Eron jälkeinen pattitilanne

scared1

Pakko avautua jonnekkin tästä ongelmastani, jos vaikka jollakin olis vastaavanlainen tilanne ollut joskus.

Olen eronnut 30 v. kestäneestä avioliitosta n. puoli vuotta sitten. Ennen tuota avioliittoa nuoruudessani olin sairaalloisen arka miesten seurassa, lukuunottamatta tätä ex-miestäni. Nyt eron jälkeen olen huomannut että sama tilanne on taas edessä vaikka olen jo kypsässä iässä oleva nainen ! Olen yrittänyt hakea seuraa nettitreffeiltä ja olenkin saanut hirveän paljon yhteydenottoja, sekä kansainvälisiltä että kotimaisilta deiteiltä.

Ongelmani on se että uskallan jutella vain ulkomaaalaisten kanssa koska tiedän että he ovat turvallisen kaukana. En joudu kohtaamaan heitä ainakaan niin helposti kuin suomalaisia. Tai näin ainakin ajattelen/tunnen. Samalla tajuan ettei noista ulkomaan deiteistä mahdollisesti seuraa yhtään mitään, joka sekin on turvallista minulle. Minulla on kauhea tarve tulla hyväksytyksi ja mahdollisesti myös rakastetuksi mutta pääni ei toimi tässä mukana kuten pitäisi. Haluan ja en halua uuden miehen yhtäaikaa.

Minua on käytetty hyväksi nuoruussuhteissani lähes jokaisessa. Ex-mieheni oli hyvin dominoiva persoona ja onnistui viemään minulta kaiken itsetuntoni. Nyt kun olen viisissäkymmenissä niin haluaisin vielä kokea rakkautta ennenkuin olen mummoikäinen. Olen tyypillinen tapaus deiteillä, kalastan huomiota ja kun sitä saan niin juoksen pois, mutta minä en tee tätä siksi että nostattaisin itsetuntoani vaan siksi että olen niin peloissani vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Mitä tällaiselle ahdistukselle voisi tehdä ? Käytän mielialalääkkeitä jo vuosien ajan mutta ei niistäkään ole apua tähän estyneisyyteeni. On kammottavaa ajatella että joudun elämään lopun elämäni ilman parisuhteita /parisuhdetta vain siksi että pelkään miehiä :(

0

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
        Ikävä
        191
        1214
      2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
        Ikävä
        122
        1068
      3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
        Ikävä
        70
        810
      4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
        Ikävä
        48
        804
      5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
        Ikävä
        53
        750
      6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
        Ikävä
        60
        659
      7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
        Ikävä
        33
        652
      8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
        Ikävä
        48
        652
      9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
        Ikävä
        52
        617
      10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
        Ikävä
        50