Onko köyhällä varaa viedä lemmikki eläinlääkärille?

Kissan oma

Paljon puhutaan eläinlääkäreiden rahastusbisneksestä. Lemmikin sairastaminen voi tulla yllättävän kalliiksi. Kaikki eläinlääkäriasemat eivät julkista netissä hinnastojaan eikä näistä hinnoista aina varmaa tietoa etukäteen saa tiedustelemallakaan.

Onko teillä lemmikkieläimiä ja huolehditteko niiden rokotuksista ym. eläinlääkärikäynneistä säännöllisesti?

22

1996

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylimääräinen suu

Jos on varaa pitää kissaa tai muuta pikku-Fifiä, ei ole aihetta tulla valittamaan köyhyyttään. Oikeasti köyhä joutuu miettimään kissan ruokkimisen sijasta sitä, söisikö itse kissansa.

• hauvakuume

Yksi iso syy lemmikittömyyteeni on juuri tuo, että en ehkä pystyisi maksamaan lemmikin eläinlääkärikuluja. Saattaisin pystyä säästämään rahat koiran ostamiseen, mutta eläinlääkärikulut voivat olla todella isoja. Toisaalta taas lemmikin sairasvakuutus on tosi kallis investointi sekin.

Nyt tyydyn siihen, että katson TV:stä luontodokumentit, taputtelen ihmisten koiria ja entisen naapurin koiraa hoidin tarvittaessa. Välttämättä ei ole pakko aina omistaa, vaan voi tehdä asioita eläinten hyväksi muullakin tavoin.

• kallista on

Ysäväni narttukoiran kohtu tulehtui. Lapsille koira oli hyvin tärkeä. Äiti olisi mieluummin antanut koiran naapurimiehen mukaan joka olisi jahtimiehenä lopettanut sen nopeasti ja edullisesti.
      No kun eläin oli niin tärkeä, niin oli pakko viedä yksityiselle eläinlääkärille ja pulittaa noin 500 euroa ja sittenkin oli riski että koira voi menehtyä. No hauveli toipui, mutta kyllä se loven teki yksihuoltajaäidin ja perheen budjettiin.
      No äiti oli sanonut (siitä on pian vuosi aikaa) että joulu mennään sitten yli ilman lahjoja ja erikoisempia jouluruokia.
      No lasten oli pakko vaihtoehtoon tyytyä, kun halusivat pitää lemmikkinsä.

• matte4

500 euroa on tosi edullista jos koira joutuu kohtuleikkaukseen. Olisi ollut hullua lopettaa koira tuollaisen syyn takia. Meidän narttu sairastui märkäkohtuun kuusivuotiana ja eli leikkauksen jälkeen 10 tervettä vuotta. Lapsia ei saa koskaan syyttää että on nyt köyhä joulu kun te halusite leikata tuon rakin. Kannattais käyttää luovuuttaan ja ostaa jotain hauskaa kirppikseltä ja vaikka mennä leipäjonoon. Ja ilahtua että rakas koira on mukana joulua viettämässä.

• Jokota

Voisikohan paikalliselle eläinlääkärille tarjota esim. klinikan siivousta vastapalveluksi eläimen hoitamisesta? Varmasti eläinlääkäri heltyisin, kun kertoisi, että rahatilanne on huono ja eläin pitäisi kuitenkin saada kuntoon.

Tai maksaisi vaikka korottomana osissa tai vaikka marjoina tai sieninä? Suomalaiset eivät taida kehdata kysyä tällaisia vaan aina pitäisi olla se raha kourassa..

• köyhä koiraperhe

Perheemme hankki koiran 6 vuotta sitten, kun ei ollut rahahuolia.
      Tällä hetkellä ON rahasta pulaa, jota ei muutama vuosi sitten
      voinut aavistaa.
      Koira on rakas, mutta kalliiksi tulee "pakolliset" rokotukset,
      joita tosin ei tod. ole pariin vuoteen ollut mahdollista uusia.
      Saa nähdä kuinka lemmikillemme käy... ainoa ruoka kun on ruuantähteet
      ilman mitään lisäravinteita!
      Hyvä kun ruoka riittää perheelle muutenkaan.
      Kiitos kaikille turhanpäiväisille kallistuneille, pakollisille veroille (auto, kiinteistö)
      ja vakuutuksille ja kaikellle muulle...!!!!!
      On tää aika kamalaa!!!

• Olen pystynyt säästämään rokotuksiin rahat, mutta äkilliset menot tuottavat ongelmia. Silloin ei auta kuin pyytää maksuaikaa eläinlääkäriltä. Olen saanut sitä ja hoitanut maksuni pois.

• jussin mamma

eräs mahdollisuus jakaa elämänsä eläimen kanssa on tarjota sijaiskotia eläinsuojeluyhdistysten huostaanottamille, kodittomille elimille. Tosin silloin töytyy olla valmis aina luopumaan,kun hoidokki saa pysyvän kodin, mutta toisaalta voi lohduttautua sillä että onpollut tarjoamssa asuntoa asunnottomalle. Useimmissa tapauksissa eläinsuojeluyhdistys maksaa sijaiskodissa olevien eläinten ruuat ja lääkärikulut

• Oikein tehty

Perhe, jossa lapset luopuivat joululahjoistaan koiran elänlääkärikustannusten takia, teki aivan oikein, vaikkakin pakon edessä. Parasta taloudenpidon opetusta lapsille -- jos jotakin haluat, jostakin muusta pitää luopua. Ja perheenjäsenen takia luopuu vaikka mistä turhasta. Hyvä malli muillekin!

• köyhä.

Ei ole edes varaa viedä itseäni lääkäriin. Joka paikkaa kolottaa ja selkä on kipee ollut 3 vuotta ainakin. En ikinä ota mitään eläintä.-

• tulorajan alla

Kun hommaa sen lemmikin niin kannattaa sitten hommata sille vakuutuskin, samoin itselle....
      Itselläni reilut 25 v sitten otettu sairaanhoitokulukorv.vakuutus, maksaa vuodessa n.600 euroa ja on maksanut joka vuosi itsensä moninkertaisesti takaisin.....onneksi aikoinaan otin. Voi mennä suoraan yksityiselle jne.

Niin ja noilla karvakuonoillakin on vakuutus.

• minullakin kisu

Nykyään sos.virasto maksaa lemmikkielämen rokotukset ja ensihoidon (omavastuu 10%), Maks 2 lemmikkiä per talous on rajana. Virastosta sanottiin että "lopetuksen" maksaa täysmääräisenä eläinlääkärillä, ilman omavastuuta nykyään.

• Tapiola..

Eläinten vakuutukset eivät ole kamalan kalliita ja ne saa maksaa useammassa osassa. Niissä on oma vastuu 50-75euroa ja 25% loppu summasta, eikä tarvitse ensin maksaa itse koko summaa kun monet tarjoaa suoraveloitusta.
      Tuon takia minulla on varaa lemmikkiin ja viedä se hoitoon.

• vanhuksia sorretaan!

Mutta jos on vanhempi kissa kyseessä niin vakuutusta ei myönnetä. :(

• kokemusta on

Ei köyhällä ole varaa lemmikkeihin. Mulla on kissa joka pitäisi viedä steriloitavaksi mutta pitää odottaa ennenkö saan rahaa. Eläinlääkärikustannukset ovat isoja.

• pallit veks

kesällä järjestetään ns kesäkissa kampanja jossa oli muistaakseni sterilisaatio 50euroa ja kastraatio 25euroa :) Paikallinen eläinsuojelu yhdistys tietää niistä paremmin.

• gujgykkgg

Onhan ne eläinlääkärit kalliita, mutta kyllähän wläinlääkärien pitää palkkansa saada..
      Ennenminkin lemmikinomistajan pitää ymmärtää että lemmikin omistaminen voi tulla hyvinkin kalliiksi...m
      Jos ei eläinlääkäreihin ole varaa, niin lemmikkiä ei missään nimessä pidä ottaa.

Itse en todellakaan rahalla juhli, mutta aikanaan säästin erilliselle tilille 1000e ihan pelkästään mahdollisia eläimiiin kohdistuvia akuutteja tilanteita varten, ja pari kertaa olenkin sieltä joutunut eläinlääkäriä varten rokottamaan, ja samantien käynyt vastaavaa summaa käynyt takaisin sinne säästämään. Vaikka olis kuinka tiukkaa, niihin rahoihin en koske, mielummin olen vaikka syömättä.

• voi tätä maailmaa

Eläinlääkärit on törkeen kalliita!!!
      Mutta ne pyytää mitä ikinä kehtaavat;
      asiakkaat maksavat kiltisti, kun vaihtoehtoja ei ole...

• köyhis

Näin on esim Hau Mau raha kelpaa mutta palvelu on toinen juttu ryösstöä

• kissasta suru jo nyt

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, minulla kissa pian 18 v. Töissä ollessa säästin kissaa varten parituhatta euroa, ne onkin ollut tarpeen, nyt kissa alkanut sairastella paljon ja eläkkeestä ei riittäisi lääkärikuluihin millään. Tänä aamuna varasin taas huomiseksi ajan, pakko viedä kissa lääkärille vaikka kallista on, heinäkuussa käytin edellisen kerran. Näin mennään niin kauan kuin kissaa voi hoitaa. Tämän kissan jälkeen en usko pystyväni pitämään mitään lemmikkiä enää, yksinäistä tulee olemaan mutta ei eläke riitä jos sattuu sairasteleva eläin.

• Köyhä kissatäti

Ryhdy sitten eläinsuojeluyhdistyksen hoitokodiksi. Kyseessä voi olla kissamammoja pienokaisineen joita löytyy ulkoa. Vauvat kyllä yleensä löytävät uuden kodin ja voithan sitten itse pitää sen mamman. Yhdistys hoitaa steriloinnin ja rokotukset ja akuutit eläinlääkärikustannukset. Ja jos ei itselle viitti käydä dyykkaamassa ruokaa niin lemmikeille se on oiva tapa hankkia ruoat. varsinkin koiralle voi mainiosti kokata lihapuuroa kaupan roskikseta löytyvistä herkuista. Ja "lihaautolla" on tosi edullista tavaraa (luulis että ne kelpaavat ihmisillekin (aikataulut löytyy varmasti googlaamalla)

• dfhdhfhdd

Oikeasti köyhällä ei ole varaa pitää kissaa tai koiraa.Ruoat,kissapissihiekka,madotukset,rokotukset ja ym,maksavat hunajaa.Naapurin lemmikkejä voi käydä lellimässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe