Katso illalla puhelinluettelosta firma, jossa haluaisit työskennellä. Aamulla ylös kukonlaulun aikoihin, "ykköset" ylle ja kun yritys avaa ovensa, kävele sisään. Pyydä pääsyä TJ:n juttusille. Kättele TJ:tä (muista puristaa kuin mies riippumatta siitä, oletko mies vai nainen) ja esittele itsesi reippaasti ja tomerasti, äläkä unohda puhua kovaan ääneen ja katsoa silmiin koko ajan. Sano että voit aloittaa työt HETI (tästä työnantajat tykkää!). Pue firman asu yllesi ja pyydä työkavereita näyttämään työtehtäväsi. Viimeisenä muttei vähäisimpänä, aloita työnteko!
Työllistymisohje
128
5393
Vastaukset
- Oleskeluyhteiskunta*
Minä laitan kakkoset ylle ja heti kun sossun ovi aukeaa, menen hakemaan fyffee; enkä puristele kenenkään käsiä.
Sitten menen mustikkametsään keräämään itselleni talven marjat. Johan tuota on tullut kerättyäkin melkoinen määrä, mutta toisessa pakastimessa on vielä runsaasti tilaa...- työtön mies.
Mulla on verkka housut ja risaiset farkut ja niillä kuljen ja olen mennyt firmoihin kyselee töitä mutta en ole saanut hommia. Kerran olin yhes firmas työhaastattelus ja siel oli muitakin joilla oli puvut päällä ja viimeisen päälle laitetut ja sit olin minä verkkarit ja lenkkarit jalassa ja minä sain hommia.
Siitä tosin on 15 vuotta aikaa ja olin siin firmas 2 vuotta. Tein hyvin hommia, en myöhästynyt kertakaan ja sain ylennyksenkin mutta siten mut erotettiin ilman syytä. haastoin oikeuteen josta sain 30 tonnia korvauksia. Nykyään töitä ei saa vaikka olis kokemusta ja olen käynyt firmoissa ja lähettänyt hakemuksia ja sanonut että teen vaikka ilmaiseksi töitä mutta en ole saanut töitä. - Todellisuudessa näin
työtön mies. kirjoitti:
Mulla on verkka housut ja risaiset farkut ja niillä kuljen ja olen mennyt firmoihin kyselee töitä mutta en ole saanut hommia. Kerran olin yhes firmas työhaastattelus ja siel oli muitakin joilla oli puvut päällä ja viimeisen päälle laitetut ja sit olin minä verkkarit ja lenkkarit jalassa ja minä sain hommia.
Siitä tosin on 15 vuotta aikaa ja olin siin firmas 2 vuotta. Tein hyvin hommia, en myöhästynyt kertakaan ja sain ylennyksenkin mutta siten mut erotettiin ilman syytä. haastoin oikeuteen josta sain 30 tonnia korvauksia. Nykyään töitä ei saa vaikka olis kokemusta ja olen käynyt firmoissa ja lähettänyt hakemuksia ja sanonut että teen vaikka ilmaiseksi töitä mutta en ole saanut töitä.Joo, ehkä 60-luvulla homma olis mennyt noin kun ap esittää mutta ei tänäpäivänä.
Esinnäkin, on ihan kysymysmerkki onko toimitusjohtaja ylipäätään paikalla.Se voi kolutuksessa tai kenties palaverissa aamupäivän mahdollisesti koko päivän.Nii,tai kenties viikon liikematkalla.Ja vaikka olisi paikallakin, niin ottaako tj sinua vastaan niin epäilempä.Ainakin isommissa firmoissa joudut kulkemaan jonkun tiskin kautta eikä tj puheille lasketa ketä tahansa.Todennäköisesti sinut ohjastetaan firman sivuille täyttämään massakaavaketta joka uppoutuu tuhansien samanlaisten hakijoiden sekaan.Jos olet todella onnekas, voit saada jonkin päällikkö tason ihmisen nimen jolle voit soittaa tai laittaa meiliä.
Näin ollen, raahustat jälleen takaisin kotia 8.05 miettien, kannattikko herätä 05.00 ;)) - Unohdit ""x2
Todellisuudessa näin kirjoitti:
Joo, ehkä 60-luvulla homma olis mennyt noin kun ap esittää mutta ei tänäpäivänä.
Esinnäkin, on ihan kysymysmerkki onko toimitusjohtaja ylipäätään paikalla.Se voi kolutuksessa tai kenties palaverissa aamupäivän mahdollisesti koko päivän.Nii,tai kenties viikon liikematkalla.Ja vaikka olisi paikallakin, niin ottaako tj sinua vastaan niin epäilempä.Ainakin isommissa firmoissa joudut kulkemaan jonkun tiskin kautta eikä tj puheille lasketa ketä tahansa.Todennäköisesti sinut ohjastetaan firman sivuille täyttämään massakaavaketta joka uppoutuu tuhansien samanlaisten hakijoiden sekaan.Jos olet todella onnekas, voit saada jonkin päällikkö tason ihmisen nimen jolle voit soittaa tai laittaa meiliä.
Näin ollen, raahustat jälleen takaisin kotia 8.05 miettien, kannattikko herätä 05.00 ;))Siis "palaverissa" tai "koulutuksessa." Tarkoittaa yleensä sitä että makaa kotona rankan edustustilaisuuden jäljiltä tai sitten on golffaamassa.
- törkeää syyllistämis
Valtionvarainministeri Urpilainen on sitä mieltä, että työttömyys johtuu työhaluttomuudesta - Suomalaiset työttömät ovat siis laiskoja lusmuja.
Urpilaisen haluaa muuttaa työttömät enemmän "halukkaiksi" työhön. Työttömät eivät ole tarpeeksi halukkaita, ovat haluttomia!
"Mutta on rehellisesti myöskin tunnustettava se, että me tarvitsemme työhön halukkaita ihmisiä nykyistä enemmän yhteiskunnassamme", Urpilainen jatkoi.
http://www.hs.fi/politiikka/Urpilainen Tarvitsemme nykyistä enemmän työhön halukkaita/a1377136524019
Kyse on siitä, että Urpilainen ja Ihalainen ovat tehneet raskaista virheitä talous/työllisyys -politiikassaan ja eivät halua kantaa vastuuta virheistään.
SDP mahtaa vihata työttömiä todella paljon. Nyt myös työministeri Lauri Ihalainen väläyttää työmarkkinatuen eli "kannustinloukun" poistamista:
"Ihalainen haluaisi puuttua esimerkiksi työttömien kannustinloukkuihin. Tällä hetkellä työttömän ei välttämättä ole kannattavaa ottaa työtä vastaan, sillä tällöin myös tukien määrä vähenee."
http://yle.fi/uutiset/tyoministeri_valaytteli_rakenneuudistusten_sisaltoa/6767796?origin=rss
Hän siis komppaa Urpilaista: työtön on laiska hakemaan tai ottamaan töitä. Kun joutuu työttömäksi työtön alkaa saada työmarkkinatukea ja asumistukea. Nämä ovat Ihalaisen mielestä "kannustinloukkuja" ja työtön siis tulee laiskaksi ja saamattomaksi hakemaan töitä. Jos Ihalaisen mukaan nämä "kannustinloukut" poistetaan niin työtön aktivoituu.
Asia on niin, että TARVITSEMME NYKYISTÄ ENEMMÄN VASTUUNKANTOON HALUAVIA MINISTERITÄ!
EROTKAA URPILAINEN JA IHALAINEN!
Ihalainen ja Urpilainen: KANTAKAA VASTUUNNE JA EROTKAA VIRASTANNE! - Minä vaan
törkeää syyllistämis kirjoitti:
Valtionvarainministeri Urpilainen on sitä mieltä, että työttömyys johtuu työhaluttomuudesta - Suomalaiset työttömät ovat siis laiskoja lusmuja.
Urpilaisen haluaa muuttaa työttömät enemmän "halukkaiksi" työhön. Työttömät eivät ole tarpeeksi halukkaita, ovat haluttomia!
"Mutta on rehellisesti myöskin tunnustettava se, että me tarvitsemme työhön halukkaita ihmisiä nykyistä enemmän yhteiskunnassamme", Urpilainen jatkoi.
http://www.hs.fi/politiikka/Urpilainen Tarvitsemme nykyistä enemmän työhön halukkaita/a1377136524019
Kyse on siitä, että Urpilainen ja Ihalainen ovat tehneet raskaista virheitä talous/työllisyys -politiikassaan ja eivät halua kantaa vastuuta virheistään.
SDP mahtaa vihata työttömiä todella paljon. Nyt myös työministeri Lauri Ihalainen väläyttää työmarkkinatuen eli "kannustinloukun" poistamista:
"Ihalainen haluaisi puuttua esimerkiksi työttömien kannustinloukkuihin. Tällä hetkellä työttömän ei välttämättä ole kannattavaa ottaa työtä vastaan, sillä tällöin myös tukien määrä vähenee."
http://yle.fi/uutiset/tyoministeri_valaytteli_rakenneuudistusten_sisaltoa/6767796?origin=rss
Hän siis komppaa Urpilaista: työtön on laiska hakemaan tai ottamaan töitä. Kun joutuu työttömäksi työtön alkaa saada työmarkkinatukea ja asumistukea. Nämä ovat Ihalaisen mielestä "kannustinloukkuja" ja työtön siis tulee laiskaksi ja saamattomaksi hakemaan töitä. Jos Ihalaisen mukaan nämä "kannustinloukut" poistetaan niin työtön aktivoituu.
Asia on niin, että TARVITSEMME NYKYISTÄ ENEMMÄN VASTUUNKANTOON HALUAVIA MINISTERITÄ!
Ihalainen ja Urpilainen: KANTAKAA VASTUUNNE JA EROTKAA VIRASTANNE!"Nyt myös työministeri Lauri Ihalainen väläyttää työmarkkinatuen eli "kannustinloukun" poistamista"
Linkittämässäsi uutisessa Ihalainen ei missään kohdassa väläyttänyt työmarkkinatuen poistamista. Kannustinloukku on se, että töihinmeno ei nosta merkittävästi (tai ei yhtään) tuloja. Ihalainen antaa tuossa uutisessa tasan yhden ehdotuksen kannustinloukkuihin puuttumiseksi: "Työttömyysturvaan voisi tulla jokin suojaosa, jota ei menettäisi, vaikka ottaisikin työtä vastaan, työministeri ehdotti."
Ainoa asia mitä Ihalainen siis ehdottaa kannustinloukkujen poistamiseksi on se, että työtön voisi saada työttömyystukea vielä työllistyttyään. Eihän sillä ole mitään tekemistä työmarkkinatuen poistamisen kanssa.
"Hän siis komppaa Urpilaista: työtön on laiska hakemaan tai ottamaan töitä. Kun joutuu työttömäksi työtön alkaa saada työmarkkinatukea ja asumistukea. Nämä ovat Ihalaisen mielestä "kannustinloukkuja" ja työtön siis tulee laiskaksi ja saamattomaksi hakemaan töitä. Jos Ihalaisen mukaan nämä "kannustinloukut" poistetaan niin työtön aktivoituu."
Sinulla taitaa olla päässä vikaa kun vedät ihan tuulesta temmattuja johtopäätöksiä Ihalaisen mielipiteistä. Ihalainen ei tosiaan sanonut mitään työttömien laiskuudesta tai saamattomuudesta eikä yhdenkään tuen poistamisesta. Sillä tosiasialla, ettei työn vastaanottaminen ole aina taloudellisesti kannattavaa, koska siinä menettää oikeutensa työttömyysturvaan ja palkka voi olla pieni, ei ole mitään tekemistä laiskuuden ja saamattomuuden kanssa, eikä sillä, että työttömyysturvaan tulisi jokin suojaosa, jota ei menettäisi, vaikka ottaisi työtä vastaan, ole mitään tekemistä työmarkkinatuen tai asumistuen lakkauttamisen kanssa.
Kirjoittamasi perusteella sinun mahdollinen työttömyytesi johtuu kyllä täysin työhaluttomuudesta. Jos haluaisit tehdä töitä, sinulla ei pitäisi olla mitään sitä vastaan, että töiden aloittaminen nostaisi nykyistä varmemmin tulojasi. Työhaluiset haluavat hyötyä työnteosta, joten kukaan työhaluinen ei voi haluta kannustinloukkujen säilyvän. Työhaluttomalle sen sijaan kannustinloukut ovat hyvä tekosyy pysyä työttömänä. - Eläkeläinen
Ihalainen ja Urpilainen: KANTAKAA VASTUUNNE JA EROTKAA VIRASTANNE!Virolaiset on tullu tänne jäädäkseen ja vieneet rakennusalan työt,
samalla tulevat tutut huoraamaan ja pistävät rahoiksi ja on suomalainen
sosiaalitukikäytäntökin tullut heille tutuksi kun ulkomaalaisten osuus tuista on 15%. - Resupekkaresupekkare
Ihalainen ja Urpilainen: KANTAKAA VASTUUNNE JA EROTKAA VIRASTANNE!To: Työllistymisohje.
Ehkä pahiten ihmisarvoa loukkaava provo - työtön:älä alistu
Minä vaan kirjoitti:
"Nyt myös työministeri Lauri Ihalainen väläyttää työmarkkinatuen eli "kannustinloukun" poistamista"
Linkittämässäsi uutisessa Ihalainen ei missään kohdassa väläyttänyt työmarkkinatuen poistamista. Kannustinloukku on se, että töihinmeno ei nosta merkittävästi (tai ei yhtään) tuloja. Ihalainen antaa tuossa uutisessa tasan yhden ehdotuksen kannustinloukkuihin puuttumiseksi: "Työttömyysturvaan voisi tulla jokin suojaosa, jota ei menettäisi, vaikka ottaisikin työtä vastaan, työministeri ehdotti."
Ainoa asia mitä Ihalainen siis ehdottaa kannustinloukkujen poistamiseksi on se, että työtön voisi saada työttömyystukea vielä työllistyttyään. Eihän sillä ole mitään tekemistä työmarkkinatuen poistamisen kanssa.
"Hän siis komppaa Urpilaista: työtön on laiska hakemaan tai ottamaan töitä. Kun joutuu työttömäksi työtön alkaa saada työmarkkinatukea ja asumistukea. Nämä ovat Ihalaisen mielestä "kannustinloukkuja" ja työtön siis tulee laiskaksi ja saamattomaksi hakemaan töitä. Jos Ihalaisen mukaan nämä "kannustinloukut" poistetaan niin työtön aktivoituu."
Sinulla taitaa olla päässä vikaa kun vedät ihan tuulesta temmattuja johtopäätöksiä Ihalaisen mielipiteistä. Ihalainen ei tosiaan sanonut mitään työttömien laiskuudesta tai saamattomuudesta eikä yhdenkään tuen poistamisesta. Sillä tosiasialla, ettei työn vastaanottaminen ole aina taloudellisesti kannattavaa, koska siinä menettää oikeutensa työttömyysturvaan ja palkka voi olla pieni, ei ole mitään tekemistä laiskuuden ja saamattomuuden kanssa, eikä sillä, että työttömyysturvaan tulisi jokin suojaosa, jota ei menettäisi, vaikka ottaisi työtä vastaan, ole mitään tekemistä työmarkkinatuen tai asumistuen lakkauttamisen kanssa.
Kirjoittamasi perusteella sinun mahdollinen työttömyytesi johtuu kyllä täysin työhaluttomuudesta. Jos haluaisit tehdä töitä, sinulla ei pitäisi olla mitään sitä vastaan, että töiden aloittaminen nostaisi nykyistä varmemmin tulojasi. Työhaluiset haluavat hyötyä työnteosta, joten kukaan työhaluinen ei voi haluta kannustinloukkujen säilyvän. Työhaluttomalle sen sijaan kannustinloukut ovat hyvä tekosyy pysyä työttömänä.Seli, seli. Kyllä muutkin ovat lukeneet nämä uutiset. Vaikka kuinka koitetaan kiertää asiaa asia on kuitenkin niin, että SDP inhoaa työttömiä:
- SDP loi Filatovin ministeriyden aikan ns. "orjatyölain", jolla työtön pakotetaan n. 9e "korvauksella" hanttihommiin. Se e ei riitä edes bussimatkaan!
- nyt SDP haluaa oleellisesti henkentää heikentämällä (lue: pakottamalla) työttömyysturvaa. Koko SDP "työhaluttomat" -kampanjan takana on syyllistää työtömät
Muistakaa ihmiset mitä SDP on aiheuttanut teille kun käytte äänestämässä. - Ei totta
Ihalainen ja Urpilainen: KANTAKAA VASTUUNNE JA EROTKAA VIRASTANNE!valheellista tietoa ja poliittista mustaamista.
- muita parempi
Resupekkaresupekkare kirjoitti:
To: Työllistymisohje.
Ehkä pahiten ihmisarvoa loukkaava provoOlen aina saanut töitä sanomalla näin:
- Tulen teille tekemään töitä.
- Palkan saatte päättää itse sen mukaan miten koette minun tekevän työni.
- Teen työni niin että haluatte maksaa minulle enemmän kuin muille.
Suurimmassa osassa työpaikkoja tarvitsee vain noudattaa työaikoja niin on muita parempi, ja jo sillä saa enemmän palkkaa kuin muut. - laitan kakkoseen?
http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html kuntoon ja kaikki on kunnossa!
- En käy töissä
Unohdit ""x2 kirjoitti:
Siis "palaverissa" tai "koulutuksessa." Tarkoittaa yleensä sitä että makaa kotona rankan edustustilaisuuden jäljiltä tai sitten on golffaamassa.
Kukaan töitä tartte. Rahaa www.edullinenpikavippi.info
- Työt on tehty
No en alistu kenenkään orjaksi koskaan enää! Puen lökärit jalkaa ja lähden kaupungille lusmuilemaan leipäjonoihin yms vedän muutaman kylmän halvan oluen ja alan lukemaan päivän sanomia, vedän pari tupakkia ja käärin lisää jemmaan. Käyn torilla moikkaamassa kohtalotovereita ja saatetaan juoda kahvit siellä. Vedän pari tupakkia matkalla kotiin ja kipaisen lidlistä hakemassa illaksi muutaman oluen. Vietän iltaa telkkua katsellen, olutta siemaillen ja tupakkia vedellen. Nukahdan yleensä sohvalle. Aamulla sama rundi yleensä jatkuu ja perjantaina sekä lauantaina meno on sitten jo vähän kovempaa, kulutan olutta ja tupakkia melko paljon, oikeastaan suurin osa rahoistani menee niihin.
- von pummi
itse laitan joskus talviaamuna kellon herättämään kuudelta. kävelen parvekkeelle katsomaan kun ihmiset raaputtavat auton laseja kuin ässäarpaa ja kiirehtivät töihin vain sen vuoksi, että minä saan ottaa rennommin.
yleensä tuosta ihmisten töihin lähdön katselustakin tulee niin väsy, että tuon jälkeen nukun kevyesti vielä puolille päivin saakka. sen jälkeen lähdenkin ostaman lidlistä kaljaa. - ......
von pummi kirjoitti:
itse laitan joskus talviaamuna kellon herättämään kuudelta. kävelen parvekkeelle katsomaan kun ihmiset raaputtavat auton laseja kuin ässäarpaa ja kiirehtivät töihin vain sen vuoksi, että minä saan ottaa rennommin.
yleensä tuosta ihmisten töihin lähdön katselustakin tulee niin väsy, että tuon jälkeen nukun kevyesti vielä puolille päivin saakka. sen jälkeen lähdenkin ostaman lidlistä kaljaa.Helpommalla pääsen kun lähden töihin. On vertailupohjaa työttömyydestäkin.
Elämäsi kuulostaa tosi ikävältä.
- 12+15
Kokeiltu on, ei toimi.
Firmat eivät uskalla päästää kokematonta hommiin jotta mitään ei menisi pieleen, lisäksi työllistäminen maksaa aika paljon - lisää väkeä palkataan vain jos on aivan pakko.
Ehkä joskus joskus vuosikymmeniä sitten oikean työvoimapulan aikaan töihin saattoi päästä "kävelemällä vain työpaikalle" - hehehehehehehe
Jos ei ole puh luetteloa, kun sillä on sytytetty saunanpesää..
Onko ihmisillä mukaa niitä luetteloita vielä?- nollaparisataa
Tuleehan noita monta kappaletta. Vonektaa, Eniroa ... Niistä saa hyviä alennuskuponkeja.
- ei toimi enää.
Ehkä 1980 luvulla toimi, mutta ei nykyään.
Nykyään pääsee vaan suhteella ja jos ei ole suhteita joutuu hakemaan MOL:in kautta joka on erittäin vaikeaa,koska hakemuksia on satoja samaan paikkaan,
Kokeile itse tehdä noin miten neuvoit. Taitaa olla melkoinen yllätys kun ei onnisutukkaan. Kun nyt on jo vuosi 2013. eikä enää 1980. - Tri.Sorbusnappo
Idioottimölinää.
- Minenmeetöihin
Minenmeetöihin, minenmeetöihin, minenmeetöihin.
- ohjeetsulle
Varmaan provo, mutta tiedän että joidenkin asenteet saattavat oikeasti olla samanlaisia. Tässä pari ohjetta:
- Ovet eivät yleensä ole firmoissa apposen auki, joten sisään ei noin vain kävellä, voit soittaa ovikelloa, mutta todennäköisesti vastassasi on assistentti, joka kysyy, kenen kanssa sinulla on tapaaminen. Jos tapaamista ei ole sovittu, sisään ei ole mitään asiaa.
- Yritysten johtohenkilöt ovat erittäin kiireisiä, TJ voi olla ulkomailla, eri kaupungissa, asiakaskäynnillä, neuvotteluissa (ehkä YT), vähintäänkin joku palaveri on alkamassa. TJ:t eivät odottele huoneissaan, että josko joku työnhakija pölähtäisi sisään kyselemään töitä, (joita ei ole). - sikarisk
Työttömyyskorvaus vastikkeelliseksi. Se on ainoa tehokas tapa purkaa kannustinloukku.
- palkka!!
Jos työttömyyskorvauksen saajille löytyy TYÖTÄ joka on vastike korvaukselle niin siitä työstä on maksettava käypä palkka.
- hmmmmmmmmmmmmm
"Työttömyyskorvaus vastikkeelliseksi. Se on ainoa tehokas tapa purkaa kannustinloukku. "
Jooo, kyllä on menossa Suomi huonoon suuntaan kun ensinnäkin ministeritasolla tälläistä huudellaan ja jotkut ääliöt vielä kannattavat...kannattaisi aina ensin miettiä onko itse valmis noudattamaan sääntöjä, ennen kuin kannattaa niitä.
Tässäkin kun taustalla on oikeasti raha eikä huoli ihmisistä.Tällä kun saataisiin karistettua osa ihmisistä tukien ja paveluiden piiristä kokonaan pois.Toisekseen, en tiedä, onko reilua tai järkevää ensin kouluttautua aina korkeakouluasteelle, jäädä työttömäksi ja löytää ittensä punomasta jotain koreja joltain työpajalta...siis älyhoi!
Tälläisten ideoiden ja mahdollisten toteuksien jälkeen, on isojen herrojen turha ihmetellä miksi nuoret karkaavat ulkomaille töihin. - ikätyötön
voisin tuohon omaltakohdaltani sanoa, että jos minulta työttömyyskorvaus pois sen takia etten saa oikeaa palkallista työtä josta maksetaan oikeaa käypää palkkaa niin se on minun kohdallani lopullisesti muutto jonnekki halvan elintason maahan ja sieltä en enään suomeen paljoo haikaile kun täällä on kallista elää. Ei kukaan tai mikään firma halua ottaa tällaista 50v vanhaa henkilöä riesakseen työympäristöönsä vaan he ottavat nuorempia ensisijaisesti. Vaikka olen aktiivisesti hakenut työ ja koulutuspaikkoja niin en ole 10 vuoden aikana päässyt kuin yhteen työhaastatteluun ja siihenkin valittiin joku muu kuin minä. Muutamassa työllistämishommassa olen ollu tän 10v työttömyyden aikana.
- ette tiedä mitään
No mitäs nämä tukityöllistämiset ym. sitten on? Ilmaisia työntekijöitä eikä sekään näytä kelpaavan.
- ladon taakse
Työttömyyskorvaus vastikkeelliseksi = joku alkaisi tehdä palkatun töitä jota hänen ei enää tarvikaan tehdä.
Jos ei ole talouskasvua ei ole työpaikkoja.
Ihmisiä on liikaa.- fsdfdsff
On maita joissa on paljon enemmän ihmisiä ja silti töitä, kyllä vika on muussa kuin ihmisten määrässä
- totuus esiin
fsdfdsff kirjoitti:
On maita joissa on paljon enemmän ihmisiä ja silti töitä, kyllä vika on muussa kuin ihmisten määrässä
Siis vika on siinä, että suuret ikäluokat työllistettiin eikä saatu potkittua pois, kuin silloin kun joivat. Nyt kun eläköityvät on huomattu ettei se heidän paikka ole tuottanut mitään, joten ei siihen ketään tarvitse palkatakkaan. Ne vähät nuoremmat ovat siis tehneet töitä, vanhemmat oleskelleet. Ja kyllä olen näidenkin kanssa työtä joutunut tekemään, kahvitauko = tunti, ruokatauko = tunti, ja sitten istutaan ja ihmetellään.
- kysyntä ja tarjonta
fsdfdsff kirjoitti:
Joo. Tietenkinhän avoimia työpaikkojakin on noissa maissa aivan sama määrä (eli karmaisevan vähän), kuin Suomessa. :D
Avoimia työpaikkoja siis aivan sama määrä, ei edes HIEMAN enemmän... :D - näin on jo..
Työttömyyskorvaus vastikkeelliseksi = joku alkaisi tehdä palkatun töitä jota hänen ei enää tarvikaan tehdä.
Jos ei ole talouskasvua ei ole työpaikkoja.
No siis näinhän on jo. Työmarkkinatuki on vastikeelista. Toki vasta kai 500 päivän jälkeen. Sitten joutuu karenssin uhalla 9€ työmarkkinatuki työhön ja näinhän siinä on käynytkin miten kuvailit jokut tekee palkatun töitä.
- nykyaikaatämä
Juuri hiljattain nin kun omalle työpaikalle tuli reipas kaveri kyselemään töitä. Kaverille todettiin kylmästi että teeppä netissä hakemus.
- iloinen äiti
mun 19-v poika sai kesätyön aloittajan kuvaamalla tavalla joskin firman tiedot löysi netistä! Kaiken lisäksi hänet vakinaistettiin 1.8. eikä työnantajaa haitannu että poika menee inttiin tammikuussa vaan oli sanonut että hyvää työntekijää odotetaan takaisin eikä intti ole este työsuhteelle! Pojan kaverit ei viitsineet pistää tikkua ristiin hakemusten vuoksi tai tyytyivät tekemään työnhaun netissä ja kappas vaan jäivät ilman kesätyötä ja muutakin työtä! Palkkakin pojalla on oikein hyvä siihen nähden että on vastavalmistunut, melkein 3000 euroa kk.
- maisteri itsekin
iloinen äiti kirjoitti:
mun 19-v poika sai kesätyön aloittajan kuvaamalla tavalla joskin firman tiedot löysi netistä! Kaiken lisäksi hänet vakinaistettiin 1.8. eikä työnantajaa haitannu että poika menee inttiin tammikuussa vaan oli sanonut että hyvää työntekijää odotetaan takaisin eikä intti ole este työsuhteelle! Pojan kaverit ei viitsineet pistää tikkua ristiin hakemusten vuoksi tai tyytyivät tekemään työnhaun netissä ja kappas vaan jäivät ilman kesätyötä ja muutakin työtä! Palkkakin pojalla on oikein hyvä siihen nähden että on vastavalmistunut, melkein 3000 euroa kk.
ja höpö höpö. Vai vastavalmistuneelle ja ihan 3000 €/kk - mihkähän mahdaa olla tutkinto, kun ikääkin on vasta alle kaksikymmentä. Eipä kovin kummoinen tutkinto mahda olla :) Älä unta nää. Kaiksenlaisia viistastelijoita sitä onkin.
- hyvä duunari
maisteri itsekin kirjoitti:
ja höpö höpö. Vai vastavalmistuneelle ja ihan 3000 €/kk - mihkähän mahdaa olla tutkinto, kun ikääkin on vasta alle kaksikymmentä. Eipä kovin kummoinen tutkinto mahda olla :) Älä unta nää. Kaiksenlaisia viistastelijoita sitä onkin.
No ei maistereille maksetakaan noin paljon eikä niille ole edes töitä mutta ammattikoulun käyneet tiettyjen alojen kuten tekniikka ja lvi-ala jos hyvän duunarin saat hommiin, niin kyllä sille mielellään maksaa. Meidä firmaan haettiin puoli vuotta automaatioasentajaa ja sitten otettiin vastavalmistunut. Kun painaa kahta vuoroa ja tekee ajoittain sunnuntaita ja urakkaa niin siinä pääsee parikymppinenkin ihan kelpo liksoille, esimerkiksi tohon kolmeen tonniin.
- Töihin kaipaava
Noin sanotaan kaikille työnhakijoille, niin myös minulle ja tuhansille työnhalijoille.
Töitä ei saa siitäkään huolimassa vaikka kuika yrittää ja yrittää. Sama on monella kaverilla, tutulla ja sukulaisellakin. Töitä ovat tehneet ja edelleen valmiita tekemään elättääkseen perheensä. He ovat olleet töissä nuoresta asti ja rehellisiä ihmisiä sekä kovia tekemään töitä. Lisäksi on muutamalla todella pätevällä kaverilla kaksi tai jopa kolme ammattia eikä siitäkään huolimatta saa töitä. Kaikkia on kokeiltu ja tehty työhakemuksia jotka eivät ole edes omaa osaamisaluettakaan. Kaikki homma kelpaa mutta ei niin ei irtoa hommaa. Ei edes osa-aikaista hommaa mistään tai keneltäkään.
Jos nyt ei ole lama, taantuman niin ei sitten mikään. Toivottavasti tämä ei kestä kauan. Töitä kaipaa aika moni ihminen. - hvjhvjhjh
iloinen äiti kirjoitti:
No onpa mukavaa että olet perillä poikasi elämästä, niin hyvin että tiedät tämän kavereiden elämistä myös, samasta paikasta hakivat kaikki työtä
- 412142142142
hyvä duunari kirjoitti:
No ei maistereille maksetakaan noin paljon eikä niille ole edes töitä mutta ammattikoulun käyneet tiettyjen alojen kuten tekniikka ja lvi-ala jos hyvän duunarin saat hommiin, niin kyllä sille mielellään maksaa. Meidä firmaan haettiin puoli vuotta automaatioasentajaa ja sitten otettiin vastavalmistunut. Kun painaa kahta vuoroa ja tekee ajoittain sunnuntaita ja urakkaa niin siinä pääsee parikymppinenkin ihan kelpo liksoille, esimerkiksi tohon kolmeen tonniin.
Niin, kyllähän ylitöitä tekemällä voi joku joskus jopa "rikastua". Sä olet kuitenkin juoppo joten jätämme sinut omaan mitättömään arvoosi.
- Firmat valehtelee
Ilmaiseksihan töitä saisi tehdä enemmän, kuin koskaan ehtii tekemään.
Kumma, kun aloittaja ei maininnut mitään palkallisista töistä, vai meinaako se yrittää päästä tekemään töitä palkatta.
Kumma juttu vaan, että aina, kun työn hakemisesta puhutaan, niin ei puhuta siitä, että palkkatöitä haetaan, vaan pelkästään työllistymisestä ja töiden saamisesta.
Rahan takiahan töitä tehdään ja harrastukset on mukavaa ajankulua varten.
Töitähän aina löytyy, mutta kun aletaan puhumaan työstä maksettavasta palkasta, niin yleensä silloin alkaa vastapuoli kakomaan ja esittämään, että tällähetkellä meillä ei ole kyllä tarjota minkäänlaista työtä, mutta jos jätät yhteystiedot, niin otamme sitten yhteyttä, kun meille tulee tarjolle työtä.
Tuo on se sama yleinen ja vanha emävale, jota työnantajat käyttävät olettaen, ettei yrityksestä jää huonoa kuvaa työnhakijalle, kuin jos sanoisivat suoraan, ettei sulle ole töitä tarjolla, ei nyt, eikä tulevaisuudessa.- Ihmetellyt samaa
"Kumma juttu vaan, että aina, kun työn hakemisesta puhutaan, niin ei puhuta siitä, että palkkatöitä haetaan, vaan pelkästään työllistymisestä ja töiden saamisesta.
Rahan takiahan töitä tehdään ja harrastukset on mukavaa ajankulua varten."
ÄLÄ MUUTA SANO! - 1+1
Firma ei voi valehdella. Ne on ne johtajat jotka valehtelee.
Ei autokaan kolalaria aja, se on ihminen joka ajaa kolarin.
- asgf asf asdf
Sisään käveleminen ei varmasti toimi, mutta henkilökohtainen kontakti on varmasti hyvä idea. Laittaa hakemuksen netissä ja soittaa rekrytoijalle muka kysyäkseen lisätietoja. Mikäli TJ rekrytoi, googlaa hänen nimensä ja huomaa sen esim. kirjoittaneen artikkeleita tai blogia aiheesta x ja sitten kesken puhelun muka muistaa että oho hei tuttu nimi, olen lukenut sun tekstin xxxx... Sitten TJ ihan hymy perseessä kun on niin tunnettu ja ottaa oitis töihin. Mikäli pääset tapaamaan, mainitse ohimennen harrastavasi golfaamista jos TJ golfaa (fb:stä näkee joskus tällaisia asioita), keksi mitä vaan mistä arvelet TJ:n olevan kiinnostunut.
- justiinsa jooooo
Älä unta näe, että tj:n juttusille pääset ilman aikaa. Raksalta voi mestarilta kysellä hommia, mutta sinne on taas turha mennä ykköset päällä.
- Vihreällä oksalla
Minä olen ollut keikkatyöläinen jo 20 vuotta enkä vaihtaisi mihinkään vaki hommaan ! Töitä on ollut kiitettävästi ja saan valita menenkö töihin vai jäänkö kotiin. Kehitän ammattitaitoani joka päivä ja olenkin huippuammattilainen. Se ammattitaito on a ja o ja sitten se, että tekee työnsä hyvin ja on ahkera. Näin olen tehnyt itseni korvaamattomaksi työnantajille, he luottavat minuun ja minä heihin. Lisäksi olen aika hyvissä neuvotteluasemissa palkan suhteen: minun ei tarvitse lähteä millään kitupalkalla töihin. Kun pitää palkassakin kohtuuden, töitä riittää! Säästössä on aina vähintään vuoden palkkaa vastaava rahasumma, niin ei ole pelkoa, että tulee mitään ylläreitä esim. lainan maksujen kanssa ! Tässä hyvä vinkki, joka on toiminut jo 20 vuotta ! Kokeilkaahan tätäkin konstia, voisi vaikka onnistuakin, mutta EI luusereille !!!
- 9+6
Maksetaanko miesten kanssa homostelusta noin hyvin?
- Vihreällä oksalla
9+6 kirjoitti:
Maksetaanko miesten kanssa homostelusta noin hyvin?
Sitä en tiedä, kun olen nainen. Tuo 9 6 kuvaa hyvin kirjoittajan älykkyysosamäärää :)
miksei voi, mutta epätodennäköistä. Firmoissa on nykyisin erikseen rekrytointi lupa tai kielto ylemmältä taholta ja prosessit työnhakuun. Listalle voi päästä jos on oikea ajaotus ja prosessin alkuun.
;Mutta kauppaan toi ravintolaan voi ehkä päästä noin suoraan.- edfwefwe
Laitan kolmoset päälle ja menen psykiatrin juttusille ja ilmoitan voivani aloittaa työkyvyttömyyseläkkeen heti. En katso silmiin vaan tuijotan kaikkea muuta.
Kotiin vimisiksi saan eläkehakupaperit ja jo neljän vuoden kuluttua KELA ne hyväksyykin monen hylkytuomion jälkeen.
Viimeisenpänä muttei vähäsimpänä : KELA sekä työkkäri eivät enää kyykytä. - totuus ei pala tules
Suomessa nykyään käytäntö ota nokea ja nokea naamas mustaksi puhu huonoa suomea niin työpaikka varma firmat haluaa olla niin kansain välisiä eivätkä halua olla palkkaamatta sinua kun muuten saavat syytteen rasismista.Ja mihin virmaan kaikkihan isot ovat menneet ulkomaille ja pien yrittäjät konkurssin partaalla kiittäkäämme paska hallitustamme ja ylintä jumalaa itse Kataista siitä.Suomessa uskoteltu et on työvoimapulaa vedetty ulkolaisia elättejä maa täyteen kunnes nyt joku ihme brofessori tajunnut et nuorison pitääkin lähteä ulkomailta hakemaan työtä ja toimeen tuloa hölmöläisten hommaa
- fhj345
Lopettakaa ensin valehtelu itselle ja sitten muille ja keskustelkaa jostain muusta.
- +jukka+
Kuka sitä töihin haluaa.. ihan ihmettelen onko noinkin tyhmiä.. että lähdetään aamusta hankkimaan kataiselle uusia veroeuroja mitkä sitten taas laitetaan kreikkaan tai homastutkimuksiin.. hei haloo
itte aijon nauttia loisena niin kauan kun vain voin,, keräillä marjoja ja kalastella ja sieniälisäksi talven varalle- rahaarahaaa
Käyn oikein mielelläni töissä ja kerään sen lisäksi marjat ja sienet.
Ilman työtä tulot jää sen verran pieneksi että pitää pihistellä kulutuksessa liikaa.
- Miuku
Mikä oikeasti voi toimia, on se että ottaa sähköpostilla kohteliaasti yhteyttä ja kertoo olevansa kiinnostunut firmasta ja olisi kiinnostunut tulevista vapaista paikoista ja kertoo muutamalla sanalla itsestään (kutenkin suomalaiseen realistiseen tapaan, ei amerikkalaisia ylisanoja) ja millä tavalla voisi tuoda hyvää panosta firmaan. Ei sieltä kutsua tule työpaikkahaastatteluihin, mutta kun on paikka vapaana ja hakee sitä, niin työnantajalla on muistissa, että tämä kaveri on osoittanut kiinnostuksensa jo aiemminkin. Joskus joihin työpaikkoihin aukeaa paikkoja tosi harvoin, kannattaa siis puolen vuoden välein laittaa uusi meili, että edelleen olen kiinnostunut, vaikka sijaisuuksista tms. Tärkeää on kuitenkin ettei pommita koko ajan, se antaa vastenmielisen kuvan. Tällä tavalla olen saanut itsekin jalan oveen väliin - ja sisälle.
- ---...
Laitan vanhat rytkyt päälle ja kuljen tukka rasvaisena haastattelijoille. Sanon ettei työ motivoi. Hetken päästä nostan ahteria penkistä ylös ja tokaisen, "sori nyt piärettää" ja töräytän. Työttömyys taattu ;D
- Polliitikon jälkeläi
Näin on, samaa käyttänyt itsekin, paitsi ilman töräyttelyä.
Otan kaikki vanhat sairaslomatodistukseni mukaan ja näytän ne...
Ei o töitä vielä tullut...
- d222dd22dd2d2
No mitä helvettiä taas? Tällainen trolli on nostettu etusivulle. Ei jumalauta millaista provokaatiota täällä Suomi24:ssä edelleen harrastetaan.
Sivuston toiminta alkaa pikku hiljaa olemaan jo rikollista (kiihottamista kansanryhmää vastaan). - mukamas hyvinvointiv
Kokeiltu monta kertaa, ja kaikki nauranut mut pihalle asti,kun töitä kyselen, vastauksena yleensä: Jos tuut ilmaseks:) i love you finland
- hoh hoh
Heh heh! Et ole kuin vuosikymmeniä jäljessä ajastasi. Oi niitä aikoja.
- Et oo tosissas!
Taidat olla vähän lapsellinen tai sitten tyystin tietämätön kuinka nykypäivänä työnhaku sujuu.
Töitä haketaan nykyään hakemuksilla,
jonka perusteella työnantaja (n edustajat) karsivat pois ne joilla ei ole pätevyyttä ja jättävät jäljelle heidät jotka katsovat sellaisiksi jonka kaltaisia hakevat.
Valitut KUTSUTAAN haastatteluun. Aivan turha siis soitella sata kertaa päivässä työnantajalle että miksi minä en päässyt haastatteluun, jos kutsua ei tule.
Hakijoita nimittäin saattaa olla satoja yhtä työpaikkaa kohden.
"Älkää soitelko meille, me soittelemme teille" painottaa yleensä työnantaja ( ja nyt ilmeisesti pitää painottaa osalle pöljimmistä että älkää ilmestykö haalareissamme työpaikallemme , ennenkuin kirjoitamae työsopimuksen tai teidät on valittu)
Työhakemukseen sisällytetään CV eli ansioluettelo, siis hakemukseen liitteeksi.
Ansioluettelosta käy ilmi koulutus ja aiemmat työpaikat suosituksineen.
Sitten odotellaan KUTSUA työhaastatteluun.
Fiksut työnantajat arvostavat hakijoita sen verran että lähettävät "valitettavasti valinta ei osunut sinuun" kirjeen tai viestin heille keitä ei työhön valittu vaikka pääsivät haastatteluun (finaaliin) saakka. Aika moni ei lähetä mitään tietoa, hakija itse sitten tajuaa jonkin ajan päästä että aha sinne valittiin joku muu.
Työhaastattelu on tilaisuus joihin "onnekkaat" ehdokkaat kutsutaan "myymään " itseään ja työpanostaan. Työhaastattelut ovat sisällöltään vaihtelevia, esimerkiksi suullisia haastatteluja, psykologisia testejä eri yksilö tai yhteisöhaastatteluja , jne, jne, mutta yleensä ottaen työhaastattelija on se tyyppi joka aina jossain välissä kysyy tämän klassisen kliseisen kysymyksen työnhakijalta eli " miksi juuri sinut pitäisi palkata tähän työpaikkaan".
Jos nykyään "marssit sisään" tulinpas tässä töihin-asenteella, niin
A) TJ:lle on varattava aika, hän ei ota tuosta noin vastaan ihmistä pelkästään sen perusteella, että olet "pukeutunut työnantajasi haalareihin".
B) Jos joku menee riekkumaan haalareissa työntekijöiden joukkoon, kutsuttaisiin vartijat ja paiskattaisiin niska perse otteella pihalle hyvin äkkiä.
Jos sinulla on suuri tarve nolata itsesi, niin siitä vaan, mene riekkumaan haalarit päällä johonkin firmaan, mutta älä itke jos päädyt putkaan työpaikan asemesta.
Nyt on eri aika kun joskus 50-luvulla, niin työnhaun kun asentiedenkin suhteen. Tervetuloa 2000-luvulle.- Päätä pensaaseen
Ja tervetuloa vielä vähän pidemmälle jos muuta et keksi kuin ideoitten alasampumisen.
http://tinyurl.com/n2f2xr3 - no älä laita
Päätä pensaaseen kirjoitti:
Ja tervetuloa vielä vähän pidemmälle jos muuta et keksi kuin ideoitten alasampumisen.
http://tinyurl.com/n2f2xr3Tervetuloa vuoteen 2013, jos ei ole muita kiireitä.
- fad sdfafszdf
Luulen että tuo toimii vain pienessä osassa tuo hakemusmenettely, useimmat työpaikat menevät sukulaisille ja tutuntutuille niin että niitä ei edes laiteta yleiseen hakuun. Lisäksi useissa paikoissa hakemusta ei edes lueta jos hakija ei ole soittanut.
- Darwinist
no älä laita kirjoitti:
Tervetuloa vuoteen 2013, jos ei ole muita kiireitä.
Jos ihmisillä on YHTÄÄN järkeä päässä, nyt äkkiä duuniin kuin duunin riippumatta siitä mitä siitä maksetaan, sillä tulevaisuudessa tilanne voi olla se, että istut kadulla pahvikyltin kanssa ja kerjäät töitä ruokapalkalla.
Toinen idea olisi perustaa kommuuni ja muuttaa maalle johonkin autioituvaan kylään elämään luonnon antimilla, sillä tehtiinhän ja toimeen tultiin niin ennenkin. - ota pääsi pensaasta
Päätä pensaaseen kirjoitti:
http://tinyurl.com/n2f2xr3"muuta et keksi kuin ideoitten alasampumisen.."
Tuossa nyt kerrottiin lähinnä realistisesti kuinka homma etenee. - Luulet olevasi
Darwinist kirjoitti:
Jos ihmisillä on YHTÄÄN järkeä päässä, nyt äkkiä duuniin kuin duunin riippumatta siitä mitä siitä maksetaan, sillä tulevaisuudessa tilanne voi olla se, että istut kadulla pahvikyltin kanssa ja kerjäät töitä ruokapalkalla.
Toinen idea olisi perustaa kommuuni ja muuttaa maalle johonkin autioituvaan kylään elämään luonnon antimilla, sillä tehtiinhän ja toimeen tultiin niin ennenkin.Ei ole työstä pulaa.
- frwgrgrea
Darwinist kirjoitti:
Toinen idea olisi perustaa kommuuni ja muuttaa maalle johonkin autioituvaan kylään elämään luonnon antimilla, sillä tehtiinhän ja toimeen tultiin niin ennenkin."Toinen idea olisi perustaa kommuuni ja muuttaa maalle johonkin autioituvaan kylään elämään luonnon antimilla, sillä tehtiinhän ja toimeen tultiin niin ennenkin."
psyko pyrokraatit ovat kuulle pistäneet selaisia pykäliä että ei varmana onnistu piaan on poliisi kimpussa
- Hölmöläinen
Minua ei tuumattu päästää edes kutsuttuun haastatteluun firman portista läpi, kun vartija oli niin virkaintoinen. Sitäpaitsi ei TJ mitään tämmöisiä hoida ainakaan isoissa firmoissa. Voivat olla jossain ihan muulla paikkakunnalla tai eri maassa.
- 4inakin
on lounaalla
- Voi olla ettei
toimi yrityksessä missä on polkaistu justaansa yt-neuvottelut pystyyn. Itse en vetäisi sakettia niskaan ihan joka paikkaan hyökätessäni, voi olla ettei liituraita herätä katuuskottavuutta firmassa jossa tj:kin on haalari yllään aamusta asti.
Muutoinhan ohjeistus on osittain ihan asiallinen,,joskin pilvilinnoja hipova. Yrittänyttä ei laiteta. - Neeeroookasta
Täytyy myöntää, että itsevarmuus voisi tehdä vaikutuksen. Melkein huvittaisi kokeilla tuota. :D
- joo joo
Toimiihan tuo lapiohommissa, mutta parempia töitä pitää hakea ensin muuten ja käydä sitten jos kutsutaan.
- eestimees toisa
Mine tula talinasta tanne toihi. minule aina toita koska mine tehta halpa ja huva tyo. mina saata palka puolet soomalaisporon palkasta joten aina on ollu toita. Nut kuulin etta lennukentauhtio alka rakenta lisaa terminaal, se olla huva asia sila taas minule ja ustaville toita lisaa. ei soomiporo pusty kilpailema meitan palkoisa
- Onnistujatar
Sain töitä juurikin näin.
Marssin sisään ja tiedustelin onko paikalla henkilö, joka vastaa rekrytoinnista. Hän olikin juuri samainen henkilö, jolta tätä asiaa tiedustelin.
Kerroin, että olen muuttamassa ko.kotipaikkakunnalle takaisin ja etsin (kaupanalan)töitä. Kerron koulutuksestani ja työkokemuksestani lyhyesti.
Minulla ei ollut edes CV:tä tai suositusta mukana, minkä vuoksi epäilin voinko edes mennä esittäytymään.
Lyhyen keskustelun jälkeen hän vei minut kauppiaan puheille ja sovimme päivämäärän jolloin voin aloittaa.
Olin todella yllättynyt ripeästä toiminnasta ja muutaman viikon päästä piti vielä (edellisellä työpaikalla ollessa) soittaa, että puhuttiinhan me samaa asiaa :D
Kyseisessä työssä olen ollut nyt yli kolme vuotta ja olen erittäin tyytyväinen.
HUOM! Kyseessä vielä reilu 10 000 asukkaan maalaiskaupunki, mikä tekee tästä kenties vielä uskomattomamman. - Kokeiltu on
Tämä on ilmeisesti se tapa millä ennen vanhaan pääsi töihin. Nykyään on eri meininki. Pitää tietää taustat ja harrastukset ja persoonallisuus.
Eli lyhyesti: ei ole toiminut minulla. Kukaan ei ota tällä tavalla ilmaiseksikaan hommiin, menee kuulemma liikaa aikaa uusien opastamiseen. - uuuuikjjh90+786t758
Työttömällä ei oo varaa ostaa mitään hienoja vaatteita.
- Alipalkka valtio
Ihan sama onko päällä ykköset vai kakkoset, palkka on tässä maassa kuitenkin alle arvostelun.
- Työnkirous
Itse olen ollut "hyvissä" hommissa jo yli 15 vuotta, välillä toimitusjohtajana ja milloin minäkin dirikkana, mutta täytyy todeta, että ei työ tee kovin autuaaksi. Helvetinmoinen stressi ja kateus siitä että, kultaisesta häkistä vapautuneet voivat pötkötellä puolille päivin ja lähteä hyvin nukutun jakson jälkeen Lidliin ostamaan rentoutumistisleitä ja tupakkaa.
Kaikki tämä alamäki alkoi minulla jo 15 vuotiaana siitä kun erehdyin menemään ensin siivoomaan sieltä kolmen vuoden kulutta mäkkäriin hampurilaisia paistamaan ja sen jälkeen puhelinmyyjäksi viideksi vuodeksi. Sen jälkeen kun olen mennyt töitä hakemaan on joutunut aina kovempipalkkaisiin töihin (saatanan juonia) ja aina vain vastuullisempiin ja vittumaisempiin paikkoihin. Kannattaa varoa näitä työjuttuja, elämä kuluu huomaamatta, eikä niitä rahoja voi mukanaan viedä tuonpuoleiseen. Ostakaa lippu kaukoitään ja nostakaa rahat siellä, työkkärin rahoilla elelette kuin brunein sulttaanit kun bisse, safka tai röökikään maksa paljon mitään. - Tuli halvalla
Päivän naurut.
- PER SAUKKO
Juttu on varmaankin kirjoitettu "THIS IS HJUMOR"-mielessä. Sata varmasti näin toimiessa saa mononkuvan hanuriin tosi nopeasti. Ja voi sit jatkaa niinkuin ennenkin. Ja hakee lidlistä halvat kaljat.
- vuokrafirmat
Ei työnantajat ketään palkkaa vaan haetaan vuokrafirmojen kautta!
Mollin sivut on niitä täynnä....pitäis ennemmin rajoittaa että käytetään yhteiskunnan tukemaa ja maksavaa järjestelmää!
Vuokrafirmat tässä maassa rikastuu!- tässä käypi huonosti
Juuri näin ja monesti pitää olla oikeutettu täysiin tukiin, jotta voisi päästä töihin.
Tämä systeemi on vääristänyt työmarkkinat. Ja tietenkin venäläiset, virolaiset -nyt jo thaimaalaisekin ym. ovat syrjäyttäneet suuren joukon suomalaisia polkemalla palkkoja.
- kokoomusnuori1
Näin minäkin tein, kun pyrin kokoomuksen puoluetoimistoon töihin. Sielllä se tehosi.
Muualla ei, koska he kysyivät että mitä osaan tehdä.
Minähän en osannut tehdä muuta kuin.........jauhaa paskaa.......
Siksi viihdynkin nykyisessä työssä hyvin kirjoittelemalla älyttömyyksiä keskustelupalstoilla !!! - mää vaa
voisiks tulla jo 2000 luvulle. liiotellusti firmojen ympärillä on aitaus ja portilla vahti ettei vaa pääse firman alueelle ulkopuoliset ja tj on koko ajan matkoilla vaikka oliski paikalla.
- keikkatyö
heips jäin äsken65-vuotiaana eläkkeelle.Tein1991vuodesta keikkaa tähänasti.Vieläkin olisi töitä,tämä tyyli vaati taitoa itselläni oli 3työpaikkaa joissa olin tilanteen mukaan vakipaikkaa en ottanut vaikka tarjottiin.
- 16+12
Kaikki viestit ylempänä todistavat taas kerran samaa asiaa: työttömillä ja laskoilla on AINA tuhat eri puolustelua ja selitystä sille, miksi työtä ei voi hakea.
:=DDDD
No ei se mitään. Onneksi kaikki eivät ole tuollaisia, vaan hakevat työtä ja lopulta saavat sitä. Ja siitäkös nämä "orjatyön" haukkujat ja vastustavat sitten riehaantuvat. Heidän mielestään kukaan muukaan ei saa nöyrtyä hakemaan työtä koska he itsekään eivät nöyrry hakemaan.- iuytrfghj
Kaikki eivät ole työttömiä, hölmö.
- työstä palkkaa!!
Kyse ei ole siitä etteikö työtä voisi hakea. Työtä hakee monikin aktiivisesti mutta ketään ei kiinnosta maksaa palkkaa.
Muutetaanko sinunkin työsuhteesi työkokeiluksi jolloin saat päivärahan päälle 9€/pvä;vieläkö on yhtä suuri motivaatio tehdä työtä? - Tyhmä 2000 luku
työstä palkkaa!! kirjoitti:
Kyse ei ole siitä etteikö työtä voisi hakea. Työtä hakee monikin aktiivisesti mutta ketään ei kiinnosta maksaa palkkaa.
Muutetaanko sinunkin työsuhteesi työkokeiluksi jolloin saat päivärahan päälle 9€/pvä;vieläkö on yhtä suuri motivaatio tehdä työtä?"Muutetaanko sinunkin työsuhteesi työkokeiluksi jolloin saat päivärahan päälle 9€/pvä;vieläkö on yhtä suuri motivaatio tehdä työtä? "
2000-luvun typerin "työllistämis"keino, josta jälkipolvet tulevat pyörittelemään päätään vielä pitkään, että kuinka tommoista on voitu toteuttaa.
- Mffw
Kyllä aloittajan tekniikka voi purra pienemmissä firmoissa, jotka eivät ole vielä menneet valtion opastuksella byrokratian pyöritykseen. Lisäpointtina teet ensimmäisen viikon ilmaiseksi (ei siitä linnaan joudu, vaikka ay liike niin haluaisikin) näyttääksesi sen, kuinka paljon hyötyä sinusta on firmalle.
- pettymystä
monta hakemusta ja täsmä haastetteluihin päässee ja toiselle ja kolmannelle kierrokselle. Silti jumalauta ei vaan ole töitä. Olen vielä hyvä ammatissani. En näköjään tarpeeksi hyvä:(
- cvtrd
Ja mistähän lähtien ammattiosaamisen perusteella ketään on palkattu? Ei kukaan voi ennustaa mistään paperipalasesta, kuinka hyvä joku on tietyssä ammatissa.
Työllistyminen riippuu täysin siitä, millaisena tyyppinä rekrytoija sinut näkee. Tähän vaikuttaa eniten elekieli ja verbaliikka. Sillä paperin palasella vain mahdollistetaan pääsy tähän naamatauluvertailuun. - karua menoa
cvtrd kirjoitti:
Ja mistähän lähtien ammattiosaamisen perusteella ketään on palkattu? Ei kukaan voi ennustaa mistään paperipalasesta, kuinka hyvä joku on tietyssä ammatissa.
Työllistyminen riippuu täysin siitä, millaisena tyyppinä rekrytoija sinut näkee. Tähän vaikuttaa eniten elekieli ja verbaliikka. Sillä paperin palasella vain mahdollistetaan pääsy tähän naamatauluvertailuun."Työllistyminen riippuu täysin siitä, millaisena tyyppinä rekrytoija sinut näkee. "
Tai siitä, onko kuinka monta rekrytoijan tuttua /työtöntä sukulaista hakemassa paikkaa.
Rekrytointi haastatteluineen saattaa olla pakollista pelleilyä jossa tuhlataan haastateltavien aikaa, hakija jo ennalta päätetty.
- fsdfdsdfscxvxcfds
Jos on paikka avoinna niin tuo voi toimia mahdollisesti, mutta aikamoista hakuammuntaa jos lähtee mihin vain yritykseen kävelemään sisään. Jos työntekijää ei tarvita niin sitä ei myöskään oteta.
Pieniin firmoihin etenkin voi olla ihan hyvä vaihtoehto tuo ehdottamasi, mutta vähänkään suuremmissa firmoissa saattaa matka tyssätä aika nopeasti kun sovittua tapaamista ei ole. Rekrytointi hoidetaan nykyään mieluusti omaa kanavaansa pitkin eikä mutkia oikomalla anna välttämättä hyvää kuvaa itsestään. - voi itku....
minkälaiset ihmiset antavat miinuspeukkua ihmiselle joka kertoo lapsensa saaneen työtä????
ja vastaavasti heittävät plussaa täman ivaajille??- kjuytrfvb
Keksikää uskottavampia tarinoita, pellet.
- eikannatatyöntekosuo
Laskeskelin tossa pari päivää sitten että työttömyyskassan työttömyyskorvaus kelan asumistuli olisi 1100€/kk, tekemättä mitään. Kun taas raadat niska limassa 40 tuntia viikossa paskaduunia paskalla palkalla saat käteen 1300€.. Eli töitä tekemällä saat 1,25€ päivässä enemmän! On muuten vielä alan koulutus ja monen vuoden työkokemus.. Ei kannata työnteko, vaan irtisanoutuminenkaan ei kannata karenssien takia, eikä toki näytä cv:ssä hyvältä jos on vuosia vaan löhöillyt..
- ja pöh sanon ma
Ei täälä neukkulassa arvon aloittaja noin vaan kävellä tienesteihin.
Suuremmissa yrityksissä et toimitusjohtajia pääse kättelemään, koska ovat kokouksissa miettimässä miten juilauttavat erilaisia bonuksia ja optioita verottajan kouran ulottumattomiin, eli pumppaavat yritysten kehittämiseen tarvittavat rahat omiin taskuihinsa.
Pienemmissä yrityksissä et toimitusjohtajia pääse kättelemään, koska ovat miettimässä millä saada työvoiman kustannusrakenne kilpailukykyiseksi sen jälkeen kun ay-liike on virtsannut duunaria silmään ja eu-jäsenyys vielä sontinut päälle.
Voi olla ettei auta edes tukan kampaus sen puvun lisäksi työpaikan saantiin.
Jos työvoimakuplan puhkaisu olisikin noin helppoa tämän hyysäyksen jälkeen niin aloittajalla on maahan perusteilla oleva paavin virka edessään, ei muuta kuin ykköset ylle ja ovista sisään. - aika läppä
Hehe, 1960-luvun työnhakua kuvaava trollaus nostettu vaihteeksi etusivulle.
- kokoomusnuori2
Näillä neuvoilla pääsee kyllä hyvin politiikkaan. Työelämään ei kyllä pääse ennenkuin on osannut perustella mitä itse työstä ymmärtää !!!
- Hauska provo
>>> äläkä unohda puhua kovaan ääneen ja katsoa silmiin koko ajan> Pue firman asu yllesi ja pyydä työkavereita näyttämään työtehtäväsi.
- paskan marjat
Ilmaiseksi olen tehnyt työkokeiluna eräälle firmalle töitä. Kovasti lupailtiin työpaikkaa. Ottavat uuden ilmaisharjoittelijan tilalleni nyt sopimuksen loppuessa työvoimatoimiston suosiollisella avustuksella.
JA MINÄ TYÖTTÖMÄNÄ OLEN SE SAATANANPERKELEEN LOINEN! ETTÄ VITUTTAA KETKÄ NIITÄ LOISIA ON.- sairasmaailma
Et arvaa kuinka monta vastaavaa hyväksikäyttöä olen kuullut. Aika monessa paikassa olisi oikea avoin työpaikka ellei kierrätettäisi harjoittelijoita. Tänä päivänä työttöminä on todella päteviä tyyppejä, joten firman pyöritys onnistuu vain näillä harjoittelijoillakin hyvin. Yritys säästää palkkakuluissa tai saa jopa jotain itselleen. Hyvä voittoprosentti.
Tämänkin hyväksikäytön mahdollistaa: Työ- ja ELINKEINOmiinisteriö. Kiitos.
- Millä kokemuksella
Millähän kokemuksella aloittelija täällä mahtaa huudella. Unohti kai mainita sen siksi ettei kokemusta todellisuudessa ole !
- Mikä typerys
Milläs paperi-insinööri tai jonkin muun alan insinööri työllistyy jos koko ala on muuttamassa maasta pois. Eihän silloin voi pitää töissä edes omia työntekijöitä.
Taidat ymmärtää markkina taloudesta yhtä paljon kuin Paavi pillusta !!! - Heureka!
Tämähän onkin hyvä idea. Nyt pallo TE-toimistoille että rupeavat järjestämään vaikkapa bussikiertueita työttömille maakunnan yrityksiin. Maanantai aamuisin vaikkapa 200 alueen TE-keskuksen asiakasta lähtee kiertämään yrityksiä läpi ja kun iltapäivällä palataan kaupungin bussiasemalle, on suurin osa työllistynyt. Varmasit tehokkaampaa ja edullisempaa kuin kurssitukset ja kaiken maailman palkkatuki ja työkokeilut. Työttömyys olisi näin selätetty alle vuodessa.
- liity jäseneksi
ei suomalaiset työttömät lusmut jaksa nousta niin aikaisin, että ehtisivät aamulla starttaavaan bussiin....
- Puvutkin lainaan
Tulisi nykyistä edullisemmaksi, vaikka TE-keskus hankkisi ja antaisi työttömille lainaan myös ne "ykköset" ylle. Nehän eivät kulua kuin sen puolisen tuntia per työtön, mikä työpaikan hankintaan menee ennen puvun vaihtoa haalareihin.
- niin ja kaikki
Niin ja kaikki yritykset kertoisivat että tämä on ainoa yritys mikä on vielä jäljellä, tilaukset on loppu, muut ovat lähteneet maasta pois ja työntekijöitä ollaan täälläkin lomauttamassa ...
Jos alalla on vaikeuksia niin ei voi olla silloin töitäkään.
. - uhaahhaaaa
Anoppi tuputti aina vinkkejä työn hakuun ja mantrasi, jotta " kyllä töitä tekevälle löytyy". Ja että työttömyys oli kuulemma ihan jokaisen oma vika.
No tästä hetki, anoppi 52 joutui työttömäksi 20 uratyövuoden jälkeen.
Kiitos ja hei! Uhosi kuukauden verran kuin oli rytmittänyt päivän cv:n tekoon ja kuinka monessa yrityksessä meni käymään. Päiväohjelma näkyi muistutuksena meille luuseri-työttömille heidän jääkaapin ovessa.
Kului pari kuukautta, anopin uho hiljeni. Punakynä viikkojärjestyksesä oli kadonnut. Kului kuukausi, viikkojärjestys löytyi lehtitelineestä. Meni taas hetken aikaa ennenkuin pääsimme käymään. Nyt anoppi ei puhunut töistä mitään, ei kysynyt, ei ylistänyt mitenkään erinomaista itseään. Tuon itseriittoisen tehopakkauksen tilalla oli hiljainen ja väsynyt vanha nainen.
Elämä opettaa...- Sleep-under
Veljen tyttö priimus-maisteri. Kaapattiin mukaan yritysmaailmaan koulun penkiltä. Tätä ennen oli saanut elää rahoitettua opiskelijaelämää isin lompakon turvin. Mollasi aina työttömiä laiskoiksi, yhteiskunnan riipoiksi (sisäistetty kokoomus-aate kotoa!).
Meni pari vuotta. Loistava firma kaatui. Veljentyttö ulos. Isi teki konkan, suhteet kariutui, joten kontaktitkaan ei enää auttaneet perhettä. Nyt tämä ruiskukka-perhe käy työkkärissä siinä missä muutkin. Brassailu ja itseuho katosi n. vuodessa. Huvittavinta on se, että nyt me duunarit olemme niitä sukukouksen staroja :)
Läksy joka opetti kaikkia.
- digiIKa
Mikä vuosi on nyt menossa, aloittajalla kalenteri vuodelta 1980 käytössä?
Muuten, niitä puhelinluetteloitakaan ei enää paineta joka kaupungissa ;))
Kerro mielummin hyvävinkki, miten ilman suhteita saa duunin ja pääsee internetin rekrykaavakkeilla kärkeen tai sen elektronisen kulunvalvonnan ohi firman tiloihin?
Buahaa haaa - olet aika huvittava - ja sun omat työhakukokemukset on miltä vuodelta? Niin? - työtekijäänkiittää
Kyllä tämä aloittajan lievästi provosoiva resepti on vielä pääperiaatteiltaan 2000-luvullakin käypää valuuttaa. Olen itsekin palkannut työntekijöitä ihan vastaavasta tilanteesta. Perustotuushan on, että mitään ei voi saada, jos ei mitään pyydäkään. Aloittajan metodilla ei kylläkään palkata nykymaailmassa korkeastikoulutettuihin päällikön tai johtajan vakansseihin, mutta vähemmän koulutusta ja enemmän kädentaitoja vaativiin käytännön työtehtäviin se on edelleen toimiva menetelmä. Uskaltaisin jopa väittää, että em. tehtäviin tällä metodilla on parempi todennäköisyys työpaikan saantiin, kuin hakemuksia lähettelemällä. Tällä menetelmällä saat kasvosi ja ehkä myös nimesi työnanatajakandidaattien rem-muistiin, etkä vaan jää anonyymiksi hakemukseksi ö-mappiin.
Ehkä en kuitenkaan pukisi sitä parasta pyhäleninkiä/kirkkopukua päälleni, mutta siistit ja istuvat vaatteet kuitenkin. Itsenäinen omaehtoinen työpaikanhaku on nykyisessä taloustilanteessa pitkäkestoinen kestävyyslaji, kuin 10 000 m juoksu. Maali on kaikille mahdollinen, mutta se vaatii useita harjoituskertoja ja myöskin monia epäonnistumisia sekä pettymyksiä. Mutta jokainen epäonnistuminen työnhaussa, on yhtä hakua lähempänä sitä oikeaa työpaikkaa, joka on aina jossakin avoinna tai tulossa auki, vaikka yrityksessäkään sitä ei vielä edes tiedettäisi. Yrityksissä tilanteet muuttuvat päivittäin, jos tällä viikolla ei ole töitä, ensi viikolla voi ollakin tai päin vastoin. Aktiivisuus, sinnikkyys ja rohkeus palkitaan työnhaussa, vielä tänäkin päivänä.
Sitten loppuun kommenttina pätkätöille. Pätkätyökin on ihan oikeaa työtä. Kannattaa muistaa, että pätkätyöstäkin saa työkokemusta ja työkokemus on ihmisen paras henkivakuutus nykypäivän työmarkkinoilla. Eli pätkätyökin pitää nähdä kasvu-urana siihen vakituiseen työpaikkaan. Kaikki työ on tekemisen arvoista, vaikka kaikesta työstä ei aina maksetakaan arvoistaan palkkasummaa. - 1+16
Itse olen viettänyt yhteensä kaksi kuukautta työttömänä. Valmistumisen jälkeen yhden, ja varusmiespalveluksen jälkeen toisen.
Enkä ikinä haluaisi ennen eläkeikää palata siihen arkeen. Oma elämäntyylini eroaa merkittävästi siitä, millaista se on tukien avulla eläville.
Haluan ikioman tilavan asunnon perhettäni varten, sekä auton jolla kulkea ihan omin päin, minne haluan. Ravintolassa syöminen vapaapäivien yhteydessä, ja säännöllinen uutuuselektroniikan/videopelien ostaminen ei tulisi kuuloonkaan työttömänä tukien varassa.
Mutta kaikkein tärkeintä mielestäni on se, että itsellään on lähimmäisiä/ystäviä, joiden kanssa viettää aikaa. Raha missään muodossa ei tuo onnea, jos ei ole ystäviä joiden kanssa jakaa sitä iloa.
Oma kantani on kumminkin se, että työssä käyvän elämää arvostan enemmän. Ja jos käy töissä, eikä ole valtaa hallita omaa vapaa-aikaansa mitenkään, tai kokee olevansa orja, on epäonnistunut työelämässä. Tietenkään kaikkea tuota vain idootti odottaa saavansa heti työelämän alussa.
Mutta siitä työnhausta. Itse en osaa sanoa, olinko vain onnekas, vai olenko jotenkin ansainnut kovalla työnteolla nykyisen asemani kenties molemmista kyse, mutta aloittajan ohjeet työnhakuun eivät tänäpäivänä vättämättä riitä.
Mutta tässä keskustelussa on todella rankaa yleistämistä vähän joka suunnasta. Yleistetään, että työttömät ovat ikuisia iilimatoja, taikka että työssäkävijät orjia. Jokainen taitaa vain kovasti huonon itsetunnon takia puoltaa omaa asemaansa, ja hakea hyväksyntää muilta.
Yritys jossa työskentelen nykyään, omaa toimipisteitä ympäri suomea. Soitin jokaiseen erikseen kysyen työpaikkaa varusmiespalveluksen aikana. Vaikka kyseessä oli aina sama yritys, sain hieman erilaisia vastauksia eri pisteiltä. Joissakin neuvottiin täyttämään se lomake netin kautta, jossakin taas sanottiin suoraan, että ei ole töitä tarjolla. Eräässä taas annettiin suoraan päällikön e-mail, johon ottaa yhteyttä. Eräässä paikassa taas puhelu käännettiin suoraan päällikölle (tämä poiki työpaikkani).
Pointtini tekstissäni on kumminkin se, että älkää ihmiset lannistuko tässä keskustelussa olevista runsaista mollausviesteistä, joissa painotetaan kelan luukkua ainoaksi oikeaski vaihtoehdoksi, aina tilanne ei ole näin! - lkngöbebgb
Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. - Wanha viidakon sananlasku.
- kiittivaanmuroista
Se on nyt vaan niin, että tässä maassa ei kannata töitä enää tehdä, kun palkka ei riitä mihinkään. Vuokran/ lainan lyhennysten ja laskujen jälkeen jää käteen vaan känsä!
Töissäkin pomot vaan vittuilee työtahdista ja jos satut olemaan kerran puolessa vuodessa flunsassa niin eikös nämä saatanan kätyrit soittele perään jostain saikkulapusta!
Jokainen taho ja varsin nämä isot pomotkin saarnaa, että työntekiällä on jo liikaa etuuksia. On pekkaset ja kesälomat sekä arkipyhät vaapana. Kaikki pois vaan! Niin ja niille "työntekiölle" pitää sataana palkkaakin maksaa!
Noiden saatanan ääliöiden helppo huudella miten sitä pitää ihmisten elää ja olla, kun itse tienää yli 10k e kuussa.
Ja mikä vi*un järki on nostaa jotain eläkeikääkin, kun ammattikouluistakin eri aloille valmistuu monta sataa nuorta joka vuosi?! Halutaan vaan tappaa ihmiset sinne sorvin ääreen eikä haluta maksaa sitä eläkettä, ihan vaan vi*tuileessaan!
Tästä maasta vaan nopeesti pois ja äkkiä! ei kannata jäädä tänne enää!! - lkjfpifjwprfijwepfij
Minä pääsin töihin vajaat 10-vuotta sitten hakemalla mollin avointa duunia. Taisin soittaa ilmoituksen numeroon ja kysellä tarkempia tietoja paikasta. Samalla sovittiinkin haastattelu ja sain paikan olemalla oma itseni. Siitä paikasta vaihdoin suosituksilla nykyiseen duuniini. Kun tekee duuninsa hyvin, niin sana kiirii kyllä. Aina voi sanoa, että soittaa edelliseen paikkaan. Siellä kertovat mikä olen. Jos työttömäksi jäisin nykyisestä paikasta, niin tiedän, että saan työtä lyhyessä ajassa, sillä kun on hyvä maine, löytyy nekin avoimet paikat, joita ei normaalisti ulkopuolisille tarjota. Toki voi vaikka kouluja käydä lisää välillä, jos alkaa nykytyö nyppimään ja taas mennään...
- fdsvcxfdsf
Riippuu työpaikasta. Jos on paljon työntekijöitä ja ne vaihtuvat usein niin ei voi olla ollenkaan varmaa, että uusi työnantaja soittaessaan saisi tietoa minusta ja pahimmassa tapauksessa saisi tietoa väärästä henkilöstä. Toki pitkäaikaiset työntekijät muistetaan, mutta pätkätyöläisiä ei välttämättä eikä heidän kuva työntekijästä välttämättä ole vielä realistinen.
- mailma muuttuu
Sinä pääsit joo 10v sitten ei tarkoita, että joku muu pääsisi ja 10 vuoden jälkeen työnsaanti on siitä vieläkin vaikeutunut. Moni vanhempi 50-60v sanoo, että työitä saa helposti. Kai se on helppo sanoa kun itse ovat saaneet työtä helposti 20-30v sitten. Sitten vasta kun itse jäävät 55v työttömäksi niin sitten vasta tajauvat tilanteen, että ei se työnsaanti enää olekkaan niin heloppa kuin 30v sitte. Oikeastaan ilman suhteita kukaan työnantaja ei ota enää 55 vuotiasta töihin.
- kaheebadeeh
mutta kun en halua tehdä töitä
- bfbfb
Vedä dresmanist juostu puku päälle. Hommaa 4000 nimeä ja perusta puolue. Harjottele puhumaan paljon roskaa ja hommaa ittesi eduskuntaa. Lainaa kreikkalle fyffee millä me tienataan "Lainaus yhtä ministeriä XXDD!!!" Lupaa paljon vuodesta toiseen tekemättä mitää. Siinä sulle työpaikkaa, ai niin!!! Joko meijän palkkaa nostettii vai näytänkö sulle keskisormee!
- On tää hieno maa
Kun firmat vähentää kunnolla aletaan työttömiä mollaamaan.
Only in finland.- mollaus ansaittu
Ahnella on yhdenlainen loppu. Mikäli olisi tyytynyt kohtuullisempaan palkkaan ja tehnyt palkkansa eteen paremmin tulosta, niin ei olisi päätynyt työttömäksi. Ja jos kuitenkin olisi päätynyt työttömäksi, niin pitäisi tajuta että työpaikkaa pitää aina vaihtaa ennen kuin joutuu työttömäksi, koska työttömänä se on myöhäistä.
Työttömyys on siis sataprosenttisesti omaa tyhmyyttä/saamattomuutta/laiskuutta ja osoittaa täydellistä pelisilmän puutetta työmarkkinoilla.
- vedä käteen
Ne vientialan työntekijät kenen rahoilla sinäkin lorvit työpaikassasi on tuonut tähän maahan ne rahat millä sinun kaltaisen pellen työpaikkaa ylläpidetään ilman mitään syytä. Ethän sinä siellä nytkään tee muuta kuin chattailet.
Nyt viennistä tulleet rahat on pumpattu yhteiskunnan suojatyöpaikkoihin ja asiantuntijat pistetty piippuhyllylle.
Sitten juuri tämä julkisen sektorin pelle tulee tänne chattipalstalle haukkumaan näitä vientiala työntekijöitä joiden työllä hän itsekin elää ja kehuu tekevänsä yhteiskunnalle valtavan hyödyllistä työtä.
Jos Nokialla ja telakalla tilaukset loppuu niin silloin tietysti työtkin siellä loppuu.
Kuitenkin tätä viennistä tullutta rahaa jaellaan ihan määrättömästi kaikenlaisiin suojatyöpaikkoihin vaikka veropohja näiden ylläpitämiselle puuttuu ja hyvinvointivaltioon ei juurikaan enää ole rahaa !!! - ulkoistettu1
Niin...jos vienti loppuu Suomesta ja firmat lähtevät maasta niin tilauksetkin loppuu ja alata loppuu työt. Ei silloin riitä kyllä rahaa muihinkaan tyäpaikkoihin.
Siinä sinulle pelisilmää kokoomuspelle !!! - MinjaMillainen
Siitähän ne tj:t ilahtuukin, kun me kaikki 300 000 huomenaamuna jonotamme oven takana puristelemaan tj:n kättä.
- Tri.Sorbusnappo
Syrjäytymisohje: Katso aloitus.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154