kun katsot peiliin, mitä näet

(peili

Nuorena olit peilin edessä usein, vieläkö uskallat katsoa peiliin, mitä nyt näet siinä, vuosien jälkeen !

44

403

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro kerro kuvastin

Oman naamani, ikäiseni ihmisen. Ei mitään pelättävää, muttei enää nuoruuden hehkeyttä.
      Sisäinen peilinikin on ihan tyytyväinen.
      Kun tulen itseni kanssa toimeen, tulen hyvin toimeen muidenkin kanssa.

• (peili

Voi että kun sinusta hehkuu tuo elämän liekki, ja tyytyväinen ilme voi voi kuin hyvältä tuntuu katsella sinua, säilytä tuo asenteesi, peili, sinä olet siinä

• AlaPeilaus
        (peili kirjoitti:

Voi että kun sinusta hehkuu tuo elämän liekki, ja tyytyväinen ilme voi voi kuin hyvältä tuntuu katsella sinua, säilytä tuo asenteesi, peili, sinä olet siinä

Ja peilaus toisesta pästä. Harmaa harventunut takkuinen likainen pehko, roikkuvat ryppyiset tahnahuulet, likainen ruskea silmä...

• (peili34
        AlaPeilaus kirjoitti:

Ja peilaus toisesta pästä. Harmaa harventunut takkuinen likainen pehko, roikkuvat ryppyiset tahnahuulet, likainen ruskea silmä...

Jaa ensin peset naamas ja hiukset, kammattuasi tukkasi, voit sukkelasti vilkaista peiliin, ei muuta kun menoksi, maailma odottaa

• Huh !!
        (peili34 kirjoitti:

Jaa ensin peset naamas ja hiukset, kammattuasi tukkasi, voit sukkelasti vilkaista peiliin, ei muuta kun menoksi, maailma odottaa

Koko yönkö te sinne peiliin katsotte.?

• tuijotinpeilihinkaua
        Huh !! kirjoitti:

Mehän asumme kotona, ja omaan peiliin voi katsella milloin vain.
        Herää vaikka keskellä yötä, ja käy näöntarkistuksella. Joko nassun tai ihan kokovartalopeilistä katsoo, kuinka ruppi voi. Sitten voi taas uinahtaa, kun kaikki on tallella.

Itse alan vuosi vuodelta muistuttaa ulkoisesti omaa mummaani. Jokin osa luonnettanikin on häneltä isäni kautta peritty.

• (peili
        Huh !! kirjoitti:

Ei , tuli peilistä mieleen aloite, hiljainen hetki yösydämmellä,työn lomassa.ensiyönnä taas. Huh

• älä mollaa itseäsi

kun rakastaa itseään, ei ole katkera..

• (peili

Jos ei muut sinua rakasta, silloin ole katkera

• Sama pallinaama kuin esim kaksikymmentä vuotta sitten. Hieman vaan kokeneempi ajetumpi ja käytetympi :). Vanha ei voi olla uusi.

• Uskallan toki, ilman silmälaseja etenkin.
      Näkyy mitä näkyy, saman naaman kanssa olen elänyt pian 60 vuotta, joten eiköhän se kestä katsella loppuun saakka.

Lehdessä oli hyvä juttu 83 vuotiaasta naisesta, jolta oli kaihi leikattu. Hän sanoi ettei enää mene peilin eteen, luuli olevansa paljon nuoremman näköinen.
      Ihanan positiivinen ja huumorintajuinen "vanhus".
      Siivoojansa oli sanonut, että täytyy kai ruveta siivoamaan paremmin, kun asiakas nyt näkee pölyt nurkissa.

• mitä sitte?

Tästä vinkkelistä kun katson peiliin, niin näen siinä hallin lämpöpatterista roikkuvan polkupyörän korin, jossa on harmaa-musta viirullinen kypärä. Korin reunassa roikkuu tummansininen sateenvarjo. Sitten näkyy vähän vaaleahkoa tapettia ja valokatkaisin.

• Aamusin taivastelen sikeästi nukutun yön jälkeen silmäpussejani. Huuhdon kasvoni jääkylmällä vedellä, mutta ei vedelläkään ihmeitä aikaan saa.

Profiilikuvissa olen kakskymppinen liftaava tyttö. Vuosien saatossa kiloja on tullut lisää ja kaula paksuuntunut. Vartalo on pysynyt sut asiallisena vain hienoista keskivartalopyöreyttä tullut kuvaan mukaan. Hiukset vahvat, harmaantuminen estetty vaaleilla raidoilla.

Kieltämättä ei paha näky tämän ikäiseksi. Sisäistä kauneutta ei peilini pysty kertomaan.

• Olisi kiva kun sillä olisi raamit.
      Pitää varmaan laittaa kiertoon ja hankkia uusi.

H.

• Näen peilissä tuoreen mummon. Ei enää ihan nuoren. Silmät hymyilee.

"Mun muistiini on peilit huononnu" sanoi entinen pohjalaisakka...

• Lämpöiset onnittelut ja tervetuloa meidän mummojen porukkaan.
        Olisin halunnut nähdä kasvosi silloin, kun näit vauvan ensimmäistä kertaa.. :)

• kävelee hitaasti

Mä näen yhen myöhäisheränneen.
      Pitänee lähteä ulos lenkille
      haistelemaan mistää päin tännään kylillä tuulee.
      Sen pahemmi silimiään sotkematta.

• Hymyilevän naaman, jossa nauravat silmät...

• Hei kun keikuskelen

Näen hyvin erilaisia naamatauluja ja hiuksia, riippuen siitä mihin vuorokauden aikaan katson peiliin. Aamuisin olen toivottoman takkupäinen. Hiukset toiselta sivulta lintas ja toiselta puolelta kiharamölttinen ja otsatukka pystys.

Tällä hetkellä, kun olen sievistänyt itseni erilaisin meikein, näytän viiskytäkuus vuotiaalta suhteellisen mukavan näköiseltä. Tosin pääni on nyt aivan Valtavan kokoinen pallo, koska huivin alla mojuu isoja papiljotteja. Kohta vetäsen ne pois ja föönaan hiukset suoriksi, pikkusen tupeeraan tuolta takaylläältä, pistän näyteikkunan kokoiset aurinkolasit naamaan ja siinäpäs sitten oon valmis lähtemään kaupungille metsästämään akvaarioon 120 senttistä putkilamppua.

Kolmas erinäköisyys tulee tos neljän kieppeillä. Tuun kotsaan ja vaihdan kuteet. Tukka poninhännälle, kunnon mustat monttusaappaat jalkoihin, huono takinriepu niskaan ja kori käteen. On vapaapäivä ja meen katsomaan, josko löytäisin Lampaankääpiä metsästä. Haen metsään kaverikseni pojan koiran. Saa kirmailla mun kanssa pitkin mättäitä.

Huomenna sitten oon taas eri näkönen, kun meen töihin. Että tälviisiin se menee.

• "Hei kun keikuskelen"

Siinäpä nuo Anna-lehden tarinat, osa varmaan Me-naisistakin.
        Rehellinen kommentti uupuu, vain unelmat ovat tallella.
        Ihan kuin vastaus aloitukseen:
        Mitä haluaisit nähdä, kun katsot peiliin?
        Tai TT-talo...
        Tyttöys Takaisin.

H.

• Hei kun keikuskelen
        hunksz kirjoitti:

"Hei kun keikuskelen"

Siinäpä nuo Anna-lehden tarinat, osa varmaan Me-naisistakin.
        Rehellinen kommentti uupuu, vain unelmat ovat tallella.
        Ihan kuin vastaus aloitukseen:
        Mitä haluaisit nähdä, kun katsot peiliin?
        Tai TT-talo...
        Tyttöys Takaisin.

H.

Olettepas te taas veikeällä tuulella.
        Vastaukseni oli rehellinen. Toki hivenen verran vähättelevä, välttyäkseni siitä, että minua luultaisiin itserakkaaksi tai leuhkaksi.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Vastaukseni oli rehellinen. Toki hivenen verran vähättelevä, välttyäkseni siitä, että minua luultaisiin itserakkaaksi tai leuhkaksi.

"Hei kun keikuskelen"

Sait osan kunnioituksestani takaisin.
        Lyhyt, asiallinen kommentti.
        Itse-luulottelu vähän kuitenkin pilasi vaikutelmaa :)
        Niin tahallisen tarkoitus-hakuista kun on.
        H.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Oo varovaine siel metäs, pirä meteliä, ettei Mesikämmen yllätä.
        Mää en uskalla yksi lähtee mettään, kun tuolla mist marjastan tahi sienestän on polun varressa kyltti, et siin kohtaa on nähty joskunas KARHU, hui hitsi jos semmone vastaa kävelis saattasi hiukan hermostua ja karjaista.. APUVA! Jos kerkeisin, ennenkuin suinpäin ryntäisin risukkoon. Puuhun en edes yrittäis, mä kun en oo koskaan ennenkää puihin menny, ni emmenis nykkää. Mut huutasin ja lujaa...

• (peili
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Mää en uskalla yksi lähtee mettään, kun tuolla mist marjastan tahi sienestän on polun varressa kyltti, et siin kohtaa on nähty joskunas KARHU, hui hitsi jos semmone vastaa kävelis saattasi hiukan hermostua ja karjaista.. APUVA! Jos kerkeisin, ennenkuin suinpäin ryntäisin risukkoon. Puuhun en edes yrittäis, mä kun en oo koskaan ennenkää puihin menny, ni emmenis nykkää. Mut huutasin ja lujaa...

Pahoittelen että en ehdi kommentoimaan, yöllä ehtisin, päivällä en, töissä pitää kiirettä.
        Jos joku haluaa kommentaattoriksi, siitä vaan.

• Hei kun keikuskelen
        jytynmamma.9 kirjoitti:

Haen sen koiran mun pojan luota juuri sen takia, ettei mun alvariin tartte vahdata josko karhu olis jossakin puskan takana. Tää koira (schäfer) on valpas ja erittäin puolustavaa tyyppiä.

En minäkään puuhun alkaisi kämpimään. Luultavimmatusti en edes pääsisi ilman tikapuita ja jos jollakin ihme konstilla pääsisin, niin en varmaankaan pääsisi puusta alas. On ruvennut vanhempuren tuo korkeanpaikan kammo vaivaamaan.

• Jaaa... pari peiliä tässä on kesän mittaan hajonnut (ikivanhoja, käsipeilejä). Ostin taas uuden, saa nähdä miten sille käy... (pitää nähdä miten niskavillat tuolla takana rehottavat jotta voi tarvittaessa tasoitella)

Mutta mikäs tässä. Rumempiakin naamoja tulee vastaan, ja kyllä tätäkin joku hyvännäköiseksi kehuu, kai silkkaa kohteliaisuuttaan...

• hyvältä näyttää

Hei, tiesitkö mitä vanha sanonta kertoo peilien rikkoutumisesta. Minä uskon siihen, koska nuoruudessa rikoin useita peilejä, eikä elämä tosiaankaan ole ollut ruusuilla tanssimista, mutta siitä huolimatta näen peiliin katsoessani kuusnelosen naisimmeisen, joka on sinut itsensä kanssa, eikä hassummalta näytä, ainakaan vädän tuunattuna.

• hyvältä näyttää kirjoitti:

Hei, tiesitkö mitä vanha sanonta kertoo peilien rikkoutumisesta. Minä uskon siihen, koska nuoruudessa rikoin useita peilejä, eikä elämä tosiaankaan ole ollut ruusuilla tanssimista, mutta siitä huolimatta näen peiliin katsoessani kuusnelosen naisimmeisen, joka on sinut itsensä kanssa, eikä hassummalta näytä, ainakaan vädän tuunattuna.

Nuo pienet käsipeilit miulla oli käytössä pitkään rengastusretkillä, niiden kanssa oli helppo kurkistaa pönttöihin oliko sisällä pesintää ja missä vaiheessa oltiin.

Niinhän ne sanovat että peilin rikkoutuminen tuo seitsemän vuoden onnettomuudet, mutta siihen en kyllä usko. Eihän tässä sitten olisi enää mitään hyvää odotettavana...

• (****(*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Nuo pienet käsipeilit miulla oli käytössä pitkään rengastusretkillä, niiden kanssa oli helppo kurkistaa pönttöihin oliko sisällä pesintää ja missä vaiheessa oltiin.

Niinhän ne sanovat että peilin rikkoutuminen tuo seitsemän vuoden onnettomuudet, mutta siihen en kyllä usko. Eihän tässä sitten olisi enää mitään hyvää odotettavana...

Pakko joskus on kurkattava miehen korkuiesta eteis peilistä, vaikka ei enään 30 v. Olekkaan, siihen aikaan akkojen perässä tuli juostua, naama värkkiä tiirailtua.
        Ei ennään, ei tuo kattomalla paremmaksi tuu.

• Linda*
        (****(* kirjoitti:

Pakko joskus on kurkattava miehen korkuiesta eteis peilistä, vaikka ei enään 30 v. Olekkaan, siihen aikaan akkojen perässä tuli juostua, naama värkkiä tiirailtua.
        Ei ennään, ei tuo kattomalla paremmaksi tuu.

Iloista kyllä näen peiliin katsoessani jo tuonilmaisiin siirtyneen Tätini kasvot ja se jos mikä paitsi hämmentää tuo hyvän alun aamulle:)

• ei ha
        Linda* kirjoitti:

Iloista kyllä näen peiliin katsoessani jo tuonilmaisiin siirtyneen Tätini kasvot ja se jos mikä paitsi hämmentää tuo hyvän alun aamulle:)

Tuo on jännä juttu, minäkin tunnistan peiliin katsoessani usein itsestäni äitini piirteitä. Sinänsä ei paha, koska hän oli kaunotar.

• josolisi

Ei ole hyvä nähdä karhuja, tuli vähän ontto olo marjametässä melko tuore karhun jätös , puolukoita oli syönyt, jos olisi peiliin katsonut, säikähtäneen ilme olisi tuijottanut itseäni.

• ei ha kirjoitti:

Tuo on jännä juttu, minäkin tunnistan peiliin katsoessani usein itsestäni äitini piirteitä. Sinänsä ei paha, koska hän oli kaunotar.

Onpa jännä, minä kun olen ihan isäni näköinen.Kaikki muut on tummia ja vain minä lonti.

• ludzia kirjoitti:

Onpa jännä, minä kun olen ihan isäni näköinen.Kaikki muut on tummia ja vain minä lonti.

Noo, miekin olen aina ollut isäni näköinen, ja hän taas oli äitinsä näköinen, joten tämä naama on tähän asti kulkenut suvussa. Tyttärellä ei ole miun naamaani eikä äitinsäkään, muistuttaa kasvoiltaan selvästi eniten miun äitiäni kaikista mahdollisista lähisukuisista...

• eipä ensikertaa
        yohuuhkaja kirjoitti:

Noo, miekin olen aina ollut isäni näköinen, ja hän taas oli äitinsä näköinen, joten tämä naama on tähän asti kulkenut suvussa. Tyttärellä ei ole miun naamaani eikä äitinsäkään, muistuttaa kasvoiltaan selvästi eniten miun äitiäni kaikista mahdollisista lähisukuisista...

Sukunaama, hienosti sinulla leikkaa. Naamat, kuin hiusväritkin hyppivät usein sukupolven ylitse vasta seuraavalle.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Se onkin mielenkiintoista että miten samoista geeneistä saadaan sukupovien ylikin hyppiviä variaatioita :).Joku voi muistuttaa esi esi isäänsä tai -äitiään. Ja tietenkin onhan se näköisyys katsojan silmässäkin.

• Pirre*

Mielialan mukkaan, joskus ihan iloisen nauravat silmät, joskus väsyneen naaman, aamulla takkutukan, jolloin yllärivieras oisi kauhistus :), tai vieraalle kauhistus..

• Peilistä kattelee roteva ,pystyryhtinen mustanpuhuva äijä, sellanen tyyppi joka kutsutaan silloin ku apuu tarvitaan.
      Muunajan se voi olla siel lasin takana.
      Meinas unohtuu sil ukolla on lakatut varpaankynnet.

• Jos rehellisiä ollaan, niin sipaus pinotexia pintaan saa vanhankin näyttämään nuoremmalta. Vaan kohtuus kaikessa.

Ja kaikillahan meillä on varmaan niitä päiviä, jolloin tuntuu siltä kuin peilistä katsoisi
      joku kumma otus, mutta onneksi on niitäkin, jolloin voi sanoa itselleen: "Olenpas minä nätti tänään."

Tärkeintä lienee kuitenkin, että lapsenlapset rakastavat rajattomastii, ja sen itselle tärkeän ihmisen silmissä sinussa on edelleen se jokin ja tähdet syttyvät silmiinne. Muulla ei liene väliä.

• RosaLiiin

Peilistä katsoo kuka kummajainen kulloinkin.
      Välillä haluan, että sieltä katsoo tietty tiukka täti töpinöissään ja
      välillä kumma kyllä joku hälläväliä heitukka heiluu siellä, tosiaan mikä milloinkin.

Mutta yhä useammin sieltä katselee äitiäni muistuttava nainen,
      jostain kumman syystä ilmeetkin tuntuvat niin tutuilta,
      sillä olen nähnyt ne samat ilmeet joskus aikoja sitten
      jo edesmenneen ikioman äitini kasvoilla.

• Tällä hetkellä näen peilistä äkäisen jalkavaivaisen 60 mummelin.
      Laitettiin varpaisiin teräspiikit, varpaat tulehtuivat luuhun asti, mitähän tästäkin tulee, nykyinen antibioottikuuri kestää neljä viikkoa, on jo toinen.

• Melkein 70v

Peilistä katsoo hyväntuulinen vähän rypistynyt harmaapäinen neljän lapsen & kahden lapsenlapsen eläkeläismummo päässänsä pyöräkypärä. Peilin vieressä joogamatto ynnä kolme kahvakuulaa. Pirtsakkaa syksyä kaikille :D

• loispummieläk.

Ei mahdu koko kuva peiliin, painan 150 kiloa.

• Mix en uskaltaisi?

Ihan sama lanttu sieltä peilistä katsoo kuin aina ennenkin. Miksi ei ole vaihtopäitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3460
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1935
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1889
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1517
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1423
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1281
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe