslomia.. pisti silmään "naisvaltaisia aloja, paljon sairaslomia". Kyllä naiset aika sitkeitä usein. Ja sairaslomaa helposti hakevia miehissä ja naisissa yhtälailla.
Voi olla että ymmärsin viestin väärin.Edellisessä ihmetykseni koski k-kottonin mainintaa naisvaltaisten alojen runsaista sairauslomista.
Aloittajalle, jos merkonomin koulutuksen tiedot ja taidot on ajantasalla.. varmaan hyviä mahdollisuuksia, mitä aiemmin jo ketjussa mainittu.
Kiinnostuksesta vilkaisin pikaisesti lähihoitajan koulutuksesta, näyttää ainakin teoriassa hyvältä. Pari vuotta ja monta eri "ihmisryhmää" joiden parissa työskennellä.Sanin kirjoitti:
Mahtaako tarkoittaa nuorempien naisten äitiyslomia.. pisti silmään "naisvaltaisia aloja, paljon sairaslomia". Kyllä naiset aika sitkeitä usein. Ja sairaslomaa helposti hakevia miehissä ja naisissa yhtälailla.
Voi olla että ymmärsin viestin väärin.Tarviiko niitä sovinistisian ajatuksia aina niin haudanvakavasti ottaa.
sen vaan huomasin, kun äiti oli niin huonossa kunnossa, että kaksi kertaa viikossa kävi lähihoitajat pesemässä hänet, niin aika paljon puhuivat sairaslomista.
Onhan se kotipalvelun työ kiertävää, ja flunssa-aikana vastustuskyvyn pitää olla suuri, ettei tartuntaa tule.
Joka haluaa vaihtelevan päivän, ja työ on sopivaa, niin kotipalvelu on varsin hyvä ratkaisu,
Siellä hoidettavat on jollain lailla liikuntakykyisiä, niin työ ei ole fyysisesti niin raskasta.
Tämä nyt on taas minun näkemys.
Tuo edellämainitsema, joka kouluttautui lähihoitajaksi, oli aiemmin yrittäjä, ja hän piti palkkaakin pienyrittäjyyteen verrattuna kohtalaisena.- -Sanin-
k-kotton kirjoitti:
Tarviiko niitä sovinistisian ajatuksia aina niin haudanvakavasti ottaa.
sen vaan huomasin, kun äiti oli niin huonossa kunnossa, että kaksi kertaa viikossa kävi lähihoitajat pesemässä hänet, niin aika paljon puhuivat sairaslomista.
Onhan se kotipalvelun työ kiertävää, ja flunssa-aikana vastustuskyvyn pitää olla suuri, ettei tartuntaa tule.
Joka haluaa vaihtelevan päivän, ja työ on sopivaa, niin kotipalvelu on varsin hyvä ratkaisu,
Siellä hoidettavat on jollain lailla liikuntakykyisiä, niin työ ei ole fyysisesti niin raskasta.
Tämä nyt on taas minun näkemys.
Tuo edellämainitsema, joka kouluttautui lähihoitajaksi, oli aiemmin yrittäjä, ja hän piti palkkaakin pienyrittäjyyteen verrattuna kohtalaisena.Ei toki vakavasti, muuten korjasin vaan kun avauksessa myös sairausloma mainittuna, ettei väärinkäsityksiä.
Kyllä paljon puheena oleva ala on rankka naisille(kin).. mm. selkä joutuu hoitajilla koville. Vanhuksiakin monen kokoisia.. ja muita mainitsemiasi tekijöitä. - näkökohta tämäkin
-Sanin- kirjoitti:
Ei toki vakavasti, muuten korjasin vaan kun avauksessa myös sairausloma mainittuna, ettei väärinkäsityksiä.
Kyllä paljon puheena oleva ala on rankka naisille(kin).. mm. selkä joutuu hoitajilla koville. Vanhuksiakin monen kokoisia.. ja muita mainitsemiasi tekijöitä.Minä voisin kyllä tehdä sen hoitotyön, mutta en jaksaisi kuunnella sitä vanhusten puheenpölötystä.
- -Sanin-
näkökohta tämäkin kirjoitti:
Minä voisin kyllä tehdä sen hoitotyön, mutta en jaksaisi kuunnella sitä vanhusten puheenpölötystä.
Siihen asti kun se mahdollisesti yksin asuva vanhus, joka ei kotoaan enää liiku, jaksaa höpötellä, kannattais varmaan hänelle myös seuraa yrittää pitää.
Näkökohtia löytyy. - Lusiina
Minä voisin kyllä tehdä sen hoitotyön, mutta en jaksaisi kuunnella sitä vanhusten puheenpölötystä.
Kannattaisiko hakeutua sitten kuuromykkien vanhusten hoitajaksi. Siellä vaaditaan kyllä viittomakielen taito?
- näkökohta tämäkin
Lusiina kirjoitti:
Kannattaisiko hakeutua sitten kuuromykkien vanhusten hoitajaksi. Siellä vaaditaan kyllä viittomakielen taito?
No mikä vittu mut pakottaa hoitoalalle, kun olen ihan muualla töissä????
Kommentoin vain siksi, että automaattisesti tarjotaan vanheneville ihmisille hoitoalaa ottamatta huomioon, että se ei sovi kaikille. Minä esimerkiksi voisin hoidella robotteja ja automaatteja, jotka eivät höpise. - Lusiina
No mikä vittu mut pakottaa hoitoalalle, kun olen ihan muualla töissä????
Kommentoin vain siksi, että automaattisesti tarjotaan vanheneville ihmisille hoitoalaa ottamatta huomioon, että se ei sovi kaikille. Minä esimerkiksi voisin hoidella robotteja ja automaatteja, jotka eivät höpise.No toivottavasti ei vittu ny kuitenkaan......................
Itse sanoit: minä voisin tehdä sen hoitotyön. Pitäisikö minun olla selvännäkijä työllisyystilsnteestasi?
Työtä hoitoalalla tarjotaan lähes kaikille tuyöttömille sen vuoksi koksa siellä on vajetta. Ei siellä nyt jo olevatkaan kaikki "sovi" alalle, sitä vaan ei tiedä ennen kuin katsotaan, niin työntekijän kuin työnantajan näkökuömasta käsin. - näkökohta tämäkin
Lusiina kirjoitti:
No toivottavasti ei vittu ny kuitenkaan......................
Itse sanoit: minä voisin tehdä sen hoitotyön. Pitäisikö minun olla selvännäkijä työllisyystilsnteestasi?
Työtä hoitoalalla tarjotaan lähes kaikille tuyöttömille sen vuoksi koksa siellä on vajetta. Ei siellä nyt jo olevatkaan kaikki "sovi" alalle, sitä vaan ei tiedä ennen kuin katsotaan, niin työntekijän kuin työnantajan näkökuömasta käsin.Ei työttömän pidä odottaa, että töitä tarjotaan. Työt etsitään itse, jos jäädään työttömäksi.
Työvoimaneuvojat on sitä varten, että ne kirjoittaa lausunnon kassalle oikeudesta päivärahaan. Ehkä ne tarjoaa töitä niille, jotka töitä yrittää vältellä, niin arvelen. Mutta muutoin ne on historiallinen jäänne. näkökohta tämäkin kirjoitti:
Ei työttömän pidä odottaa, että töitä tarjotaan. Työt etsitään itse, jos jäädään työttömäksi.
Työvoimaneuvojat on sitä varten, että ne kirjoittaa lausunnon kassalle oikeudesta päivärahaan. Ehkä ne tarjoaa töitä niille, jotka töitä yrittää vältellä, niin arvelen. Mutta muutoin ne on historiallinen jäänne.Ei pidä odottaa niin ja varmasti useimmat työtä hakevatkin, aktiivisesti. mutta on myös sellainen ryhmä joka ei aktiivisesti hakeudu ja työvoimatoimistojen kauttahan töitä ei tänään ole tarjolla.Vanha aihe, mutta on helppoa jäädä yhteiskiunnan varoilla kotiin jos ei työt kiinnosta. Tietyn ajan ajan, ja sen jälkeen aletaan tyrkyttää erilaisia vaihtoehtoja, joista hoitoalalle hakeutuminen on suosituimmasta päästä tänään.
- näkökohta tämäkin
lusiinana kirjoitti:
Ei pidä odottaa niin ja varmasti useimmat työtä hakevatkin, aktiivisesti. mutta on myös sellainen ryhmä joka ei aktiivisesti hakeudu ja työvoimatoimistojen kauttahan töitä ei tänään ole tarjolla.Vanha aihe, mutta on helppoa jäädä yhteiskiunnan varoilla kotiin jos ei työt kiinnosta. Tietyn ajan ajan, ja sen jälkeen aletaan tyrkyttää erilaisia vaihtoehtoja, joista hoitoalalle hakeutuminen on suosituimmasta päästä tänään.
Huh, jos todella näin on, niin sopii kysyä, minkälaista porukkaa hoitoalalle saadaan. Siis jos alaa tyrkytetään kovasti valikoituneelle ryhmälle, niille jotka odottavat passiivisina, että työtä tai koulutusta tarjotaan.
Sitten me itse kukin voidaan olla näiden alalle joutuneiden käänneltävinä, kun ollaan puolvihanneksia.
Hoitoalan parkat on peruksista, mitä ihmettelen kovasti, kun tiedetään kaikki, miten tärkeitä ne tehtävät on. Kulunut aihe, mutta sanonpa silti. Sillä kyllä minä arvostan hoitoalaa, sanoin vain tässä ketjussa aiemmin, ettei minusta itsestäni olisi sinne. No ei minusta olisi mainostoimistoonkaan, pitäisi seurustella asiakkaiden kanssa ravintolassa iltakaudet. Siitä alasta en ole niinkään varma, arvostanko, monet tehtävät siellä ovat varmaan aika tarpeettomia. Selviämme vähemmälläkin mainonnalla. Mutta emme vähemmällä vanhustenhoidolla. näkökohta tämäkin kirjoitti:
Huh, jos todella näin on, niin sopii kysyä, minkälaista porukkaa hoitoalalle saadaan. Siis jos alaa tyrkytetään kovasti valikoituneelle ryhmälle, niille jotka odottavat passiivisina, että työtä tai koulutusta tarjotaan.
Sitten me itse kukin voidaan olla näiden alalle joutuneiden käänneltävinä, kun ollaan puolvihanneksia.
Hoitoalan parkat on peruksista, mitä ihmettelen kovasti, kun tiedetään kaikki, miten tärkeitä ne tehtävät on. Kulunut aihe, mutta sanonpa silti. Sillä kyllä minä arvostan hoitoalaa, sanoin vain tässä ketjussa aiemmin, ettei minusta itsestäni olisi sinne. No ei minusta olisi mainostoimistoonkaan, pitäisi seurustella asiakkaiden kanssa ravintolassa iltakaudet. Siitä alasta en ole niinkään varma, arvostanko, monet tehtävät siellä ovat varmaan aika tarpeettomia. Selviämme vähemmälläkin mainonnalla. Mutta emme vähemmällä vanhustenhoidolla.Noh, toisaalta voihan joku työllistettävä yllättyä iloiseskin ja omistautua alalle kun pääsee näkemään jo kokemaan sitä itse. Ja kyllähän lähihjoitajat ovat muidenkin ikäluokkien kuin vanhusten hoitajia. Nytkin eräs tuttavani joka on kouluttautunut media-assistentiksi ja ei saanut alansa töitä, laitettiin työllistämistuella päiväkotiin ja kappas vaan, innostui hakemaan aikuiskoulutukseen lähihoitaja-opintoihin suuntautumisvaihtoehtona lapsi. ja nuoristotyö.Ja vielä mies. Käsittäkseni lähihoitaja-opintoihin kuitenkin on pääsykokeet?
Minusta hoitoalan palkat ovat ihan kohtuulliset, keskitasoa. Se vaan jotta jos olet vasta valmistunut lähihoitaja tai kolky vuotta työelä,mässä ollut usealle erikoisalalle kouluttautunut sh, paklkkaero ei ole kuin jotain koomesataa euroa.
Hoitoala ei taida nykyisin olla monellekaan kutsumusammatti, leipätyönä sitä tehdään niin kuin muissakin ammateissa.lusiinana kirjoitti:
Noh, toisaalta voihan joku työllistettävä yllättyä iloiseskin ja omistautua alalle kun pääsee näkemään jo kokemaan sitä itse. Ja kyllähän lähihjoitajat ovat muidenkin ikäluokkien kuin vanhusten hoitajia. Nytkin eräs tuttavani joka on kouluttautunut media-assistentiksi ja ei saanut alansa töitä, laitettiin työllistämistuella päiväkotiin ja kappas vaan, innostui hakemaan aikuiskoulutukseen lähihoitaja-opintoihin suuntautumisvaihtoehtona lapsi. ja nuoristotyö.Ja vielä mies. Käsittäkseni lähihoitaja-opintoihin kuitenkin on pääsykokeet?
Minusta hoitoalan palkat ovat ihan kohtuulliset, keskitasoa. Se vaan jotta jos olet vasta valmistunut lähihoitaja tai kolky vuotta työelä,mässä ollut usealle erikoisalalle kouluttautunut sh, paklkkaero ei ole kuin jotain koomesataa euroa.
Hoitoala ei taida nykyisin olla monellekaan kutsumusammatti, leipätyönä sitä tehdään niin kuin muissakin ammateissa.Ihan hyviä huomioita, lusiinana.
Kävisinkös esimerkiksi?
Minä valmistuin lähihoitajaksi vuoden 2011 lopulla ja eikä koulutuspaikka mikään itsestäänselvyys ollut, ei edes uravalintani. Soveltuvuuskokeesta piti saada vähintään hyvät lähtöpisteet ja sitten piti vielä selviytyä psykologin ja opettajan haastattelusta.
Itse olin alaa vaihtaessani tutkaillut toki kaikkia mahdollisuuksia enkä missään nimessä olisi hakeutunut ennestään itselleni täysin vieraalle alalle varmistamatta sitä, että tulen siellä viihtymään/pärjäämään. Olisin valinnut jonkun muun alan, jos olisi löytynyt soveliaampi vaihtoehto.
Vakinainen työpaikkakaan ei ole itsestäänselvyys vaan edessä voi olla stressaava tai vaihteleva - miten kukakin asiaan asennoituu - sijaisuuksien teko ilman varmuutta tulevasta. Koulussa ja työssä olen pärjännyt siinä missä nuoremmatkin. Sairauspoissaoloja itselläni ei ole ollut, lähden aamuisin mielelläni töihin, mitään "kremppoja" tms. mulla ei ole ja nykyisestä vakinaisesta työpaikastani kilpailin seitsemän itseäni nuoremman hakijan rinnalla, heistä osalla oli paljon enemmän hoitoalan kokemusta kuin itselläni, minullahan sitä ei ollut ennen opiskelua lainkaan.
Huonompipalkkaisia ja likaisempia hommiakin on, joten en voi valittaa. Kyllä tämä riittää minun perheeni elättämiseen kun vuorotyöstä saa aina jotain lisiäkin.
Tykkään muuten työstäni, asiakkaistani ja työkavereistani ja ilman positiivista asennetta en välttämättä jaksaisi.PupuPuskasta kirjoitti:
Ihan hyviä huomioita, lusiinana.
Kävisinkös esimerkiksi?
Minä valmistuin lähihoitajaksi vuoden 2011 lopulla ja eikä koulutuspaikka mikään itsestäänselvyys ollut, ei edes uravalintani. Soveltuvuuskokeesta piti saada vähintään hyvät lähtöpisteet ja sitten piti vielä selviytyä psykologin ja opettajan haastattelusta.
Itse olin alaa vaihtaessani tutkaillut toki kaikkia mahdollisuuksia enkä missään nimessä olisi hakeutunut ennestään itselleni täysin vieraalle alalle varmistamatta sitä, että tulen siellä viihtymään/pärjäämään. Olisin valinnut jonkun muun alan, jos olisi löytynyt soveliaampi vaihtoehto.
Vakinainen työpaikkakaan ei ole itsestäänselvyys vaan edessä voi olla stressaava tai vaihteleva - miten kukakin asiaan asennoituu - sijaisuuksien teko ilman varmuutta tulevasta. Koulussa ja työssä olen pärjännyt siinä missä nuoremmatkin. Sairauspoissaoloja itselläni ei ole ollut, lähden aamuisin mielelläni töihin, mitään "kremppoja" tms. mulla ei ole ja nykyisestä vakinaisesta työpaikastani kilpailin seitsemän itseäni nuoremman hakijan rinnalla, heistä osalla oli paljon enemmän hoitoalan kokemusta kuin itselläni, minullahan sitä ei ollut ennen opiskelua lainkaan.
Huonompipalkkaisia ja likaisempia hommiakin on, joten en voi valittaa. Kyllä tämä riittää minun perheeni elättämiseen kun vuorotyöstä saa aina jotain lisiäkin.
Tykkään muuten työstäni, asiakkaistani ja työkavereistani ja ilman positiivista asennetta en välttämättä jaksaisi.Olet oikein hyvä esimerkki :).
Tiedän yhden naisen joka kouluttautui kuusikymppisenä sihteerin työstä sairaanhotajaksi ja nyt olisi päässyt jo eläkkeelle, mutta ei malta jäädä kun pitää niin työstään :). Opiskelee tällä hetkellä ylemmässä amk:ssa eteenpäin ja erinomaisesti pärjää siellä nuorempien seassa. Viihtyvyys auttaa jaksamaan.
Ja kuten ihanasti olet oivaltanutkin, ilman positiivista asennetta ei hoitotyötä jaksa.- näkökohta tämäkin
lusiinana kirjoitti:
Olet oikein hyvä esimerkki :).
Tiedän yhden naisen joka kouluttautui kuusikymppisenä sihteerin työstä sairaanhotajaksi ja nyt olisi päässyt jo eläkkeelle, mutta ei malta jäädä kun pitää niin työstään :). Opiskelee tällä hetkellä ylemmässä amk:ssa eteenpäin ja erinomaisesti pärjää siellä nuorempien seassa. Viihtyvyys auttaa jaksamaan.
Ja kuten ihanasti olet oivaltanutkin, ilman positiivista asennetta ei hoitotyötä jaksa.Laajentaisin niin, ettei ilman positiivista asennetta ja halua oppia uusia asioita pärjää yli kuusikymppisenä missään työssä. niin, asioita voi oppia myös työssä, se että vaihtaa alaa ei vaadi mitään pitkiä koulutuksia.
Laajentaisin niin, ettei ilman positiivista asennetta ja halua oppia uusia asioita pärjää yli kuusikymppisenä missään työssä. niin, asioita voi oppia myös työssä, se että vaihtaa alaa ei vaadi mitään pitkiä koulutuksia.
Kyllä vaan, halu oppia on tietenkin olennainen ja positiivinen asenne yleensä muutoksiin.
- töissä on kivaa
Hae töitä laidasta laitaan, ihan mitä tahansa, mitä arvelet kykeneväsi työssä oppimaan. Ei tarvita pitkiä koulutuksia.
Kummallista, miten meille vanhemmille aina tyrkytetään hoitoalan töitä ihan kuin se olisi jokin kaatopaikka. Muitakin vaihtoehtoja on. Kokemuksesta tiedän, että siinä voi päästä ihan minkälaisiin töihin ja mille alalle tahansa, siis mihin sattuu ekaksi pääsemään, mutta sehän on vain hienoa, että vanhemmalla iällä voi opetella uuden ammatin.- joskus on joskus ei
venlamaaria tuossa avauksessa mainitsi itse ajatelleensa hoito alaa.
- Työllistetään
Hoitoalaa ehdotetaan nykysisn kaikille, myös nuoremmille, koska se lienee ainoita aloja joissa tällä hetkelläkin on työvoimapula.
- 6+1
Osastosihteereistä taitaa olla pulaa, niihin on aikuiskoulutusta. Siis terveydenhuoltoon.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854