Valehtelevatko viiskikymppiset

uutiset ja sää

puolisoilleen ihmissuhteistaan, rahasta ja tunteista? Minä en osaa enkä jaksa valehdella puolisolleni. Ei ole vielä kolmeenkymmeneen vuoteen tullut tarvetta. Tällainen tutkimus on tehty ja tuntuu että se on aika yleistä. Liittyykö tämän enemmän lyhyempiin suhteisiin, tuntuisi varmaankin raskaalta jos joutuisi elämään valheessa monta kymmentä vuotta.

26

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Utelias mutsi

Joskus tulee puhuttua muunneltua totuutta :)

• Valkoinen valhe

No voihan sitä joskus sanoa että sai vaikkei saanutkaan.

• Uutiset ja sää

No senhän sanoo useampikin nainen varmasti monia kertoja elämässään :)

• Motiivi puuttuu

Miksi pitäisi?

• Uutiset ja sää

Jos siitä oikein tutkimusta tehdään niin kai sitten pitäisi. Olen joistain kavereistakin huomannut pariskunnalla olevan omat rahat. Jos ne olisi yhteiset ei silloin varmaankaan sanottaisi, maksa sinä tämä niin minä maksan tuon.

• Kolkyt vuotta varmaan eri asia, kun vaikka kolme vuotta. Jotain omia asioita voi, ja pitääkin olla. Lyhyemmässä tuntemisessa ehkä helpompi puhua "muunneltua totuutta", mutta missä se raja. Oleelliset asiat tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin, se on sitte miten kukakin niihin suhtautuu, miten tärkeinä pitää.

• Uutiset ja sää

Kolmekymmentä on kyllä ihan eri asia, kun kolme. Minun omat asiat on ystävät, vaikkakin kaikista on tullut myös meidän ystäviä. Ystävien kanssa vietän omaa aikaa, mieheni taas tykkää viettää omaa aikaa puuhastellessa kaikkea kotiin liittyvää. Olen joskus yrittänyt häntä potkia pois kotoa vaikkapa harrastuksiin. Yhden kerran hän lähti kansalaisopistoon, mutta sekin jäi siihen yhteen syksyyn ja talveen. En kumminkaan luovuta mielestäni jotain omaa pitää olla meillä jokaisella.

• Ei meillä valehdeltu sen paremmin ihmissuhteista, rahasta kuin tunteistakaan viisikymppisinä. Suoraan puhuttiin ja erohan sitä tuli.

• Uutiset ja sää

Tuskin eron syy oli se, että oli rehellinen toiselle. Suoraan puhutaan meilläkin. Yhdessä kumminkin vielä ollaan. Ei aina ruusuilla tanssimista. Läheisyyttä ja välittämistä kumminkin riittää.

• Uutiset ja sää kirjoitti:

Tuskin eron syy oli se, että oli rehellinen toiselle. Suoraan puhutaan meilläkin. Yhdessä kumminkin vielä ollaan. Ei aina ruusuilla tanssimista. Läheisyyttä ja välittämistä kumminkin riittää.

Eipä niin, mutta pointti onkin siinä että jos ongelmia on, ei siinä auta enää rehellinen puhe. Sitä voidaan pitää tietyllä tapaa lämpömittarina. Varustaudutaan ulkoilmaan lukeman edellyttämällä tavalla.

• Uutiset ja sää
        yohuuhkaja kirjoitti:

Eipä niin, mutta pointti onkin siinä että jos ongelmia on, ei siinä auta enää rehellinen puhe. Sitä voidaan pitää tietyllä tapaa lämpömittarina. Varustaudutaan ulkoilmaan lukeman edellyttämällä tavalla.

Oikeassa olet, joskus voi tulla seinä vastaan, eikä puheet enää auta.

• Onnellinen sinä :) Ainakin omalta osaltasi! Tiedätkö mitä kumppanisi ajattelee ja missä menee ;) Valheessa eläminen ei tunnu nykyään olevan niin ihmeellistä ;) Lupauksia "uudelle" ja selityksiä ja puoliso nielee kaiken kunnes totuus iskee!

• Uutiset ja sää

Kenenkään ajatuksia ei voi tietää ne on jokaisella henkilökohtaisia. Vaikka kuinka kysyis mitä ajattelet, niin toinen voi sanoa mitä tahansa. Missä menee, sen tiedän. Onneksi ei ole tarvinnut lähteä elämään valheessa, ainakaan tässä suhteessa.

• kotkotkoot

ei ole ollut tarve valehdella muuta kuin valkoisia valheita jotka ei ole tuottaneet pahaa. tällä meinaan niin kuin esim. että olen vaikka luvannut korjata hänen paitansa joku määrätty päivä ja en sitten teekkään sitä vaan sanon että unohdin...:)

• Uutiset ja sää

Korjata paita, en tiedä milloin olisin korjannut. Joskus ehkä muutama kymmenen vuotta sitten. Tuleehan niitä tietysti sellaisia pieniä asioita joita siirtää tuonnemmaksi, kaikenmaailman tekosyillä. Onko se sitten selittelyä itselle vai hänelle? Tuskin loukkaa ketään nämä pienet unohdukset....:)

• White Lie

Varmaan on ihan ihmistyypistä kiinni. Se, joka valehtelee tietoisesti ja jatkuvasti puolisolleen, luultavasti valehtelee myös muualla.

Minulle valehteleminen ei ole kiinni jaksamisesta tai halusta, yksinkertaisesti vain siitä, että valehteleminen on väärin ja en myöskään haluaisi, että minulle valehdellaan.

Täytyy toki myöntää, että pientä "naisellista valehtelua" olen käyttänyt esim. lohduttaessani, kehuessani, kannustaessani tms. miestäni ja joskus kun olen tietoisesti halunnut jotakin esim. mielestäni liian pitkään kestänyt pikkuremontti; on pitänyt vähän värittää totuutta. Olisiko nämä niitä valkoisia valheita.

Suhteen pituudella tuskin valehtelulle on vaikutusta; joku vain valehtelee ja pitää sitä jopa normaalina ja ajattelee, että kaikki valehtelevat jos siitä on hyötyä itselle. Näinhän ei (onneksi) ole.

• Uutiset ja sää

Varmaan semmoinen suhde joka alkaa valehtelulla, päättyy myöskin valehteluun. Onhan tietysti ihmisiä jotka elävät valheessa koko elämänsä. Minä olen joutunut suhteemme alkuaikoina pönkittämään mieheni itsetuntoa, ja täytyy sanoa että tulosta on tullut. Sen olen tehnyt täydestä sydämestä. Edelleenkin kehun ja kannustan ilman pienintäkään vilppiä :) Nyt kun ajattelen sanaa lohdutus, ainoat kerrat on vanhempien kuolemat, silloin olen joutunut lohduttamaan. Muuten tämä elämä on mennyt menojaan tasaisen tappavaa tahtia :)

• ennen eroa

kyllä.

• seija-v

Ei ole ollut tarvetta tai halua valehdella. Mitä tulee ylipäätään viisikymppisiin, niin en usko että tämän ikäiset valehtelevat sen enempää tai vähempää kuin muutkaan ikäluokat ;)

• Joskus ihminen voi olla sellaisessa suhteessa joka ei hyväksy sut sellaisena kuin olet, vaan joudut peittelemään tekojasi, tai jopa valehdella niistä. Toiset pääsee niistä irti, toiset taas alistuu ja jää jumiin.

Olen elänyt sellaisessa, ja nähnyt muitakin elävän. Ei sitä rumbaa vaan jaksa mitä nousee siitä että viimeinen pulla löytyy homeisena kaapinperältä, mielummin kiikuttaa salaa roskikseen ja valehtelee että joo mä söin sen, ja joo mä tiedän ettei olisi pitänyt.

Eihän siinä pelkästään toisessa kumpanissa vikaa ole. Oli minussakin kun alistuin, ehkä vähän liiankin herkästi. Eikä tuollaisessa suhteessa pelkästään huonoja puolia ole, siitä on ollut se hyöty että pärjä vallan mainiosti yksin haikalematta mitenkään erityisesti uuteen suhteeseen :))

• Valkoinen valhe

Aivan. Ja joskus käy niinkin et vaikka olet rehellinen, syytetään valehtelijaksi. Silloin tulee mieleen jotta olisi sittenkin pitänyt valehdella. kun kerran valmiiksi haukuttiin.

• Valkoinen valhe kirjoitti:

Aivan. Ja joskus käy niinkin et vaikka olet rehellinen, syytetään valehtelijaksi. Silloin tulee mieleen jotta olisi sittenkin pitänyt valehdella. kun kerran valmiiksi haukuttiin.

Huh, tuo on jo aika rajua. Vainoharhaiseksi menee elämä varmaan tuollaisen kanssa. Meillä ei onneksi mennyt noin pitkälle, oli täydellinen luottamus kummaltakin puolelta. Raivarit ja niiden syyt vaan oli tajuttomat. Toisen puolustukseksi täytyy sanoa että hän ei nähnyt asiaa niin, hän vain sanoi ;)

• olen huomannut

Veikkaan naisten valehtelevan ainakin painonsa, sillä miehillä tuntuu yleisesti olevan kuvitelma että naiset painavat keskimäärin 50 kg.

• 50 villitys

Huomasin kun täytin 60 v.että valehtelu on vähentynyt, se kuuluu siihen viienkympin villitykseen,

• totta ja tarua

Ihminen joka valehtelee elää valheessa. Ei varmaan kummoista elämää.

• Sitä pohtii että tullakseen ymmärretyksi oikein ollessaan suorasanainen, tulisi molempien tuntea toisensa hyvin. On taito myös rehellisyydessäkin olla silti tahdikas.
      Niin paljon nykyisin näkee "suoruutta" joka on ilkeyttä. Mutta joka puheillahan me ilmennämmekin sen toisen lisäksi itseämme tahtomattammekin, paljastamme näkemyksemme ympäristöstämme.
      Olet valinnut mielestäni todella hyvän tavan elää liittoa: pohjaat rehellisyyteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6165
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      639
      2521
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1199
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1090
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      72
      1036
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1030
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      64
      934
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228